Nasleep van relatie met narcist.. Ervaringen? Nieuw!

05-10-2008 20:20 1929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat ik via deze weg ervaringen kan delen over het hoe weer verder gaan na een relatie met een narcist.

Mijn verhaal in het kort:

Ik heb bijna een jaar lang een aan/uit relatie gehad met mijn ex waarvan ik dus denk dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft.

Inmiddels heb ik wel het gevoel echt klaar met hem te zijn, maar toch merk ik dat ik er nog elke dag mee bezig ben. Het lijkt wel alsof hij een bepaalde macht over me heeft, waar ik niet onderuit kan. En ik snap dat niet van mezelf! Ik zie mezelf toch wel als een redelijk intelligente, verstandige vrouw, maar in zijn buurt verandert dat volkomen. Ik heb het gevoel dat ik stilsta nu, ik kom zo niet verder en vergooi mijn tijd.

Mijn vrienden wil ik hier ook niet meer mee lastig vallen, want die horen me al een jaar lang klagen, en zien me net zo hard weer terugrennen wanneer het hem uitkomt.

Hij heeft me zo ontzettend veel pijn gedaan en mijn zelfbeeld in gruzelementen geslagen...

Zijn er hier vrouwen die hier ervaring mee hebben? En hoe zijn jullie losgekomen? Wie kan me helpen de knop om te zetten?

Alvast heel erg bedankt!

Hoppetee
Jij hebt zijn geld en status niet nodig WF om gelukkig te zijn. Laat hem dát eens voelen. Jij wil gewoon je rust. Je eigen leventje met degene waar je van houd. En dat is straks met een lieve man, die jou laat voelen wat liefde is. En er komt een tijd, dat hij de grote verliezer is. Ooit zal het tij keren. Neem dat maar van mij aan.
Wow dank je OV, voor je vertrouwen! Ik doe mn best en hopelijk gaat het vanaf nu allemaal beter.

Heb vanavond gezellig met wat vriendinnen sushi gegeten ( ze hebben hier de beste sushi! echt waar) en heb een paar borrels op en voel me helemaal top.

We gaan ervoor, niet sollen met een hollandse meid.
That's the spirit WF! Hierbij een mantra ter ondersteuning:

He you, brainless dick

You ain't gonna mess

with this Dutch chick

Sure I am tough

Enough of your ''Bluf''

* Game over *

Suggesties voor verbetering zijn uiteraard welkom
haha, geweldig WF ! Genieten potdikkeme jij. Dáár krijg je energie van en voel je je vanzelf sterker door worden. Onafhankelijkheid, dat moet je gaan creeeren voor jezelf. En je hebt een hele goede stap gemaakt. Volhouden zo, laat hem maar zien dat je hem helemaal niet nodig hebt.

Niet afwachten, aktie aktie harrrrrrrrrrde aktie (zou Paul van Vliet zeggen..haha)

Goed meis !
Hey Alice,

Goed wat jij opschrijft ! Verbetering absoluut niet nodig hoor.

een poging ter aanvulling dan:

Enough of your ''Bluf''......

This Dutch Mum ain`t so suf,

Step by step, I came to my self again,

You mess up our marriage, not my brain.

What were you thinking,

You could kept me between these walls?

Think again, you ain`t gonna mess with this Duch chick.

Step by step I walk my own path, with my dearest boys,

Because I am tough, and with you I had more than enough.

*Een beetje van Alice en een beetje van Oostvogel, special made for Wallflower, die binnekort haar nick ook gaat veranderen in FLOWERPOWER*
anoniem_80704 wijzigde dit bericht op 07-06-2009 14:51
Reden: kleine aanpassing/verbetering
% gewijzigd
Ok beetje hoofdpijn vanmorgen....haha, maar de spirit is er nog wel hoor!

Prachtige Mantra Alice!! kom niet meer bij, hou m erin als mn nieuwe levens spreuk, kom maar op!

Hopelijk kan ik dit gevoel vasthouden, ok ik weet wel dat het iets minder zal worden als hij voor mn neus staat, maar ik ga mn best doen.

Lang genoeg afgewacht OV, dat maakt dus ook niks uit, word niemand beter van, eerder beroerder. Zelfs hij is er eigenlijk niks beter van geworden.

Jullie weten niet half wat jullie allemaal voor me betekenen. Bedankt!!!
Ah die hoofdpijn gaat vanzelf over WF. En je gaat je vanzelf sterker voelen, óók als hij voor je neus staat. Want dat sterk zijn zit in jezelf. En heeft helemaal niets met hem te maken.

Zeg tegen jezelf als hij voor je staat, jij bent de armste van ons 2, jij bent niet sterker dan ik, sterker nog, ik ben ik.

hier een mooi Hollands bloemetje voor jou, hopelijk verwdwijnt je hoofpijn hiermee als sneeuw voor de zon.

-x-
Bedankt voor het prachtige bloemetje!!

Jullie schrijfkunsten zijn hardstikke goed, nog even en jullie kunnen er een nieuw nr van maken, nr 1 hit in no time zeker weten!!!

Heb geprobeert om mn nick te veranderen maar lukt niet, denk dat ik dan een nieuwe account moet aanmaken ofzo?
Ja volgens mij moet je dan nieuw account aanmaken.
Eastbird prachtige toevoeging! WF hierbij nog een visualisatietechniek voor als je tegenover je ex annex kloothommel staat: stel hem voor als een gigantisch opgeblazen ballon die de ruimte volledig lijkt op te vullen (vglbaar met z'n opgeblazen ego), 1 speldenprikje van jouw hand en er blijft niets van die ballon over, if you catch my drift.

Komt goed meid, echt waar!
haha Alice, ik heb het helemaal in beeld! Hoop WF óók.
HAHA, ja hoor ik ook!! Goeie truuk ,zal hem goed onthouden, thx.

Ik ben er klaar voor, kom maar op met die strijd!
Kijk de flower power begint al aardig te werken!

Fijn om je zo krachtig te zien schrijven WF !

-x-
Alles begint met geloof in jezelf WF, go for it girl!
Niet te geloven! Belt hij vanmorgen weer om te zeggen dat hij mij uit het ziekenplan laat schrijven, opent er een alleen voor hem en de kinderen!

Dus ik zeg, ja hoor prima en ik moest lachen en heb de hoorn erop gegooit maar dan belt hij gelijk weer terug. Waarom ik nou zo boos ben?? Is het alleen omdat ik met de kinderen weg wil maar dat hij geen toestemming geeft? nou dat is er een goed deel van maar niet het enige natuurlijk. Toen begon ie weer over mn vriend in nl, allemaal beledigende dingen en dat ie geen geweldadiog iemand is maar dat ie niet weet wat ie zal doen als ik m echt boos maak???? tssss, ik weer de hoorn erop gegooit, belt ie 10 min later weer, of we niet gewoon een keer af kunnen spreken en redelijk praten en dat ik echt hulp moet zoeken omdat het helemaal niet goed zit in mn hoofd! en dat ie me altijd alles zal geven wat ik nodig heb!!!! en dan zou ik er zo bijna weer ingezogen worden, dat is dus precies waarom je zo min mogelijk contact moet hebben he?

Voeldde ik me zo goed en nu sta ik weer bol van de stress , gek word ik ervan
Waarom uit laten schrijven? jullie zijn nog steeds getrouwd! Lijkt mij dat ie daar helemaal het recht (nog) niet toe heeft?

Jij boos? Wat zei jij, omdat het allemaal zo super gladjes verloopt tussen ons. Laat je niet intimideren WF, want daar is hij mee bezig en op uit. Als je dat gesprek met hem hebt, zorg ervoor dat er iemand bij aanwezig is. Wil je dat zelf ook trouwens? En vlgs hem moet jij hulp zoeken? Je hebt toch hopelijk wel gezegd dat hij degene is die onderhand eens hulp moet gaan zoeken, met zn intimidatie en dreigementen.

Dat gesprek trouwens zou ik bij mn advocaat met hem voeren bij nader inzien. Zou helemaal dit soort zaken niet 1 op 1 met heb bespreken.

Laat je niet uit het veld slaan WF, want daar is meneer weer aardig mee bezig. En laat het je niet aanpraten dat er met jou iets niet goed zou zij.

Probeer het langs je schouders af te laten zakken. Het heeft geen zin je hier druk over te maken. (makkelijk gezegd dat weet ik wel) Maar wat hij zegt allemaal mag gewoon niet meer van die invloed hebben op jouw gemoedsrust. Dat is namelijk zijn kracht en jouw zwakte. Waak daarvoor, hij heeft je weer in die hoek waar je niet meer in wil zitten.

Laat je echt niet gek maken meis
Nee, ik wil helemaal geen gesprek meer met hem. Hij is niet te vertrouwen dus het maakt niet uit wat hij zegt. Hij wil alleen maar een gesprek omdat ie me dan weer kan intimideren en daar ga ik echt niet aan beginnen. Hij heeft nu bijna een jaar de tijd gehad om iets beters te laten zijn en dat zit er nu echt niet meer in denk ik.

Kreeg net een mail die hij naar zijn advo had gestuurd, met dat hij mijn verzoek inwilligt om de verzekering voor de kinderen en mij te betalen !! nou ja zeg, komt hij weer over als die aardige toegevelijke man, geen woord over dat ie me er eigenlijk gewoon uit wou knikkeren maar dat ze hem waarschijnlijk bij die verzekering hebben verteld dat dat niet zomaar kan. Nou ja heb het hele verhaal en zijn mail ook naar mn advo gemailt en verder ga ik er niet eens meer over nadenken. Volgende stap!
Eastbird heeft helemaal gelijk. Laat je niet intimideren, verbreek onmiddellijk het gesprek als hij zich niet weet te gedragen. Het is tijd voor een Zero Tolerance-beleid. Zet 'm maar op de naughty spot en negeer 'm. Laat je niet verleiden tot uitspraken, alles gaat via jouw advocaat.

Daarnaast ben je hem op geen enkele manier verantwoording verschuldigd over jouw prive-leven. Jouw liefdesleven gaat hem geen donder meer aan, jullie zijn seperated.

Neem telefoongesprekken met hem op om bewijs te verzamelen t.a.v. de bedreigingen die hij uit. Bewaar lullige sms-jes, brieven en mail, bouw een dossier op.

Potverdomme, m'n handen jeuken om dit poor excuse van een levensvorm eens stevig bij de ballen te grijpen en heel hard te knijpen, 'ns kijken hoe ie dan piept.

Laat je niet van de wijs brengen WF
dubbel
anoniem_80704 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 23:43
Reden: foutje in de regie..haha
% gewijzigd
quote:Oostvogel schreef op 08 juni 2009 @ 23:39:

Wij zijn het met élkaar eens Alice!

Je schrijft precies zoals ik er ook over denk.

En als ik het lees wat WF schrijft dan jeuken mijn handen idem dito.

WF, heel sterk van jou dat je het mailtje doorstuurd naar je advocaat. En idd, verzamel alles wat meneer stuurt of zegt tegen je. Het is dus overduidelijk, zelfs een blinde en een dove zou het niet ontgaan, dat hij jou aan het bibberen wil krijgen. Daar haalt hij voldoening voor zichzelf uit. Zou denken dat hij er zelfs op kickt. Die macht over jou (denkt) te hebben. Want hij ziet natuurlijk wat dat met jou doet. Zet voortaan je 'pockerface' op WF, laat hem vooral NIET merken dat het nog iets met je doet.

En aan de andere kant zo`n mail schrijft naar z`n advocaat. Het is gewoon een gespleten persoonlijkheid die man. En daar kun je niet van op aan en al helemaal niet meer op bouwen, dat moge OVER duidelijk zijn. Dus ZSM exit met dit huwelijk. Korte metten maken en zo snel mogelijk je eigen draad oppakken en je leven leiden zoals jij dat wenst. En dan van lieverlee, laat je je lief uit NL overvliegen en dan heeft hij het nakijken.

Oké ik ga wat te snel misschien, maar zou het voor jou zo fijn vinden, dat je eindelijk eens de liefde krijgt van een man waar je zo naar verlangd. En dat je dan voelt hoe het ook wél kan.

Want met deze man, gaat het em niet worden.

Ben blij te lezen, dat je er niet meer over na gaat denken. Allemaal negatieve, verspilde energie, die je voor jezelf véél harder nodig hebt en voor andere leuke zaken moet gebruiken.
Wederom helemaal met je eensch Eastbird!

WF, knip de posting uit en plak 'm op je spiegel. Beeindig zsm officieel dit drama zodat je een nieuw leven kunt opbouwen. Houd in je achterhoofd dat je ex alle kenmerken heeft van een narcistische persoonlijkheid. Hij is altijd op zoek naar voedsel vandaar z'n gespleten gedrag, dan weer vriendelijk, dan weer intimiderend. Hij wil gewoon een reactie van jou, daar vaart ie wel bij. Hij kickt erop jou in verwarring te brengen en geniet van zijn macht over jou. Als je hem niet voedt met (emotionele) reacties, dan raakt ie in de war. Dat ervaart hij als verlies van controle over jou. Wees dus zakelijk, beperk het contact voornamelijk tot de aspecten die nodig zijn om je scheiding officieel te regelen. Zet je pokerface op.
Wat zal hij schrikken als ie jullie twee ooit tegenkomt! haha, zie het al helemaal voor me, net als met de ballon truuk van alice.

Ik wacht nog tot woensdag of ie de paspoorten terug gaat geven en gaat reageren op mn advocaat zijn brief. Zo niet dan vraag ik mn advo of we de politie kunnen sturen om die paspoorten te halen. Misschien dat ie inderdaad maar eens een keer moet gaan inzien dat ik niet meer met me laat sollen.

Zolang ik maar niet naar hem hoef te luisteren want hij weet het altijd weer zo te brengen dat ik dan aan sommige dingen toch weer twijfel.

Lief van jou OV dat je me m'n lief zo gunt. Mis hem ook iedere dag hoor, raar gevoel om hier alleen te zijn en zo ver weg iemand te hebben waar je zo van houdt. Maar alles op zn tijd.

Bedankt weer voor de kracht meiden!
Bedenk WF, dat bij alles wat hij zegt, gewoon 'poep' praat.

En ga zééééééééééééker NIET aan jezelf twijfelen meissie, want wáárom zou jij aan jezelf gaan twijfelen door wat hij de brabbelen heeft? Je bent toch niet hersendood *No defence*?

Maar dát is wat hij namelijk wel bij jou los wil maken telkens.

Dát mag je gewoon niet laten gebeuren. Jij stelt hiermee hem boven jezelf. No Way hé. Er gaat niemand van de hele muppetshow boven jou staan, zo moet je het in je hoofd prenten. Want wát is hij meer dan jij? Dat moet je jezelf eens afvragen. Hoe het toch komt dat deze man jou telkens zo in onbalans kán brengen? Daarom zei ik een tijdje geleden al, je hebt veel meer kracht dan jezelf denkt. Maar je moet er wel zélf in geloven. Want dat staal je dan ook helemaal uit naar hem toe en dan zal hij nog wel eens op z`n neus kijken.

Train jezelf daarin. Ga voor de spiegel staan en oefen dit desnoods. Zie wat je non-verbale krachten zijn door je gezicht in allerlei uitdrukkingen te zetten. Zie voor jezelf hoe dat eruit ziet. Doe iets aan je houding, recht je schouders en naar achteren, borsten vooruit. Laat zien verdorie wie jij bent.

Het klinkt misschien ongeloofwaardig wat ik schrijf, maar probeer het eens een keer. En zeg tegen jezelf in spiegel, dat je krachtig bent. En dat niemand het recht heeft boven jou te staan. Je minderwaardig mág behandelen. Dat mag je gewoon niet toelaten. En door werkelijk in de spiegel te kijken hoe sommige houdingen kracht bij kunnen zetten, daar zul je van versteld staan. Speel een soort rollen spel met jezelf. Want zoals jij jezelf ziet, zo krachtig, zo ziet hij je dan ook.

Nogmaals, laat hem zien wat je waard bent, dat je het waard bent om met respect behandeld te worden. Dwing het gewoon bij hem af. Je zult merken dat hij een toontje lager zal moeten gaan zingen, want jij voert dan de boventoon, niet hij.

En ohhh neee... hij moet Alice en mij niet tegenkomen op een zonnige dag in June in The Canadian woods....haha...hij zal het berouwen. Dat varken zullen wij een flink wassen, of nie Alice??

Die kracht zit ook in jou WF, je hebt er zelf (helaas) nog geen idee van!
Strak plan trouwens v.w.b. de paspoorten van de kids.

Gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Kan je er trouwens met je lief hier in NL goed over praten?

Haal je daar ook een beetje kracht en steun uit of vind je het bezwaarlijk om er met hem over te praten?

Er komt een dag WF, dat deze donkere wolken aan je voorbij gevlogen zijn. Heb dat vertrouwen, want dat geeft kracht.
Hallo wallflower, alice en oostvogel!!

Wallflower, ik kom ook mee hoor, ziet hij er drie!! En die oefingen heb ik ook gedaan hoor:hoofd omhoog! Laat je trots zien. Als je het vaak genoeg bewust doet, wordt je het onbewust steeds meer! Dan krijg je ook meer respect voor jezelf, en dat verdien je!

Laat de tijgerin in je los en laat zien waar je voor staat!

Hij is hij, maar JIJ bent JIJ, en je bent geen gereedschap van hem wat hij kan gebruiken en daarna in de hoek gooien!

En je kinderen hebben ook het meest aan een moeder die laat zien dat ze er is, dat is ook hun belang! Als jij je sterker gaat voelen, wordt jullie band ook alleen maar sterker.

Hoor, wie zegt dat, iemand die nog geen halfjaar geleden hier ook de hele boel bij elkaar jankte. Zoek jezelf en de kracht in je, laat dat toe. Maar de balans op, van waar je bent en wat je hebt tegenover wat je wilt en waar je naar toe wilt. Ga niet verdedigen, maar val aan!!

Het kan Wallflower, het kan!! Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven