Twijfels kinderwens

24-11-2021 19:58 88 berichten
Ik weet niet goed waar ik heen moet met mijn gevoel. Vandaar dat ik het hier plaats, misschien herkennen anderen zich?

Even een korte intro... Ik ben 27 jaar en al bijna 12 jaar samen met mijn vriend. Hij is 1 jaar ouder. We hadden altijd een heel goede relatie. Wel is het zo dat we natuurlijk heel jong waren toen we bij elkaar kwamen. Daardoor is hij de eerste en enige persoon met wie ik seks heb gehad. Toen ik ging studeren ben ik op dat vlak ook altijd 'netjes' gebleven, omdat ik natuurlijk een relatie had. En met hem zag ik een toekomst voor me, we wilden graag kinderen etc etc.

Nu zijn we een aantal jaar verder en wonen we een aantal jaar samen. Mijn vriend wil niets liever dan een kind. Eigenlijk wil hij het al jarenlang, maar nu is het goede moment qua huisvesting, inkomen, etc. We hebben het twee jaar geleden ook geprobeerd, maar ik ben niet zwanger geworden. Het ging vervolgens wat slechter met onze relatie waardoor ik weer aan de pil ben gegaan omdat ik aan het twijfelen sloeg.

Mijn vriend wil nog altijd kinderen, en na heel goed en lang nadenken (en toen onze relatie weer op de rit was) ben ik weer gestopt met de pil afgelopen einde zomer. Toch begonnen de twijfels weer toe te slaan, toen ik stopte. Ik wil namelijk veel meer ontdekken op seks gebied omdat ik die interesse wel heb. Ik wil eens weten hoe het met andere mannen is. Ik heb dat toen eerlijk gezegd tegen mijn vriend (omdat het mij best logisch gevoel lijkt) maar hij zou het absoluut niet accepteren als ik met een andere man naar bed zou gaan. Hij is bang dat ik dan ontdek dat ik het misschien met die ander fijner vindt waardoor onze relatie stukloopt. Dat begrijp ik dus heb ik gerespecteerd. Ik heb een parenclub voorgesteld maar dat wil hij niet, omdat hij hem -kortgezegd- niet omhoog kan houden 'onder druk', dus met andere vrouwen en in zo'n setting. Hetzelfde geldt voor een trio. Eigenlijk alles met andere personen erbij ziet hij niet zitten.

Dan kom ik gelijk op het volgende punt. Mijn vriend heeft moeite om hem stijf te houden. Daar baal ik regelmatig van maar dat kan en wil ik niet laten blijken, omdat hij zich alleen maar rotter voelt. Hij vindt het zelf al vervelend genoeg. Omdat ik een paar maanden geleden ben gestopt met de pil en hij zo dolgraag een kind wil, heeft hij blijkbaar erectiepillen gekocht voor tijdens mijn vruchtbare dagen.

De seks vind ik nu nog rotter geworden. Afgelopen week zat ik -vermoedelijk- in mijn vruchtbare periode. Mijn vriend zei ineens dat hij een pilletje had genomen en ik voelde me plots 'gedwongen' tot seks. Ik heb het gedaan, maar ik huilde tijdens de daad (hij had het niet door, deed het onopvallend). Ik vond het vreselijk: dit wilde ik niet. Op deze manier een kind, hoeft van mij niet. Ik wil nog genieten van een fijn seksleven en geen 'verplichte' seks. En ja, ik had ingestemd met de seks. Hij verplichte mij niet echt natuurlijk. Maar zo voelde ik het.

Na de seks probeerde ik, zonder dat hij het merkte, snel alle zaad uit mij te persen. Niet dat dat nou echt zou werken ofzo, maar ik wilde niet op deze manier zwanger worden. Vervolgens merkte hij aan mij dat er iets aan de hand was. Ik vertelde hem hoe ik mij voelde, en daar schrok hij van. Want hij wil niet dat ik seks met hem heb tegen mijn zin in en dat ik het wel tegen hem had mogen zeggen dat ik niet wilde.
Daarnaast zei hij ook, dat als ik kinderen met hem wil, dat ik ook af en toe iets moet doen waar ik geen zin in heb. Seks dus. Want als je maar 1x per week ofzo seks hebt, of minder, is de kans natuurlijk wel klein dat je zwanger raakt. Hij vindt het doodnormaal dat we het dus soms tegen onze zin in doen en hij denkt dat alle stellen dat doen als ze een actieve kinderwens hebben. Nu hamert vraagt hij vrijwel elke dag (als ik niet ongesteld ben) naar mijn ovulatie. Ik heb ovulatietesten van een paar jaar geleden nog in huis en hij vindt dat ik die moet gebruiken en wil seks wanneer we het meeste kans hebben.

Als ik er niet in mee ga, vindt hij dat ik hem aan het lijntje hou. Wat ik ook wel begrijp aangezien hij al heeel lange tijd kinderen wil en ik schommel tussen wel/niet. Ik weet het gewoon niet meer.
Wat een lul, zo’n erectiepil nemen zonder overleg zodat jij op dat moment wel ‘moet’. Ik vind hem een vervelende drammer, en ik zou deze relatie heroverwegen.

Je hebt behoefte aan meer ervaring en anderen, en je baalt van je huidige seksleven. Je bent nu nog jong en ongebonden qua kinderen/gezin, dus ga dat nu alsjeblieft doen wat je nog wil doen. Dit gevoel gaat waarschijnlijk niet vanzelf weg en je leeft maar 1x.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat dit gewoon op is aan jouw kant. Kun je niets aan doen, gevoel kun je niet even opwekken. Ik zou je nu nog vriend het beste wensen en zelf lekker de wereld ingaan. Je bent nog jong, er is nog zovéél te ontdekken.
Bij twijfel niet doen!
TO, hoe ik het lees klinkt alsof het uiteindelijk een verademing zou zijn als jullie uit elkaar gaan.
Hakuna Matata
Jufjoke schreef:
24-11-2021 21:03
Deze relatie is dus niet wat je wil. Je bent er klaar mee, onbewust weet je dat al, maar de bewuste beslissing is misschien nog eng. Steeds proberen, dan gebeurt er weer iets, dan toch maar niet, dan weer proberen, dan weer niet blij met de seks.... het is voor mij een schot voor open doel: je bent eigenlijk niet gelukkig binnen deze relatie.
Maar guess what? Daar kun je iets aan doen.
Inderdaad!
Hakuna Matata
"Daarnaast zei hij ook, dat als ik kinderen met hem wil, dat ik ook af en toe iets moet doen waar ik geen zin in heb."

Ik zou hem een hoek hebben gegeven.

"Ik heb ovulatietesten van een paar jaar geleden nog in huis en hij vindt dat ik die moet gebruiken en wil seks wanneer we het meeste kans hebben.
Als ik er niet in mee ga, vindt hij dat ik hem aan het lijntje hou.
"

Nope nope nope.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Zoveel 'red flags'...

Ga weer veilig vrijen.. ga zelf in therapie of in relatie therapie.. deze situatie is niet gezond voor je.
Desayuno schreef:
24-11-2021 21:06
Wat een lul, zo’n erectiepil nemen zonder overleg zodat jij op dat moment wel ‘moet’. Ik vind hem een vervelende drammer, en ik zou deze relatie heroverwegen.

Je hebt behoefte aan meer ervaring en anderen, en je baalt van je huidige seksleven. Je bent nu nog jong en ongebonden qua kinderen/gezin, dus ga dat nu alsjeblieft doen wat je nog wil doen. Dit gevoel gaat waarschijnlijk niet vanzelf weg en je leeft maar 1x.
Dit... In ieder geval zeker die anticonceptie weer nemen.

Stel... Je denkt even diep na, wat als jullie relatie uit zou gaan. Zou je dan echt ontzettend verdrietig worden of dit juist als een kleine opluchting zien?

Je bent 27 jaar, zie je je tot je 80e samen zijn? Ook op de manier hoe hij nu doet?

Hij is n kerel... Kan nog tot z'n 50e kids krijgen en jij hebt ook nog een jaar of 10 dus waarom moet dat zwanger worden perse dit jaar nog lukken? Omdat hij dat wil of omdat jullie dat samen graag willen? Dat moet met n boel liefde en intimiteit gaan, niet onder dwang.
Even advocaat vd duivel: hij wil graag een kind, ook mannen kunnen dat biologisch en allesoverheersend verlangen hebben. Jullie hebben ooit beslist van er voor te gaan, maar omdat het niet lukte begrijpelijk een pauze ingelast omdat het heel wat teweeg bracht. Nu beslissen jullie opnieuw om er voor te gaan.
En - ik hou m’n hart vast vr de tegenstanders - voor sommigen is dat dan inderdaad praktische seks, in functie van. Hier volgenden we mijn cyclus op en klusten we op de vruchtbare dagen, ook al spatte de lust er dan niet vanaf. Natuurlijk wel met de motivatie van beiden. Vind wel dat hij je moet betrekken in de keuze van een pilletje of niet.

Samen erover praten hoe jullie dat zien, een
Kind verwekken. De normale gang van zaken en enkel vrijen wanneer het spontaan komt. Of samen beslissen het praktischer op te vatten.

Los daarvan kijk je precies nog te twijfelen of je deze relatie wel wil verder zetten en een kind wil. Maar zie dus ook zijn verlangen en geduld tot nu toe. Zonder dat goed te praten, maar dat is er ook.
Btw, ik heb nu net sinds anderhalve week een tweede kindje. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn als ik er eigenlijk niet aan toe zou zijn en gedoe had met mijn man.

De hele dag voeden, luiers verschonen, slapeloze nachten…. Prachtig als je ervoor gekozen hebt want hij is super schattig, maar een stuk minder prachtig als je het zelf eigenlijk niet wil. De tijd voor jezelf is volledig weg en je zit er voor de rest van je leven aan vast (en aan je man ook is de bedoeling) dus bij de kleinste twijfel niet doen!
Ik vind het altijd zo sneu als mensen vanaf hun puberteit een relatie hebben (ja, velen hebben dat en zijn gelukkig, is persoonlijk). Ik ben ongeveer even oud als jij en ik ken niemand van onze leeftijd die nog met hun tienerliefde is.

Het is doodnormaal om op vlak van seks en relaties te willen experimenteren, laat staan om niet aan eenzelfde persoon te willen “vasthangen” ja, zo zie ik het).

Alsjeblief, luister naar wat je diep vanbinnen echt wil. Iets stabiels opgeven is eng, maar dat hoort bij het leven. Ontdek, val en sta weer op. Jouw eigen geluk is prioritair.

Sterkte, meis!
Veritas vos liberabit
Naast dat je nu geen baby wil, wil je ook geen relatie met hem/ iemand. Wees daar dan duidelijk over en zet hier een punt achter. Dan kun jij ontdekken wat je nog wil en kan hij ook verder.
Winterland schreef:
24-11-2021 21:40
Even advocaat vd duivel: hij wil graag een kind, ook mannen kunnen dat biologisch en allesoverheersend verlangen hebben. Jullie hebben ooit beslist van er voor te gaan, maar omdat het niet lukte begrijpelijk een pauze ingelast omdat het heel wat teweeg bracht. Nu beslissen jullie opnieuw om er voor te gaan.
En - ik hou m’n hart vast vr de tegenstanders - voor sommigen is dat dan inderdaad praktische seks, in functie van. Hier volgenden we mijn cyclus op en klusten we op de vruchtbare dagen, ook al spatte de lust er dan niet vanaf. Natuurlijk wel met de motivatie van beiden. Vind wel dat hij je moet betrekken in de keuze van een pilletje of niet.

Samen erover praten hoe jullie dat zien, een
Kind verwekken. De normale gang van zaken en enkel vrijen wanneer het spontaan komt. Of samen beslissen het praktischer op te vatten.

Los daarvan kijk je precies nog te twijfelen of je deze relatie wel wil verder zetten en een kind wil. Maar zie dus ook zijn verlangen en geduld tot nu toe. Zonder dat goed te praten, maar dat is er ook.

Nergens voor nodig.

En terecht. TO moet maar tegen haar zin doen en dan die pillen en de manier waarop. Kots.
Ik vind dat jou alleen nog rest bij hem weg te gaan. Jij weet niet wat je wil, maar gaat ondertussen toch wel door met proberen een kind te krijgen. Je geeft verschillende boodschappen af op deze manier. Dus, ja, ik vind dat je je vriend zo min of meer aan het lijntje houdt.

Je zegt dat je eerst met andere mannen wil experimenteren, en daarna wel een gezin wil met deze man. Maar die wereld bestaat niet. Want jouw man is het daar niet mee eens. Het is jou duidelijk wat hij wil, en dat kun jij hem niet geven. En als je dat wel geeft, dan doe je het voor hem, en niet voor jezelf. En dat zou verkeerd zijn.

Het is niet zo moeilijk. Of je jullie willen hetzelfde, of allebei iets anders. Dat laatste is het geval, dus dan is jullie relatie gewoon ten einde.

Ik vind hem geen lul en jou geen trut of wat dan ook. Ik vind wel dat het vanuit jou nu eerlijk en verstandig zou zijn om een duidelijke keus te maken en, ook als je dat niet doet, afstand neemt. Ik ben van mening dat hij het niet verdient om zo lang in twijfel te moeten zitten over iets dat jullie heel eigenlijk al jaren geleden samen hebben besloten. Als je echt van hem houdt, laat je hem dus nu los.
FeeLucifer01 schreef:
24-11-2021 22:10
Nergens voor nodig.

En terecht. TO moet maar tegen haar zin doen en dan die pillen en de manier waarop. Kots.
Zo ontzettend vermoeiend als je altijd maar van elke man moet kortsen, lijkt me. Kunnen mannen uberhaupt iets goed doen in jouw ogen?
FeeLucifer01 schreef:
24-11-2021 22:10
Nergens voor nodig.

Als je enkel die zinnen leest ok.

Ik zeg; er zijn koppels die het praktisch opvatten en idd in functie van cyclus vrijen. Dat is iets anders dan tegen je zin. En dan staan zij hier beiden achter uiteraard. Dat is iets dat je samen bespreekt hoe jullie er beiden naar kijken.
Ik zeg ook dat het niet hoort dat hij zonder bespreken pilletje nemen en dan verwacht dat zij zin heeft.

Maar toch fijn dat je twee halve zinnen er uit kiest om op te reageren. 👌
Oja, en toen wij niet zwanger konden worden hadden wij soms ook seks tegen onze zin. Beetje zonde om een waardevolle kans voorbij te laten gaan omdat je niet geil bent op dat moment.
Maar goed, das mijn mening.
Saivash schreef:
24-11-2021 22:17
Zo ontzettend vermoeiend als je altijd maar van elke man moet kortsen, lijkt me. Kunnen mannen uberhaupt iets goed doen in jouw ogen?

Ja hoor leuke mannen. Die zijn er gelukkig ook gewoon.
Waarom alle mannen over een kam scheren? Is nergens voor nodig!
AeonOfWinter schreef:
24-11-2021 21:14
"Daarnaast zei hij ook, dat als ik kinderen met hem wil, dat ik ook af en toe iets moet doen waar ik geen zin in heb."

"Ik heb ovulatietesten van een paar jaar geleden nog in huis en hij vindt dat ik die moet gebruiken en wil seks wanneer we het meeste kans hebben.
"

Nope nope nope.
Ow, gelukkig een wijze forummer die het ook niet normaal vindt.
FeeLucifer01 schreef:
24-11-2021 22:22
Ja hoor leuke mannen. Die zijn er gelukkig ook gewoon.
Waarom alle mannen over een kam scheren? Is nergens voor nodig!
Dat vind ik nou ook.
Saivash schreef:
24-11-2021 22:24
Dat vind ik nou ook.
Nou, jij bent degene die dat doet net. :lol:

Ik vind bepaald type mannen niet zo leuk. Deze van TO bijvoorbeeld.
Ik zeg nergens dat alle mannen zo zijn. Jij net wel.

Heb eigenlijk meeste moeite met vrouwen die dit soort types wel normaal vinden en dat gedrag gaan verdedigen. Ook kots. En eigenlijk diep triest ergens.

:there:
Winterland schreef:
24-11-2021 22:19
Als je enkel die zinnen leest ok.

Ik zeg; er zijn koppels die het praktisch opvatten en idd in functie van cyclus vrijen. Dat is iets anders dan tegen je zin. En dan staan zij hier beiden achter uiteraard. Dat is iets dat je samen bespreekt hoe jullie er beiden naar kijken.
Ik zeg ook dat het niet hoort dat hij zonder bespreken pilletje nemen en dan verwacht dat zij zin heeft.

Maar toch fijn dat je twee halve zinnen er uit kiest om op te reageren. 👌
Omdat de rest van de tekst totaal niet van toepassing is op TO's OP.

Ik hoop echt dat ze geen seks meer tegen haar zin gaat hebben en zsm weer anticonceptie gaat gebruiken.

En dat ze leert dat, wat ze tikt in de OP helemaal niet met een leuke relatie en man te maken heeft. En ik hoop ook dat niemand dat gedrag van haar vriend hier blijft goedpraten door het te vergelijken met iets wat geheel niet aan de orde is. Samen een kind willen maken en dan samen beslissen wanneer seks wel handig is.

Dat heeft helemaal niets met TO te maken. Niet qua wens en niet qua uitvoering/gedrag van vriend.
En ja leuke mannen zijn er (en die verdient ze).

Misschien alleen niet in deze pijler. ;-)
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 24-11-2021 22:36
7.17% gewijzigd
AeonOfWinter schreef:
24-11-2021 21:14

"

Nope nope nope.

Eh nou, ik vind het wel vrij normaal dat als je beiden een kind wil, dat je dan wel bewust seks gaat hebben tijdens de vruchtbare dagen en ovulatietesten gebruikt om die te vinden. Tenzij je het prima vindt om jaren bezig te zijn. Maar als je een beetje doelgericht bent, dan is wat hij zegt heel logisch. Ik zou verbaasd zijn geweest als mijn man geen seks zou willen hebben op de vruchtbare dagen omdat hij even geen zin had ofzo. Terwijl je samen dus bewust gekozen hebt voor zwanger worden. Maar ik ben daar heel praktisch in. Die man van TO misschien ook.

Het zit hem meer in de toon waarop TO het hier neer zet, en hij het misschien gezegd heeft. En vooral omdat TO dus eigenlijk geen kind wil met deze man, op dit moment. Als ze dat wel 100% zou willen, dan is er niks raars aan wat hij zegt (mits hij dat in een gewoon, niet-dwingend gesprek netjes verwoord heeft).
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 24-11-2021 22:38
3.68% gewijzigd
FeeLucifer01 schreef:
24-11-2021 22:26
Nou, jij bent degene die dat doet net. :lol:

Ik vind bepaald type mannen niet zo leuk. Deze van TO bijvoorbeeld.
Ik zeg nergens dat alle mannen zo zijn. Jij net wel.

Heb eigenlijk meeste moeite met vrouwen die dit soort types wel normaal vinden en dat gedrag gaan verdedigen. Ook kots. En eigenlijk diep triest ergens.

:there:
Je zo ontzettend opwinden over zoiets is niet nodig en ook niet gezond. Zeker niet voor het slapen gaan. Vervelend wel hoor, dat het je zo veel doet.
Saivash schreef:
24-11-2021 22:36
Je zo ontzettend opwinden over zoiets is niet nodig en ook niet gezond. Zeker niet voor het slapen gaan. Vervelend wel hoor, dat het je zo veel doet.
Beetje slapjes dit. Maar geheel in lijn der verwachting. :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven