Enorme klitten in haar
maandag 13 december 2021 om 12:30
Sinds een tijdje heb ik last van enorme klitten in m'n haar. Het duurt dan heel lang voordat ik ze eruit krijg (met m'n handen, want met een borstel lukt dan niet meer).
Ik heb ooit anti-klit spray gehad maar daar krijg ik heel erg jeuk van.
Hoe krijg ik die klitten er het snelst uit? En, hoe voorkom ik het?
Ik heb ooit anti-klit spray gehad maar daar krijg ik heel erg jeuk van.
Hoe krijg ik die klitten er het snelst uit? En, hoe voorkom ik het?
maandag 13 december 2021 om 14:22
Deed je cremespoeling dan door je hele haar?mafalda schreef: ↑13-12-2021 14:19Ik heb ook altijd heel veel klitten.
Sinds ongeveer een jaar ofzo heb ik ook zo een tangle borstel en dat scheelt echt al de helft.
Ook doe ik mijn haar voor de nacht in een losse knot boven op mijn hoofd.
Ik heb echt heel veel haar en dan heel fijn en helaas ook vet haar.
Door crèmespoeling te gebruiken werd het nog sneller vet en vooral zwaar. Dus daardoor heb ik jaaaaren geen crèmespoeling gebruikt maar was zeker 3 kwartier alleen al klitten aan het borstelen na het wassen.
Maar goed wat voor mij echt de tip was, eerst je haar behandelen met een goede crèmespoeling met een grove kam doorkammen en dan daarna pas wassen met een shampoo. Geen zwaar vet haar meer en veel minder klitten.
Ik doe dat bijvoorbeeld niet bij m'n hoofdhuid, alleen in de uiteinden
maandag 13 december 2021 om 14:26
maandag 13 december 2021 om 14:55
Mijn haar is lang en in kortere lagen geknipt dus dan doe ik het wel alleen in de punten smeren maar komt het toch nog wel op mijn hoofdhuid.Charimshas schreef: ↑13-12-2021 14:22Deed je cremespoeling dan door je hele haar?
Ik doe dat bijvoorbeeld niet bij m'n hoofdhuid, alleen in de uiteinden
maandag 13 december 2021 om 15:05
Wat grappig dat het zo per persoon verschilt. Ik heb namelijk echt heel lang en dik haar en zweer echt bij deze borstel!moizer schreef: ↑13-12-2021 13:33Als je dun haar hebt wel. Als je dikker haar hebt komt die er niet volledig doorheen en ontstaat er na een tijdje een lekkere dreadlock in je nek…
Hier lang en dik haar. Iedere nacht in een vlecht/knot. Hoef het ‘s morgens haast niet te borstelen.
En soms…. Dan toch ineens ergens een mega-klit. Soms denk ik dat het aan het weer ligt of zo, want dat is altijd een paar keer achter elkaar en dan weer lange tijd niet.
Don't waste your time or time will waste you.
maandag 13 december 2021 om 15:08
Ik ook. Heb een echte en een neppert en heel dik haar tot mijn middel. De neppert kamt het net zo goed helemaal uit. Vind ik nog prettiger in het gebruik ook door het handvat.FiddlyDiddlyDoo schreef: ↑13-12-2021 15:05Wat grappig dat het zo per persoon verschilt. Ik heb namelijk echt heel lang en dik haar en zweer echt bij deze borstel!
maandag 13 december 2021 om 16:39
Gebeurde bij mij toen ik een bepaald merk shampoo ging gebruiken; Syoss. Ik kreeg echt een soort van dreadlockhaar. Net of de shampoo de haarschubben opende. Ben gauw weer overgestapt op mijn oude merk en toen was het over. Heb er destijds een topic over geopend en daarin waren herkenbare reacties.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
maandag 13 december 2021 om 17:05
Syoss is echt een shitmerk ja. Touwhaar krijgt je ervan.SweetFirefly schreef: ↑13-12-2021 16:39Gebeurde bij mij toen ik een bepaald merk shampoo ging gebruiken; Syoss. Ik kreeg echt een soort van dreadlockhaar. Net of de shampoo de haarschubben opende. Ben gauw weer overgestapt op mijn oude merk en toen was het over. Heb er destijds een topic over geopend en daarin waren herkenbare reacties.
maandag 13 december 2021 om 19:56
Dankjewel voor alle reacties!
Wat sowieso klopt: ik moet naar de kapper.. (wil ik eigenlijk niet, maar goed, het wordt echt heel erg met die klitten steeds).
Ik weet niet of zo'n speciale borstel helpt als het al zó erg in de war zit, maar wie weet.
Het kan idd ook aan m'n sjaal liggen, maar heb het na het slapen ook.
Wat sowieso klopt: ik moet naar de kapper.. (wil ik eigenlijk niet, maar goed, het wordt echt heel erg met die klitten steeds).
Ik weet niet of zo'n speciale borstel helpt als het al zó erg in de war zit, maar wie weet.
dinsdag 14 december 2021 om 11:08
Heb je toevallig geblondeerd haar TO?
Sinds ik het uit heb laten groeien tot op de schouders en tot daar heb afgeknipt, is het klitten bij mij gestopt. EINDELIJk. ik deed er soms 45 minuten over met cremespoeling onder de douche. Ook bij de kapper kregen ze het amper gekamd, terwijl het 20 minuten daarvoor, voor het fietsen, gekamd had.
Sinds ik het uit heb laten groeien tot op de schouders en tot daar heb afgeknipt, is het klitten bij mij gestopt. EINDELIJk. ik deed er soms 45 minuten over met cremespoeling onder de douche. Ook bij de kapper kregen ze het amper gekamd, terwijl het 20 minuten daarvoor, voor het fietsen, gekamd had.
woensdag 15 december 2021 om 10:38
Als je haar zo klit omdat het geknipt moet worden gaat niks anders helpen dan gewoon even de dode punten laten knippen.Naambedenkenislastig schreef: ↑13-12-2021 19:56Dankjewel voor alle reacties!