kinderen opvangen?

08-06-2009 12:17 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In mijn omgving is een bepaalde situatie ontstaan en ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Een goede vriend van mij heeft helaas een van zijn goede vrienden moeten afgeven, waardoor er een vriendin en 3 kinderen zijn achtergelaten (van 7, 5 en van bijna 3 jaar).

Die vriend van mij kan het echt supergoed vinden met die drie kinderen, en ook met die vriendin. De kinderen zien hem ook als een soort van oom.

Persoonlijk denk ik dat de kans dus heel groot is dat hij een soort vaderrol gaat vervullen voor die kids.

En nu vraag ik me af of dat goed is of niet.

Graag hoor ik jullie meningen.
?
Vertel nog eens want het is helaas niet echt duidelijk.
ok, er is een gezin: vader, moeder, drie kinderen, waarvan de vader nu dood is? En die kids zien een andere man als oom, dat wordt straks een vaderfiguur en gaat de kinderen opvangen (uit de titl op te merken) en jij wilt weten wat wij ervan vinden?

Prima toch, als het werkt. Maar wat als er een nieuwe vriend voor moeders komt en er dus wéér een nieuw vaderfiguur komt...

Beetje vage OP.
Hoe vaag kun je zijn en wat heb jij uberhaubt hiermee te maken?
Ja, dat vind ik echt.
Ben jij soms een beetje bang dan die hele goede vriend van jou wat meer gaat vervullen dan alleen een vaderrol?

Zo ja, dan zij het zo. Ook daar heb je niks mee te maken.
Ja, dat vind ik echt.
Als die vriend van je het echt goed kan vinden met de dame en kinderen in kwestie, waarom zou hij dan geen rol in hun leven mogen spelen? Lijkt me als jonge weduwe met kinderen juist heel fijn dat er iemand is die je wil steunen en helpen.

Of vraag je je af of het ongepast is als hij (een goede vriend van de overledene) en zij (de vriendin van de overledene) een relatie zouden krijgen?
nee helemaal niet..

denk er alleen over na.

Van de ene kant is het goed..denk ik dat de kinderen toch een vaderfiguur hebben, gezien het feit dat alle drie ook jongens zijn.

Van de andere kant inderdaad, stel dat mama een nieuwe man tegenkomt...

van weer een andere kant, kan ik me voorstellen dat het een hele tijd goed gaat. maar dat kinderen zich ook op een gegeven moment zo kunnen gaan voelen dat degenen die de vaderrol op zich neemt, ook verwijten gaan maken, vanuit boosheid en frustratie omdat papa er niet meer is...

het is al met al geen eenvoudige situatie...(en dat weet die vriend van mij uiteraard ook)

en btw stel dat die twee een relatie krijgen so be it

hoor je wel vaker.
Jij denkt veel te veel na.
Ja, dat vind ik echt.
Ik begrijp ook niet helemaal wat je nou wilt weten of waar je mee zit. Ik zie zelf geen problemen.
anoniem_78638 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 16:09
Reden: Overige tekst had geen toegvoegde waarde meer
% gewijzigd
Ik snap het nog steeds niet. Het gaat dus niet om jouw vriend maar om een goede vriend van jou? Wat heb jij er precies mee te maken?

'moeten afgeven'?= overleden?
ik wil gewoon jullie meningen horen that's all.

en voor mij heb ik er weinig mee te maken, behalve dat hij een goede vriend is van mij en ik die andere man ook kende.

is gewoon iets waar ik me nu mee bezig houd.

en waarom?

tjsah, omdat ik psycholoog ben, het beste wil voor mensen en hun kinderen, en ik vaak genoeg heb gezien en meegemaakt in relaties dat dingen gewoon zo ontzettend fout kunnen lopen.

Btw ik zeg niet dat er een geod of een fout antwoord is op deze vraag, maar ben puur beneiuwd naa rjullie meningen.
Ik begrijp totaal niet waar jij je druk om maakt. En waarom jij daar je twijfels bij hebt. ( Anders zou je je vraag niet op een forum zetten)

Wat ik hiervan vind als die kinderen al een goede band hebben met die vriend van jou, is dat ik het ronduit positief zie.

De kinderen hebben hun vader verloren, de moeder is haar kerel kwijt en mist nu een vaderfiguur voor haar kinderen. Als hij die vaderrol wil vervullen voor de kinderen kan ik dat alleen maar aanmoedigen. Een kleine troost voor de kinderen die hun vader kwijt zijn. Voor moeder een steuntje in de rug. De situatie is nu zoals hij is en een ware catastrofe in dat gezin lijkt mij dan ga je je toch niet afvragen of dat wel goed zal zijn. Of moeder ooit een vriend zal krijgen en hoe dat dan moet blabla.

Er moet nu gehandeld worden, jouw vriend wil een helpende hand bieden dat is toch alleen maar fijn.

Mensen kunnen tegenwoordig ook maar moeilijk blij zijn voor elkaar en de positiviteit zien en aanmoedigen zeg.
Sannietje, dingen zijn al aardig misgelopen, die vriend van jouw vriend ( en/of ook jouw vriend whatever) is overleden.

Jouw vriend gaat hulp bieden je bent psycholoog zeg je ik wil je niet beledigen maar met die vraagstelling van je betwijfel ik ten zeerste of jij psycholoog bent.
Ben het met stoeptegel eens.
Ja, dat vind ik echt.
ik denk puur hypothetisch,

kijk niet alleen naar het nu.

Tuurlijk is het nu goed dat er mensen inhun omgeving zijn, die hen opvangen en zeker als die vriend van mij de kids kan opvangen en haar kan ondersteunen, zie ik dat ook vooral als positief, kan je denk ik weinig bezwaar voor aankaarten.

Maar zoals ingmagh bijvoorbeeld ook al aangaf, wat gebeurt er bv wanneer de moeder dus weer iemand anders tegenkomt etc..

en tuurlijk kun je denken van dit zijn nutteloze "wat als" vragen, maar persoonlijk vind ik ze niet nutteloos als het op het leven van die kids een zeer grote impact kan hebben.

Dus denkik wel gewoon over na.
okay, stel dat een andere man in het leven van de weduwe Heel Slecht is voor ze . Wat dan?

welk nut heeft het antwoord op deze vraag?
Ik ben het ook eens met Stoeptegel.

En ook al zou hun moeder op een gegeven moment een relatie krijgen, dan kunnen ze nog steeds een heel sterke band met die vriend houden. Net als dat er mensen zijn die een heel sterke band met hun tante hebben, al hebben ze ook een moeder met wie ze het gewoon goed kunnen vinden. Het lijkt mij alleen maar goed dat die moeder een stevig netwerk om zich heen heeft met daarin personen die het goed met de kinderen kunnen vinden.

Ik hoop niet dat je van plan bent om je er in te gaan mengen en je vriend te gaan ontmoedigen om er voor die kinderen te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nogmaals, je denkt er veel te veel over na.

Trouwens, stel, je krijgt hier van alle kanten negatieve reacties op de beslissing van je vriend om dicht in de buurt te willen zijn van de kinderen.

Wat doe je er dan mee?

Ga je naar je vriend en ga je vertellen dat de mensen op het forum het ook geen goed idee vinden?

Ik vind echt dat je je hier buiten moet houden. Wat er verder gebeurt is de beslissing van de weduwe en jouw vriend.

Zolang hij je niet om raad vraagt moet je je er niet mee bemoeien.
Ja, dat vind ik echt.
nee duhhh...

ik ga er geen advies over geven.

was allee benieuwd naar de mening van anderen.
Wat had je dan verwacht? Juist wanneer je psycholoog bent had je dat zelf toch wel kunnen bedenken.
Ja, dat vind ik echt.
Sannietje: Het is lief van je dat je je hier druk over maakt. Maar ik ben bang dat we te weinig van de situatie weten om hier een gefundeerd antwoord op te geven. Het is allemaal afhankelijk van de situatie. Hoe staan de kinderen erin? Hoe staat hun moeder erin? Wat wil die vriend van je zelf? Enzovoort. Laat het gewoon op zijn beloop gaan. Er is geen eenduidig antwoord te geven in deze situatie:ik ken gezinnen waarin dit prima verliep (nieuwe partner van ouder werd volledig opgenomen en wordt nu als vader gezien) maar ook gezinnen waarin het volledig misging (relatie tussen ouder en nieuwe partner inmiddels over). Dus we kunnen gaan gissen, maar laat het maar gewoon gebeuren.
Psycholoog? Nou, als ik er ooit eentje nodig heb, ga ik naar een andere...
Ik wil best mijn mening geven maar ik begrijp je vraag niet.

Als je uit '85 bent kan je nog geen psycholoog zijn, hooguit student psychologie.
Als je psycholoog bent dan weet je toch ook wel dat je in het hier en nu moet leven en niet in de toekomst en in termen als stel dit en stel dat kom op zeg.

In bepaalde situaties is het zeker wel verstandig om te bekijken of iets positef zal uitpakken maar in deze begrijp ik echt niet je twijfelachtige uitspraken.

Ik vind het een mooie oplossing in ieder geval.

Of moeder een vriend krijgt later is totaal niet relevant voor nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven