Twijfels kinderwens

24-11-2021 19:58 88 berichten
Ik weet niet goed waar ik heen moet met mijn gevoel. Vandaar dat ik het hier plaats, misschien herkennen anderen zich?

Even een korte intro... Ik ben 27 jaar en al bijna 12 jaar samen met mijn vriend. Hij is 1 jaar ouder. We hadden altijd een heel goede relatie. Wel is het zo dat we natuurlijk heel jong waren toen we bij elkaar kwamen. Daardoor is hij de eerste en enige persoon met wie ik seks heb gehad. Toen ik ging studeren ben ik op dat vlak ook altijd 'netjes' gebleven, omdat ik natuurlijk een relatie had. En met hem zag ik een toekomst voor me, we wilden graag kinderen etc etc.

Nu zijn we een aantal jaar verder en wonen we een aantal jaar samen. Mijn vriend wil niets liever dan een kind. Eigenlijk wil hij het al jarenlang, maar nu is het goede moment qua huisvesting, inkomen, etc. We hebben het twee jaar geleden ook geprobeerd, maar ik ben niet zwanger geworden. Het ging vervolgens wat slechter met onze relatie waardoor ik weer aan de pil ben gegaan omdat ik aan het twijfelen sloeg.

Mijn vriend wil nog altijd kinderen, en na heel goed en lang nadenken (en toen onze relatie weer op de rit was) ben ik weer gestopt met de pil afgelopen einde zomer. Toch begonnen de twijfels weer toe te slaan, toen ik stopte. Ik wil namelijk veel meer ontdekken op seks gebied omdat ik die interesse wel heb. Ik wil eens weten hoe het met andere mannen is. Ik heb dat toen eerlijk gezegd tegen mijn vriend (omdat het mij best logisch gevoel lijkt) maar hij zou het absoluut niet accepteren als ik met een andere man naar bed zou gaan. Hij is bang dat ik dan ontdek dat ik het misschien met die ander fijner vindt waardoor onze relatie stukloopt. Dat begrijp ik dus heb ik gerespecteerd. Ik heb een parenclub voorgesteld maar dat wil hij niet, omdat hij hem -kortgezegd- niet omhoog kan houden 'onder druk', dus met andere vrouwen en in zo'n setting. Hetzelfde geldt voor een trio. Eigenlijk alles met andere personen erbij ziet hij niet zitten.

Dan kom ik gelijk op het volgende punt. Mijn vriend heeft moeite om hem stijf te houden. Daar baal ik regelmatig van maar dat kan en wil ik niet laten blijken, omdat hij zich alleen maar rotter voelt. Hij vindt het zelf al vervelend genoeg. Omdat ik een paar maanden geleden ben gestopt met de pil en hij zo dolgraag een kind wil, heeft hij blijkbaar erectiepillen gekocht voor tijdens mijn vruchtbare dagen.

De seks vind ik nu nog rotter geworden. Afgelopen week zat ik -vermoedelijk- in mijn vruchtbare periode. Mijn vriend zei ineens dat hij een pilletje had genomen en ik voelde me plots 'gedwongen' tot seks. Ik heb het gedaan, maar ik huilde tijdens de daad (hij had het niet door, deed het onopvallend). Ik vond het vreselijk: dit wilde ik niet. Op deze manier een kind, hoeft van mij niet. Ik wil nog genieten van een fijn seksleven en geen 'verplichte' seks. En ja, ik had ingestemd met de seks. Hij verplichte mij niet echt natuurlijk. Maar zo voelde ik het.

Na de seks probeerde ik, zonder dat hij het merkte, snel alle zaad uit mij te persen. Niet dat dat nou echt zou werken ofzo, maar ik wilde niet op deze manier zwanger worden. Vervolgens merkte hij aan mij dat er iets aan de hand was. Ik vertelde hem hoe ik mij voelde, en daar schrok hij van. Want hij wil niet dat ik seks met hem heb tegen mijn zin in en dat ik het wel tegen hem had mogen zeggen dat ik niet wilde.
Daarnaast zei hij ook, dat als ik kinderen met hem wil, dat ik ook af en toe iets moet doen waar ik geen zin in heb. Seks dus. Want als je maar 1x per week ofzo seks hebt, of minder, is de kans natuurlijk wel klein dat je zwanger raakt. Hij vindt het doodnormaal dat we het dus soms tegen onze zin in doen en hij denkt dat alle stellen dat doen als ze een actieve kinderwens hebben. Nu hamert vraagt hij vrijwel elke dag (als ik niet ongesteld ben) naar mijn ovulatie. Ik heb ovulatietesten van een paar jaar geleden nog in huis en hij vindt dat ik die moet gebruiken en wil seks wanneer we het meeste kans hebben.

Als ik er niet in mee ga, vindt hij dat ik hem aan het lijntje hou. Wat ik ook wel begrijp aangezien hij al heeel lange tijd kinderen wil en ik schommel tussen wel/niet. Ik weet het gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
24-11-2021 22:35
Eh nou, ik vind het wel vrij normaal dat als je beiden een kind wil, dat je dan wel bewust seks gaat hebben tijdens de vruchtbare dagen en ovulatietesten gebruikt om die te vinden. Tenzij je het prima vindt om jaren bezig te zijn. Maar als je een beetje doelgericht bent, dan is wat hij zegt heel logisch. Ik zou verbaasd zijn geweest als mijn man geen seks zou willen hebben op de vruchtbare dagen omdat hij even geen zin had ofzo. Terwijl je samen dus bewust gekozen hebt voor zwanger worden. Maar ik ben daar heel praktisch in. Die man van TO misschien ook.

Het zit hem meer in de toon waarop TO het hier neer zet, en hij het misschien gezegd heeft. En vooral omdat TO dus eigenlijk geen kind wil met deze man, op dit moment. Als ze dat wel 100% zou willen, dan is er niks raars aan wat hij zegt (mits hij dat in een gewoon, niet-dwingend gesprek netjes verwoord heeft).
Eens. Maar daar moet je het dan inderdaad wel allebei mee eens zijn.

TO, zo te lezen ben je echt nog niet klaar voor een kind. Bespreek dit met je vriend en ga in ieder geval voorlopig weer aan de pil. Ik kan me ook voorstellen dat het idee dat je nu zwanger kan worden je gewoon benauwd. Dat is ook geen vreemde gedachte, want een kind is niet zomaar iets. Ga goed bij jezelf na of je de rest van je leven vast wil zitten aan je vriend. Ik lees verschillende dingen, je wil vrijheid en andere dingen ontdekken. Dat kan niet binnen deze relatie zo te lezen. Als dat echt is wat je wil, ben daar dan wel eerlijk over tegen je vriend. Wat dat betreft snap ik zijn “aan het lijntje houden” wel. Hij wil die volgende stap nemen, samen met jou. Maar jij bent daar niet aan toe zo te lezen. Ga dus met hem het gesprek aan en beslis voor jezelf wat je wil. Met hem verder of toch die vrijheid nemen en later pas aan een gezin beginnen. Alleen jij kan die beslissing nemen.
Charlotte717 schreef:
24-11-2021 22:08
Ik vind het altijd zo sneu als mensen vanaf hun puberteit een relatie hebben (ja, velen hebben dat en zijn gelukkig, is persoonlijk). Ik ben ongeveer even oud als jij en ik ken niemand van onze leeftijd die nog met hun tienerliefde is.
Ik ben eind 30 en bij mij in de omgeving is iedereen nog met dezelfde partner van toen ze 17/18/19 waren. Allemaal al ruim 15 jaar bij elkaar, getrouwd en kinderen. We gaan nu richting de 12,5 jaar getrouwd feestjes. En wat is daar precies sneu aan? Gelukkige gezinnen met kinderen? Een opmerking als deze vind ik sneuer dan liefdevolle gezinnen met kinderen hoor.
TO, wat weerhoudt je ervan om de relatie te verbreken? Neutrale vraag, het moet natuurlijk absoluut niet, maar ik lees eigenlijk een aantal fundamentele dingen waarbij jullie niet op een lijn zitten.

Wil je wel kinderen? Wil je wel met hem kinderen? Ben je gelukkig met hem, of blijf je bij hem omdat je nou eenmaal al zoveel hebt meegemaakt samen?

Hij voert de druk ook wel op, door te doen alsof jij hem aan het lijntje houdt wanneer je geen verplichte seks wil. Een kind forceren gaat de situatie niet beter maken. Het is duidelijk dat hij een kinderwens heeft en dat mag natuurlijk, maar jouw gevoelens tellen net zozeer mee als die van hem. Waar hij zich aan een lijntje gehouden voelt, voel jij je onder druk gezet om een kind voor hem te broeden. Beide gevoelens zijn gerechtigd. Ik zou nog eens een gesprek openen over hoe jullie de toekomst zien.

Als je behoefte hebt naar vrijheid, mag dat gewoon. Als je daar binnen de relatie geen ruimte voor kunt maken (en dat mag je vriend gewoon vinden natuurlijk), vraag je dan eens af of dat echt is wat je wil en wat ervoor nodig is om er wel ruimte voor te kunnen maken in je leven. Het is JOUW leven, niet slechts 'jullie leven samen'.
Lieverd ik ben meer dan 30 jaar getrouwd en ik kan je garanderen dat je deze relatie niet gaat volhouden een leven lang.
Ten eerste, jouw wens om eens met een ander seks te hebben zit nu vast in je hoofd en gaat er ook niet meer uit. Je nieuwsgierigheid komt voort uit een normale behoefte maar ook omdat je eigen seksuele behoefte niet wordt vervuld.
Ten tweede, een man die op die leeftijd al erectieproblemen heeft, dat wordt heel vermoeiend uiteindelijk en wijst eigenlijk op veel meer moeilijkheden en dat blijkt wel.
Ten derde, je wil geen kind van hem, dat is het eerste signaal dat je eigenlijk welklaar bent met iemand.
Kortom, je bent pas 27 en hebt nooit het genot van vrijheid gekend, ik zou dat eerst gaan doen en hier een end aan breien.
Allebei voor kinderen kiezen... Dat kan.
Veranderen van wens... Kan natuurlijk gebeuren en dat lijkt mij ook oké.
Beide andere wensen... Kan ook, kun je over praten.
Seks om zwanger te worden; daar moet je volgens mij beide achter staan. Als je daar allebei bewust voor kiest, kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar er moet ook ruimte zijn om nee te kunnen zeggen. Op ieder moment. En hier wordt de topic-opener toch voor het blok gezet doordat hij alvast een pil heeft genomen. Dat vind ik niet kunnen.
Communicatie is belangrijk, respect ook. Dat laatste lijkt te ontbreken?
Tja2 schreef:
26-11-2021 20:28
Allebei voor kinderen kiezen... Dat kan.
Veranderen van wens... Kan natuurlijk gebeuren en dat lijkt mij ook oké.
Beide andere wensen... Kan ook, kun je over praten.
Seks om zwanger te worden; daar moet je volgens mij beide achter staan. Als je daar allebei bewust voor kiest, kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar er moet ook ruimte zijn om nee te kunnen zeggen. Op ieder moment. En hier wordt de topic-opener toch voor het blok gezet doordat hij alvast een pil heeft genomen. Dat vind ik niet kunnen.
Communicatie is belangrijk, respect ook. Dat laatste lijkt te ontbreken?
Tja, als je het zo wil zien, vind ik dat het respect van TO, naar partner toe, ook ontbreekt. Ze hakt geen knoop door en houdt hem aan het lijntje. Ze blijft bij hem voor een veilige thuishaven, maar eigenlijk wil ze het liefst met andere mannen wippen. Dat vind ik respectlozer dan haar partner, die bij een gebrek aan duidelijkheid, dan maar zelf besluit om door te pakken.
DingDong schreef:
26-11-2021 10:52
Lieverd ik ben meer dan 30 jaar getrouwd en ik kan je garanderen dat je deze relatie niet gaat volhouden een leven lang.
Ten eerste, jouw wens om eens met een ander seks te hebben zit nu vast in je hoofd en gaat er ook niet meer uit. Je nieuwsgierigheid komt voort uit een normale behoefte maar ook omdat je eigen seksuele behoefte niet wordt vervuld.
Ten tweede, een man die op die leeftijd al erectieproblemen heeft, dat wordt heel vermoeiend uiteindelijk en wijst eigenlijk op veel meer moeilijkheden en dat blijkt wel.
Ten derde, je wil geen kind van hem, dat is het eerste signaal dat je eigenlijk welklaar bent met iemand.
Kortom, je bent pas 27 en hebt nooit het genot van vrijheid gekend, ik zou dat eerst gaan doen en hier een end aan breien.
Luister naar deze wijze woorden TO
Zoals ik het in de openingspost lees, is dat TO wel haar wensen over seks heeft besproken; op dat vlak lijken ze niet helemaal te matchen. Dat kan en vind ik van TO (en haar partner) niet respectloos.
Het is natuurlijk wel aan TO om te bepalen wat ze vervolgens met die informatie doet, denk ik. Als haar wens om met anderen seks te hebben sterk is, terwijl partner daar niet achter staat, wordt het een lastig verhaal.

En als blijkt dat ze absoluut geen kinderen wil terwijl partner die wens wel heeft, dan is het inderdaad ook goed om duidelijkheid te bieden. Het lijkt mij niet respectloos als ze daarmee wacht, maar daarover open zijn (liefst zo gauw mogelijk) en duidelijk communiceren lijkt mij wel erg belangrijk om te doen. Anders kom je (zowel hij als zij) niet verder, lijkt mij.

Ik vind vooral deze zin opvallend: "Hij vindt het doodnormaal dat we het dus soms tegen onze zin in doen en hij denkt dat alle stellen dat doen als ze een actieve kinderwens hebben." Dat komt op mij over als 'weinig/geen respect hebben voor TO'. Ik begrijp dat je veel over kunt hebben voor een kinderwens, mits je daar beide achter kunt staan, maar dat je ervan uitgaat dat het 'tegen je zin moet' als dat nodig is...? Ik vind het vooral naar om te lezen dat hij dat denkt te moeten bepalen.

Edit: dit nav de reactie van Saivash (ik was wat laat met refreshen ;-) )
Maar (veel) stellen met een actieve kinderwens pakken het ook zo aan. Die seksen om de kans op een baby te vergroten. De vriend van to kan niet ruiken dat die kinderwens eigenlijk helemaal niet actief (meer) is, omdat ze hierover haar mond (te lang) dichthoudt.

En gezien het gewissel in emotie lijkt het er meer op dat ze uberhaupt niet wil, gecombineerd met de opmerkingen dat ze liever met andere mannen naar bed wil. Dat is niet echt een basis om een gezin mee te beginnen.
Maar volgens mij is to gevlogen, want die reageert nergens meer op. Dus het blijft speculeren.
diyer schreef:
25-11-2021 21:23
Iones, lees je er gemakshalve overheen dat to ook klaagt over haar vriend en liever wil rondhupsen? Dit gaat verder dan niet klaar zijn voor kinderen, maar over 2 jaar wel.
Nóg meer redenen om de pil te gaan slikken en een condoom erbij te gebruiken.

Ik denk eerlijk gezegd dat de to en haar vriend te jong waren toen ze samen kwamen. Want dat was op een leeftijd waarna je nog erg gaat veranderen als mens en ik denk dat ze gewoon ieder een andere kant op gegroeid zijn.
Kies nu voor jezelf. Je wilt het nu nog niet. En echt luister na dat gevoel. Als jullie echt bij elkaar horen dan komen jullie wel weer samen. Maar echt voor nu, ga genieten van de tijd. Je bent nog jong en je hebt nog zoveel mogelijkheden. Spreek het uit maar vooral blijf dicht bij jezelf.
diyer schreef:
26-11-2021 22:41
Maar (veel) stellen met een actieve kinderwens pakken het ook zo aan. Die seksen om de kans op een baby te vergroten. De vriend van to kan niet ruiken dat die kinderwens eigenlijk helemaal niet actief (meer) is, omdat ze hierover haar mond (te lang) dichthoudt.

En gezien het gewissel in emotie lijkt het er meer op dat ze uberhaupt niet wil, gecombineerd met de opmerkingen dat ze liever met andere mannen naar bed wil. Dat is niet echt een basis om een gezin mee te beginnen.
Ja, communicatie als de kinderwens niet (meer) speelt is belangrijk. Als dat uit elkaar blijft liggen, gaat het niet werken. Maar even afwachten of TO nog terugkomt. We zien het wel. Of niet. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven