Steeds heftiger ongesteld
vrijdag 29 oktober 2021 om 21:55
Hoi hoi
Tijdje terug heb ik een topic geopend over heftige en intense pijn tijdens mijn menstruatie. Gelukkig dat niet meer gehad, maar wel flink veel pijn nog steeds.
Alvast sorry voor de tmi
Alleen wat mij sindsdien opvalt is dat m’n bloedingen steeds heftiger worden.
Bijvoorbeeld: voor dat ik aan de implanon ging volstond een mini tampon, en die kon ik echt wel maximaal inhouden. Tuurlijk wel flink verzadigd er na, maar geen doorlekken. Normale tampon ging er gewoon niet in vanwege te droog.
Nu sinds het verwijderen na de implanon die pijn gehad dus, alleen m’n bloedingen worden steeds heftiger.
Tot vorige cyclus volstond de mini tampon. Afgelopen maand de normale gehaald. En was bijna niet groot genoeg
Nu weer ongesteld, begonnen met een mini want eerste dag, en normaal was dat samen met de laatste 2 dagen de lichtste. Doorgelekt met mini. Dus normale gepakt, wederom doorgelekt en toen ik net naar de wc ging floepte hij er gewoon uit! Ben er gewoon van geschrokken!
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ga morgen uiteraard weer een grotere tampon halen.
Maar iemand die dit ook meegemaakt heeft? Tips?
Uiteraard ga ik maandag of dinsdag naar de dokter want het lijkt mij niet normaal.
Vind het echt erg raar.
Ik kan niet uitsluiten dat er iets mis kan zijn met m’n cyclus. Wil niet te voorbarig zijn maar in m’n nabije familie (dichtbij qua bloedband) is er iets vastgesteld. Dus geen idee of het erfelijk is of met elkaar te maken heeft.
Ik zit niet in de overgang, althans met 27 hoop ik van niet tenminste.
Tijdje terug heb ik een topic geopend over heftige en intense pijn tijdens mijn menstruatie. Gelukkig dat niet meer gehad, maar wel flink veel pijn nog steeds.
Alvast sorry voor de tmi
Alleen wat mij sindsdien opvalt is dat m’n bloedingen steeds heftiger worden.
Bijvoorbeeld: voor dat ik aan de implanon ging volstond een mini tampon, en die kon ik echt wel maximaal inhouden. Tuurlijk wel flink verzadigd er na, maar geen doorlekken. Normale tampon ging er gewoon niet in vanwege te droog.
Nu sinds het verwijderen na de implanon die pijn gehad dus, alleen m’n bloedingen worden steeds heftiger.
Tot vorige cyclus volstond de mini tampon. Afgelopen maand de normale gehaald. En was bijna niet groot genoeg
Nu weer ongesteld, begonnen met een mini want eerste dag, en normaal was dat samen met de laatste 2 dagen de lichtste. Doorgelekt met mini. Dus normale gepakt, wederom doorgelekt en toen ik net naar de wc ging floepte hij er gewoon uit! Ben er gewoon van geschrokken!
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ga morgen uiteraard weer een grotere tampon halen.
Maar iemand die dit ook meegemaakt heeft? Tips?
Uiteraard ga ik maandag of dinsdag naar de dokter want het lijkt mij niet normaal.
Vind het echt erg raar.
Ik kan niet uitsluiten dat er iets mis kan zijn met m’n cyclus. Wil niet te voorbarig zijn maar in m’n nabije familie (dichtbij qua bloedband) is er iets vastgesteld. Dus geen idee of het erfelijk is of met elkaar te maken heeft.
Ik zit niet in de overgang, althans met 27 hoop ik van niet tenminste.
3_14pac wijzigde dit bericht op 29-10-2021 22:43
3.38% gewijzigd
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
zaterdag 30 oktober 2021 om 17:09
zaterdag 30 oktober 2021 om 17:11
Vaak volgt een menstruatie op een ovulatie. Dus de kans is erg groot,
Maar het hoeft niet. Ik heb bijv vaak een menstruatie zonder ovulatie. Maar die kans is echt heel heeel heel klein zei de gynaecoloog tegen mij.
zaterdag 30 oktober 2021 om 17:11
Pil doorslikken is hier enige wat helpt.
Ik heb ook tijdje de prikpil gehad maar daar werd mijn baarmoederslijmvlies ( samen met ouderdom) te dun van en bleef ik juist bloeden.
Dus weer terug op de pil en doorslikken. Wat een verschil.
Bij een kinderwens nu is dat niet handig, maar fijn om te weten voor daarna misschien.
Ik heb ook tijdje de prikpil gehad maar daar werd mijn baarmoederslijmvlies ( samen met ouderdom) te dun van en bleef ik juist bloeden.
Dus weer terug op de pil en doorslikken. Wat een verschil.
Bij een kinderwens nu is dat niet handig, maar fijn om te weten voor daarna misschien.
zaterdag 30 oktober 2021 om 17:22
Ja met de implanon ben ik van m’n 19de tot 26ste misschien 5x ongesteld geweest! Had heel stoer gezegd nu die er uit is komen er geen hormonen meer in mijn lijf, maar zodra ik een kind op de wereld heb gezet gaat er zsm een implanon terug in
zaterdag 30 oktober 2021 om 17:24
Ja m’n familielid wordt dus helemaal niet ongesteld. Haar baarmoederslijmvlies blijft juist opbouwen, i.p.v. weer opgeruimd te worden. Dus zolang ik elke maand een menstruatie heb hoop ik dat dat tenminste goed zit
zaterdag 30 oktober 2021 om 17:28
Ja dat is vaak wel een bekend veel bij pcos.
Bij mij is het alleen andersom. Ik word ongesteld en dat kan dan bijv 3 weken duren en dan 3 dagen niet en dan weer een week wel, dan 5 weken niet en daarna weer 3 weken ongesteld.
Maar dat is niet iets wat heel vaak voorkomt volgens mij. Nu heb ik overigens al een jaar elke maand een eisprong en word ik ook netjes ongesteld. Bijna stipt op tijd. Mijn menstruatie verschilt wel in heftigheid. De ene keer denk ik ach het valt mee en de andere maand mag ik me 6 keer per dag omkleden omdat ik overal doorheen lek.
Het is wat het is
zaterdag 30 oktober 2021 om 17:38
Ja de eerste gynaecoloog luisterde niet echt naar haar klachten. Werd meteen gezegd pcos en hier heb je de pil. Uit eindelijk na een aantal
Jaar zat het haar niet lekker en is ze naar een ander ziekenhuis gegaan voor een second opinion. Ze moest stoppen met de pil en na 2 maanden bloedprikken en daarna volgde er wat andere onderzoeken. Heb nog niet gehoord of ze al een uitslag heeft, evt een nieuwe diagnose of toch de bevestiging van pcos heeft gekregen.
Ik ben zelf altijd regelmatig geweest. Behalve in de puberteit. Toen zaten er soms 10dagen tussen maar dat was normaal. Vrij vroeg wel aan de pil gezet, had toen ook al veel pijn en veel bloedverlies dus kreeg ik de pil. Misschien bij nader inzien klopt het gebruik van de mini tampons wel, want ik had wel een minder problematische menstruatie met de pil.
Maar zo veel bloedverlies als het nu is dat heb ik nog nooit gehad
Jaar zat het haar niet lekker en is ze naar een ander ziekenhuis gegaan voor een second opinion. Ze moest stoppen met de pil en na 2 maanden bloedprikken en daarna volgde er wat andere onderzoeken. Heb nog niet gehoord of ze al een uitslag heeft, evt een nieuwe diagnose of toch de bevestiging van pcos heeft gekregen.
Ik ben zelf altijd regelmatig geweest. Behalve in de puberteit. Toen zaten er soms 10dagen tussen maar dat was normaal. Vrij vroeg wel aan de pil gezet, had toen ook al veel pijn en veel bloedverlies dus kreeg ik de pil. Misschien bij nader inzien klopt het gebruik van de mini tampons wel, want ik had wel een minder problematische menstruatie met de pil.
Maar zo veel bloedverlies als het nu is dat heb ik nog nooit gehad
zaterdag 30 oktober 2021 om 18:03
Huh, raar dat ze 'zomaar' pcos constateren. Bij mij is bloedonderzoek gedaan (o.a. testosteron wordt gemeten en nog wat andere hormonen), een echo (dan zien ze ook de follikels) en kijken ze naar bepaalde symptomen. Dat geeft meer een totaalbeeld. Was al wel een tijd geleden hoor, misschien gaat dat nu anders.
Hier wel pcos, dus soms maanden geen menstruatie. Maar wel pms-achtige klachten en soms ook een wat heftige menstruatie als het wel prijs is. Al lijkt het nu wel wat stabieler dan jaren geleden.
Heel wat anders, aangezien je schrijft dat je eerder een normaal-tampon gebruikte en dat je weer terug bent naar dat formaat, kan het zijn dat het een ander merk is? Of dat de fabrikant deze heeft 'vernieuwd'? Zo werkte OB bij mij heel goed, maar sinds ze dat 'verbeterd' hebben: drama... Vaak meegemaakt dat hij nog niet vol was, maar toch doorlekte. Dan lijkt het wel op meer bloedverlies, maar feitelijk is het dan niet zo. Misschien kan dat bij jou ook zoiets zijn?
Hier wel pcos, dus soms maanden geen menstruatie. Maar wel pms-achtige klachten en soms ook een wat heftige menstruatie als het wel prijs is. Al lijkt het nu wel wat stabieler dan jaren geleden.
Heel wat anders, aangezien je schrijft dat je eerder een normaal-tampon gebruikte en dat je weer terug bent naar dat formaat, kan het zijn dat het een ander merk is? Of dat de fabrikant deze heeft 'vernieuwd'? Zo werkte OB bij mij heel goed, maar sinds ze dat 'verbeterd' hebben: drama... Vaak meegemaakt dat hij nog niet vol was, maar toch doorlekte. Dan lijkt het wel op meer bloedverlies, maar feitelijk is het dan niet zo. Misschien kan dat bij jou ook zoiets zijn?
zaterdag 30 oktober 2021 om 18:09
Zelfde hier. Hormonale conceptie durf ik om die reden niet eens meer uit te proberen.
zaterdag 30 oktober 2021 om 18:09
Ja gek hé! Ze vertelde gewoon 2 jaar geen menstruatie gehad. Tijdens de puberteit hele lichte en korte menstruaties. Maat hij zei ja tis Pcos thats it. De andere gynaecoloog die vond het ook erg raar, en heeft ook vaak geprobeerd haar dossier op te vragen bij dat ziekenhuis en die gyn stuurde het ook gewoon nooit door
En ze kreeg idd meteen de pil!
Ja nu je het zegt. Ik had normaal altijd het blauwe doosje van Ob. En heb nu die extra comfortabele tampons. In z’n wit doosje. Niet de biologische. Pro comfort denk ik?
Ook in het verleden tampons van Kruidvat eigen merk gehad maar die vond ik niet fijn. Voelde ik ook zitten
Net naar de wc gegaan en was doorgelekt. Terwijl die er nog niet zo lang in zat...
En ze kreeg idd meteen de pil!
Ja nu je het zegt. Ik had normaal altijd het blauwe doosje van Ob. En heb nu die extra comfortabele tampons. In z’n wit doosje. Niet de biologische. Pro comfort denk ik?
Ook in het verleden tampons van Kruidvat eigen merk gehad maar die vond ik niet fijn. Voelde ik ook zitten
Net naar de wc gegaan en was doorgelekt. Terwijl die er nog niet zo lang in zat...
zaterdag 30 oktober 2021 om 18:17
Ja bijzonder. Juist pcos is meestal meetbaar, denk ik. Maar altijd goed om aan de bel te trekken als je het patroon niet vertrouwt.
Ik denk dat het best zo kan zijn dat een glad laagje om zo'n tampon (die er misschien eerder niet was) de boosdoener kan zijn. Ik ben trouwens door dit gedoe overgestapt op een menstruatiecup: wel wennen en ook even puzzelen om de juiste te ontdekken, maar uiteindelijk vind ik dat veel prettiger.
Ik denk dat het best zo kan zijn dat een glad laagje om zo'n tampon (die er misschien eerder niet was) de boosdoener kan zijn. Ik ben trouwens door dit gedoe overgestapt op een menstruatiecup: wel wennen en ook even puzzelen om de juiste te ontdekken, maar uiteindelijk vind ik dat veel prettiger.
zaterdag 30 oktober 2021 om 21:34
Ja de eerste dagen zeker. En ook dat een volle tampon er op het toilet uitzakt.
Maar ik snap dat je daar misschien van schrikt als je dat eerder nooit had.
Ik zou even overleggen met je huisarts.