Meisjesnaam Josephine

08-06-2009 21:25 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Josephine? Mijn man is er helemaal weg van, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.

Ik lees graag jullie reacties!

Groetjes Isabel
Zou niet mijn keuze zijn....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik heet al 34+ jaar zo, ik vind het een mooie naam :-)
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 08 juni 2009 @ 21:38:

doet me te veel denken aan een bepaalde op godsdienst beluste forummer die mij een duivel noemde.

Dus nee, ik zou die naam niet kiezen, maar wat heb je aan mijn mening?Ik moet ook altijd direct aan haar denken als ik die naam hoor. Daarom vind ik de naam ook vreselijk. Niet om de naam maar om de associatie die ik er mee heb.
...
mijn dochters tweede naam, mooi, als roepnaam zou ik ook Fien doen.
Betekenis en herkomst van Josephine

Josephine is een Franse meisjesnaam.

De betekenis van de naam is `God zal toenemen`.

Statistieken

In 2006 werden in Nederland 110 meisjes met de naam Josephine geboren. De naam stond daarmee op plaats 142.

In 2007 kregen 104 meisjes de naam Josephine. De naam stond toen op plaats 140.

In 2008 is de naam aan 112 meisjes gegeven en stond het op plaats 138.

Waar wordt het gebruikt?

De naam Josephine wordt voornamelijk gebruikt in Engelstalige landen.

Wat zegt men in andere landen?

Joséphine (In Frankrijk)

Josephina (In Engelstalige landen)

Als het te lang is gebruikt men

In Engelstalige landen: Josie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ernie, je pik steeds uit je broek halen gaat wel een beetje ver, nie(t)?

Ik geloof niet in uitzonderingen op de kinderen bedenken overal wel wat op regel. Maar, met sommige namen vraag je erom. Zoals inderdaad Rick, Nick en Dick en zo
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:himalaya schreef op 08 juni 2009 @ 21:28:

Dat gaat afgekort worden tot 'Joos', en of dat zo leuk is voor je kind weet ik niet.Ik vind Joos wel leuk eigenlijk. En Fien trouwens ook. Ik zou er voor gaan
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ah, ok Star.

Ik vind Fien een erg leuke naam, al heeft dat even geduurd; ik heb een ongelooflijk zure tante die zo heet.
[quote]Inad schreef op 08 juni 2009 @ 21:49:

Ernie, je pik steeds uit je broek halen gaat wel een beetje ver, nie(t)?

Ik vind Fien niet leuk. Veel te 'we gaan terug naar oude tijden namen' wat momenteel zo heerst. Heb er weinig mee.
Ja, doen! Leuke naam!

Edit: Afkorten hoeft trouwens niet. Ik ken een Josephine en die wordt door iedereen gewoon Josephine genoemd. Ze is 9 of zo, dus tot nu toe ook wel Josefientje.
Quotes van meiden met die naam :

Josephien word binnen de familie nu genoemd als: pien, fien, jo, joost, jossie, joosie, fientje, pientje. En ga zo nog maar even door,

iedereen noemt me eigenlijk joop of jopie

Andere kinderen noemen me vaak Poos. (Josefien - Joos - Poos)

Het is zo`n lange naam, daarom schrijf ik zelf vaak Joos ofzo.

Het minst leuke:

Dat veel mensen het verkeerd uitspreken op de meest afschuwelijke mannieren !!!!!

Je kan er veel afkortingen van maken (ik zelf geef de voorkeur aan Jooz)
quote:reisa1978 schreef op 08 juni 2009 @ 21:42:

[...]

Helemaal mee eens.Inderdaad, ik vind het ook een mooie naam maar zeker met Fien als roepnaam.
Jopie, dat vind ik dan wel weer stoer eigenlijk.
Onze dochter heet Josephine, mooie naam voor zowel een kind als een volwassen vrouw. helemaal toen we het liedje Josephine van Chris Rea hadden gehoord. Maar ja, je moet uiteraard een naam kiezen die jullie zelf mooi vinden en smaken verschillen, gelukkig maar!
http://geboorteregister.nrc.nl/zoeken/v ... Josephine/
quote:Star schreef op 08 juni 2009 @ 21:55:

Jopie, dat vind ik dan wel weer stoer eigenlijk.Nou , het is in ieder geval een naam waarmee je alle kanten op kan ; elke oom , tante , grootouder etc kan er nog een eigen draai aan geven / koosnaampje van maken
Je hoeft de naam niet af te korten. Josephine is voor zowel een kind als ene volwassen vrouw mooi
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2009 @ 21:57:

[...]

Nou , het is in ieder geval een naam waarmee je alle kanten op kan ; elke oom , tante , grootouder etc kan er nog een eigen draai aan geven / koosnaampje van makenDat is waar!
quote:Lucifer1983 schreef op 08 juni 2009 @ 21:57:

Je hoeft de naam niet af te korten.

Wordt door kinderen onderling echt wel gedaan .

En voor een pasgeboren frummeltje is Josehine toch best wel " zwaar " . je ziet vaak dan dat de naam langer wordt gemaakt ; JosephienTJE .
Leuk eigenlijk , nou ik er zo over nadenk ; een vrij lange naam waarbij er tal van namen mogelijk zijn .

Als je de meeste mogelijkheden niet al te ellendig vindt ; dóen . Lijkt me enig als er zoveel mensen een andere naam voor je hebben .
Ik vind Pien een leuke afkorting! Ik zat vroeger op school bij een meisje die Josefien (of Josephine) heette en vind het nog steeds een leuke naam.
ik heb ook de naam josephine gekregen van mijn ouders..heb er altijd een hekel aan gehad door de vreselijke afkortingen

joos joosje jojo fien josef en de rare liedje (josephine de blonde sexmachine)ik heet dan ook al vanaf mijn twaalfde José.Mijn ouders waren beledigd dat ik mijn dochter geen Josephine noemde,zelfs niet als tweede naam,dus ik zeg niet doen!!
Ik vind het een heel mooie naam!

En afkorten kan tot joos of josie (djosie).
quote:Star schreef op 08 juni 2009 @ 21:55:

Jopie, dat vind ik dan wel weer stoer eigenlijk.Ja, en dan ben ik Anne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven