Mode & Beauty alle pijlers

Vinted

13-11-2021 15:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon even niet zo snel een Vinted topic vinden.

Maar ik was van plan om een mooie trui te kopen. Nu zag ik op Vinted eentje staan bij iemand die allerlei 'vintage' artikelen verkoopt van allerlei dure merken zoals Tommy Hilfiger en Ralph Lauren. Veel goede reviews, maar ik vroeg me af wat hierachter zit? Ik zie dit best vaak voorbij komen dat ogenschijnlijk jonge meisjes allerlei dure truien continue kopen. Ik had namelijk bij zo iemand een trui gezien van 25 euro die ik wellicht wilde kopen, maar nu twijfel ik.
Ze verkopen en kopen gewoon 2e hands spullen en als ze dat kledingstuk zat zijn gaat die trui er weer op.

Niks spannends hoor. En je bent beschermt als koper daar, heel erg goed ook.
FeeLucifer01 schreef:
13-11-2021 15:16
Ze verkopen en kopen gewoon 2e hands spullen en als ze dat kledingstuk zat zijn gaat die trui er weer op.

Niks spannends hoor. En je bent beschermt als koper daar, heel erg goed ook.
Dat snap ik, maar het viel me op dat je veel accounts heb die gewoon bijna net zoals een normale winkel verkopen.
Vraag me gewoon wat daarachter zit, want het lijkt me niet dat je als normaal persoon een voorraad hebt van een bepaald item in allerlei verschillende maten.
Vinted is gewoon een nieuwe manier om een handeltje op te zetten.
Niqqi schreef:
13-11-2021 15:17
Dat snap ik, maar het viel me op dat je veel accounts heb die gewoon bijna net zoals een normale winkel verkopen.
Vraag me gewoon wat daarachter zit, want het lijkt me niet dat je als normaal persoon een voorraad hebt van een bepaald item in allerlei verschillende maten.
Gewoon geld verdienen? Er bestaat zelfs een zakelijk account, maakt voor de kopers niets uit maar ik handig voor de verkopers.

Denk je dat niet mag ofzo?
Ja ik krijg daar ook altijd een beetje rare vibe van. Alsof mensen in kringloopwinkels of ergens anders kleren op de kop tikken en ze vervolgens via Vinted verkopen. Op zich niet echt iets mis mee maar toch voelt het een beetje raar ofzo. Net als hele oude merkkleding of iets wat uit een outlet komt, het is dan wel van dat merk maar er is toch 'iets' mee.

Heb overigens zelf wel bij een paar van dat soort types op Vinted spullen gekocht en die waren wel echt super, dus in die zin..
Je hebt op Vinted naast gewone verkopers ook de pro verkopers op Vinted. Dan heb je als koper nog meer rechten. Maar er zijn er ook die gewoon een keer de kasten goed uitzoeken en alles in 1x op Vinted gooien. En als je dan een gezin hebt dan kan het heel veel zijn. Mijn moeder geeft mij nu ook kleding die ze niet meer draagt maar nog wel goed genoeg is voor de verkoop.

En als ik iets op Vinted koop en het is toch niks dan hup weer in de verkoop. Dat is nog niet voorgekomen.
Ik geloof trouwens dat ik wel iets anders bedoel dan jij haha. Ik zie dus vaak mensen die heel uiteenlopende maten en soorten kleding aanbieden. Damesschoenen in maat 36, 38, 40, etc. Die zijn dan niet allemaal van jezelf geweest zeg maar, dus vraag me dan altijd af hoe die in iemands kast komen. Net als kleding variërend van maat XS tot XXL. Snap de iemand de ene keer S heeft en de andere keer M maar zoveel verschil haha.

Maar jij bedoelt mensen die hetzelfde kledingstuk in allerlei maten verkopen net als een echte winkel. Dat zie ik ook wel eens op Facebook en vertrouw ik eerlijk gezegd ook niet.
Ik heb ook wel eens gezien dat mensen een hele partij van iets hadden opgekocht en dat op Vinted gingen verkopen. Volgens mij mag dat niet maar ik heb het ook niet gemeld.

En ja sommige verkopers die kopen dingen in de sale om ze vervolgens weer op Vinted te verkopen. Heb ook eens bijna een broek gekocht op Vinted maar ik kwam um in de winkel goedkoper tegen in de sale. Het blijft gewoon opletten.
Er zitten ook verkopers op die ergens een partij van iets hebben opgekocht, zoals een outlet.
Nu bedenk ik me net dat ik ook een keer een stichting tegen kwam op Vinted. Die verkochten allerlei dingen voor het goede doel. Het jammere was alleen dat ze dan 1 advertentie hadden voor truien. Zag je dus in 1 advertentie 5 verschillende. Had geen zin om de verkoper te vragen of die ene specifieke trui nog beschikbaar was en om meer foto's.

Vind het zowiezo irritant als mensen foto's van meerdere dingen in 1 advertentie zetten als het maar om 1 ding gaat en geen bundel. Dan bedoel ik niet de mensen die poseren omdat ze een trui willen verkopen. Maar bijvoorbeeld verkopers die inspiratie foto's maken. Dan gaat het om de trui maar dan hebben ze er ook een broek bij gelegd, paar schoenen, leuke tas. Vond een keer de broek leuk dus ik verkoper benaderen. Nee, die werd niet verkocht, was ter inspiratie.
Mogen andere vragen over Vinted ook in dit topic?

Zo ja, hier een vraag. Ik heb dus al twee keer gehad dat iemand een bundel wilde kopen, ik akkoord ging met de prijs en daarna niks meer hoorde? Vreemd toch? Hebben jullie dat ook wel eens gehad...?
Woezelisboos schreef:
13-11-2021 16:52

Zo ja, hier een vraag. Ik heb dus al twee keer gehad dat iemand een bundel wilde kopen, ik akkoord ging met de prijs en daarna niks meer hoorde? Vreemd toch? Hebben jullie dat ook wel eens gehad...?
Heb ik ook een aantal keer gehad, heel stom maar niets aan te doen helaas

@to

Ik ben zelf verkoper op Vinted en kopers hebben echt heel veel rechten, het kan dus bijna niet mis gaan, en als het wel gebeurt krijg je je geld terug
Op de pijler geld en recht is een Vinted topic! :)
Woezelisboos schreef:
13-11-2021 16:52

Tja, zo werkt dat, zolang de koop niet voldaan is.
Ik heb nog een vraagje. Iemand wilde dus een bundel kopen, ik heb pakketformaat geselecteerd en daarna niks meer gehoord. Dit was gisteren. Nu heeft iemand anders een andere bundel gemaakt met daarin één item dat ook in die eerste bundel zat. Wat doe ik nu? Ben geneigd gewoon die tweede bundel akkoord te geven want verwacht niks meer van die eerste, maar wat nu als die hem ook ineens koopt? Of kan ik die eerdere bundel nog ergens afwijzen ofzo?
Gewoon akkoord geven. Had die ander maar eerder moeten reageren. Houd het zakelijk.
Woezelisboos schreef:
13-11-2021 19:34
Ik heb nog een vraagje. Iemand wilde dus een bundel kopen, ik heb pakketformaat geselecteerd en daarna niks meer gehoord. Dit was gisteren. Nu heeft iemand anders een andere bundel gemaakt met daarin één item dat ook in die eerste bundel zat. Wat doe ik nu? Ben geneigd gewoon die tweede bundel akkoord te geven want verwacht niks meer van die eerste, maar wat nu als die hem ook ineens koopt? Of kan ik die eerdere bundel nog ergens afwijzen ofzo?

Gewoon verkopen aan die 2e. Item verdwijnt uit die bundel en zij krijgen een melding. Dus is helemaal geregeld automatisch. Je hoeft niets af te wijzen zelf.

Vinted is echt veel makkelijker hoor, degene die betaald daar is het voor. Klaar.
Aha dank voor jullie snelle antwoorden, top!!
Woezelisboos schreef:
13-11-2021 19:34
Als nummero 2 de bundel koopt met dat eene ding van nummero 1, valt die bundel van nummero 1 uitelkaar. Dan verdwijnt heel bundel 1.
Hier heb je misschien wel wat aan. Ik dacht dat er ook een topic alleen over Vinted was maar kan niet vinden, kan ook ander forum zijn geweest, maar hie rook best veel info:

geld-recht/vinted-of-marktplaats-voor-k ... ges/474811
Privacytoezichthouders uit Frankrijk, Litouwen en Polen zijn een onderzoek gestart naar resale-platform Vinted. Dat blijkt uit een bericht van CNIL, de Franse privacywaakhond.

Aanleiding voor het onderzoek is een significant aantal klachten van verkopers op het platform, die een scan van hun identiteitsbewijs moeten opsturen als zij het geld voor hun verkopen willen ontvangen. De privacytoezichthouders gaan onderzoeken of dat beleid in lijn is met internationale privacywetgeving. Daarnaast kijken ze ook naar de procedures van Vinted met betrekking tot het blokkeren van accounts en het opslaan van gebruikersgegevens.

https://fashionunited.nl/nieuws/busines ... 1111851705
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven