Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke shampoo

29-04-2009 13:13 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben al enige tijd op zoek naar een natuurlijke/biologische shampoo. Ik heb momenteel een goedkope shampoo van Schwazkopf en merk dat mijn haar meer uitvalt en mn hoofdhuid op sommige plekjes geirriteerd is en jeukerig aanvoelt.

Ben dus op zoek naar een goede shampoo die wat volume geeft en haaruitval tegengaat!

Iemand tips? Websites waar ik dit soort shampoo's kan bestellen zijn ook welkom.
Je kunt ook bij het uitspoelen een scheutje azijn doen. Dat verwijdert de laatste zeepresten en neutraliseert waardoor je dus minder tot geen jeuk meer zou moeten hebben.
je zou kunnen proberen met de zeezoutshampoo van de tuinen. Daarmee had ik weinig tot geen last van jeuk op mijn hoofd. Is ook niet zo schandalig duur. Enige nadeel is dattie niet meer lekker ruikt, want is ook zonder parfum.
Neutral?
wat noem jij biologisch of natuurlijk?

aan welke eisen moet het dan voldoen?

biologische shampo bestaat niet.

'natuurlijk" is een zeer vage term die zeker op het gebied van cosmetica behoorlijk rekbaar is...en voor vele interpretaties vatbaar.

niet wassen is nog altijd het beste voor je haar!
ben het eens met sonnetje. Maar je kunt, als je last hebt van jeuk, wel voor shampoos gaan met minder of geen parfum. Daar is Neutral er ook een van.

Maar wellicht is dit massahysterie? ;-P
Ik vind de producten van weleda wel fijn.

http://www.weleda.nl/lich ... -teen/haarverzorging.html
Ik vind de producten van weleda wel fijn.

http://www.weleda.nl/lich ... -teen/haarverzorging.html
Via Lavendula kun je verschillende natuurlijke shampoo's bestellen. Bijvoorbeeld van Lavera of Weleda, alles wat je daar kunt kopen is natuurlijk.
De meeste allergieen voor shampos komen oa door:

* Conserveringsmiddelen.

Maar: Zonder conservering geen houdbare shampo.

* Parfums.

Alle cosmetica kan zonder parfum, maar zal minder aangenaam ruiken.

* Sulfaten.

Sodium laureth sulfate is het belangrijkste bestanddeel van bijna alle shampos. Zonder SLES geen shampo!

Maar echt, probeer eens een paar weken niet te wassen. De eerste dagen voelt het natuurlijk niet fijn aan, maar daarna... Heerlijk. Je huid heeft voldoende reinigend vermogen om zichzelf schoon te houden. Tenzij je dagelijks in de smeerolie zit of in een friture werkt. Beter ook niet teveel gel of lak gebruiken.

Op vakantie gebruik ik geen stylingproducten en was ik mijn haar nooit en dan is het echt weken achter elkaar mooi schoon en fris. Niks mis mee. In het dagelijks leven ga ik met een compleet gestyled hoofd door het leven met gel wax en lak. En dan was ik het wel.
Na een groot aantal natuurlijke shampoo's & conditioners te hebben uitgeprobeerd (waaronder dr. Hauschka, Weleda, Living Nature, Urtekram & Logona) heb ik eindelijk een merk gevonden dat me bevalt. Neobio. Heb de groene koffie shampoo & conditioner voor gekleurd haar en ik ben er heel blij mee. Mijn kapster zei zelfs dat mijn kleur zo mooi was gebleven. Het ruikt lekker en voor het eerst heb ik met een natuurlijke shampoo het gevoel dat mijn haar echt schoon is. Hij is niet heel duur en ook te bestellen via Lavendula.
Ik heb nu Dermocare babyshampoo, goed spul wel. Geen parfum of andere dingen die mijn hoofdhuid irriteren.
Cum non tum age
Natuurlijke shampoo kun je kopen bij de biologische winkel/ natuurwinkel.

Er is ook shampoo van Aloe Vera, volledig op natuurlijke basis. Helpt goed tegen vet haar, roos etc. Hele fijne shampoo, wel prijzig: 20,- Deze kun je bestellen op internet. Even googlen op Aloe Vera, Forever Living.

Ik was mijn haar altijd met een blok olijvenzeep. Klinkt heel goor, ik weet het maar het is echt ideaal. Het is speciale zeep om je haar te wassen, in te baden etc. Je zou denken dat je haar er heel vet van wordt, maar het tegenovergestelde is waar. Ik had ook vaak jeuk, korsten en daardoor bloed, haaruitval en roos na mijn zwangerschap en sinds ik dit gebruik niet meer. Je kunt het ook afwisselen, 1x per week met olijvenzeep en dan de rest andere shampoo (wel natuurlijk want schwarzkopf, guhl e.d. is echt troep).
...
Zarqa - Sensitive Shampoo Every Day. Zonder parfum, allergenen, parabenen, paraffine en kleurstoffen. Met Dode Zee-mineralen.

Verkrijgbaar bij De Tuinen. Fles van 500 ml kost een tientje. Er is ook een conditioner van. Kost eveneens een tientje.

http://www.zarqa.nl/hair-care?navId=8
Elynn, gebruik jij die zelf?
Neobio, goede tip! Ik heb nu net een haarcreme van dat merk besteld, was niet duur en ik zocht iets tegen pluis, heb geen zin om dagelijks gel of mousse te gebruiken vandaar. Had eerst altijd die gladmakende creme van Andrélon, op zich goed maar bomvol siliconen. Was nu mijn haar met shampoo van Herbelle en heb ook een shampoo besteld van Lavera met rozengeur, ben benieuwd hoe die bevalt! Heb nog niet veel natuurlijke shampoo's gebruikt dus kijk nog wat rond. Maar volgende keer zal ik er ook een van Neobio bestellen, om het geld hoef je het niet te laten.
quote:Brown_Eyes schreef op 29 april 2009 @ 18:32:

Elynn, gebruik jij die zelf?Ja, sinds kort. Kreeg op een gegeven moment last van jeuk en korsten; ben naar de huisarts geweest en het bleek om een schimmel te gaan (ieuw). Moest daarvoor een lotion en shampoo gebruiken. Toen de schimmel eenmaal weg was, heb ik meteen shampoo zonder troep gekocht. Gebruik het pas een week, maar geloof dat het me wel bevalt. Haar glanst en is zacht en geen jeuk op mijn hoofd. Maar goed, tis pas een week, dus echt een stevig onderbouwde gebruikerservaring is het niet.
Toen ik jong was (jaar of 15/16) heb ik ook een hele tijd Zarqa gebruikt. Hele goede shampoo inderdaad!
...
Zolang het maar een "zachte" shampoo is.

Zeker als je vaak je haren wast en fijn haar hebt.

Schuimt ie wel een beetje?
quote:Brown_Eyes schreef op 29 april 2009 @ 18:51:

Zolang het maar een "zachte" shampoo is.

Zeker als je vaak je haren wast en fijn haar hebt.

Schuimt ie wel een beetje?Ja, hij schuimt wel. Behoorlijk zelfs. Heb voor een vakantie op een eco-camping ooit een andere shampoo gehaald die niet schuimde. Das niet fijn. Shampoo moet wel schuimen.
Urtekram vind ik ook heel fijn en ook de traay vooral die met honing en noten,kijk maar eens ze hebben een eigen site,ik vind het fijn spul.
Daarom, ik vind het anders ook erg onprettig.

Ook wel redelijk met uitspoelen, dat het niet superruw is?
quote:Brown_Eyes schreef op 29 april 2009 @ 20:03:

Daarom, ik vind het anders ook erg onprettig.

Ook wel redelijk met uitspoelen, dat het niet superruw is?Nee, ook geen ruw haar bij het uitspoelen.
Ok, misschien een idee om eens te proberen.

Eerst de Biosilk opmaken.
Zou dit wat zijn?

http://www.lavera.nl/producten/p/7925/s ... appelmelk/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven