Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke shampoo

29-04-2009 13:13 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben al enige tijd op zoek naar een natuurlijke/biologische shampoo. Ik heb momenteel een goedkope shampoo van Schwazkopf en merk dat mijn haar meer uitvalt en mn hoofdhuid op sommige plekjes geirriteerd is en jeukerig aanvoelt.

Ben dus op zoek naar een goede shampoo die wat volume geeft en haaruitval tegengaat!

Iemand tips? Websites waar ik dit soort shampoo's kan bestellen zijn ook welkom.
Tja, wat bedoel je met 'natuurlijk'?

De shampoo van Lavera die je hier aangeeft, is ook niet natuurlijk:

INCI: Water (Aqua), Sodium Coco Sulfate, Lauryl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Lauroyl Sarcosine, Coco Glucoside, Glycerin, Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Flower Water*, Camelia Oleifera Leaf Extract*, Humulus Lupulus (Hops) Extract*, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Panthenol, Panthenyl Ethyl Ether, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrogenated Lecithin, Glycol Distearate, Alcohol*, Fragrance (Parfum)***, Citral***, Limonene***, Linalool***.

De enige echt natuurlijke shampoo die ik ken (met 100% natuurlijke, organische ingrediënten) is die van hennaplus (www.hennaplus.nl). Ik vind het zelf een waardeloze shampoo, eerlijk gezegd. Omdat er geen sulfaten inzitten (die in vrijwel alle shampoos op 'natuurlijke basis' worden gebruikt), schuimt hij vrijwel niet. Bovendien vind ik hem lastig uit te spoelen. Maar je kunt hem altijd eens proberen.
Ik heb ook wel eens van de Apotheek Eucerin gebruikt, was een ramp. Na 3 x wassen weggemikt.

Wat gebruik jij Melpomene?
Melpone, die niet-schuimende shampoo die ik mee had naar de eco-camping was inderdaad van Henna Plus. Wat een naar goedje. Helemaal niet fijn om je haren daarmee te wassen. Geen schuim. Nare substantie. Wat een drap.
Als een merk BIDH gekeurd is vind ik het natuurlijk genoeg. Er zijn ook verschillende soorten sulfaten en het sulfaat in de Lavera shampoo is zeker niet zo agressief als bijvoorbeeld sodium laureth sulfate of lauryl sulfate wat in niet natuurlijke shampoo's zit. Ik heb vertrouwen in dat keurmerk en het is in ieder geval al stappen beter voor het milieu en naar mijn idee ook voor je haar, dan een merk zonder dat keurmerk.
quote:Elynn schreef op 30 april 2009 @ 13:12:

Melpone, die niet-schuimende shampoo die ik mee had naar de eco-camping was inderdaad van Henna Plus. Wat een naar goedje. Helemaal niet fijn om je haren daarmee te wassen. Geen schuim. Nare substantie. Wat een drap.Ja, was echt bagger... Twee keer gebruikt en toe weggekiept.
quote:Brown_Eyes schreef op 30 april 2009 @ 12:59:

Ik heb ook wel eens van de Apotheek Eucerin gebruikt, was een ramp. Na 3 x wassen weggemikt.

Wat gebruik jij Melpomene?De shampoo van Andrelon speciaal voor lang haar, gevolgd door de volumecrème van hetzelfde merk. Ik maak me niet zo'n zorgen om siliconen, eerlijk gezegd. Ik gebruik altijd weinig shampoo, en spoel lang en goed uit met lauw water. Ik behandel mijn haar vooral zo zacht mogelijk.
Dat doe ik ook wel, extra lang spoelen.

Maar gebruik wel te veel shampoo...

Anders heb ik niet het idee dat het goed reinigt, al klopt dat niet.
quote:Melpomene schreef op 30 april 2009 @ 12:34:

Tja, wat bedoel je met 'natuurlijk'?

De shampoo van Lavera die je hier aangeeft, is ook niet natuurlijk:

INCI: Water (Aqua), Sodium Coco Sulfate, Lauryl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Lauroyl Sarcosine, Coco Glucoside, Glycerin, Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Flower Water*, Camelia Oleifera Leaf Extract*, Humulus Lupulus (Hops) Extract*, Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Panthenol, Panthenyl Ethyl Ether, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrogenated Lecithin, Glycol Distearate, Alcohol*, Fragrance (Parfum)***, Citral***, Limonene***, Linalool***.

De enige echt natuurlijke shampoo die ik ken (met 100% natuurlijke, organische ingrediënten) is die van hennaplus (www.hennaplus.nl). Ik vind het zelf een waardeloze shampoo, eerlijk gezegd. Omdat er geen sulfaten inzitten (die in vrijwel alle shampoos op 'natuurlijke basis' worden gebruikt), schuimt hij vrijwel niet. Bovendien vind ik hem lastig uit te spoelen. Maar je kunt hem altijd eens proberen.Ja dat had ik inderdaad al gezien.. maar het lijkt mij dat die ingredienten een stuk milder zijn dan die in een flesje schwarzkopf bv, Ook gezien de keurmerken en dergelijke.
Het enige echt 100% natuurlijke alternatief voor shampoo wat ik ken is klei! Rassoul, Ghassoul, Lava aarde of hoe je het ook noemen wilt.

Mengen met wat water, aanbrengen op je hoofdhuid, laten intrekken en uitspoelen. De klei trekt vet en viezigheid weg en je haar is lekker zacht na afloop. Eventueel een beetje aloe vera gel met een paar druppels olie als leave in conditioner en klaar!

De rest van de shampoo's die onder het kopje natuurlijk vallen zijn niet 100% natuurlijk. Dit is opzich niet erg want ze zijn beter dan de reguliere merken. Toch zit er onderling ook een behoorlijk verschil in de ingredienten dus altijd even goed de ingredienten lijsten door lezen als je iets specifieks zoekt.

Zelf gebruik ik de shampoo's van Aubrey, chagrin valley's shampoo blokken, rassoul klei, amla poeder en olie voor mijn haar.

Enne, dat shampoo wat minder schuimt is een teken dat er minder troep in de vorm van SLS of een aanverwant iets in zit dus juist alleen maar goed!!!
Ik zelf gebruik alleen nog maar shampooblokken van Lush. Is ook natuurlijk, zitten echter wel kleine hoeveelheden SLS en parabenen in. Toch ga ik nooit meer overstappen, vind het geweldig goed werken.

En nog een pluspunt: doordat het shampoo en conditioner in vaste vorm is, is er geen verpakkingsmateriaal nodig. En das weer goed voor het milieu.
Klinkt misschien een beetje lullig na al de flashy tips en adviezen van hierboven , maar ik ben sinds een paar maanden aan de Palmolive elke dag (gele fles) van 1,39 bij de supermarkt. Is heel fijn, zitten geen siliconen en ook geen laureth sulfaten in. Mijn haar ziet er echt beter uit en heb ook beter hoofdhuid.

Vriendlief had ook irritatie op zijn hoofdhuid, gebruikt 't nu ook en is heel tevreden.

Als je dus geen ideologische principes hebt en een klein budget, zou ik je deze shampoo zeker aanbevelen.
Had ik dus net een fijne 'natuurlijke' shampoo ontdekt, Neo Bio Groene koffie shampoo en conditioner, is het merk overgenomen. Nu is de hele lijn veranderd en de shampoo waar ik net zo blij mee was is dus nu niet meer te krijgen.

Ik heb nu Lavera. Het is niet echt slecht, maar toch... Ik wil mijn shampoo terug!
Hai meiden, ik ben ook op zoek naar een shampoo die mijn hoofdhuid kalmeert en niet voor meer haaruitval zorgt. Ik gebruik nu Neutral, op zich een fijne shampoo maar ik blijf last houden van schilfertjes, korreltjes en jeuk. Palmolive heb ik een keer gebruikt en toen had ik meteen onwijs veel haaruitval. Dat is dus niet de bedoeling!
Weelassie, ik kan je alleen de tip geven om eens op Lush te kijken

www.lush.nl

Dar hebben ze shampoo voor de gevoelige hoofdhuid, en tegen haaruitval.

(nee geen aandelen, alleen groot fan )
Hoi Kaatje. thnx voor de tip. Ik heb even op de site gekeken maar helaas bevat die anti-haaruitvalshampoo Sodium Lauryl Sulfate, wat nog agressiever is dan Sodium Laureth Sulfate...
Weelassie, heb je je hoofdhuid weleens goed laten bekijken door een dermatoloog? Mogelijk heb je last van een schimmel of iets dergelijks wat je haaruitval veroorzaakt.
Hoi Curly, toen ik bij de dermatoloog was heeft ze wel heel even snel gekeken maar toen had ik nog niet echt last van jeuk en schilfertjes. Ik ben van plan om binnenkort eens naar een homeopaat te gaan. Niet alleen voor mijn haaruitval maar ook voor mijn ijzer- en b12 tekort en het algehele onderbuikgevoel 'er klopt iets niet'. Ik wil me niet meer steeds zorgen hoeven maken over mn gezondheid en aanverwanten...
aveda heeft ook shampo en is bijna helemaal plantaardig
Ik gebruik zelf, na lang zoeken i.v.m. allergie, de shampoo van Urtekram. In de shampoo 'Rose' zitten de volgende ingrediënten:

Water, aloë vera*, verzeepte cocosolie en maïsglucose, plantaardige glycerine, guar polysaccharide, citroenzuur, etherische geraniumolie*, rozen*- en jasmijnbloesemextract. (* van biologische oorsprong). Verder staat op het flesje dat het voor 99,8% van plantaardige oorsprong is.

Ik vind deze shampoo super, het reinigt goed, schuimt goed, en ruikt ook nog eens heerlijk! De bijpassende conditioner vind ik iets minder fijn, ik heb namelijk lang haar (tot halverwege mijn rug) en kom er minder goed door met kam of borstel. Als conditioner gebruik ik nu de GPB conditioner van Aubrey Cosmetics. De shampoo kost een euro of 8, de conditioner van Aubrey 15 euro nog wat. Beide merken koop ik in een natuurwinkel in Amsterdam.

Ik heb het idee dat deze produkten veel beter en zachter zijn voor mijn haar en huid. Als ik ook maar één keer met een shampoo was waar SLS/SLES en parabenen in zitten krijg ik direct last van uitslag en eczeem. Voor mij dus niks anders meer dan natuurlijke produkten zonder alle chemische zooi!

Succes!
wie van jullie heeft kinderen en ook de urtekram shampoo en conditioner gebruikt.

ben van plan dit aanteschaffen,maar wil eerst weten of het iets positiefs is

anders wordt het weer geldverspelling
Kijk eens op www.heelnatuurlijk.nl

verschillende natuurlijk producten, waaronder shampoo's en een lijst met schadelijke stoffen die in bijna alle verzorgingsproducten zitten, heel handig als je zuinig bent op je huid en haar.

(overigens ook natuurlijke schoonmaakmiddelen)

En allemaal heel goed geprijst
Nieuwe serie bij de bodyshop natuurlijke shampoos voor diverse soorten haar
Ik ben overgestapt op natuurlijke sulfaatvrije shampoo's.

Ik heb via chagrin valley een shampooblok gekocht die 100% natuurlijk is, heb ik maar 1 keer gebruikt want mijn haar werd er ontzettend vet van. Ze verkopen ook zeep om je huid mee te wassen, die vind ik wel goed. Ze verkopen voor een paar dollar miniblokjes om uit te proberen.

Momenteel gebruik ik de shampoo van pur nuff stuf (via heelnatuurlijk.nl) en daar ben ik wel tevreden over. Eerste paar keer dat je het gebruikt heb je vet haar maar daarna wordt het beter.

En naar aanleiding van een draadje hieronder heb ik een natuurlijke shampoo van aubrey gekocht, ik zou dan wel aanraden om het via UK te doen want als je het via Amerika bestelt betaal je ruim 60 dollar aan verzendkosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven