kinderen opvangen?

08-06-2009 12:17 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In mijn omgving is een bepaalde situatie ontstaan en ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Een goede vriend van mij heeft helaas een van zijn goede vrienden moeten afgeven, waardoor er een vriendin en 3 kinderen zijn achtergelaten (van 7, 5 en van bijna 3 jaar).

Die vriend van mij kan het echt supergoed vinden met die drie kinderen, en ook met die vriendin. De kinderen zien hem ook als een soort van oom.

Persoonlijk denk ik dat de kans dus heel groot is dat hij een soort vaderrol gaat vervullen voor die kids.

En nu vraag ik me af of dat goed is of niet.

Graag hoor ik jullie meningen.
positief bedoel ik
Ze is pas net afgestudeerd dus om je nou psycholoog te noemen...hmmm

Je hebt je studie psychologie afgerond, dat is een betere beschrijving.

Verder krijg ik toch echt het idee dat dit de man is waar je verliefd op bent.

Waarom zou je anders dit topic openen.
Ja, dat vind ik echt.
Je denkt veel na over de grote impact die het zal hebben op de kinderen als moeder ooit een nieuwe vriend zal krijgen.

Ik heb daar een raar gevoel bij. Haar man/ de vader van haar kinderen is net overleden maar wat jou enorm bezig houdt is de misschien ooit toekomstige partner van de moeder?

Ik hoop en wens haar dat ze ooit weer een lieve partner tegenkomt zeg.

Ik vraag me nu echt af wat jouw positie is in dit hele verhaal.
Mamasar dat bedoel ik precies.

Dit topic heeft een vies luchtje...
quote:Sannietje1985 schreef op 08 juni 2009 @ 13:07:

ik denk puur hypothetisch,

kijk niet alleen naar het nu.

Tuurlijk is het nu goed dat er mensen inhun omgeving zijn, die hen opvangen en zeker als die vriend van mij de kids kan opvangen en haar kan ondersteunen, zie ik dat ook vooral als positief, kan je denk ik weinig bezwaar voor aankaarten.

Maar zoals ingmagh bijvoorbeeld ook al aangaf, wat gebeurt er bv wanneer de moeder dus weer iemand anders tegenkomt etc..

en tuurlijk kun je denken van dit zijn nutteloze "wat als" vragen, maar persoonlijk vind ik ze niet nutteloos als het op het leven van die kids een zeer grote impact kan hebben.

Dus denkik wel gewoon over na.Dan mag die vrouw dus nooit meer een nieuwe relatie aangaan, of pas als alle kinderen het huis uit zijn? Want iedere relatie kan foutlopen toch? En dat er in het leven hele nare dingen kunnen gebeuren die veel indruk maken, tja wat wilde je daaraan doen? Helemaal niet meer leven of achter gesloten gordijnen angstig te gaan zitten wezen lijkt mij nog veel erger.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Mens, zoek een eigen leven....
En een goede stageplaats als psycholoog...
Echt, het is zo vervelend dat anderen zich hier druk om maken.

Bij mij was het 2 jaar geleden ook al bijna zeker volgens de buitenwereld wie de nieuwe vaderfiguur voor mijn kinderen zou zijn, en ow ja, met mij kon ie het ook zo goed vinden toch?

Klaar, duidelijk, opgelost!

Halllooooo, mag je daar zelf ook nog iets over te zeggen hebben?

Kinderen hebben zoveel voorbeeldmensen in hun leven, die hoeven niet één vaderfiguur te hebben om normaal op te groeien.

En als zo'n voorbeeldmens na een tijdje om één of andere reden weer uit beeld verdwijnt is er wel weer een andere.

Niks traumatisch aan hoor, kinderen zijn heel felxibel wat dat betreft.

TO: bemoei je er niet mee, ga nadenken over je eigen leven en liefdes en vaderfiguren maar ga je hoofd niet breken over het leven van een ander!

Fijne maandag verder!
Ik vind er helemaal niets mis mee als iemand - tijdelijk - taken overneemt van een overleden ouder en tzt een stapje terug doet als er een nieuwe partner in het spel komt en daardoor weer een " echte " oom oid kan zijn .

Heel mooi toch dat je zoiets voor je overleden vriend kunt doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2009 @ 16:47:

Ik vind er helemaal niets mis mee als iemand - tijdelijk - taken overneemt van een overleden ouder en tzt een stapje terug doet als er een nieuwe partner in het spel komt en daardoor weer een " echte " oom oid kan zijn .

Heel mooi toch dat je zoiets voor je overleden vriend kunt doen ?

inderdaad!

ik hoop dat mijn vrienden dat doen mocht mijn man onder de lijn 3 komen.
Mijn vriend heeft dat (voordat ik hem leerde kennen) voor zijn zus en haar kinderen gedaan. Goede afspraken gemaakt, wederzijdse verwachtingen duidelijk uitgesproken. Pakte prima uit.
Ik vind het erg dat mensen zoals jij anderen met psychische shit moeten helpen. Meen ik oprecht.
Inderdaad dat zou verboden moeten worden.

Beter volg je nog wat opfriscursussen.
Moet dat dan een vaderfiguur opvang? Ben opgegroeid zonder vaderfiguur ivm. overlijden van mijn eigen vader toen ik 3 was. Is goed verlopen hoor.

Vind het erg vreemd dat je je op zo onduidelijk maakt terwijl je in je functie als psycholoog juist ook geleerd hebt voor duidelijke verslaglegging. Ik weet dat je hier niet in functie bent, maar je haalt het er zelf bij.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Heel erg jammer dat je niet meer reageert. JIJ zou toch, tenminste een gedeelte van je studie, met kritiek en zelfkritiek in aanraking moeten zijn gekomen.

Merkbaar zwaktepunt en behoorlijk sneu.
Ja, dat vind ik echt.
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 08 juni 2009 @ 17:30:

Moet dat dan een vaderfiguur opvang? Ben opgegroeid zonder vaderfiguur ivm. overlijden van mijn eigen vader toen ik 3 was. Is goed verlopen hoor.

.

het is ánders , als er van beide soorten een voorbeeldfiguur is .

Ik denk dat zeker jongens erg gebaat zijn bij een man .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je echt een psychologe bent, dan begrijp ik niet zo goed dat jij deze vraag stelt.

Als het goed is heb je dan systeem therapie gevolgd c.q. bestudeerd en dan weet je dat vanuit dat oogpunt alles draait om balans. Als deze vriend tijdelijk de vaderrol vervult en het gezinssysteem daarmee een nieuwe balans vindt, prima toch? Daarnaast is een gezin een dynamisch systeem dus zodra moeder een nieuwe vriend krijgt, verandert de dynamiek weer, op zoek naar een nieuw evenwicht. Als de basis goed is, dan keer te homeostase altijd wel weer terug.

Maar goed, dit weet jij zelf ook wel, omdat je psychologe bent....

Waar ik nu geïnteresseerd in ben: wat maakt dat jij hierover inzit? Het klinkt bijna als een vorm van projectie met daarbij overdrachtsgevoelens.... Heb je daar ook aangedacht?
Tuurlijk is dat goed, zal die vrouw blij mee zijn.

Is moeilijk om in je eentje ervoor te staan en waarom niet als ze het goed kunnen vinden?

Het hoeft geen liefdesrelatie te zijn, goeie vrienden is ok!

Maar zal jou verder toch je reet roesten, zoeken ze zelf maar uit.

Maar wel sweet van je!
Is dit niet dezelfde forummer die ook hoog opgeleid was, ook nooit reageerde en verdween en zei onder een andere nick terug te komen? Ben haar naam even kwijt. De schrijfstijl lijkt er heel erg op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:dametje27 schreef op 08 juni 2009 @ 13:26:

Ik wil best mijn mening geven maar ik begrijp je vraag niet.

Als je uit '85 bent kan je nog geen psycholoog zijn, hooguit student psychologie.

Theoretisch gezien kan het wel: als je op je 18e klaar bent met je VWO en dan gelijk doorgaat naar de uni kun je op je 24e al klaar zijn

PS Zoals stoeptegel al zei: hier zit wel een raar luchtje aan...
quote:Sannietje1985 schreef op 08 juni 2009 @ 13:07:

ik denk puur hypothetisch,

kijk niet alleen naar het nu.

Tuurlijk is het nu goed dat er mensen inhun omgeving zijn, die hen opvangen en zeker als die vriend van mij de kids kan opvangen en haar kan ondersteunen, zie ik dat ook vooral als positief, kan je denk ik weinig bezwaar voor aankaarten.

Maar zoals ingmagh bijvoorbeeld ook al aangaf, wat gebeurt er bv wanneer de moeder dus weer iemand anders tegenkomt etc..

en tuurlijk kun je denken van dit zijn nutteloze "wat als" vragen, maar persoonlijk vind ik ze niet nutteloos als het op het leven van die kids een zeer grote impact kan hebben.

Dus denkik wel gewoon over na.Heb jij zelf geen leven waar je het druk genoeg mee hebt ofzo?
quote:Madhe schreef op 08 juni 2009 @ 22:02:

[...]

Heb jij zelf geen leven waar je het druk genoeg mee hebt ofzo?

@TO: ben het eens met Madhe

Mijn inziens ben je te betrokken: je neemt je werk mee naar je privéleven en komt hier op t forum casuïstiek overleg doen.... Overleg met je collega's; wellicht dat zij nogmaals de systeem theorie kunnen toelichten
anoniem_3220 wijzigde dit bericht op 09-06-2009 20:24
Reden: Foutje!
% gewijzigd
quote:Sannietje1985 schreef op 08 juni 2009 @ 12:17:

Hoi allemaal,

In mijn omgving is een bepaalde situatie ontstaan en ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Een goede vriend van mij heeft helaas een van zijn goede vrienden moeten afgeven, waardoor er een vriendin en 3 kinderen zijn achtergelaten (van 7, 5 en van bijna 3 jaar).

Die vriend van mij kan het echt supergoed vinden met die drie kinderen, en ook met die vriendin. De kinderen zien hem ook als een soort van oom.

Persoonlijk denk ik dat de kans dus heel groot is dat hij een soort vaderrol gaat vervullen voor die kids.

En nu vraag ik me af of dat goed is of niet.

Graag hoor ik jullie meningen. Deze logica zie ik niet. Ik wil best geloven dat hij als vriend van de familie een positieve rol kan spelen maar ik zie niet wat dat te maken heeft met een vaderrol. Daar is toch echt iets meer voor nodig.
quote:canefa schreef op 08 juni 2009 @ 22:11:

[...]

Mijn inziens ben je te betrokken: je neemt je werk mee naar je privéleven en komt hier op t forum casuïstiek overleg doen.... Overleg met je collega's; wellicht dat zij nogmaals de systeem theorie kunnen toelichten

huh? ik?

Ik laat mijn werk juist op mijn werk, voor mijn collega's en doe niet aan psychologie hahaha. Oh, en betrokken ben ik ook absoluut niet.
Sannietje,

Een kind wordt nooit door slechts twee mensen opgevoed, maar door een netwerk, waarvan de ouders de belangrijkste zijn. Mocht er een ouder wegvallen door overlijden of ziekte dan is het goed dat er mensen zijn die bepaalde taken overnemen. Een kind kijkt daar later heel positief op terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven