Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Surebaby schreef:
11-11-2021 08:29
Volgens mij gebruik je een sculpting als je een schaduw wil aanbrengen, vaak een donkerder kleur. Sommige mensen veranderen daar hun hele vorm neus mee of creëren er jukbeenderen mee.

* Ik kijk niet naar dat pallette ik kijk niet oeps wat doet mijn Google nu ineens*
:rofl:
Lady_Day schreef:
11-11-2021 09:10
Met blush en oogschaduw en andere poederige dingen let ik er niet zo op, die 'houdbaarheidsdatum' - behalve mascara. Die vervang ik wel veelvuldig.
Dit doe ik ook idd. Met poeder foundation doe ik ook wel lang. Vloeibare foundation gaat ofwel op, of in de prullenbak zodra de geur verandert. Lipstick gaat of op of in de prullenbak als textuur / geur verandert.
Iemand zich laten verleiden in het singles-day gedruis?! Zelf heb ik even zitten lonken naar het lime crime Venus xl2 palet, maar niet gedaan, ik heb zat. En ik word nu alweer gebasht met Black Friday. Eigenlijk zou ik eens al mijn cookies weg moeten gooien, krijg ik misschien ook niet zoveel verleidingen in beeld….🙄😇
Supersas09 schreef:
12-11-2021 21:00
Iemand zich laten verleiden in het singles-day gedruis?! Zelf heb ik even zitten lonken naar het lime crime Venus xl2 palet, maar niet gedaan, ik heb zat. En ik word nu alweer gebasht met Black Friday. Eigenlijk zou ik eens al mijn cookies weg moeten gooien, krijg ik misschien ook niet zoveel verleidingen in beeld….🙄😇
Nee, ik heb expres niet gekeken!
Lady_Day schreef:
12-11-2021 21:31
Nee, ik heb expres niet gekeken!
Goed van jou! 🙂
Supersas09 schreef:
Ik kreeg een week lang elke dag een mail van Douglas met allerlei gezellige Singlesday kortingen. Ik had het wel zwaar hoor ;-)

Ja, ik weet dat ik me ook kan afmelden voor zulke mails, maar ja... :$
Supersas09 schreef:
12-11-2021 22:14
Goed van jou! 🙂
Het is natuurlijk niet zo dat ik het afgelopen jaar helemaal niets gekocht heb :@@:

Ik ga eerst maar eens opmaken wat ik al heb. Deze week al mijn makeup uitgezocht. Dingen die ik al heel lang had en niet zo fris meer waren de kliko in. Na die Natasha Denona miskoop ben ik er ook wel even klaar mee.
Het nieuwe Huda palette is onderweg... Ik wilde hem toch wel heel graag en dat was ook het enige wat ik van ici wilde en dan is die korting toch wel lekker.
Supersas09 schreef:
Ik wilde een nieuwe Lancôme foundation en een nieuw luchtje. Beiden afgelopen week op gegaan. Foundation uiteindelijk bij Lookfantastic gekocht, omdat zij een Lancôme actie hadden en de foundation goedkoper was dan met de singles actie van Douglas.
Luchtje bestel ik zometeen. Oogkleppen alvast opgedaan om niet te vallen voor overige verleidingen.
Ysje schreef:
13-11-2021 08:58
Ik kreeg een week lang elke dag een mail van Douglas met allerlei gezellige Singlesday kortingen. Ik had het wel zwaar hoor ;-)

Ja, ik weet dat ik me ook kan afmelden voor zulke mails, maar ja... :$
Het is ook lekker om gewoon lekker te sneupen!
Lady_Day schreef:
13-11-2021 09:11
Het is natuurlijk niet zo dat ik het afgelopen jaar helemaal niets gekocht heb :@@:

Ik ga eerst maar eens opmaken wat ik al heb. Deze week al mijn makeup uitgezocht. Dingen die ik al heel lang had en niet zo fris meer waren de kliko in. Na die Natasha Denona miskoop ben ik er ook wel even klaar mee.
Je hebt mooie dingen gescoord dit jaar. Make up uitzoeken heb ik nog niet zo lang geleden gedaan. Ik vond het vooral leuk om weer oude dingen opnieuw te ontdekken!
MrsDuck schreef:
13-11-2021 09:15
Het nieuwe Huda palette is onderweg... Ik wilde hem toch wel heel graag en dat was ook het enige wat ik van ici wilde en dan is die korting toch wel lekker.
Oe mooi! En met korting heerlijk ja. Je laat wel weten hoe hij bevalt hè!😁😇
meisje22 schreef:
13-11-2021 11:25
Ik wilde een nieuwe Lancôme foundation en een nieuw luchtje. Beiden afgelopen week op gegaan. Foundation uiteindelijk bij Lookfantastic gekocht, omdat zij een Lancôme actie hadden en de foundation goedkoper was dan met de singles actie van Douglas.
Luchtje bestel ik zometeen. Oogkleppen alvast opgedaan om niet te vallen voor overige verleidingen.
Welk luchtje ga je voor? Ik had deze maand bij parfumado de Chanel no5. Toch wel een heerlijk, ouderwets luchtje. Echt een klassieker vind ik. Hoef geen grote fles, maar voor zo een keertje best lekker.
Supersas09 schreef:
13-11-2021 11:30
Welk luchtje ga je voor? Ik had deze maand bij parfumado de Chanel no5. Toch wel een heerlijk, ouderwets luchtje. Echt een klassieker vind ik. Hoef geen grote fles, maar voor zo een keertje best lekker.
Oh ja, Chanel no5 is zeker een klassieker en voor zo nu en dan heerlijk.

Ik ga voor Light di Gioia van Armani. Eigenlijk meer een frisse zomergeur, maar waar ik eerst altijd viel voor de wat zwaardere, zoals Boudoir en Flowerbomb vind ik dat soort nu veel te heftig voor een doordeweekse dag naar werk.
Verder heb ik nog de Illimunating foundation van de Hema gekocht. Was hier al een tijd nieuwsgierig naar, maar bij de Hema's waar ik kwam leek het steeds oorlog in het make-up vak en hadden ze de goede kleur niet.
Heeft me aangenaam verrast gezien de prijs (7,90€ 🙃). De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan prima. Vind er wel een beetje een vreemd luchtje aan zitten.
meisje22 wijzigde dit bericht op 13-11-2021 11:49
16.87% gewijzigd
Ik kreeg bij mij the Ordinary vitamine C een mini Idole mascara van Lancome.
Is echt heel mooi. Separeert heel mooi zonder dat ik er een apart borsteltje doorheen moet halen. Nog even een paar dagen goed uitproberen en dan bestel ik em misschien.

Er zat ook een kaart bij met een heerlijk poederig parfum. Jardin Bohème Memoires d’Amour. Had ik nog nooit van gehoord. Heb ik ook besteld.
Begin is een beetje fruitig. Houd ik niet van, maar na een kwartiertje wordt ie heerlijk. Tonkaboon en sandelhout.
meisje22 schreef:
13-11-2021 11:25
Sterkte, jij kunt dit 💪😂
Tonkaboon en sandelhout.... oh heerlijk!

Ik ben ook dol op luchtjes maar ook die moet ik eerst maar eens opmaken. Ik heb er 2 die ik vaak gebruik: This is her (Zadig & Voltaire) en Narciso Poudree. This is her is echt mijn geurtje en ik ben nu met de 3e fles bezig. Als die Narciso op is wil ik wel eens wat anders proberen.

Foundations: heb er nu 3. Armani Luminous Silk, Mac Waterweight (bijna op) en Mintenz. Met alle 3 helemaal blij.

Oogschaduw: Hindash Beautopsy en Viseart Neutral Mattes. Meer heb ik niet nodig. Heb nog 2 paletjes van Sigma liggen die ook erg mooi zijn maar ik gebruik ze bijna nooit. Net als losse matte oogschaduw van Nabla. Echt prachtige kleuren maar ik kan er niet mee overweg. Zoveel fall out. Ik moet dan eerst mijn ogen doen en dan pas mijn foundation en om de een of andere reden vind ik dat maar niks.

Ik ben nog steeds well benieuwd naar de makeup van Victoria Beckham, ziet er prachtig uit maar is ook ontzettend aan de prijs.
Ik ben ook nieuwgierig naar de make up van Victoria Beckham, maar inderdaad duur. Wil Trinny ook nog steeds proberen (de bff en de bff eye), maar ook zo duur.
Surebaby schreef:
13-11-2021 11:59
Sterkte, jij kunt dit 💪😂
😆
meisje22 schreef:
13-11-2021 12:08
Ik ben ook nieuwgierig naar de make up van Victoria Beckham, maar inderdaad duur. Wil Trinny ook nog steeds proberen (de bff en de bff eye), maar ook zo duur.
Ik ook Trinny. Maar mij houdt al dat invoer-gedoe me tegen. VB even googelen hoor…..😇😁😅
Supersas09 schreef:
13-11-2021 13:41
Ik ook Trinny. Maar mij houdt al dat invoer-gedoe me tegen. VB even googelen hoor…..😇😁😅
Ja mij oa ook. Ook met kleding ed. Jammer hoor die Brexit. 😅
Ik baal ook van Brexit maar als je via Cult Beauty bestelt hoef je niet extra te betalen. Trinny staat ook nog wel op de lijst maar ga me niet blauw betalen aan custom+duties.
Lady_Day schreef:
13-11-2021 16:17
Ik baal ook van Brexit maar als je via Cult Beauty bestelt hoef je niet extra te betalen. Trinny staat ook nog wel op de lijst maar ga me niet blauw betalen aan custom+duties.
Ook niet boven een bepaald bedrag? Ik vraag dit voor Supersas :proud:
meisje22 schreef:
13-11-2021 16:50
Ook niet boven een bepaald bedrag? Ik vraag dit voor Supersas :proud:
Nee, volgens mij niet. Mijn laatste bestelling was boven de 100 euro. Niks extra hoeven betalen.
Ja, ik heb de Singles Day actie bij Douglas niet kunnen laten. En eigenlijk ook om de verkeerde redenen ook. Het was een emo-aankoop. Ik was verdrietig en gefrustreerd, en toen kwam de banner en voor ik het wist had ik dit gekocht:

https://www.patmcgrath.com/products/mth ... 2029207621

Ik kan hem al niet meer vinden op Douglas. Maar hij kostte nu 'maar' €48,-. En oohh wat is hij prachtig.
En nu ben ik nog steeds verdrietig en gefrustreerd, maar wel ook erg blij met dit palet.
(Helaas weer niet zo'n goed nieuws gehad over de gezondheid van mijn zoon)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven