Mode & Beauty alle pijlers

wintermuts en lang haar dilemma

25-11-2021 17:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Omdat het nu frisser begint te worden en ik vaak overal heen fiets wil ik een muts voor als het straks nog kouder buiten wordt.
Het lastige is is dat ik erg lang haar heb en wintermutsen hoe-dan-ook naar boven willen kruipen zodat mijn oren niet bedekt blijven. Of ik nou mijn haar in een vlecht doe of opsteek, die muts wil niet blijven zitten. Mijn haar los met muts op is al helemaal een ramp.
Hoe doen andere vrouwen dat met lang haar en muts, en is het raar als ik een wintersjaal eerst om mijn hoofd wikkel en dan hals/nek? Bijvoorbeeld als een soort brede haarband over mijn oren naar achter en dan de sjaal om mijn hals wikkelen.
Wat boeit het of het raar is. Mensen kijken maar zelden naar andere mensen.
Als het maar warm is toch?
Ik heb een hele leuke fair isle muts, speciaal voor mij gebreid, met hetzelfde probleem. Ik doe een bijkleurende fleece band om en over mijn oren, dan de muts erop. Werkt prima.
Ik gebruik van die hele lange haarspelden, die bobby pins. Speciale voor dik haar. Die druk ik door de muts heen zodat hij vast blijft zitten in mijn haar. Je moet wat. :-D
Hoera, ik ben niet de enige met dit probleem. :-D Ik heb op een gegeven moment maar een haarband gekocht, alhoewel ik dat echt niet mooi vind.
Touwtje onder je kin?
Ik heb het overigens ook met kort haar gehad. Dacht dat ik een te groot hoofd had, maar hoofd is best klein. Komt door te glad haar wellicht? Ik heb nog geen oplossing, behalve continu naar beneden sjorren
Sjulia schreef:
25-11-2021 17:14
Ik gebruik van die hele lange haarspelden, die bobby pins. Speciale voor dik haar. Die druk ik door de muts heen zodat hij vast blijft zitten in mijn haar. Je moet wat. :-D
Ah goeie, daar heb ik massa's van. Dat ik daar nooit aan gedacht heb!
Ik zag op fb een muts met uitsparing voor een paardestaart voorbij komen, is dat wat?
Horcrux schreef:
25-11-2021 17:16
Hoera, ik ben niet de enige met dit probleem. :-D Ik heb op een gegeven moment maar een haarband gekocht, alhoewel ik dat echt niet mooi vind.
Mensen praten er niet graag over, hahaha!

Zo'n haarband is me te 'Tineke gaat Nordic walken' sorry :$
Friezin71 schreef:
25-11-2021 17:19
Ik heb het overigens ook met kort haar gehad. Dacht dat ik een te groot hoofd had, maar hoofd is best klein. Komt door te glad haar wellicht? Ik heb nog geen oplossing, behalve continu naar beneden sjorren
het heeft volgens mij niks met lengte van haar te maken maar de muts die weer terug wil naar originele formaat
Ik heb een muts met een fleece rand binnen in, daar gebeurt het niet/minder bij
anoniem_6666bc69b907a wijzigde dit bericht op 25-11-2021 17:23
1.29% gewijzigd
Henk-and-Roelie schreef:
25-11-2021 17:21
Mensen praten er niet graag over, hahaha!

Zo'n haarband is me te 'Tineke gaat Nordic walken' sorry :$
Ja mij ook :cry: :HA: maar m'n oren vriezen dan tenminste niet meer van m'n hoofd af. Ik gebruik 'm dan ook alleen als het echt flink vriest, en de rest van de winter doe ik op karakter ;-)
Thalas schreef:
25-11-2021 17:11
Wat boeit het of het raar is. Mensen kijken maar zelden naar andere mensen.
I know,...maar ik voel me toch fijner in kleding waar ik me lekker in voel, geldt ook voor een muts. Anders kan ik net zo goed een Russische legermuts op mijn hoofd zetten :D Zoiets heb ik wel in mijn lade liggen wachtend op een lijkende modetrend.
Horcrux schreef:
25-11-2021 17:23
Ja mij ook :cry: :HA: maar m'n oren vriezen dan tenminste niet meer van m'n hoofd af. Ik gebruik 'm dan ook alleen als het echt flink vriest, en de rest van de winter doe ik op karakter ;-)
:lol:

Bikkel!
Friezin71 schreef:
25-11-2021 17:19
Dus ook met kort haar.
Ja mijn haar is wel erg glad tijdens vriesweer, misschien ligt het daaraan dan?
Met van die reclamebeanies die je een paar jaar lang van ongeveer elk bedrijf als relatiegeschenk kreeg gaat het bij mij altijd goed. Hoe hipper hoe lastiger.
lizenlotte schreef:
25-11-2021 17:21
Ik zag op fb een muts met uitsparing voor een paardestaart voorbij komen, is dat wat?
Nee, een vriendin van mij had zo'n muts en dacht dé uitvinding van het jaar te hebben gevonden maar tijdens het schaatsen bleef haar vlecht mooi zitten maar kroop de muts vanaf haar voorhoofd naar boven :D
Henk-and-Roelie schreef:
25-11-2021 17:23
I know,...maar ik voel me toch fijner in kleding waar ik me lekker in voel, geldt ook voor een muts. Anders kan ik net zo goed een Russische legermuts op mijn hoofd zetten :D Zoiets heb ik wel in mijn lade liggen wachtend op een lijkende modetrend.
Zelf trendsetter worden, is dat nog een optie? Gewoon die legermuts op je hoofd.

Hier geen mutsen. Ik duik gewoon tot over mijn oren in een sjaal.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
25-11-2021 17:30
Zelf trendsetter worden, is dat nog een optie? Gewoon die legermuts op je hoofd.

Afbeelding

Dat is Elton John zelfs niet gelukt :'(
Ceylon schreef:
25-11-2021 17:30

Ik ook. Het interesseert me geen moer hoe ik er op straat uitzie. Er is in de winter echt geen hond die daarnaar kijkt. En zo wel: weet je hoeveel rustiger het is wanneer je er op straat níet aantrekkelijk uitziet? Echt heerlijk is dat.
https://nl.grandado.com/products/oor-ge ... gKQgfD_BwE

Zoiets dan :hihi:
Maar even serieus, volgens mij heeft het niets met de lengte van je haar te maken, maar met de dikte van je haar én de grote van je hoofd. Veel mutsen zijn one size, maar vallen vaak klein.
viva-life22 schreef:
25-11-2021 17:46
https://nl.grandado.com/products/oor-ge ... gKQgfD_BwE

Zoiets dan :hihi:
Maar even serieus, volgens mij heeft het niets met de lengte van je haar te maken, maar met de dikte van je haar én de grote van je hoofd. Veel mutsen zijn one size, maar vallen vaak klein.

:HA:

Wat is dat trouwens met die oortjes trend? Ik ging laatst shoppen met een vriendin die nog sokken moest dus snel nog naar de Action, sokken gekocht, bleek thuis dat er kleine oortjes op genaaid waren o_o
dunne haarband en dan muts opzetten dan blijft ie ergens aan haken en kruipt niet op
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb zelf zo’n ‘kap’ gebreid waar een sjaal aan vast zit. Dit idee: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=2139&cid=7

Dus misschien kunnen Henk-en-Roelie en ik een Russische trend beginnen. De legerlook en de ‘ik sta al drie uur in de rij in de vrieskou aan te schuiven voor een banaan’ look. Maar wel lekker warm en muurvast en winddicht. Eventueel combineren met een mondkapje als je je echt schaamt en niemand herkent je meer :-)
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven