Kinderwens

07-12-2021 18:06 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben ongeveer 7 maanden samen met mijn vriend en het loopt vlot. We zitten op dezelfde golflengte en we voelen ons goed bij elkaar.
Het enige is, ik ben al 37 en heb een kinderwens. Het is een thema dat we pas recent bespraken omdat ik dat zeker niet wilde opdringen. Hij staat er voor open maar vindt het te vroeg. Ik vind het ook zeker te vroeg maar langs de andere kant weet ik dat mijn leeftijd niet meezit. Ik voel dat ik er enorm gestresst onder loop.
Mensen met dezelfde ervaring? Hoe gingen jullie daarmee om?
Geef het nog een jaar, hij wil ze wel maar niet nu. En terecht.
Leer elkaar kennen dat jaar, zonder druk van nu kinderen willen.
Zesde versnelling?

Eerst samenwonen
Heeft hij een "autonome" kinderwens, als in dat het een wens vanuit zichzelf heeft om kinderen te hebben? Of is het vooral "geen must, maar als de situatie ontstaat dan zou ik er best eens in mee kunnen gaan"?

In het laatste geval neem je best risico met je eigen wens.
Als je het eerste geval nog weet niet dan ben je rijkelijk laat met vragen vind ik. Tijdens daten vind ik de vraag "wil je kinderen met mij" erg voorbarig, maar de vraag "wil je kinderen" heel normaal.
Wil je een kind of wil je een kind met hem?
Als het de eerste is dan zou ik een donor zoeken. Als het de tweede is dan zou ik het even laten rusten.
Ceder schreef:
07-12-2021 18:17
Heeft hij een "autonome" kinderwens, als in dat het een wens vanuit zichzelf heeft om kinderen te hebben? Of is het vooral "geen must, maar als de situatie ontstaat dan zou ik er best eens in mee kunnen gaan"?

In het laatste geval neem je best risico met je eigen wens.
Als je het eerste geval nog weet niet dan ben je rijkelijk laat met vragen vind ik. Tijdens daten vind ik de vraag "wil je kinderen met mij" erg voorbarig, maar de vraag "wil je kinderen" heel normaal.
Stel je voor dat dat meteen wordt gevraagd
Westerpaviljoen schreef:
07-12-2021 18:21
Stel je voor dat dat meteen wordt gevraagd
Niks raars aan hoor
Je weet toch of je kinderen wil? Heeft niet NU hoeft niet met de vraagsteller
Maar wil je ze uberhaupt?
Wat Ceder zegt. Het verbaast mij ook dat je dit niet eerder hebt gecheckt. Laat je niet wijs maken dat het iemand zou afschrikken oid. Is dat wel het geval, dan is hij niet de partner voor je. Het is namelijk heel logisch om op deze leeftijd dit soort grote go/no go-items te bespreken. Het heeft geen zin om door te daten met iemand die hierin niet op dezelfde lijn zit. Daarmee verdoe je tijd die je, heel lullig, niet meer hebt.

Liefde is mooi, maar zinloos als de relatie gedoemd is te mislukken door verschillende toekomstwensen.
lilalinda schreef:
07-12-2021 18:32
Niks raars aan hoor
Je weet toch of je kinderen wil? Heeft niet NU hoeft niet met de vraagsteller
Maar wil je ze uberhaupt?
Ik bedoelde de vraag

Wil je kinderen met mij
Als ik jou was zou ik hier wel eens goed over ik gesprek gaan want van een man van 30+ mag je zeker wel verwachten dat hij weet hoe hij de toekomst voor zich ziet. Een beetje mam begrijpt ook dat het voor een vrouw van 35+ nu of nooit is dus ik zou me niet fijn voelen bij een partner die zo luchtig doet over een kinderwens en waarin je niet dieper op dit onderwerp ik kan gaan, nu is nog te vroeg is lekker vaag en als jullie niet hierover doorgaan en je wacht 2 jaar zonder concrete doelen blijf jij kinderloos achter en krijgt hij later kinderen met een jongere vrouw als je een beetje pech hebt.
Eitjes in laten vriezen?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Lattemacciato44 schreef:
07-12-2021 19:02
Een beetje mam begrijpt ook dat het voor een vrouw van 35+ nu of nooit is
Mooie Freudiaanse typefout
Sommige mannen houden niet van push en claim gedrag.

Ook gezien je vorige topic, houd daar rekening mee dat je hem kan wegjagen als je doorgaat hierover

( maar dan heb je wel duidelijkheid)
Gizmoreturns schreef:
07-12-2021 19:15

Ook gezien je vorige topic, houd daar rekening mee dat je hem kan wegjagen als je doorgaat hierover

Vragen hoe serieus iemand's kinderwens is, heeft toch helemaal niks te maken met 'pushen' of 'claimen'??
Ik vroeg dit altijd op date 2 of 3. Was voor mij namelijk een dealbreaker.

Wachten lijkt me logisch, maar hij heeft wel een kinderwens van zichzelf? Of is het "ooit"?
Lattemacciato44 schreef:
Als ik jou was zou ik hier wel eens goed over ik gesprek gaan want van een man van 30+ mag je zeker wel verwachten dat hij weet hoe hij de toekomst voor zich ziet. Een beetje mam begrijpt ook dat het voor een vrouw van 35+ nu of nooit is dus ik zou me niet fijn voelen bij een partner die zo luchtig doet over een kinderwens en waarin je niet dieper op dit onderwerp ik kan gaan, nu is nog te vroeg is lekker vaag en als jullie niet hierover doorgaan en je wacht 2 jaar zonder concrete doelen blijf jij kinderloos achter en krijgt hij later kinderen met een jongere vrouw als je een beetje pech hebt.
Als je iemand 7 maandjes kent wat anders kan je dan zeggen? Hij staat er voor open maar vindt het nog te vroeg. Dat is toch niet vaag maar heel duidelijk en logisch?
Als TO het nu uit maakt en binnen (als ze een beetje geluk heeft) een jaar iemand anders leert kennen gaat hij als het goed is ook niet na 7 maand zeggen dat ze voor een kind gaan hoor.
Gizmoreturns schreef:
07-12-2021 19:15

Ik wil gewoon weten hoe iemand zijn toekomst ziet. Daar is niks claimerigs aan. Je moet toch, juist ook op zo'n belangrijk punt, weten of je bij elkaar past en of je toekomstverwachtingen overeenkomen?
katkaatje schreef:
07-12-2021 19:22
Vragen hoe serieus iemand's kinderwens is, heeft toch helemaal niks te maken met 'pushen' of 'claimen'??
Zo kan het wel opgevat worden..
Pergamon schreef:
07-12-2021 19:27
Ik wil gewoon weten hoe iemand zijn toekomst ziet. Daar is niks claimerigs aan. Je moet toch, juist ook op zo'n belangrijk punt, weten of je bij elkaar past en of je toekomstverwachtingen overeenkomen?
En dat is prima, maar houd er dan ook rekening mee dat erdoor afgehaakt kan worden
Ik zou er in ieder geval de kriebels van krijgen( in negatieve zin)
Lattemacciato44 schreef:
Een man die al na 7 maanden babygezeik aan zijn hoofd krijgt...brrrr.
Gizmoreturns schreef:
Zo kan het wel opgevat worden..

Als je als partner dít al claimend vindt, ben je volgens mij niet toe aan een serieuze relatie. Dan is TO beter af zonder hem zodat ze iemand kan treffen die niet zo bang is om over de realistische dingen van het leven te praten. Zou ik overigens ook héél onaantrekkelijk vinden, een man die zich hierdoor laat afschrikken.
P80 schreef:
07-12-2021 19:30
Een man die al na 7 maanden babygezeik aan zijn hoofd krijgt...brrrr.

Haha, als je het 'babygezeik' noemt, ben je dus niet toe aan een relatie met iemand met een kinderwens. Dan zal die van jezelf vermoed ik ook niet heel erg aanwezig zijn, want anders is het heel logisch om dit te bespreken. Is natuurlijk niks mis mee, maar goed voor TO om dat dan te weten. Dan kan ze iemand vinden die wél bij haar en haar toekomst past.
Attraverso schreef:
Als je iemand 7 maandjes kent wat anders kan je dan zeggen? Hij staat er voor open maar vindt het nog te vroeg. Dat is toch niet vaag maar heel duidelijk en logisch?
Als TO het nu uit maakt en binnen (als ze een beetje geluk heeft) een jaar iemand anders leert kennen gaat hij als het goed is ook niet na 7 maand zeggen dat ze voor een kind gaan hoor.

Ja daar heb je ook gelijk in. Het is een lastige kwestie want voor to is er geen tijd meer te verspillen en is het nu of nooit. Ik zou sowieso eens luchtig erover beginnen op welke termijn hij aan kinderen zou willen beginnen want ik snap goed dat pushen of hierover doorgaan niet aantrekkelijk is maar aan de andere kant heeft to geen tijd te verliezen. Mocht hij graag kinderen willen maar niet perse binnen twee jaar met jou weet je ook genoeg en kun je een zaaddonor zoeken of inderdaad je eicellen inlaten vriezen als dat nog zin heeft want die eicellen zij natuurlijk ook niet meer zo jong.
katkaatje schreef:
07-12-2021 19:30
Als je als partner dít al claimend vindt, ben je volgens mij niet toe aan een serieuze relatie. Dan is TO beter af zonder hem zodat ze iemand kan treffen die niet zo bang is om over de realistische dingen van het leven te praten. Zou ik overigens ook héél onaantrekkelijk vinden, een man die zich hierdoor laat afschrikken.

Ik zou afschrikken van iemand die niet een stabiele relatie wil voor zijn of haar kinderen. Na 7 maanden al aan kinderen willen beginnen slaat echt helemaal nergens op, dan heb je alleen oog voor je eigen behoeften. Niet die van de ander of voor die van je kinderen.

Hij wil kinderen alleen niet nu al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven