Hoe moet dit verder?

29-10-2021 22:09 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva-dames,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, er is mij iets overkomen wat ik nooit verwacht had. Zelf al ruim de 40 gepasseerd, ben ik toch wel weer erg om iemand gaan geven. Maar er zit een hele dikke maar aan.
Het gaat om een gezamenlijke vriend, die pas sinds 2 weken zijn relatie heeft verlaten. Dit is een lange relatie geweest, met kinderen. AL tijdens de relatie hadden we een waardevolle vriendschap waarbij we elkaar regelmatig zagen. Hij was al lange tijd niet gelukkig en heeft dus 2 weken geleden de stap gezet om uit elkaar te gaan. Ook omdat hij “ons” een kans wil geven, maar dat staat er wel los van. Hij is en was echt ongelukkig in de relatie en wilde ik al veel langer die stap zetten.

En nu ineens denk ik.., jeetje, wat is dit ingewikkeld.
Ten eerste weet ik niet goed hoe en wanneer wij dit samen weer op moeten pakken. Ik probeer hem rust te geven om de breuk te verwerken. Om te wennen aan de situatie, om in alle rust een bezoekregeling voor de kinderen op te zetten etc. Maar ik merk dat hij sinds de breuk wel afstandelijker is. Elkaar gezien hebben we niet meer. Wel appen we, bellen we. Maar dit allemaal veel minder frequent dan voorheen. Hij geeft daarin aan dat het wel steeds iets beter met hem gaat. Dat zijn gevoelens eerst alle kanten op vlogen maar dat het steeds rustiger wordt en dat hij steeds meer opluchting voelt.. Dat hij ontzettend gek op me is en zich verheugd om me weer te zien. Maar; wanneer dat is weet ik niet en dat zegt hij ook niet. En stiekem had ik wel verwacht dat een korte ontmoeting er wel in zou zitten, al is het maar even een wandelingetje. OM even bij te kletsen, even elkaar in de ogen te kijken.

Ik kan me voorstellen dat het even wat tijd kost en dat zijn hoofd er misschien niet naar staat. Maar vriendinnen die ik erover vertelt heb zijn wat kritischer. Ze vinden het vreemd dat we elkaar nu al 2 weken niet gezien hebben en vinden dat wij elkaar best kunnen ontmoeten naast zijn verdriet en verwerking. Ze vinden het klinken alsof hij niet hoteldebotel verliefd is, of misschien toch veel moeite heeft met de breuk of er misschien zelfs over liegt.Ze waarschuwen dat ik op moet passen omdat het in hun ogen “raar” is dat hij afstandelijk doet of zelfs nog niet rept over afspreken. Zelf zegt hij daarover dat hij denkt dat het dan misschien minder leuk is, als hij nog in het verwerkingsproces zit en we zien elkaar.

DOor die vriendinnen word ik eigenlijk wat onzeker. Wat vinden jullie?
Het spreekt juist voor hem, denk ik. Legio mannen die de moeder van hun kinderen (of welke vrouw dan ook) verlaten om direct in een gespreid bedje te stappen bij een ander. Walgelijk is dat. Laat hem maar eens lekker een tijd alleen zijn om de boel te laten bezinken.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Laatje schreef:
29-10-2021 23:05
Is dit de collega/vriend die meer wilde met jou tijdens zijn huwelijk en al vaker vreemdging?
Oh lekker ding :facepalm:
Laatje schreef:
29-10-2021 23:05
Is dit de collega/vriend die meer wilde met jou tijdens zijn huwelijk en al vaker vreemdging?

Even geloept. Mijn god wat kansloos dit :facepalm: . TO, je noemde hem in juni nog je emotionele minnaar en zei dat dit een man is die op alle terreinen verwerpelijk gedrag vertoont. Echt, waar zit je met je verstand en eigenwaarde joh?
TO, is dit wel ook echt wat je nu wil? Heb je niet enorm twijfels of dit wel de juiste man voor je is?
Ik zou niets geloven wat er uit deze man zijn mond komt.
Ik denk zelf dat hij je warm houd met mooie praatjes maar dat deze man niet te vertrouwen is.
Hij zegt tegen jouw wat je graag wilt horen.
Blijf in jezelf geloven !
Lijkt me heerlijk om zo’n vangnetje te hebben als je uit een relatie komt. Altijd beschikbaar en begripvol zonder dat je daar zelf ook maar iets voor hoeft te leveren of laten.
Wat verdrietig dat je zo ontzettend onzeker bent. Al die topics over deze loser. Ik mag toch hopen dat je iets beters kunt krijgen.
Echt, deze man is bezet. Je bent niet de enige waarmee hij is vreemdgegaan en daarbij geloof je ook nog eens alles wat hij zegt. Echt triest.
En ook best vals dat je iets aangaat met een getrouwde man.
Stop met alles om hem te laten draaien en ga door met leven.
Ik wilde eerst schrijven dat ik het goed/netjes vond dat hij eerst de tijd neemt om dit voor zichzelf en zijn gezin op een rijtje te zetten, maar toen zag ik de laatste reacties over jouw eerdere topics.

In een daarvan schrijf je:

Ik weet dat ik slecht bezig ben en baal daar zelf ook van, dus hoop niet op alleen maar strenge reacties.

Is dat nu anders dan? Want je bent weer met hem bezig. Een man die in zijn relatie vast verder zoekt en slippertjes heeft is niet die leuke man. Wil je uitzoeken hoe lang het duurt voor ie met jou is en weer met een ander bezig is?

Btw intieme gesprekken hebben zoals jullie deden vind ik ook vreemdgaan. Uit ervaring weet ik hoe pijnlijk het is als je vriend ineens veel tijd steekt in een ander en met diegene dingen bespreekt die die met jou niet bespreekt.
Ik vind het een kans geven in relatie tot relaties altijd zo een kansloze opmerking. Een beetje alsof er wordt gezegd: ik weet eigenlijk dat het niets is of hopeloos, een of andere dealbreaker, maar ik wil het toch nog een kans geven.

Ik had niet eens geloept...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
SunShine35 schreef:
30-10-2021 01:12
Ik wilde eerst schrijven dat ik het goed/netjes vond dat hij eerst de tijd neemt om dit voor zichzelf en zijn gezin op een rijtje te zetten, maar toen zag ik de laatste reacties over jouw eerdere topics.

In een daarvan schrijf je:

Ik weet dat ik slecht bezig ben en baal daar zelf ook van, dus hoop niet op alleen maar strenge reacties.

Is dat nu anders dan? Want je bent weer met hem bezig. Een man die in zijn relatie vast verder zoekt en slippertjes heeft is niet die leuke man. Wil je uitzoeken hoe lang het duurt voor ie met jou is en weer met een ander bezig is?

Btw intieme gesprekken hebben zoals jullie deden vind ik ook vreemdgaan. Uit ervaring weet ik hoe pijnlijk het is als je vriend ineens veel tijd steekt in een ander en met diegene dingen bespreekt die die met jou niet bespreekt.
Lijkt me wel anders nu. Ze benadrukt in dit topic meerdere malen dat er niet is vreemdgegaan. Liegt dus om zichzelf en haar zielenpoot beter voor de dag te laten komen.
Kan ook zomaar zijn dat zijn vrouw er achter is gekomen (want hoe legt hij thuis zijn wekelijkse afwezigheid tot diep in de nacht uit?) en hem heeft buiten gegooid en hij nu geen risico's wil nemen dat hij helemaal niet meer terug mag omdat hij bij to wordt betrapt.

Hij gaat vreemd omdat hij 'iets mist'. Niet omdat zijn vrouw slecht voor hem is. Die verlaten hun gezin zelden.
Alle vreemdgangers zeggen tegen hun minnares dat het thuis niet goed gaat. Hoe moeten ze anders hun gedrag verklaren?
Precies. Hij is betrapt of anderzijds is het de vrouw die de beslissing heeft gemaakt en hij verkoopt het als zijn keuze.
Wedden dat het net andersom ging? Zijn vrouw heeft hem eruit gezet en hij probeert bij haar terug te komen
Ik zet er 50 euro op.
Ai ai ai..

Even je andere topics gescand en het ziet er niet best uit hoor.

