Zou ik het haar vragen?

23-11-2021 14:56 34 berichten
Hoi iedereen

Het gsm-gebruik van mijn vriend is altijd al vreemd geweest: staat altijd op stil, nooit onbewaakt, scherm wegdraaien en lichtjes panikeren als ik onverwachts iets via zijn gsm wil opzoeken (vb. liedje op Spotify). We zijn 4 jaar samen.

Het was op korte tijd heel extreem geworden en een maand geleden had ik er genoeg van. Ik had nog nooit op zijn gsm gekeken en heb eerst aan hem gevraagd of ik iets moest weten. Hij zei dat er niets aan de hand was en dat ik wat minder onzeker moest zijn, het zou er nog voor zorgen dat hij vreemd zou gaan. Jullie weten al wat ik uiteindelijk heb gedaan...jawel, ik heb gekeken. Hij lag te slapen en ik heb de eerste 10 minuten niets gevonden. Alles zag er verdacht 'clean' uit. Dan vond ik bij zijn Instagram chatberichten een gesprek met een vrouw die vroeg wat zijn plannen waren voor zondag- en maandagavond. Ik heb zijn smartphone terug naast hem gelegd, een fles wijn genomen (had ik ff nodig) en heb via mijn eigen Instagram-account een antwoord naar haar verstuurd. Ze viel volledig uit te lucht en wist niet dat hij een vriendin had. Ik ben zelf zo goed als nooit met social media bezig en heb een hekel aan foto's dus hij lijkt wel single.

Volgende dag, reactie vriend: wenen, ik wil jou niet kwijt. Zij zou de enige geweest zijn waarmee hij contact had.

Hij is dan wat transparanter geworden wat zijn smartphone betreft; zijn scherm niet wegdraaien, af en toe eens onbewaakt achterlaten, er niet constant op bezig zijn. Dan is dat weer plots gewijzigd en ik zag dat hij dan telkens op Instagram zat. Hij ging zijn schoenen uitdoen...Instagram. Hij ging zich omkleden...Instagram. Hij vertrekt naar de voetbal...Instagram...en zo wel een 6-tal keer op korte tijd. Mijn nieuwsgierigheid nam de overhand en ik heb heel snel, in een zeldzaam onbewaakt moment, in zijn Instagram gekeken en gezien dat hij een andere vrouw had opgezocht bij chatberichten. De vrouw stond in zijn lijst met volgers en had die dag gepost dat als iedereen dat aan haar vraagt met wie ze aan het daten is geld zou geven, ze haar huwelijk er mee zou kunnen betalen. Ik heb aan hem gevraagd wie die vrouw was, maar dat wist hij niet meer. Enkele dagen later stond ze niet meer in zijn lijst met volgers en stonden op haar profiel TikTok-zaken als 'Fuck you' en 'I choose distance over disrespect'.

Geloof het of niet, maar mijn vriend is degene die ik 's avonds wil zien als ik thuiskom, hij is mijn steun en toeverlaat en we kunnen over alles praten (ik dan toch). We zitten op dezelfde lijn en moeten ons niet in bochten wringen om elkaar te begrijpen. We lachen vaak en amuseren ons. Ik wil zeker zijn van mijn stuk, zeker omdat dit een grote impact heeft op zijn zoontje.

Is het 'not done' om aan die vrouw te vragen hoe ze mijn vriend kent? Ik weet dat hij mij de waarheid niet gaat vertellen want hij weet dat het spreekwoordelijk kalf dan verdronken is.

Misschien is het ook belangrijk om te vertellen dat hij vooral Afrikaanse, Aziatische en Zuid-Amerikaanse vrouwen gedate heeft en dat de vrouwen waarmee hij contact heeft of zoekt ook van buitenlandse origine zijn. Ik ben helemaal het tegenovergestelde... Ons seksleven kan je geen seksleven noemen en daarom heb ik mij ook altijd afgevraagd of hij mij wel aantrekkelijk vindt. Hij zegt van wel, maar ja...wat zou je zelf antwoorden moest je die vraag krijgen.
anoniem_6560b23de63f9 wijzigde dit bericht op 23-11-2021 15:16
Reden: Aanvulling
7.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij bent er voor de praktische zaken gok ik zo.
Je zorgt voor het huishouden en zijn kind?
Hoe kan dit hele verhaal nou over je 'steun en toeverlaat' gaan.
Welke steun dan en welke toeverlaat?
Want dat zie ik echt niet hoor.
Ik weet dat hij mij de waarheid niet gaat vertellen want hij weet dat het spreekwoordelijk kalf dan verdronken is.
Je hebt er niks aan om die andere vrouwen te benaderen. Je probleem is je vriend. Als je die niet kan vertrouwen, wat moet je er dan nog mee?
Tja, wat is je plan. De komende jaren steeds 'verdachte' vrouwen gaan ondervragen? Je vertrouwen is weg, terecht ook lijkt me. Hij heeft je vreselijk verraden en de kans dat het nogmaals doet is levensgroot.

Waarom blijf je bij een onbetrouwbare man? Lijkt me voor je kind ook niet het beste voorbeeld..
Bedankt voor jullie reacties :-)

Hij neemt de zorg van zijn kind op zich. Het huishouden komt wel voornamelijk op mijn schouders terecht.

Hij luistert oprecht en toont interesse in hoe mijn dag was en hij vindt het ook belangrijk om veel tijd voor elkaar vrij te maken en te praten dus ik zou echt niet durven zeggen dat hij geen steun en toeverlaat is en ik louter een huisvrouw.
dusss
slechte seks
geen vertrouwen
en je kunt er niet over praten

en jij denkt, toch dat het een goeie relatie is?????????
Laat haar erbuiten, zij heeft niks met jullie relatie te maken.

Of je pakt de zaak op met hem, of je laat het rusten en accepteert dat je een onbetrouwbaar loeder van een vriend hebt.
LogiCa86 schreef:
23-11-2021 15:45
Hij luistert oprecht en toont interesse in hoe mijn dag was en hij vindt het ook belangrijk om veel tijd voor elkaar vrij te maken en te praten dus ik zou echt niet durven zeggen dat hij geen steun en toeverlaat is en ik louter een huisvrouw.
Misschien vindt hij je sexueel niet aantrekkelijk, maar verder wel. Dat kan - en dan is het aan jou om te beslissen of je dat genoeg vindt voor een relatie of niet. Maar, het voornaamste punt is: hij moet wel eerlijk tegen je zijn, en je moet hem kunnen vertrouwen. Als dat niet kan, dan houdt het gauw op.
LogiCa86 schreef:
Hij luistert oprecht en toont interesse in hoe mijn dag was en hij vindt het ook belangrijk om veel tijd voor elkaar vrij te maken en te praten
Als dit zo is heb je die andere mevrouw helemaal niet nodig om het ware verhaal te achterhalen. Als jullie écht goed met elkaar (kunnen) praten zou dit een heel open en gewoon gespreksonderwerp tussen jullie kunnen zijn.
Zonder vertrouwen heb je geen relatie.
Ik heb ook eens in zo’n situatie gezeten en heb wel gebeld om uitleg aan haar te vragen. In eerste instantie schrok ze maar later is ze me gaan appen. Hele uitgebreide app gesprekken uit voortgekomen waarin ze heel veel vertelde uit zichzelf. Ik wilde alleen maar weten Hoelang ze al contact hadden en hoe dat ze in contact zijn gekomen met elkaar maar ze vertelde heel veel details uit zichzelf. Ben er een stuk wijzer van geworden wat hij me nooit verteld zou hebben.
LogiCa86 schreef:
Bedankt voor jullie reacties :-)

Hij neemt de zorg van zijn kind op zich. Het huishouden komt wel voornamelijk op mijn schouders terecht.

Als je zelf maar gelooft dat hij zo oprecht luistert en goed mee te praten valt. De lat ligt heel laag volgens mij.

Dit is een niet te vertrouwen man. Of je leert er mee leven of je gunt jezelf wat fijners.
Die vrouw of hij er iets mee heeft gedaan of niet dat is niet het probleem.

Geen vertrouwen, dingen achter elkaars rug omdoen en geen seks leven dus jullie zijn eigenlijk slechte huisgenoten?
Als het al nodig is om die vrouw dat te vragen omdat je weet dat hij toch niet eerlijk antwoordt, dan weet je toch eigenlijk al genoeg hoe het ervoor staat met de relatie? Dat is gewoon geen basis.

Sorry dat het misschien hard overkomt, maar van zoiets herstelt je relatie niet meer, tenzij je wat gebeurd is echt kunt loslaten en hem nu op z’n woord gelooft. Anders blijf je dit de rest van jullie relatie doen..

Bovendien huilde hij niet omdat ‘ie spijt heeft, maar omdat ‘ie betrapt is.
Je voelt dat er iets niet goed zit in je relatie en focust dat op die vrouw, in plaats van op jullie. Prima als je er nog niet aan toe wil geven, maar besef wel dat je hier continu tegenaan gaat lopen op het moment dat je het niet serieus in de ogen durft te kijken.
Vind jij jezelf niet leuk genoeg om een echt leuke relatie te hebben to?
Als het deze vrouw niet is, dan zoekt hij wel een nieuwe. Dat deed hij de vorige keer ook.

Wat ben je van plan als die vrouw jou bevestiging geeft dat hij niet te vertrouwen is? Maak je het dan uit of moet hij zichzelf verantwoorden en gaan jullie weer verder?
Vind dat altijd zo fascinerend; vrouw mag nooit in telefoon partner kijken, maar weet altijd wel de code.
justagirly schreef:
23-11-2021 15:55
Zonder vertrouwen heb je geen relatie.
Dit. Ik zou echt op zoek gaan naar een leuker exemplaar.
Nogeffe schreef:
23-11-2021 18:18
Vind dat altijd zo fascinerend; vrouw mag nooit in telefoon partner kijken, maar weet altijd wel de code.
Ja snap dat ook nooit en wat levert het op? als iemand echt wil liegen en bedriegen wist hij/zij de berichtjes wel. Hier telefoon van beiden altijd open en bloot geweest, zelfs kinderen konden zonder probleem telefoon gebruiken dus nooit argwaan gehad of wat gezien en toen bleek hij toch al een hele tijd een affaire te hebben, maar als je al wilt gaan sporen is het vertrouwen dus al weg, moeilijk om dat nog recht te krijgen
kes49240 schreef:
23-11-2021 18:31
Ja snap dat ook nooit en wat levert het op? als iemand echt wil liegen en bedriegen wist hij/zij de berichtjes wel. Hier telefoon van beiden altijd open en bloot geweest, zelfs kinderen konden zonder probleem telefoon gebruiken dus nooit argwaan gehad of wat gezien en toen bleek hij toch al een hele tijd een affaire te hebben, maar als je al wilt gaan sporen is het vertrouwen dus al weg, moeilijk om dat nog recht te krijgen
Zat dus niet hoor, wat een gekke redenatie.
Hij zoekt actief contact met andere vrouwen, via Instagram. Daarop heb jij hem al anderhalf keer betrapt. En nu vermoedelijk opnieuw. Hij heeft al een kind met een andere vrouw. Daarnaast hebben jullie nagenoeg geen seksleven. Klinkt als een lot uit de loterij, die man.
beaucis wijzigde dit bericht op 23-11-2021 18:47
0.37% gewijzigd
Hoeveel rooksignalen heb je nodig. Je kan prima aan haar vragen wat de deal is tussen hun, genoeg vrouwen zullen er gewoon antwoord op geven. Maarja je weet het antwoord toch al. Van de 7,5 miljard mensen op deze wereld zal er echt wel een tussen zitten die helemaal voor jou gaat, niet vreemd gaat, waarmee je kan lachen en huilen etc etc.
To, heeft hij met die vrouw in het echt afgesproken of was het meer informerend/vriendschappelijk?

Ik denk eerlijk gezegd dat ook een ketting en een halsband niet gaat voorkomen dat hij het leuk vindt om online met andere vrouwen te praten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven