Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
cleo schreef:
03-11-2021 11:12
Heb je daarna nog wel echt duidelijk gezegd dat je niet tevreden was?

Nee het was erg druk in de zaak. Ik was zo verbouwereerd (zowat lamgeslagen ;-) ) en ik wilde haar niet voor schut zetten.
De volgende keer zal ik wel aangeven niet meer door haar geknipt te willen worden. Zeg ik het als ik telefonisch een afspraak ga maken.
Had eigenlijk gelijk moeten reageren dan had ik maar 1 korte pluk gehad. Maar ben gewend dat ze eerst een pluk pakken en vragen hoeveel er af moet.

Ik dacht van de week ik föhn mijn haar plat. Krullen eruit, dan is het gelijk langer. Maar heb toen de hele dag met een Lady Diana coupe gelopen, uit de jaren 80, helemaal plat, met een lok. Zag er niet uit maar had geen tijd meer om er nog iets aan te doen. Op mijn werk keken ze mij aan en zeiden maar niets. Was best pijnlijk :rofl:

Ach het is maar haar. Groeit wel weer aan. Met een week of 3 zit het vast beter. Ben in de ochtend wel lekker snel klaar. Ook minder make up op nu.
HobbeltVerder schreef:
04-11-2021 15:02

Vandaag is mijn (allereerste ooit) LookFantastic bestelling binnengekomen. Nog niets uit getest, maar dat ga ik wel snel doen. Ben heel benieuwd. Heb een oogschaduw palet met allemaal matte natuurtinten van Mac besteld, en 3 mini mac lipsticks.
Afbeelding

Afbeelding

Die oogschaduw palette, wow mooie kleuren zeg.
Lady_Day schreef:
05-11-2021 09:28
Ik had ook ooit Whirl maar die is te donker voor mij.

Wat ik tegenwoordig doe en wat echt het verschil maakt is oogschaduwprimer van Sigma (in zo'n potloodstickding). Ik heb er heel wat van Urban Decay getest maar dat maakte nooit een verschil bij mij. Die van Sigma wel. Maar goed, ik ben 50 en mijn oogleden zijn niet meer zo glad.

Deze toch https://www.notino.nl/sigma-beauty/face/

Is deze ook geschikt voor poederfoundation?
Primer smeren op ooglid en arcadeboog en werkt dit dan ook als soort oogschaduw of is het de bedoeling dat je het niet ziet. Ik gebruik nu vaak een bronzer onder mijn oogschaduw n is dan gelijk een soort schaduw onder mijn oogschaduw zeg maar.

Hoe vallen de kleuren? Ik zie er 4, de meest donkere valt af voor mij maar de eerste 3 weet ik het niet, ik heb een neutrale, licht/medium huid.
Ik gebruik geen poederfoundation maar sowieso geen foundation op mijn oogleden. Ik gebruik de lichtste tint (Ignite) en dat ziet er zonder oogschaduw wel vreemd uit. Het maakt mijn oogleden wat gladder en het maskeert verkleuringen (als je die hebt). Vervolgens 'dep' ik met een kwast een basislaag oogschaduw erop (ietsje donkerder dan mijn huidskleur) en dan de rest. Blijft de hele dag zitten. Geen last van 'creasing' o.i.d.

W.b. kleuren, zie hier de swatches:

Afbeelding

Ignite doet me denken aan 'soft ochre' van MAC en Persuade aan 'painterly' van MAC. Ik heb zelf soft ochre, ooit gekocht om te gebruiken als basis maar de Sigma bevalt me veel beter.
Lady_Day schreef:
06-11-2021 10:19
Ik gebruik geen poederfoundation maar sowieso geen foundation op mijn oogleden. Ik gebruik de lichtste tint (Ignite) en dat ziet er zonder oogschaduw wel vreemd uit. Het maakt mijn oogleden wat gladder en het maskeert verkleuringen (als je die hebt). Vervolgens 'dep' ik met een kwast een basislaag oogschaduw erop (ietsje donkerder dan mijn huidskleur) en dan de rest. Blijft de hele dag zitten. Geen last van 'creasing' o.i.d.

W.b. kleuren, zie hier de swatches:

Afbeelding

Ignite doet me denken aan 'soft ochre' van MAC en Persuade aan 'painterly' van MAC. Ik heb zelf soft ochre, ooit gekocht om te gebruiken als basis maar de Sigma bevalt me veel beter.

Ah dank je wel. Duidelijk plaatje zo. Ik schreef poederfoundation maar ik bedoel natuurlijk poederoogschaduw. Ik had mijn bericht gewijzigd want had eerst gezet dat ik de lichte tot medium huid heb en de bisque van mintenz heb om een beetje het idee te krijgen welke primer ik nodig zou hebben (maar dacht later dat het overbodige info was dus weg gehaald) maar ik zie het nu beter, hier ook de ignite dus.
Maar werkt dit ook onder poederoogschaduw?
Juliette schreef:
06-11-2021 18:10
Ah dank je wel. Duidelijk plaatje zo. Ik schreef poederfoundation maar ik bedoel natuurlijk poederoogschaduw. Ik had mijn bericht gewijzigd want had eerst gezet dat ik de lichte tot medium huid heb en de bisque van mintenz heb om een beetje het idee te krijgen welke primer ik nodig zou hebben (maar dacht later dat het overbodige info was dus weg gehaald) maar ik zie het nu beter, hier ook de ignite dus.
Maar werkt dit ook onder poederoogschaduw?
Ik heb ook Bisque van Mintenz! Die is wel helaas net iets te donker voor mij. Heb net een testersetje voor de lichte huid binnen zodat ik kan mengen. Maar dit terzijde.

Sja, ik zou gewoon voor Ignite of Persuade gaan. Afhankelijk van de ondertoon van je huid. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Die primer ga je toch niet zien. Ik gebruik altijd poederoogschaduw over Ignite. Ik zou wel even wachten tot Bangerhead weer 25% korting op de primer heeft. Ik heb er de vorige keer iets van 12 euro voor betaald.
Lady_Day schreef:
07-11-2021 10:00
Ik heb ook Bisque van Mintenz! Die is wel helaas net iets te donker voor mij. Heb net een testersetje voor de lichte huid binnen zodat ik kan mengen. Maar dit terzijde.

Sja, ik zou gewoon voor Ignite of Persuade gaan. Afhankelijk van de ondertoon van je huid. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Die primer ga je toch niet zien. Ik gebruik altijd poederoogschaduw over Ignite. Ik zou wel even wachten tot Bangerhead weer 25% korting op de primer heeft. Ik heb er de vorige keer iets van 12 euro voor betaald.

Dank je voor de tip.
Nog even een review het Zoeva palette. Ik begon iets te enthousiast met een look met de paars/grijze kleur : delicate acidity. Dat was meteen bam, oeps, veel te donker. Supergepigmenteerd en daardoor donkerder dan dat het lijkt in het doosje. Ik ben vervolgens als een gek gaan blenden maar bleef donker en heb zelfs moeten wegvegen. Toen kwam het meer in de buurt van de kleur die ik wilde, maar vond het toch nog een te koel en heb het vervolgens geblend een heel klein beetje van de roze/paarse kleuren : warm notes en sweeter end. Al deze kleuren zijn glimmend, maar zeker niet glitterig. Ook geen fall out. Toen vond ik het prachtig en wat ik voor ogen had. Aan het einde van de dag zat het ook nog goed. Vandaag dag geprobeerd een subtielere look te maken met de neutralere gouden en bronstinten kleuren. Ook deze kleuren zijn goed gepigmenteerd dus moest voorzichtig zijn met de dosering, maar subtiel is gelukt. Einde van de dag zit het nog als een huis.

Voor mij zijn de kleuren in dit palette echt spot on, goed gepigmenteerd en laten zich goed blenden, ook met elkaar. Al had nog graag een matte kleur gehad qua toon tussen de lichtste (bitter start) en de warmere/bronskleur (substitute for love). De donkere kleuren zijn denk ik heel geschikt om het nog een meer dramatischer/smokey look te geven, maar heb ik nog niet getest. Echt een goede koop geweest. Alle Zoeva palettes zijn volgens mij in de aanbieding nu bij de Douglas. Mijn advies: geniet maar gebruik met mate.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Wat leuk om je review te lezen, Monkeytown!
Ik heb nog nooit iets van het merk geprobeerd. Terwijl ik de paletten heus wel eens heb gezien bij Douglas. Zien er mooi uit en heel redelijk geprijsd ook. Goed om te horen dat je er zo tevreden over bent!
Lady_Day schreef:
07-11-2021 10:00

Ik zet deze ook op mijn lijstje
Leuk om te lezen, Monkeytown, en wat fijn dat het zo goed onderling mengt.

Ook ik heb dit weekend een nieuw palet geprobeerd, het Mac palet dat hierboven ook nog gequote is.
Het zijn zoals gezegd allemaal matte kleuren. Het is makkelijk aan te brengen, is gepigmenteerd maar niet té en je hoeft er dus denk ik minder voorzichtig mee te zijn als met het Zoeva palette van Monkeytown.
Heb vooral de bovenste 3 kleuren en het 'rood' geprobeerd en die zijn heel mooi en verrassend minder opvallend dan je zou denken bij mijn huid (ik heb almond (winter) van Mintenz, donkerblond haar en blauwe ogen) en dus een mooie niet te opvallende look is er makkelijk mee te maken. De aller donkerste (rechtsonder) heb ik nog niet gebruikt maar heb de middelste van onder als eyeliner gebruikt en die bleef mooi zitten en is niet te hard. Geen fall out en heel goede houdbaarheid, zelfs zonder primer of iets anders eronder.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het resultaat me iets té naturel was en daarom ga ik volgende keer toch iets met een klein beetje shimmer erin, toevoegen aan de look. Maar het is echt een heel fijn paletje om erbij te hebben, het was precies wat ik nog miste.
De mac mini lipsticks Velvet teddy, Whirl en Mehr zijn ook fijn al vind ik ze minder lang houdbaar dan de kiko lipsticks die ik vrijwel dagelijks gebruik(te). Ze zijn een mooie toevoeging aan de collectie en zeker een fijne kleur en kwaliteit voor dagelijks gebruik.
Over Whirl twijfelde ik een beetje of het niet te bruinig was van kleur, het geeft en beetje een nineties vibe en de tijd dat ik net begon met experimenteren met lipstick, en daarom vind ik het eigenlijk juist superleuk dat deze kleur erin zit. Hoewel ik vaker voor kleuren ga met meer roze / koraal erin, is dit weer eens heel iets anders en vind het goed staan, ga hem dus zeker vaker gebruiken. Mehr en Teddy zijn kleuren die veel meer lijken op wat ik al droeg. Prima maar niet spannend dus :)
Fijn dat je tevreden bent met je aankopen! Dat paletje heb ik ook heel lang over zitten twijfelen en zou em nog steeds wel willen. Ik draag alleen maar mat. Van Mac heb je ook verschillende gradaties in shimmers. De satin is geloof ik niet zo heftig.

Ik vind het zelf ook altijd fijn als er een bruin in zit die ik voor mijn wenkbrauwen kan gebruiken. Ik verf mijn haar niet meer en het wordt wat grijzig en een koele donkerbruin daar kan ik altijd erg blij van worden.
Goeie tip, Satin klinkt idd nog redelijk beschaafd. Heb nog wel het eea liggen dat zich er ook goed voor leent, maar wie weet over een jaar ofzo weer eens een wat chiquer paletje bij kopen. Ik probeer me in te houden en te gebruiken wat ik nog heb,lukt met het een beter dan met het ander :-P
Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik sinds jaar en dag het wenkbrauwpotlood van John van G, nummer 3. Is misschien net niet koel genoeg voor jou maar kost iets van 6,- dus je zou het kunnen proberen. Heb ook weleens poeder geprobeerd maar ik blijf toch teruggrijpen op deze.

Afbeelding
HobbeltVerder schreef:
08-11-2021 20:59
Goeie tip, Satin klinkt idd nog redelijk beschaafd. Heb nog wel het eea liggen dat zich er ook goed voor leent, maar wie weet over een jaar ofzo weer eens een wat chiquer paletje bij kopen. Ik probeer me in te houden en te gebruiken wat ik nog heb,lukt met het een beter dan met het ander :-P
Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik sinds jaar en dag het wenkbrauwpotlood van John van G, nummer 3. Is misschien net niet koel genoeg voor jou maar kost iets van 6,- dus je zou het kunnen proberen. Heb ook weleens poeder geprobeerd maar ik blijf toch teruggrijpen op deze.

Afbeelding
Dank voor de tip! Ik heb er nu nog eentje van Morphe die nog niet op is maar ik merk dat ik vaker mijn wenkbrauwen bijwerk met het oogschaduwpalet wat ik die dag gebruik (meestal Viseart Neutral Mattes of Hindash Beautopsy).

Ik probeer ook wat minder te kopen want eigenlijk heb ik alles wat ik nodig heb momenteel maar ja, dan zie ik weer iets waarvan ik denk dat het mijn leven echt compleet maakt en dan ga ik weer overstag. Heb het onlangs gehad met foundation. En ook met oogschaduw (terwijl ik altijd heel neutrale makeup draag).
Lady_Day schreef:
08-11-2021 21:06
Dank voor de tip! Ik heb er nu nog eentje van Morphe die nog niet op is maar ik merk dat ik vaker mijn wenkbrauwen bijwerk met het oogschaduwpalet wat ik die dag gebruik (meestal Viseart Neutral Mattes of Hindash Beautopsy).

Ik probeer ook wat minder te kopen want eigenlijk heb ik alles wat ik nodig heb momenteel maar ja, dan zie ik weer iets waarvan ik denk dat het mijn leven echt compleet maakt en dan ga ik weer overstag. Heb het onlangs gehad met foundation. En ook met oogschaduw (terwijl ik altijd heel neutrale makeup draag).
Heb jij het Hindash palet?! Die vind ik ook zo mooi!!!
Supersas09 schreef:
08-11-2021 21:16
Heb jij het Hindash palet?! Die vind ik ook zo mooi!!!
Ja, die is supermooi. Is niet zo gepigmenteerd als Viseart maar ik kan er alles mee doen. Oogschaduw, eyeliner, wenkbrauwen, contour, bronzer, blush. Gebruik het zelfs over mijn lipbalm als een soort lipstain.
Lady_Day schreef:
08-11-2021 21:25
Ja, die is supermooi. Is niet zo gepigmenteerd als Viseart maar ik kan er alles mee doen. Oogschaduw, eyeliner, wenkbrauwen, contour, bronzer, blush. Gebruik het zelfs over mijn lipbalm als een soort lipstain.
Oh oh oh. Waarom moest ik dit nu weer gaan googlen. :bonk: nu staat erweer iets bij op mijn wishlist...
Lady_Day schreef:
08-11-2021 14:10
Fijn dat je tevreden bent met je aankopen! Dat paletje heb ik ook heel lang over zitten twijfelen en zou em nog steeds wel willen. Ik draag alleen maar mat. Van Mac heb je ook verschillende gradaties in shimmers. De satin is geloof ik niet zo heftig.

Ik vind het zelf ook altijd fijn als er een bruin in zit die ik voor mijn wenkbrauwen kan gebruiken. Ik verf mijn haar niet meer en het wordt wat grijzig en een koele donkerbruin daar kan ik altijd erg blij van worden.

MIntenz heeft supermooie wenkbrauwpoeders. Ik gebruik deze (medium kleur) ook als oogschaduw om in te schaduwen en dan met een lichte kleur als de Glassy of de witte highlight op bewegend ooglid. Je ogen knallen er echt uit.
Lady_Day schreef:
08-11-2021 21:06

Die oogschaduw van mintenz, al die kleuren. Ik ben dan net een kind in een snoepwinkel. Ik wil ze allemaal, moet me ook inhouden, ik heb er denk ik een stuk of 12 van mintenz. Zeker voldoende voor de komende 10 jaar want je hebt zo weinig nodig.
Ik doe er zo lang mee zeg ik dan tegen mezelf, dus gun ik mezelf nog 1, echt het laatste potje (iets te vaak).
HobbeltVerder schreef:
08-11-2021 21:55
Oh oh oh. Waarom moest ik dit nu weer gaan googlen. :bonk: nu staat erweer iets bij op mijn wishlist...

Ik weet niet of jij insta hebt maar ik kom heel vaak filmpjes tegen van Seint. Is echt een rage. Een palette dat je kan samenstellen en in 1 kit zit.
Foundation, bronzer, rouge, oogschaduw en lippenstift bij elkaar. Het lijkt er wel een beetje op.
Juliette schreef:
08-11-2021 22:05
Die oogschaduw van mintenz, al die kleuren. Ik ben dan net een kind in een snoepwinkel. Ik wil ze allemaal, moet me ook inhouden, ik heb er denk ik een stuk of 12 van mintenz. Zeker voldoende voor de komende 10 jaar want je hebt zo weinig nodig.
Ik doe er zo lang mee zeg ik dan tegen mezelf, dus gun ik mezelf nog 1, echt het laatste potje (iets te vaak).
Herkenbaar! Die oogschaduw van Mintenz... ik heb er vorige week toen ik testers bestelde nog naar gekeken. Prachtige kleurtjes inderdaad. Maar ja, ik heb echt heel mooie paletten en ook nog 2 doosjes losse kleurtjes van Nabla. Ik kan hier echt letterlijk jaren mee vooruit. Een oogschaduw maak ik bijna nooit op. Is me 1x gelukt, 'espresso' van MAC maar daar heb ik gewoon iets van 5 jaar mee gedaan, met dat ene kleine doosje, en elke dag gebruikt.
Juliette schreef:
08-11-2021 22:13
Ik weet niet of jij insta hebt maar ik kom heel vaak filmpjes tegen van Seint. Is echt een rage. Een palette dat je kan samenstellen en in 1 kit zit.
Foundation, bronzer, rouge, oogschaduw en lippenstift bij elkaar. Het lijkt er wel een beetje op.
Doe dit nou niet.
Ja ik heb insta.
Nee ik ga er niet op zoeken. Ik ga de naam heel snel vergeten. Echt. :devil: :P maar een alles-in-1 is wel al zo'n beetje sinds ik besef kreeg van het bestaan van makeup 1 van mijn grootste dromen geweest en ik baal nog altijd dat ik niet die lancome of was het nu estee lauder schiphol special edition heb gekocht toen jaren en jaren terug zo'n alles in 1 super luxe reis dingetje. Weet iemand of dat nog gemaakt / verkocht wordt?
Mintenz is echt mooi ja, houdt ook echt goed zelfs op gecombineerd/vette huid (zomer) vind het echt fijn spul en erg betaalbaar. Ik doe er ook eeuwig mee en met oogschaduw ook idd....
Er is 1 oogschaduw waarbij ik de “pan” geraakt heb! Dat is de roze glitter van het norvina palet. Dat is mijn “werkkleur”. Op werkdagen dip ik daar mijn vinger in om op mijn bewegend ooglid te smeren als ik geen tijd heb om er lekker voor te gaan zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven