Twijfels geslacht
zaterdag 20 november 2021 om 13:11
Beste allemaal.
Ik moet even mijn ei kwijt,want ik weet niet meer hoe ik moet denken.
Ik ben een vrouw van 41,en ben meer dan 10 jaar getrouwd geweest met een man.
3 jaar geleden heb ik een vrouw leren kennen waar ik enorm verliefd op ben geworden.en in die 3 jaar kan ik zeggen dat ik onvoorwaardelijk van haar hou.
Al die tijd is er een enorme aantrekkingskracht tussen ons en ze voelt net zo veel voor mij als ik voor haar..
Altijd heb ik geweten dat zij liever een man wil zijn,en ik steun haar daar helemaal in.
Ze zou in het traject gaan om man te worden,maar omdat ze niet gevaccineerd is mag het niet doorgaan.
Ze wil heel graag een vaste relatie met mij,maar ze vind dat ze nu nog zichzelf niet kan zijn.
Wat haar het meest beangstigt is het feit dat zij denkt dat zij me niet kan geven wat zij denkt dat ik wil...en dat is een penis....
ik ben voor haar karakter gevallen en niet op haar geslacht...
Ik weet alleen niet hoe ik haar dat duidelijk kan maken, want zij blijft denken dat ik een man wil.
Zij wil dus blijven wachten tot haar operatie, maar mij maakt het niet uit wat ze is...een vrouw...een man...of wat dan ook.
Hoe haal ik bij haar de twijfels weg?en hoe moet ik haar duidelijk maken dat het me niet uitmaakt wat ze op het moment is,maar dat het mij om haar hart gaat en niet om het wat ze tussen haar benen heeft?
Ik zeg het haar regelmatig,maar zij blijft denken dat ik een penis mis..
Als ik zeg dat ik dat totaal niet mis,denkt ze dat ik wil dat ze vrouw blijft,en als ik zeg dat ik accepteer dat ze man wil zijn,denkt ze dat ik een penis wil.....
Pffff weet even niet hoe ermee om te gaan.
Ik moet even mijn ei kwijt,want ik weet niet meer hoe ik moet denken.
Ik ben een vrouw van 41,en ben meer dan 10 jaar getrouwd geweest met een man.
3 jaar geleden heb ik een vrouw leren kennen waar ik enorm verliefd op ben geworden.en in die 3 jaar kan ik zeggen dat ik onvoorwaardelijk van haar hou.
Al die tijd is er een enorme aantrekkingskracht tussen ons en ze voelt net zo veel voor mij als ik voor haar..
Altijd heb ik geweten dat zij liever een man wil zijn,en ik steun haar daar helemaal in.
Ze zou in het traject gaan om man te worden,maar omdat ze niet gevaccineerd is mag het niet doorgaan.
Ze wil heel graag een vaste relatie met mij,maar ze vind dat ze nu nog zichzelf niet kan zijn.
Wat haar het meest beangstigt is het feit dat zij denkt dat zij me niet kan geven wat zij denkt dat ik wil...en dat is een penis....
ik ben voor haar karakter gevallen en niet op haar geslacht...
Ik weet alleen niet hoe ik haar dat duidelijk kan maken, want zij blijft denken dat ik een man wil.
Zij wil dus blijven wachten tot haar operatie, maar mij maakt het niet uit wat ze is...een vrouw...een man...of wat dan ook.
Hoe haal ik bij haar de twijfels weg?en hoe moet ik haar duidelijk maken dat het me niet uitmaakt wat ze op het moment is,maar dat het mij om haar hart gaat en niet om het wat ze tussen haar benen heeft?
Ik zeg het haar regelmatig,maar zij blijft denken dat ik een penis mis..
Als ik zeg dat ik dat totaal niet mis,denkt ze dat ik wil dat ze vrouw blijft,en als ik zeg dat ik accepteer dat ze man wil zijn,denkt ze dat ik een penis wil.....
Pffff weet even niet hoe ermee om te gaan.
zaterdag 20 november 2021 om 16:48
zaterdag 20 november 2021 om 17:26
Het komt er dus op neer dat ze jou afhoudt. Dat kan allerlei redenen hebben, maar wat kan je ermee. Ze gelooft jou niet. Houdt het dan eigenlijk niet gewoon op?
Ik begrijp best dat het allemaal ingewikkeld is voor haar, maar dit halfslachtige gedoe leidt nergens toe. Wat haal je hier uit?
Duidelijk is dat ze zich niet wil binden aan jou. En duidelijk is dat ze jou niet serieus neemt of zelfs maar gelooft. Ik zou daar de conclusie aan verbinden dat ze niet graag genoeg een relatie wil met jou.
Ik begrijp best dat het allemaal ingewikkeld is voor haar, maar dit halfslachtige gedoe leidt nergens toe. Wat haal je hier uit?
Duidelijk is dat ze zich niet wil binden aan jou. En duidelijk is dat ze jou niet serieus neemt of zelfs maar gelooft. Ik zou daar de conclusie aan verbinden dat ze niet graag genoeg een relatie wil met jou.
zaterdag 20 november 2021 om 17:32
Ik weet niet hoor, maar zo'n transitie is niet in een vloek en een zucht gebeurd, zeker niet als er ook nog een piemel aan te pas komt. En dan moet je er ook nog bij rekenen dat het vast nog tot in de pruimentijd duurt tot ze ongevaccineerd en wel welkom is in de genderkliniek. Ik zou er allemaal maar niet op gaan zitten wachten als ik jou was.
zaterdag 20 november 2021 om 19:00
Is dit je geliefde of een adoptieproject?
"Als ik zeg dat ik dat totaal niet mis,denkt ze dat ik wil dat ze vrouw blijft,en als ik zeg dat ik accepteer dat ze man wil zijn,denkt ze dat ik een penis wil....."
Dit soort shit hoef je niet te accepteren. Sommige mensen willen heel graag liefhebben maar zijn niet in staat. Ik zou uitkijken met haar want de kans bestaat dat het nooit meer gaat worden dan wat het nu is. En ze maakt dat nu jouw schuld, terwijl je niets liever wil dan bij haar zijn zoals ze is.
Kijk naar iemands gedrag ipv naar wat ze zeggen, en beslis dan of dit is hoe je een liefdevolle relatie voor je ziet.
"Als ik zeg dat ik dat totaal niet mis,denkt ze dat ik wil dat ze vrouw blijft,en als ik zeg dat ik accepteer dat ze man wil zijn,denkt ze dat ik een penis wil....."
Dit soort shit hoef je niet te accepteren. Sommige mensen willen heel graag liefhebben maar zijn niet in staat. Ik zou uitkijken met haar want de kans bestaat dat het nooit meer gaat worden dan wat het nu is. En ze maakt dat nu jouw schuld, terwijl je niets liever wil dan bij haar zijn zoals ze is.
Kijk naar iemands gedrag ipv naar wat ze zeggen, en beslis dan of dit is hoe je een liefdevolle relatie voor je ziet.
zaterdag 20 november 2021 om 23:21
Ze voelt net zo veel voor jou als jij voor haar zeg je en je noemt jouw liefde onvoorwaardelijk. Wat ik straf vind voor een vrouw die je pas 3 jaar kent maar soit...
Duidelijk is dat haar liefde voor jou niet zo diep is, laat staan onvoorwaardelijk.
Lijkt me zelfs dat ze een originele smoes gevonden heeft om je af te houden.
Zet iemand die bij op de smoezenlijst? 'Ik kan jou geen penis geven'
Duidelijk is dat haar liefde voor jou niet zo diep is, laat staan onvoorwaardelijk.
Lijkt me zelfs dat ze een originele smoes gevonden heeft om je af te houden.
Zet iemand die bij op de smoezenlijst? 'Ik kan jou geen penis geven'
zondag 21 november 2021 om 06:38
Als ze al op de lijst staat en dolgraag door wil, waar is dan die vaccinatie?
Hoe snel is dat nu geregeld, denk jij?
Waarom trouwens 'zij'? Als de transitie zo dichtbij is qua wens, waarom dan geen 'hij/hem'?
Teveel halfslachtige keuzes, mijns inziens. En die projecteert je partner op jou. Dan ben jij degene die de boel ophoudt want 'jij wil toch die piemel als je met een man bent'. Maar ondertussen ligt de bal stil en zijn er geen doortastende acties van je partner.
Onvoorwaardelijke liefde is mooi. Maar soms moet iemand eerst van zichzelf gaan houden voordat jouw liefde kan binnenkomen.
Hoe snel is dat nu geregeld, denk jij?
Waarom trouwens 'zij'? Als de transitie zo dichtbij is qua wens, waarom dan geen 'hij/hem'?
Teveel halfslachtige keuzes, mijns inziens. En die projecteert je partner op jou. Dan ben jij degene die de boel ophoudt want 'jij wil toch die piemel als je met een man bent'. Maar ondertussen ligt de bal stil en zijn er geen doortastende acties van je partner.
Onvoorwaardelijke liefde is mooi. Maar soms moet iemand eerst van zichzelf gaan houden voordat jouw liefde kan binnenkomen.
Hips, hopsakee en pierlala.
zondag 21 november 2021 om 07:34
Lastig. Mooi dat de mogelijkheid er is om een traject in te gaan maar ik vrees dat het zonder vaccinatie voor langere tijd niet mogelijk is.
Ik zou het vermoeiend vinden dat iemand mij verteld wat ik wil, terwijl dat niet klopt. Bespreek het met haar, benoem duidelijk wat je voelt en als het zo'n rommel blijft, afstand nemen. Je hebt serieuze gevoelens en daar gaat het om. Als dat lastig is omdat ze niet is wie ze wil zijn nu, zou ik het loslaten.
Geen spelletjes spelen, aantrekken en/of aanstoten maar duidelijk zijn en als ze/hij blijft ronddwalen - sterk zijn en verder gaan. Succes Bolleke!
Ik zou het vermoeiend vinden dat iemand mij verteld wat ik wil, terwijl dat niet klopt. Bespreek het met haar, benoem duidelijk wat je voelt en als het zo'n rommel blijft, afstand nemen. Je hebt serieuze gevoelens en daar gaat het om. Als dat lastig is omdat ze niet is wie ze wil zijn nu, zou ik het loslaten.
Geen spelletjes spelen, aantrekken en/of aanstoten maar duidelijk zijn en als ze/hij blijft ronddwalen - sterk zijn en verder gaan. Succes Bolleke!
zondag 21 november 2021 om 07:44
100% ditJufjoke schreef: ↑20-11-2021 17:26Het komt er dus op neer dat ze jou afhoudt. Dat kan allerlei redenen hebben, maar wat kan je ermee. Ze gelooft jou niet. Houdt het dan eigenlijk niet gewoon op?
zondag 21 november 2021 om 07:47
Ik zou naar een psycholoog gaan om je gedachten en gevoelens wat meer op orde te krijgen. Misschien daarna samen. Voor een psycholoog is het vaak belangrijk dat hij jullie interactie kan zien, waardoor gedragspatronen benadrukt worden en je misschien meer moeite hebt te ontwaren wie je echt bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 21 november 2021 om 07:50
Leuk begin van een relatie. Normaal zou je zeggen een rode vlag.retrostar schreef: ↑21-11-2021 07:47Ik zou naar een psycholoog gaan om je gedachten en gevoelens wat meer op orde te krijgen. Misschien daarna samen. Voor een psycholoog is het vaak belangrijk dat hij jullie interactie kan zien, waardoor gedragspatronen benadrukt worden en je misschien meer moeite hebt te ontwaren wie je echt bent.
zondag 21 november 2021 om 07:55
Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand die zo graag deze transitie wil starten die startdatum laat boycotten door een vaccinatie.
Ja sorry, dat is hetgeen mij het allermeest opvalt en triggert in het hele verhaal.
Dan wil je toch niet echt? Dan is de motivatie niet groot genoeg.
En verder……..run baby run. Iemand die zo principieel is en daardoor zijn gewenste transitie én zijn grote liefde misloopt…….die is te zeer op zichzelf gericht. Daar kun je geen toekomst mee opbouwen. Dit gaat van drama in nog grotere drama in ueberdrama. Ik zou dit echt niet willen.
Ja sorry, dat is hetgeen mij het allermeest opvalt en triggert in het hele verhaal.
Dan wil je toch niet echt? Dan is de motivatie niet groot genoeg.
En verder……..run baby run. Iemand die zo principieel is en daardoor zijn gewenste transitie én zijn grote liefde misloopt…….die is te zeer op zichzelf gericht. Daar kun je geen toekomst mee opbouwen. Dit gaat van drama in nog grotere drama in ueberdrama. Ik zou dit echt niet willen.
zondag 21 november 2021 om 08:01
Stel jullie relatie gaat uit en ze komt een vrouw tegen die 100% lesbisch is, gaat ze dan die piemel er weer afhalen omdat ze die vrouw anders geen kutje kan geven? Een transitie doe je voor jezelf, niet om de seksuele voorkeuren van je partner. Hopelijk prikken de artsen die dat traject begeleiden daar ook doorheen.
zondag 21 november 2021 om 08:10
Tuurlijk zijn dergelijke processen ingewikkeld maar dat staat los van de relatie. Die wil ze niet en houdt haar aan het lijntje.beetjegekmaarwellief schreef: ↑21-11-2021 07:53Vind ik heel streng gedacht Reficul. Het is toch ook heel ingewikkeld? Maar zorg dat je duidelijk bent, jullie gaan ervoor of niet. Als ze dat niet wilt, dan is het jammer maar dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn.
In de basis kiest ze nergens echt voor. Rode vlag.
zondag 21 november 2021 om 08:52
Dat hoop ik ook.nouveauvague schreef: ↑21-11-2021 08:01Stel jullie relatie gaat uit en ze komt een vrouw tegen die 100% lesbisch is, gaat ze dan die piemel er weer afhalen omdat ze die vrouw anders geen kutje kan geven? Een transitie doe je voor jezelf, niet om de seksuele voorkeuren van je partner. Hopelijk prikken de artsen die dat traject begeleiden daar ook doorheen.
zondag 21 november 2021 om 09:04
Ik zie ook een grote rode vlag. En iemand die star is, zou ik ook een rode vlag vinden. Behalve jezelf of je partner gaat het niemand aan wat er tussen je benen zit. Je kunt gaan leven als man zonder piemel en je kunt je ook als vrouw presenteren en een piemel hebben. Dat kan en mag allemaal, als jij er gelukkig mee bent en je eventuele partner.
TO, jouw partner is volgens mij spelletjes met je aan het spelen. Ik zou het contact verbreken.
TO, jouw partner is volgens mij spelletjes met je aan het spelen. Ik zou het contact verbreken.
zondag 21 november 2021 om 09:51
Jouw vraag gaat niet over man/vrouw/piemel maar over jullie samen. Het is vreemd dat zij/hij daar deze zaken bij haalt.
Ik zou de vraag nog eens stellen: ik wil met jou verder, wil jij met mij verder?
Dat is een ja/nee vraag. Als er geen ja komt, of een ja met allemaal voorwaarden, dan is dat dus een nee en kun je daar je conclusie trekken.
Ik zou de vraag nog eens stellen: ik wil met jou verder, wil jij met mij verder?
Dat is een ja/nee vraag. Als er geen ja komt, of een ja met allemaal voorwaarden, dan is dat dus een nee en kun je daar je conclusie trekken.