Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zondag 31 oktober 2021 om 18:54
Aaaargh!Jufjoke schreef: ↑31-10-2021 18:51Juliette, wat erg! Ik heb het ook wel eens gehad; ik wilde een schuine bob, achter kort, steeds langer naar voren. Maar ze knipte het recht af, net onder mijn oor. Ik leek wel op Dora!
Niet meer te redden, ik heb uiteindelijk aan de zijkanten extensions laten plaatsen.
Echt hè, dit soort verhalen is dus waarom ik zelf knip.
zondag 31 oktober 2021 om 18:56
Leuk trouwens jullie ervaringen met diverse merken penselen te lezen.
Voor blush, concealer en mineral powder foundation gebruik ik real techniques, die vind ik erg fijn. Rest allemaal goedkope meuk. Heb nog ergens een clinique foundation penseel liggen maar die komt geloof ik nog net niet uit de vorige eeuw, volgens mij wordt foundation daar allang niet meer mee aangebracht of doen jullie dat wel nog?
Voor blush, concealer en mineral powder foundation gebruik ik real techniques, die vind ik erg fijn. Rest allemaal goedkope meuk. Heb nog ergens een clinique foundation penseel liggen maar die komt geloof ik nog net niet uit de vorige eeuw, volgens mij wordt foundation daar allang niet meer mee aangebracht of doen jullie dat wel nog?

zondag 31 oktober 2021 om 19:54
Wel gelachen hoor. Titidititie Dora...HobbeltVerder schreef: ↑31-10-2021 18:54Aaaargh!
Echt hè, dit soort verhalen is dus waarom ik zelf knip.
En mijn zoon heeft me ook zeer smakelijk uitgelachen.
Achteraf is zoiets leuk.
zondag 31 oktober 2021 om 20:40
Er is zo’n kapper, denk dat hij Brad Mondo heet, die laat ook van die zgn failfilmpjes zien, maar het leuke daar vind ik juist dat heel regelmatig haarprojectjes toont, die gedoemd lijken te mislukken, maar die dan juist wél lukken, against all odds. Overigens wel erg veel met rare haarkleurtjes, maar daarvan hou ik zelf nogal…dus dat zou een ander wellicht nog steeds vet mislukt vinden…
zondag 31 oktober 2021 om 20:49
Ik gebruik meestal wel een kwast voor foundation, een kabuki van Sigma. Hoe breng jij je foundation aan dan?HobbeltVerder schreef: ↑31-10-2021 18:56Leuk trouwens jullie ervaringen met diverse merken penselen te lezen.

zondag 31 oktober 2021 om 21:00
Ik heb ook een kabuki kwast van Sigma. Dat is ook meteen mijn duurste kwast. Ik gebruik voor foundation eigenlijk überhaupt liever een sponsje. Ik heb de beroemde (en dure) beautyblender geprobeerd, maar die is voor mij niet echt noemenswaardig anders of beter dan welke andere dan ook. Erg fijn vond ik de microfiber spons van Juno en Co, maar die was wel weer wat lastiger schoon te maken en ging ook wat minder lang mee dan gemiddeld. Ik gebruik mijn sponsjes tot ze uit elkaar vallen, maar ik hou ze wel goed schoon.
Mijn kwasten, vooral die voor oogschaduw, maak ik ook vrij regelmatig schoon, maar net als Ladyday kijk ik iets minder nauw met die voor blush en bronzer, geen idee waarom.
Ik ben gehecht aan mijn kwasten, ik ben erg gewend aan de vorm en grootte. Maar ik gebruik ze jaren, en dan weet ik niet meer welke het precies was, of überhaupt van welk merk (is dan allang van de handgreep af gesleten). En dan moet ik een nieuwe kopen, waar ik dan oprecht van baal omdat het nooit helemaal dezelfde is en ik dus helemaal opnieuw moet wennen. Klinkt wel een beetje autistisch realiseer ik me....
Mijn kwasten, vooral die voor oogschaduw, maak ik ook vrij regelmatig schoon, maar net als Ladyday kijk ik iets minder nauw met die voor blush en bronzer, geen idee waarom.
Ik ben gehecht aan mijn kwasten, ik ben erg gewend aan de vorm en grootte. Maar ik gebruik ze jaren, en dan weet ik niet meer welke het precies was, of überhaupt van welk merk (is dan allang van de handgreep af gesleten). En dan moet ik een nieuwe kopen, waar ik dan oprecht van baal omdat het nooit helemaal dezelfde is en ik dus helemaal opnieuw moet wennen. Klinkt wel een beetje autistisch realiseer ik me....

zondag 31 oktober 2021 om 21:01
Oh, ik hou daar ook van. Ik heb het vroeger zelf ook gehad. Nu, ik word dit jaar 45, vind ik dat niet meer zo passend, maar heel erg leuk bij de jeugd.BeauCis schreef: ↑31-10-2021 20:40Er is zo’n kapper, denk dat hij Brad Mondo heet, die laat ook van die zgn failfilmpjes zien, maar het leuke daar vind ik juist dat heel regelmatig haarprojectjes toont, die gedoemd lijken te mislukken, maar die dan juist wél lukken, against all odds. Overigens wel erg veel met rare haarkleurtjes, maar daarvan hou ik zelf nogal…dus dat zou een ander wellicht nog steeds vet mislukt vinden…
zondag 31 oktober 2021 om 21:11
Ik heb ook de Beautyblender geprobeerd. Ik weet dat velen er lyrisch over zijn maar ik vond het niet zo prettig. Ik gebruik het liefst de kabuki (de F82 gebruik ik, er is ook een F80, die is wat platter) of soms mijn vingers.
Ik denk dat ik de bronzer en blushkwasten iets minder vaak schoonmaak omdat ik elke keer dezelfde producten gebruik. Met oogschaduw ben ik ook niet zo avontuurlijk maar een kwast die ik gebruikt heb om te blenden daar zit dan van alles in. Als ik 's ochtends mijn makeup er op doe moeten de kwasten schoon zijn.
Dat wennen... dat snap ik wel. Ik heb zelf heel duidelijk voorkeur voor bepaalde kwasten.
Ik denk dat ik de bronzer en blushkwasten iets minder vaak schoonmaak omdat ik elke keer dezelfde producten gebruik. Met oogschaduw ben ik ook niet zo avontuurlijk maar een kwast die ik gebruikt heb om te blenden daar zit dan van alles in. Als ik 's ochtends mijn makeup er op doe moeten de kwasten schoon zijn.
Dat wennen... dat snap ik wel. Ik heb zelf heel duidelijk voorkeur voor bepaalde kwasten.
zondag 31 oktober 2021 om 21:22
Hahaha, ik ben vijftig, en mijn haar kan het gewoon niet handelen, blekerij en gedoe…zit nu in de fase waar ik henna overweeg, dwz heb dat tussendoor vaker gebruikt, maar dus ipv andere haarkleuringen die altijd schade aan mijn haar geven. Ik ben nu eenmaal niet gezegend met een mega bos, dus schade is snel zichtbaar en tijdens en na de overgang wordt het met dat haar sowieso beduidend minder…dus durf ik die ramptroep niet meer…en ik vind het jammer, want ik vind het nog steeds leuk, die kleurtjes en met henna ben je beperkt, of je moet willen gaan voor van dat knaloranje wortelhaar…maar daarvan hou ik niet…zachtroze en petrolachtig stond het best en had ik tot twee jaar terug regelmatig op mijn hoofd…maar tijdens het laatste verfavontuur, waar het voornamelijk allerlei tintjes roze geweest is was mijn haar zo slecht geworden dat ik het uiteindelijk helemaal afgeschoren heb. (Durfde dat omdat ik langer op reis was, maar bleek heel leuk te staan…)…maar nu zit ik met van dat brave hendriken haar wat helemaal niet bij mijn mood en persoonlijkheid past…omdat ik die blekerij niet meer aandurf…en dat was notabene door goede kappers gedaan…

zondag 31 oktober 2021 om 21:45
Hahaha, ja grappig is dat he…maar mijn look is weliswaar in dat gat waar ik woon behoorlijk wat minder doorsnee, maar zie je in grotere steden all over the world veel vaker hahaha. Heb ik het je al makkelijker gemaakt? Zo spannend is het niet hoor…ik zit een beetje in de retrohoek. Met af en toe een wat meer bohemien uitstapje. En ook veel te vaak gewoon nog steeds die skinny die allang uit de mode is, maar wel heel lekker zit…en soms ook gewoon een pak, maar dan meestal wel weer gecombineerd met iets wat retro of bohemien is. Geloof dat ik op zich mazzel heb met een hele zachte uitstraling, waardoor ik vaak toch wel met die typische BeauCis look weg kom en het niet schreeuwt….tadadadadaaaaaaaaaaa hier ben ik. Want hoe leuk ik die creatieve uitingen ook vindt, je krijgt er soms wel ongewenste aandacht door…en die wens ik niet. Ik loop er niet bij als ik doe om aandacht te krijgen, maar omdat ik het mooi vind.
zondag 31 oktober 2021 om 22:00
Het penseel (dat nu dus werkeloos in de kast ligt al heel wat jaren) dat ik bedoelde is dit:

Is me ooit aangesmeerd bij een ici paris ofzo.
Nu gebruik ik eentje van realtechniques, volgens mij ook een kabuki?
Deze:

zondag 31 oktober 2021 om 22:01
hi allemaal ik gebruikte lange tijd best wat make-up, laatste jaren niet meer, maar heb nog wel veel oogschaduwen enz. En had laatst mijn ogen weer eens opgemaakt ermee, en toen een paar dagen later ooglidontsteking. Weet niet of het nu daarvan kwam of van iets anders maar zijn de spullen te oud - alles maar beter weggooien?
Hoe lang kun je eigenlijk oogschaduw en oogpotloden bewaren? En heeft het zin ze te ontsmetten, bv oogpotloden? of beter alles in eens weg gooien?
dank voor jullie inbreng, vind het aan de ene kant zonde maar wil ook uiteraard geen ontstekingen (als het er al door kwam)
Hoe lang kun je eigenlijk oogschaduw en oogpotloden bewaren? En heeft het zin ze te ontsmetten, bv oogpotloden? of beter alles in eens weg gooien?
dank voor jullie inbreng, vind het aan de ene kant zonde maar wil ook uiteraard geen ontstekingen (als het er al door kwam)
kers wijzigde dit bericht op 31-10-2021 22:23
3.10% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
zondag 31 oktober 2021 om 22:05
zondag 31 oktober 2021 om 22:09
Kers, wat vervelend die oogontsteking zeg! In mijn ervaring drogen oogpotloden wel uit naarmate ze oud worden. Sowieso, slijpen voor gebruik om ze beetje ‘fris’ te houden en zeker niet oogmake up gebruiken als je idd een oogontsteking hebt of flink verkouden bent.
Oogschaduw lijkt oneindig houdbaar, soms brokkelen ze helemaal kapot. Oogschaduw die ik alleen droog gebruik blijft meestal heel lang goed, als ik het ook nat gebruik dan heeft het wat meer te lijden in mijn ervaring.
Oogschaduw lijkt oneindig houdbaar, soms brokkelen ze helemaal kapot. Oogschaduw die ik alleen droog gebruik blijft meestal heel lang goed, als ik het ook nat gebruik dan heeft het wat meer te lijden in mijn ervaring.
zondag 31 oktober 2021 om 22:17
zondag 31 oktober 2021 om 22:19
Zoiets als die Clinique kwast heb ik ook ooit gehad. Vond dat niet fijn voor foundation. Kabuki is veel prettiger. Die van RT lijkt me een kabuki inderdaad maar heb mijn bril niet op dus kan niet met zekerheid zeggen.HobbeltVerder schreef: ↑31-10-2021 22:00Het penseel (dat nu dus werkeloos in de kast ligt al heel wat jaren) dat ik bedoelde is dit:
Is me ooit aangesmeerd bij een ici paris ofzo.
Nu gebruik ik eentje van realtechniques, volgens mij ook een kabuki?
Deze:
![]()
zondag 31 oktober 2021 om 22:27
hi bedankt voor jullie feedback. Ik vergat dat ik ook mascara gebruikte, mss was dat de 'boosdoener'. Dat lijkt me dan de waarschijnlijke oorzaak...
Wat ik ga doen is mascara's weggooien (waren nog wel vrij nieuw, dus had niets gemerkt van indroging oid), en de oogschaduw houd ik, oogpotloden ga ik slijpen en met alcohol afnemen.
Wat ik ga doen is mascara's weggooien (waren nog wel vrij nieuw, dus had niets gemerkt van indroging oid), en de oogschaduw houd ik, oogpotloden ga ik slijpen en met alcohol afnemen.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

maandag 1 november 2021 om 09:57
Nee was niet de eerste keer deze kapper en meestal gaat het wel goed. Nooit klachten gehad, ja de ene keer zit het met wat leuker dan de andere keer maar okee.
Jee wat erg om te horen dat het zo kort was geknipt dat je extensions hebt moeten nemen. Had je nog een klacht ingediend?
Ik dacht vanmorgen: weg met die suffie Annie-look. Ik maak het pittiger, wat meer styling erin.....maar nu lijk ik op Alexandra van Huffelen

.
Wat erg dit. Ik moet om 14 uur beginnen met werken dus heb nog ff de tijd. Ik maak mijn haar wel weer nat en kijk wel wat ik er van kan maken. Grote sjaal wordt het sowieso.
En heb nu koele kleuren make up op maar met de van Huffelen look lijk ik ook weer op Cruella. Dus make up gaat er ook af en ga voor warme kleuren en dan toch maar de Annie-look denk ik. Een keukenschort ipv een sjaal en de stoffige look is perfect
.
Ik heb veel kwasten van Mintenz (kabuki, bronzer en blush en oogschaduw en blendkwastje), maar ook een paar van het Kruidvat oa wenkbrauwkwastje (vind ik erg fijn), een wit blendkwastje van essence. En een kwastje van de HEMA voor highlights. Maar ik wissel ze wel regelmatig af.
Ooit eens bij Douglas een kwast gekocht voor 40 euro welke werd aangeraden voor Mac foundation. Oh oh nooit meer dat ik daar nog intrap.
Ik maak ze na gebruik schoon met een vochtige microvezel washand. Niet te nat maar wel dat de poeder er van af gaat. En ook minder make-up wat van de kwast afvalt en in mijn kast terecht komt.
Jee wat erg om te horen dat het zo kort was geknipt dat je extensions hebt moeten nemen. Had je nog een klacht ingediend?
Ik dacht vanmorgen: weg met die suffie Annie-look. Ik maak het pittiger, wat meer styling erin.....maar nu lijk ik op Alexandra van Huffelen
Wat erg dit. Ik moet om 14 uur beginnen met werken dus heb nog ff de tijd. Ik maak mijn haar wel weer nat en kijk wel wat ik er van kan maken. Grote sjaal wordt het sowieso.
En heb nu koele kleuren make up op maar met de van Huffelen look lijk ik ook weer op Cruella. Dus make up gaat er ook af en ga voor warme kleuren en dan toch maar de Annie-look denk ik. Een keukenschort ipv een sjaal en de stoffige look is perfect
Ik heb veel kwasten van Mintenz (kabuki, bronzer en blush en oogschaduw en blendkwastje), maar ook een paar van het Kruidvat oa wenkbrauwkwastje (vind ik erg fijn), een wit blendkwastje van essence. En een kwastje van de HEMA voor highlights. Maar ik wissel ze wel regelmatig af.
Ooit eens bij Douglas een kwast gekocht voor 40 euro welke werd aangeraden voor Mac foundation. Oh oh nooit meer dat ik daar nog intrap.
Ik maak ze na gebruik schoon met een vochtige microvezel washand. Niet te nat maar wel dat de poeder er van af gaat. En ook minder make-up wat van de kwast afvalt en in mijn kast terecht komt.
maandag 1 november 2021 om 10:51
Ik heb vandaag voor het eerst de Armani Beauty Luminous Silk foundation gebruikt. Het is prima spul hoor maar revolutionair... nee. Misschien is dit zo eentje die past in de categorie 'voor die prijs verwacht ik wonderen'.
Gisteren ook een Essence foundation gekocht. Ik koop eigenlijk nooit makeup bij de drogist maar was toch wel benieuwd. De kleur leek namelijk perfect. We zullen het morgen zien.
Gisteren ook een Essence foundation gekocht. Ik koop eigenlijk nooit makeup bij de drogist maar was toch wel benieuwd. De kleur leek namelijk perfect. We zullen het morgen zien.

maandag 1 november 2021 om 14:59
Ik heb die spons van realtechniques ook. Vroeger was ik heel tevreden over de BeautyBlender maar met deze merk ik toch dat mijn foundation wat vlekkerig gaat zitten. Laatst toch droog aangebracht met deze spons en toen zat het zóveel beter! Maar of dat nou de bedoeling is.. Misschien toch maar weer terug naar een normale kwast..HobbeltVerder schreef: ↑31-10-2021 22:05Heb trouwens ook een sponsje van realtechniques, deze:
Gebruik het niet zo vaak, ik gebruik vrijwel alleen nog maar poeder foundation. En daarvoor gebruik ik de kabuki brush.
Voor de concealer een concealer brush van essence
Of soms de detailer brush van realtechniques
![]()

maandag 1 november 2021 om 15:40
E.L.F. is toch een aardig budgetmerk? Wel goed om te weten. Ik ben fan van Sigma en ik vind ze niet buitensporig duur maar ik heb gisteren een paar Morphekwasten de kliko in gedaan. De haartjes begonnen alle kanten op te staan. Het waren mijn minst favoriete kwasten en ik wil ze vervangen (anders moet ik vaker de kwasten schoonmaken).