Nogmaals: hoe je er aan komt komt je er ook weer van af.
Ttroeteltje schreef:
30-10-2021 07:59
Precies. Hij is betrapt of anderzijds is het de vrouw die de beslissing heeft gemaakt en hij verkoopt het als zijn keuze.
Scherp. Ik denk dat je gelijk hebt.
lilalinda schreef:
30-10-2021 08:01
Wedden dat het net andersom ging? Zijn vrouw heeft hem eruit gezet en hij probeert bij haar terug te komen
Ik zet er 50 euro op.
DAn ben je nu dus 50euro kwijt haha. Dit is namelijk echt niet het geval. Kennissen van mij bevestigen zijn kant van het verhaal en hij heeft een screenshot gestuurd van een klein deel van hun conversatie waarin hij eigenlijk om mijn advies vroeg mbt wat hij wel of niet mocht delen. Daarin is overduidelijk dat hij degene is die het verbroken heeft.
Jewul schreef:
30-10-2021 09:11
DAn ben je nu dus 50euro kwijt haha. Dit is namelijk echt niet het geval. Kennissen van mij bevestigen zijn kant van het verhaal en hij heeft een screenshot gestuurd van een klein deel van hun conversatie waarin hij eigenlijk om mijn advies vroeg mbt wat hij wel of niet mocht delen. Daarin is overduidelijk dat hij degene is die het verbroken heeft.
Dus hij is de bron? Je hebt haar er niet over gehoord, al dan niet via kennissen? :sarcastic:
xynix schreef:
30-10-2021 09:15
Dus hij is de bron? Je hebt haar er niet over gehoord, al dan niet via kennissen? :sarcastic:
Ik heb een klein deel van hun conversatie via de app gelezen (via screenshot), daaruit bleek overduidelijk dat HIJ de relatie verbroken heeft.
Hij stuurde me dit omdat in dit stuk ook vragen over mij werden gesteld, hij wilde met mij overleggen wat hij al dan niet zou zeggen (ivm privacy etc). Hij stuurde deze screenshot naar mij toe.
Maar het is wel dezelfde man als uit je andere topic??
Jewul schreef:

Hij is al sinds februari bezig om jou veilig te stellen voor het geval hij de ballen heeft weg te gaan bij zijn vrouw. En daarvoor bedonderde hij zijn vrouw ook al.
Hoe naïef kun je zijn dat je denkt dat hij wel 100% voor jou zal gaan?
Buiten dat werk je dus al een maand of acht mee aan het bedonderen van zijn vrouw, dus kan ik zeer weinig empathie voor je voelen.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 30-10-2021 11:33
34.60% gewijzigd
Jewul schreef:
Hij kondigt zijn scheiding aan per app???
Iedere dag is gehaktdag
Je klinkt als een fijn mens.

Of je bent aan het rellen als grapje of je bent een heel fijn mens. Succes ermee.
Jewul schreef:
29-10-2021 22:19
Ja, we hebben beiden uitgesproken dat we iets voor elkaar voelen. Daar hebben we het over gehad. Niet vreemdgegaan.
Fysiek misschien niet vreemdgegaan. Maar emotioneel wel lijkt me zo. Of heeft hij zijn gevoelens voor jou eerst met zijn vrouw besproken en toen pas met jou?
Jewul schreef:
30-10-2021 09:17
Ik heb een klein deel van hun conversatie via de app gelezen (via screenshot), daaruit bleek overduidelijk dat HIJ de relatie verbroken heeft.
Hij stuurde me dit omdat in dit stuk ook vragen over mij werden gesteld, hij wilde met mij overleggen wat hij al dan niet zou zeggen (ivm privacy etc). Hij stuurde deze screenshot naar mij toe.
Wow, het wordt steeds erger! To, is dit niet compleet gedoemd om te mislukken? Ik denk dat je dat eigenlijk zelf ook best weet.
Het zal jullie verbazen maar dit is NIET de man uit mijn andere topics, dat is volledig voorbij.

Dit is een andere man. Zonder verleden van vreemdgaan. Iemand waarmee het al vrij snel heftig opvlamde.
Elkaar sinds mijn vorige post nog een aantal keer lang gesproken. Zit nog in het praktische proces van afscheid nemen. Wel een eigen woonruimte inmiddels, in overleg over een omgangsregeling.
Is met vlagen verdrietig, maar staat volledig achter zijn keus. Is ongeduldig om met mij te beginnen. Heeft ontzettend veel zin om me weer te zien, liever vandaag dan morgen. Is echter ook bang dat hij dan te snel zal gaan en een terugslag krijgt en vindt dat hij zichzelf ook een beetje moet remmen. Denkt dat 'wij' de beste kans maken als hij nog iets verder in het proces van verwerking zit, maar wil niet nog 'weken wachten'. Heeft familie en vrienden over mij verteld.

Kortom; best vaag.
hij is wel echt degene die relatie verbroken heeft, dat staat onomstotelijk vast. We appen veel, dagelijks. Ook bellen op zijn initiatief. Maar dus nog niet de stap naar elkaar weer zien gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven