Ik heb het moeilijk

15-12-2021 16:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb getwijfeld om mijn verhaal hier te tikken, maar ik ben zo van slag. Ik kan het met niemand kan delen en ik wil wel mijn verhaal kwijt en wil ook advies.

Het begon zo. Mijn leidinggevende toonde veel interesse. Hij zei al na 1 week dat hij me leuk vond en na nog ong 2 weken dat hij van me hield. Dat hij tot het einde met me wilde gaan en dat ik zijn soulmate ben. We kregen 3 weken na onze kennismaking al een relatie. Ik ben normaliter niet zo naief, maar op 1 of andere manier kwam hij zo overtuigend over dat hij zielsveel van me hield!

De dingen die ik zei voordat we een relatie kregen, was oa dat ik niet date met collega's. Hij zei dat hij mij onder een andere manager zou zetten. Waardoor ik dus wat met hem ging beginnen.
Ik zei tegen hem in het begin van onze omgang dat ik het lichamelijke wilde afhouden, dat we de tijd moeten nemen om elkaar beter te leren kennen. Ik vroeg hem hoe hij zo snel van me kon houden terwijl hij me helemaal niet goed kende. Hij zei dat hij onze film al had gezien! Dat ik puur en echt ben. Hij zei dat hij me niet met praatjes wilde misleiden en dat hij nooit dames negeert als hij ze heeft. Hij zei, het gevoel is er, waarom dan het lichamelijke afhouden! En tijd zegt niks en ik accepteer je in alles. 100%! Ik zei wat als je in de toekomst dingen aan me ziet die je niks vindt. Hij verzekerde me dat het niet zou gebeuren. Ik vond dit belangrijk omdat ik issues heb en hem dit van tevoren al had gemeld voordat we een relatie kregen. Hij wist de details nog niet. Maar wel de hoofdlijnen.

Hij wilde met me trouwen, kinderen. Hij had het aan zijn moeder verteld en wilde ook dat ik het aan mijn ouders zou vertellen.

3 weken toen we elkaar kenden en relatie kregen. 2 dagen later werden we intiem. Dus letterlijk seks na 3 weken elkaar gekend te hebben. Ik vertrouwde hem zo erg!

Na de seks werd hij opeens vaker geïrriteerd. Op de werkvloer deed ik van alles niet goed volgens hem en men die mij inwerkt. Hij had het over op staande voet ontslaan, dat ik me in het begin anders heb voorgedaan. Als een stabiele vrouw en dat hij daarop was gevallen. Ik zei hem dat het onzin was! Dat ik hem alles van tevoren heb gezegd en dat ik me niet eens anders kan voordoen. Hij noemde een mongool. Werd opeens heel jaloersig over een collega die bericht stuurde. Of als ik een jurkje aantrok. Ik vroeg hem of hij expres ruzie probeerde te maken? Hij werd kwaad om alles. Probeerde mij een schuldgevoel over alles aan te praten. Hij deed overal moeilijk over, waar ik was en als ik hem vertelde dat ik nog buiten was met een vriendin en alleen terugliep on het donker werd hij nog eens gek.

Dus in de 2 weken na de seks was hij opeens een heel andere persoon. We hadden toch daarna 2 keer seks wonder bovenwonder. Ik wilde gewoon geloven dat het echt was. Na de laatste keer seks afgelopen zaterdag zei hij opeens dat we waarschijnlijk uit elkaar zouden gaan en dat ik het niet aan mijn ouders moest vertellen. Niet veel later kregen we een grote ruzie omdat ik hem vertelde over zijn afkomst te hebben gelogen tegen een goede collega vriendin omdat ze er anders achter zou komen dat hij mijn vriend was en ik legde hem uit dat ik dit had gedaan om hem te beschermen. Hij ging hier heel erg over flippen en alles wat ik zei, interesseerde hem niet. Alsof hij van me af wilde. Hij zei, mongool en val dood. Je praat poep. En nu opdonderen uit mijn auto en dat het klaar tussen ons is. Alsof hij blij was dat hij ergens kwaad om kon worden. Sinds zaterdag heb ik niets van hem gehoord. Ik had hem nog een app gestuurd met mijn gevoelens, maar hij heeft dit genegeerd.

Ik voel me zo ellendig. Uiteindelijk is de overplaatsing naar andere manager niet doorgegaan en zit ik nog steeds onder hem. Ik ben bang dat ik puur gebruikt ben voor de seks. Hoe kan iemand die heeft gezegd je in alles te accepteren je zo laten vallen?
seeltje wijzigde dit bericht op 15-12-2021 16:27
4.85% gewijzigd
Geen vertrouwenspersoon in de organisatie? Wellicht een idee om daar eens mee te praten?
Omdat je dat nooit zo snel kan zeggen natuurlijk, je kent elkaar dan immers nog helemaal niet.
Het waren mooie woorden om je te paaien. Sterkte, maar hier mis je niks aan, dit is gewoon een dikke lul.
Leer ervan voor een volgende keer.
Alle communicatie die je hebt bewaren, bij de manager van je 'vriend' neerleggen, ander werk zoeken en nooit meer neuken met een leidinggevende.
Don't waste your time or time will waste you.
Kun je hier niet mee naar iemand anders toe die boven hem staat of een vertrouwenspersoon? Hij als leidinggevende kan hier toch ook niet zomaar mee wegkomen? En misschien ben je niet de enige.
Gizmoreturns schreef:
15-12-2021 16:17
Geen vertrouwenspersoon in de organisatie? Wellicht een idee om daar eens mee te praten?
Gizmoreturns schreef:
Dat is een goeie.
Heel erg vervelend zo, op je werk.
Dit is op alle vlakken totaal niet oke. Een leiddinggevende die binnen zo'n korte tijd een werknemer gebruikt voor seks en daarna zo raar laat vallen? Dit klinkt 0 professioneel.

Ik zou een andere baan zoeken en dit hele gebeuren achter je laten.
Jeetje, wat een eikel. Hoe groot is het bedrijf en is er een vertrouwenspersoon? Zo ja, dan zou ik die inschakelen.
Het is natuurlijk niet slim om iets met je leidinggevende te beginnen, maar dat weet je zelf ook wel en heb je nu niet zoveel aan.

Het klinkt in ieder geval alsof je blij moet zijn dat je van hem af bent, wat een rode vlaggen allemaal. Hoe iemand zo kan doen? Tja, sommige mensen zijn gewoon heel erg naar.

Volgende keer beter naar jezelf luisteren en je niet zo laten ompraten door welke vent dan ook. Je klinkt niet heel stabiel, is het een idee om daar hulp bij te zoeken?
OliveHoover schreef:
15-12-2021 16:21
Dit is op alle vlakken totaal niet oke. Een leiddinggevende die binnen zo'n korte tijd een werknemer gebruikt voor seks en daarna zo raar laat vallen? Dit klinkt 0 professioneel.

Ik zou een andere baan zoeken en dit hele gebeuren achter je laten.
Ik zou eerder de vertrouwenspersoon inschakelen. Wie weet is er sprake van een patroon..
Wil je er werk van maken TO? In dat geval zeker doen, dit is niet ok.

Ongeacht of je er werk van wil maken is het ook maar de vraag of je daar wel wil blijven werken.

Is er iemand in jouw omgeving waar je hiermee over kan praten?

Het lijkt ook een beetje alsof je graag alsnog wil dat het met hem gaat werken. Zet dat uit je hoofd. Deze man is heel erg niet goed voor jou.
Gizmoreturns schreef:
Dit. Kijk, je zit echt zelf ook fout to. Ik weet niet hoe oud je bent (ik hoop ergens nog heel jong, zodat dit een hele wijze les gaat zijn) Want een beetje zichzelfrespecterende vrouw zou allang duizend alarmbellen hebben horen afgaan bij zo'n idiote manager. Liefde binnen 2 weken?? Kom op zeg, dat geloof je toch zelf niet? Laten we gauw seks hebben, want waarom niet doen als ik van je hou?? Binnen 2 weken en 2 dagen. Jeetje, meid, waar zat je met je kop?

Desalnietemin vind ik jouw manager een walgelijk persoon die kennelijk heel goed misbruik wist te maken van je naieviteit en ik zou zéker mijn mond hier niet over houden. Vergeet deze baan, je was 'm al kwijt op de dag dat je werd aangenomen. Want je zou er ofwel worden uitgeflikkert op het moment dat meneer kreeg wat hij wilde. Ofwel je zou niet verlengd worden op het moment dat hij jou niet zover had kunnen krijgen. Dat soort mensen moeten geen managers zijn en zijn gif voor een organisatie.

Print jouw verhaal uit + wat feedback zoals de mijne om zijn baas hier goed over na te laten denken. Want hogerop in de hierarchie kunnen ze misschien wel blij zijn als jij snel bent opgeruimd om de rust te herstellen. Maar eigenlijk zouden ze heel goed moeten nadenken of ze zo'n nachtmerrie van een zieke geest als manager wel binnen hun gelederen willen hebben. Dit gaat nl. nog heel vaak hommeles geven en je zult vast niet de laatste zijn.

Dus, solliciteer verder, schrap deze idioot uit je hoofd en meld het bij het hogere management/HR. met je uitgeprinte tekst.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 15-12-2021 16:53
0.26% gewijzigd
Hem rapporteren, zodat hij ontslag krijgt.
+
Je nooit meer het bed in laten praten.
+
Werk & privé gescheiden houden.
p.s. het kan zijn dat ze jou misschien niet (meteen) geloven. Prima. Maar het gaat bij het management wel ergens in een laatje hoor. Als dame 2 zich meldt (en dat gaat echt wel gebeuren), dan is er ineens dat laatje waar al eerder iets gezegd was. En misschien nog een keer. Maar uiteindelijk gaat het deze eikel zeker wel bij zijn ballen grijpen.

En lieve to, werk aan je zelfbeeld of mensenkennis, want dat is niet goed. Echt niet. Je bent een wandelende prooi voor eikels.
Dus hij zij na drie weken al dat hij van je hield? En dat geloof je dan ook? Serieus?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Sorry niet vervelend bedoelt, maar werk je op een sociale werkplaats? Het gedrag van leidinggevende lijkt me geen gedrag voor een ‘normaal’ persoon. Of zijn er serieus leidinggevenden, zonder stoornis of andere mentale beperking, die ‘val dood’ en ‘mongool’ tegen hun werknemers zeggen?

Waar je ook werkt, dit gedrag wordt als het goed is nergens getolereerd. Er is vast iemand binnen de organisatie die ofwel de leiding heeft over jouw leidinggevende ofwel een vertrouwenspersoon is waar je dit mee kunt delen.

Ondanks dat ik vind dat hij absoluut fout zit met zijn beledigingen en uiterst onprofessionele gedrag, denk ik dat jij ook wel hulp kunt gebruiken. Een relatie beginnen met je leidinggevende die je net 3 weken ‘kent’ en hem direct op alle fronten over je grenzen heen laten gaan is niet gezond. Het is voor jezelf fijn als je leert hoe je foute signalen kunt herkennen en hoe je erop kunt reageren, zodat je in de toekomst zulke mannen links laat liggen.
Voor mijn gevoel ben je vast niet de eerste. Vraag bij HR naar de vertrouwenspersoon en ga daar praten.

Ik snap helemaal dat je je misleid voelt en ik heb zo het idee dat deze meneer grote issues heeft met vrouwen en vast niet voor het eerst.

Ga niet af op het oordeel van anderen, ga je hart luchten en laat je helpen door de vertrouwenspersoon mbt wat je kunt doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit die gast van die andere topics die je hebt leeggehaald?
Les 1: iemand die je net kent en die je al helemaal geweldig vindt, met je wil trouwen etc is altijd foute boel
Les 2: als je wilt wachten met sex en iemand dringt heel erg aan is het ook foute boel.

Maar goed... wat nu te doen?
Print alle WhatsApp gesprekken uit en ga naar een vertrouwenspersoon/ baas van de manager. Deze manager is onwijs over de scheef gegaan door jou zo te benaderen. Ik zou zorgen dat ie ontslagen werd.
Wat een mafkees. Die zou aan mij geen goeie hebben. Ik zou a een andere baan zoeken en b eerst aan iedereen en hun moeder vertellen dat hij al heel snel van je 'hield' en je daarna uitschold.
Daarnaast mis ik in jouw verhaal wat je nou van hem vond. Vond je hem nou leuk?
Ik hoor eigenlijk dat je er niet veel aan mist, hopelijk heb je nog wat lol gehad tussen de lakens met hem.
Maar zo klinkt hij niet echt.
Oef, zoals die man deed en doet is niet goed, wanneer jouw bedrijf geen speciale vertrouwenspersoon heeft kun je dit verhaal ook gewoon bij HR neerleggen.

Maar, als iemand na zo’n korte tijd al beweert van je te houden, denk je dan echt niet…dat slaat helemaal nergens op? Bedoel, toen op mijn vijftiende iemand me zo snel de liefde verklaarde reageerde ik al met ‘doe ff normaal man, we kennen elkaar amper’. En ik was bepaald niet door de wol geverfd.

Waarbij ik aan de ene kant hoop dat jij pas vijftien bent, en aan de andere kant toch alsjeblieft niet. Als je echt nog heel erg jong bent, vertel het niet slechts op je werk, maar ook aan je ouder/opvoeder. En dus zeker ook op je werk.

Als jij niet ontzettend jong bent, hoe komt het dan dat je zo ontzettend naïef bent, en je zelfs over laat halen tot seks, terwijl je er helemaal geen zin in had? Dat klinkt echt niet goed. Dan is het niet slecht om eens met jezelf aan het werk te gaan.

Er zijn zat leuke mannen en echt niet iedere man is een eikel, maar je hebt het deze man wel heel erg makkelijk gemaakt. Nogmaals, ben je heel erg jong, dan is dat je excuus, maar ben je dat niet, het is echt bijzonder dat je zo naïef bent en daar zou je echt mee aan het werk moeten gaan.
Ik raad je wel aan om direct te stoppen met de seks en ik zou ook zo weinig mogelijk nog bespreken met je leidinggevende. Alles wat je niet tegen hem zegt is meegenomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blij zijn dat het uit is hoor! Hem zeker niet meer contacteren.
Verder zijn er heel goede tips gegeven, die je best ter harte neemt, hogerop gaan hiermee.
En in het vervolg naar je buikgevoel luisteren want je vond het al niet normaal dat hij zo snel sprak over liefde en trouwen en dat is het ook.
Sterkte!
Ik snap dat je het hier moeilijk mee hebt. Hoe kan iemand zo zijn, is je vraag. Nou, er zijn mensen die niet goed bij hun hoofd zijn! En jij hebt er één gevonden.

Die baan ben je al kwijt dus ik zou het allemaal, liefst met bewijzen, aan zijn baas melden en bij HR en mijn teamgenoten en iedereen die voor hem moet gaan oppassen in de organisatie. Wie weet gaat hij dan toch daar weg en jij niet. Maar dat is afhankelijk van wie hem daar de hand boven het hoofd houdt en hoeveel bewijzen jij hebt.

Over bewijs gesproken. Misschien toch maar eens een gesprek met hem voeren en dat stiekem opnemen, is heel effectief bewijs als hij daar weer zo praat. En bijvoorbeeld erkent dat jullie seks hadden enzovoorts. Moet je wel een beetje slim aanpakken dan.
Ik zou juist niet naar bewijs gaan vissen. De kans is groot dat je dan een proces met de vertrouwenspersoon juist verstoord en het bedrijf er niet meer objectief mee om kan gaan. Het gaat om je veiligheid op het werk.

Die baan ben je al kwijt hoeft ook niet perse waar te zijn, wanneer men een overplaatsing ook een goede oplossing vindt.

Het is geen makkelijke situatie, maar ik zou niet als een kat in het nauw rare dingen doen, want dan kan hij jou voor labiel blijven uitmaken. En ook wraak of opnemen van gesprekken over seks zou ik niet doen. Hij kan altijd zeggen dat het vrijwillig was.

De crux zit vooral in de onprofessionele houding die je leidinggevende tegenover je heeft.

Ik zou hooguit eens bij een collega polsen van deze leidinggevende al eerder iets met een collega heeft gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven