Goede winterjas
woensdag 10 november 2021 om 19:36
Omdat hier altijd weer de beste tips komen:
Mijn oude winterjas (goedkoop ding van de c&a, jaar of vier oud denk ik) heeft het vandaag begeven. Hij scheurde, op een naad, maar het herstellen is het niet meer waard denk ik.
Nou wil ik graag een goede nieuwe winterjas waar ik zeker wel een paar jaar mee vooruit kan. Ik ben een koukleum, ben veel buiten ivm jonge kinderen dus hij moet goed warm zijn. Ik vind de jassen die je nu veel ziet die een beetje een regenjas achtige look hebben in verschillende kleuren (ik zie in mijn omgeving veel zacht blauw of kaki groen) erg leuk. Maar welk merk is goed, warm, liefst duurzaam en is de investering waard?
Ik zat te denken aan een budget van rond de 200 euro (maar minder mag natuurlijk altijd
, voor de ultieme tip iets meer evt ook)
Kom maar op met goede tips
Mijn oude winterjas (goedkoop ding van de c&a, jaar of vier oud denk ik) heeft het vandaag begeven. Hij scheurde, op een naad, maar het herstellen is het niet meer waard denk ik.
Nou wil ik graag een goede nieuwe winterjas waar ik zeker wel een paar jaar mee vooruit kan. Ik ben een koukleum, ben veel buiten ivm jonge kinderen dus hij moet goed warm zijn. Ik vind de jassen die je nu veel ziet die een beetje een regenjas achtige look hebben in verschillende kleuren (ik zie in mijn omgeving veel zacht blauw of kaki groen) erg leuk. Maar welk merk is goed, warm, liefst duurzaam en is de investering waard?
Ik zat te denken aan een budget van rond de 200 euro (maar minder mag natuurlijk altijd
Kom maar op met goede tips
woensdag 10 november 2021 om 19:42
woensdag 10 november 2021 om 19:47
Op het moment fiets ik niet zo heel veel maar dat gaat alleen maar meer worden komende tijd dus goed idee om daar rekening mee te houden!Rilena schreef: ↑10-11-2021 19:42Fiets je ook? Ik heb er vorig jaar een van de anwb gekocht.
Deze is niet fijn op de fiets. De achterkant zakt over mijn zadel. En dan kom ik niet meer van mijn fiets!
Er op zitten is pijnlijk want er zit achter een rits.
Naast deze tip lees ik ook mee, want ik zoek dus ook nog een jas![]()
woensdag 10 november 2021 om 19:51
Zoiets vind ik leuk, die witte die je erna deelde dan weer totaal niet. Maar ben eigenlijk vooral op zoek naar echt goede ervaringen van mensen wat betreft warmte, comfort en kwaliteit (en als het even kan duurzaamheid). Dus als je daar meer over weet wat betreft deze jas. Hoor ik het graag!
woensdag 10 november 2021 om 19:56
Over de groene;
Hier vind je iets meer info; https://www.bergfreunde.nl/didriksons-w ... lange-jas/
In ieder geval water en winddicht. Heb hem zelf niet, maar vind het kwalitatief goede jassen.
P.s; Deze is redelijk tailleloos. Didrikisons heeft ook jassen die meer getailleerd zijn.
Hier vind je iets meer info; https://www.bergfreunde.nl/didriksons-w ... lange-jas/
In ieder geval water en winddicht. Heb hem zelf niet, maar vind het kwalitatief goede jassen.
P.s; Deze is redelijk tailleloos. Didrikisons heeft ook jassen die meer getailleerd zijn.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 10-11-2021 19:59
21.77% gewijzigd
woensdag 10 november 2021 om 19:59
Ik heb vorig jaar ook een nieuwe jas van anwb gekocht, een roestbruine parka met delen lammy aan de binnenzijde, en ben er juist enorm blij mee! Vooral op de fiets. Ik kan de rits van onder wat open doen, waardoor ik heerlijk kan fietsen en heb nog nooit vastgezeten aan mijn zadel.Rilena schreef: ↑10-11-2021 19:42Fiets je ook? Ik heb er vorig jaar een van de anwb gekocht.
Deze is niet fijn op de fiets. De achterkant zakt over mijn zadel. En dan kom ik niet meer van mijn fiets!
Er op zitten is pijnlijk want er zit achter een rits.
Naast deze tip lees ik ook mee, want ik zoek dus ook nog een jas![]()
En mijn eerdere ervaring met jassen van de anwb is dat ze bij mij zo'n 5/6 jaar meegaan en door mij zeker 5/6 dagen per week gedragen wordt in weer en wind.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
woensdag 10 november 2021 om 20:03
Interessant topic, ik heb meestal winterjassen van de MS mode, waarvan iedereen zegt dat ze erg warm zijn. Toch had ik het disteren en eerder van de week koud op de fiets, ondanks mijn hemd, dikke gebreide trui met col en dus mijn winterjas. Ik denk dat warmte erg persoongebonden is. De een vind een tussenjas al warm en een ander vind het verkleed als eskimo nog koud.
Misschien een echte skijas?
Misschien een echte skijas?
woensdag 10 november 2021 om 20:05
Bedoel je de rits aan de voorkant? Of ook aan de achterkantjuffrouw_m schreef: ↑10-11-2021 19:59Ik heb vorig jaar ook een nieuwe jas van anwb gekocht, een roestbruine parka met delen lammy aan de binnenzijde, en ben er juist enorm blij mee! Vooral op de fiets. Ik kan de rits van onder wat open doen, waardoor ik heerlijk kan fietsen en heb nog nooit vastgezeten aan mijn zadel.
En mijn eerdere ervaring met jassen van de anwb is dat ze bij mij zo'n 5/6 jaar meegaan en door mij zeker 5/6 dagen per week gedragen wordt in weer en wind.
Ik heb een ritsje aan de achterkant waar ik precies op zit, open of dicht.
woensdag 10 november 2021 om 20:22
Ik heb er inmiddels al 5 jaar een van de Bever zwerfsport. Mijne is Jack Wolfskin, maar ze hebben ook andere merken zoals The North Face. Je kent het wel.
Deze jassen zijn ijzersterk en zeer warm. Na 5 jaar ziet die van mij er nog steeds als nieuw uit: geen enkele slijtage bij de mouwen, rits of waar dan ook. Daarnaast zijn de meeste jassen (gedeeltelijk) waterdicht. Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar er zitten zeker ook leuke modellen bij. Mijne bijvoorbeeld is getailleerd (hij heeft een elastiek dat je aan kunt trekken rond de taille) en heeft een smaakvolle donkergrijze kleur.
Ik kan het iedereen aanraden. Vind je het te duur? Kijk dan ook eens op Vinted. Zo'n soort jas kun je prima tweedehands kopen, omdat ze zo lang meegaan.
Deze jassen zijn ijzersterk en zeer warm. Na 5 jaar ziet die van mij er nog steeds als nieuw uit: geen enkele slijtage bij de mouwen, rits of waar dan ook. Daarnaast zijn de meeste jassen (gedeeltelijk) waterdicht. Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar er zitten zeker ook leuke modellen bij. Mijne bijvoorbeeld is getailleerd (hij heeft een elastiek dat je aan kunt trekken rond de taille) en heeft een smaakvolle donkergrijze kleur.
Ik kan het iedereen aanraden. Vind je het te duur? Kijk dan ook eens op Vinted. Zo'n soort jas kun je prima tweedehands kopen, omdat ze zo lang meegaan.
woensdag 10 november 2021 om 20:29
woensdag 10 november 2021 om 20:32
Ik hou van winterjassen.
Heb onlangs ook een water en winddichte jas gekocht. Ik wilde heel graag een North Face jas, maar die vond ik te prijzig. Ik heb daar een soort look a like van gevonden. Ook mooi getailleerd. Heb het nog niet koud gehad en hij staat leuk! Ik ben veel buiten. Ben wel bang dat hij snel beschadigd, buitenste laag is dun materiaal.
Ik wil nog graag een Teddy jas voor er bij. En nog een mooie mantel.
Heb onlangs ook een water en winddichte jas gekocht. Ik wilde heel graag een North Face jas, maar die vond ik te prijzig. Ik heb daar een soort look a like van gevonden. Ook mooi getailleerd. Heb het nog niet koud gehad en hij staat leuk! Ik ben veel buiten. Ben wel bang dat hij snel beschadigd, buitenste laag is dun materiaal.
Ik wil nog graag een Teddy jas voor er bij. En nog een mooie mantel.
woensdag 10 november 2021 om 20:48
woensdag 10 november 2021 om 20:52
woensdag 10 november 2021 om 20:56
Ik heb meerdere warme winterjassen, twee puffer jassen (G-star en C&A) en twee parka’s van de ANWB.
Tip van mij, ga goed na of hij echt lekker zit. Voor mij betekent dat licht materiaal, mouwen lang genoeg, geen geknel, voldoende grote stappen kunnen nemen, geen rits of kraag die irritant zit bij je hals, geen tochtgaatjes en goede zakken zodat je je aandacht bij de kinderen kan houden en niet bang hoeft te zijn dat je wat kwijt raakt.
Meestal zit je bij de dure merken al goed hiermee, maar die van C&A heb ik 30 euro voor betaald en die is ook echt perfect.
Tip van mij, ga goed na of hij echt lekker zit. Voor mij betekent dat licht materiaal, mouwen lang genoeg, geen geknel, voldoende grote stappen kunnen nemen, geen rits of kraag die irritant zit bij je hals, geen tochtgaatjes en goede zakken zodat je je aandacht bij de kinderen kan houden en niet bang hoeft te zijn dat je wat kwijt raakt.
Meestal zit je bij de dure merken al goed hiermee, maar die van C&A heb ik 30 euro voor betaald en die is ook echt perfect.
•
woensdag 10 november 2021 om 21:19
Mijn ultieme tip is de Teym parka. Sinds ik die heb, heb ik het niet meer koud gehad en ik ben echt een verschrikkelijke koukleum. Op vriesdagen doe ik er een extra vest onder, maar hij is water- en winddicht en gewoon heerlijk warm en duurzaam. Helaas ook wel een stuk boven wat je noemt qua prijs, maar je doet er normaal gesproken jaren en jaren mee.
https://nl.teym.eu/products/the-matte-parka-army-women/
https://nl.teym.eu/products/the-matte-parka-army-women/
woensdag 10 november 2021 om 21:28
Ik heb deze net gekocht, echt heerlijk warm. Ik ben er heel blij mee. Ik zou sowieso aanraden om een lange jas te nemen, anders heb je koude billen.
https://www.only.com/nl/nl/on/damesmod ... 56573.html
woensdag 10 november 2021 om 22:08
Met twee van die kleine zakken?ExodusRedux schreef: ↑10-11-2021 21:28Ik heb deze net gekocht, echt heerlijk warm. Ik ben er heel blij mee. Ik zou sowieso aanraden om een lange jas te nemen, anders heb je koude billen.
Dat zou ik met kinderen dus nooit (meer) doen.
•
woensdag 17 november 2021 om 21:52