Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Geen verstand van de testen, ik heb ze niet laten doen.

Ik wens je wijsheid bij je volgende beslissing.

Hier is een produkt van een zwangerschap 10 jaar geleden volledig, hopelijk tijdelijk, ontspoord. Ben er al een half weekend zoet mee. Ik bereik hem niet -dat ik zelf ook meer dan woedend zijn zal hierbij meespelen-

Ondertussen flashbacks naar de geweldige relatie waarin ik dat jongske -hij kan heel lief zijn- kreeg, dus tranen met dikke tuiten.

Mijn huis is wel schoon. No thanks to me.
He gats, Mamz. Wat is er gebeurd?
Moeilijke beslissing MissM.

Verdorie.

He, Mamz, akelig. Heb je iemand die je een beetje steunt, die wel tot Oudste door kan dringen?

Ach, het is zo'n lekker jong! Sterkte ermee!
De gezinsbegeleidster die bij me was vond het belangrijk dat ik eerst met grote spoed aan mijn eigen trauma's ging werken. Dat ik zonder dat niet verder kon met hem.

Maar goed, daar hebben we op korte termijn niets aan. Ik ga maar eens kijken of 'ie nog wakker is en hem flink knuffelen. Iets anders weet ik nu ook niet.

Hij schreeuwt, praat heel brutaal, weigert time-outs te ondergaan.. en als 'ie met dat alles niets bij mij bereikt gaat 'ie zijn broertjes afbekken. Bottomline vindt hij zich ontzettend tekortgedaan en reageert op het moment heel fel op ook maar de geringste frustratie.

En ik vind het aan het eind van zo'n lange dag heeeel moeilijk om dan nog open met hem om te gaan als hij wel gewoon vragen heeft of verzoekjes.

*slaapt. Dan maar morgen als eerste een dikke vette knuffel...en heel veel schietgebedjes*
Als je eigen hoofd al vol zit met je eigen sores, dus kan ik me voorstellen dat dat niet echt helpt. die GB heeft wat dat betreft wel gelijk.

Maar hoe werkt dat in de praktijk?

Is hij anders een makkelijk kind?

Misschien is het een fase of speelt er iets waar jij niet van weet? Op school ofzo?
Hij is nooit echt makkelijk geweest maar was de laatste jaren prima te houden. Leuk ook, gemotiveerd, behulpzaam.

Ik weet wel dat ik onlangs ben begonnen met zero tolerance op slaan en schelden. Een beleid wat overigens moeilijk uitvoerbaar is want ik hoor en zie niet alles. Omdat zijn slaan en schelden net wat hoorbaarder zijn lijkt hij het idee te hebben dat ik hem persoonlijk aanval. Hij is van nature al snel op zijn teentjes getrapt.

Of hij mist zijn papa, of hij moet lastige taken doen op school, of hij mist zijn tv en computer, of...

Morgen met frisse moed weer verder. Dan kunnen we in elk geval positief werken aan de dwarsfluitlessen. En zijn topo heeft hij op raadselachtige wijze -niet in mijn bijzijn- toch in zijn kop weten te krijgen.

Ik weet nog niet hoe het met die therapie werkt. Ben nog niet verder gekomen dan een spv-er. Maar die gaat dan wel op de eerstkomende afspraak te horen krijgen dat ik echt wel hevige emoties heb, ook al zitten ze vaak onder de oppervlakte.

Truste..
Jeeh MissM wat een rot bericht. Sterkte met jullie beslissing.

Ik hoop dat je lekker slaapt Mamz!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Hè bah MissM, dat is een moeilijke keuze! Ik kan je er moeilijk advies in geven, maar sluit me aan bij de vraag van Mamzelle: hoe belangrijk is het voor jullie om te weten of jullie kindje het syndroom van Down heeft? Ik vind zelf het risico van 1:300 voor het vervolgonderzoek wel groot, dus ik zou me goed afvragen of de uitslag bepaalt of je het kindje geboren wilt laten worden of niet. Als het je "niet uitmaakt", zou ik waarschijnlijk het vervolgonderzoek niet doen, met zo'n groot risico. Veel succes bij je keuze!!

Mamzelle: ook bij jou is het vervelend nu..! Is het het begin van de puberteit? Er zijn natuurlijk zoveel factoren die bepalen hoe hij zich voelt, soms kan het net even te veel worden. Maar dat je niet meer tot hem door kan dringen, is wel heel serieus!

Heb jij zelf een goede therapeut? Als jij zelf niet goed in je vel zit, kun je hem natuurlijk ook moeilijk helpen! En ik vind het altijd nogal essentieel wie je therapeut is, het kan zo veel uitmaken!

Ik ga slapen, ben kapot na vandaag. Weer hoofdpijn na de training, ik doe toch iets verkeerd! (En ik drink écht genoeg! Het is denk ik spanning in mijn nek. Tsja, moet je ook maar niet gaan volleyballen...) Gelukkig gaat het met wat Panadollen al een stuk beter, dus na een goede nacht slaap is het vast beter!

Oh, dat heb ik nog helemaal niet verteld: Guus was gaaaaaaaf!!!! :D:D:D Nu wil ik elke dag wel naar een concert van hem, dus ik had ook niet anders verwacht. Ik zou hem ook wel eens in een kroegje willen spreken, Coebergh! Leuk man!

Oh, en Goldie: het Brakkenfestival is dit:

http://www.brakkenfestival.nl/

Mijn schoonzusje zit in de organisatie, en ik ben dit jaar vrijwilliger. Dusseh, meeting in B? ;)
Mamz, kan het de pubertijd zijn? Kinderen komen daar toch steeds vroeger in. Maar 10 jaar is wel erg jong. Toch? Moeilijk hoor in je uppie. Verder sluit ik me aan bij Hizzel.

Hizzel fijn dat Guus gaaf was. Leuk dat ik hem straks ook ga zien. 'k Ga eens een ontmoeting proberen. Hij is inderdaad leuk. (vind ik) Verder treedt op Bospop ook The Australian Pink Floyd Show op. Ook die wil ik zeker niet missen. Een hele show en de officiële tributeband van Pink Floyd. Lijkt me wel gaaf om te zien. Er komt nog 1 goeie band bij. Maar helaas mag ik die nog niet vermelden. Komt nog in de krant.

Dat moet ik dus afwachten voor ik er ook melding van mag maken.

Vanmiddag belde ze nog van mijn werk. Hoe het was gegaan bij de chirurg. Toen ik vertelde dat ik woensdag geopereerd wordt, kreeg ik te horen dat ik dan maandag wel 2 uurtjes kan gaan werken. Ja DUH. Met hechtingen in mijn oksel achter een pc. Hoe zien ze me dat doen. Dacht het niet. Ben geloof ik wel duidelijk geweest. Ze zijn gek daar. Begon ze te dreigen met de Arbo-arts. Dat ik daar dan deze week nog heen moet. En ik kan niet rijden met hechtingen. Het ging er weer lekker hard tegenaan. Maar ik ben duidelijk geweest hoop ik. Ik kan echt donderdag niet naar die vent toe. Nu ging ze het regelen voor later volgende week. Een collega gaat mee als ik er heen moet. Eens kijken of hij dan nog zo eikelig is. Ga me er maar niet druk over maken. 't Zat net weer wat beter in mijn vel. Ik zal het er eens met de chirurg woensdag over hebben.Ben ik vandaag vergeten en had dit dus ook niet verwacht. Ik zie wel. 'k Ga naar bed met een goed boek.

Truste allemaal.
Ik ga vandaag eens heel ijverig doen.

Iemand had een topic over gordijnen wassen

En voordat ik morgen de lappenmand inga, ga ik ze dus "even" wassen en meteen de ramen zemen. Het is er bij ingeschoten dit jaar en ik krijg er opeens zin in. Moet die bui dus vasthouden voordat het over is. Ik heb ook van de optrekgordijnen. Die kunnen dus meteen mee. 't Is wel nodig geloof ik.

Ben er wel even mee bezig dus al het andere schiet erbij in.
Mogu Dames,

MissM..wat een moeilijke beslissing..kan je alleen maar veel sterkte wensen..

Mamzelle..ik merk aan mezelf dat nu ik nogal gespannen ben ik bijna niks van kinderen kan hebben,moet soms echt even weglopen om niet te gaan schreeuwen oid..Ben echt blij dat vriend op die momenten het even van me overneemt,maar daar heb jij natuurlijk niks aan...

Zoeb...pink floyd zet ik op als ik onrustig ben..heerlijk om tot rust te komen..vooral wish you were here...

Belachelijk dat ze willen dat je weer komt werken!!!lijkt wel of sommige mensen zich echt niet in een ander kunnen inleven...

Hier gister nog een rotbericht...aan moeders kant van familie hebben wij met 1 zus geen contact meer,neef en nicht spreek ik weleens via msn en zo nu en dan een telefoontje.Nicht heeft zo´n 10 jaar geleden motorongeluk gehad waarbij haar vriend is overleden en zij een dwarslaesie aan over gehouden heeft.Ze zit dus in een rolstoel en kan vrijwel niks zelf.Nieuwe vriend gekregen,samen 2 kindjes,mooi aangepast huis,eigenlijk gewoon een prettig leven.Vriend was laatste tijd veel weg op de motor,lekker weer en voor hem ontspanning.Zondag vond nicht dat ie erg lang wegbleef met de motor,dus wilde ze zelf aan het eten beginnen.Rijdt ze naar kelder,heeft hij zich daar opgehangen.

Ik kon hem niet echt goed,was altijd stille man,maar vind het zo erg voor haar en haar kindjes!

Heb gister hele dag gejankt om alles,heb er ff genoeg van....
Puberteit, ja dat dacht ik ook al. Maar jongens zijn toch later dan meiden, en dan is 10 wel vroeg.

Kan het ook zo zijn dat hij zich idd afzet tegen je zero tolerance beleid? Juist dan is het zaak om nu wel consequent te blijven, denk ik.

Tuurlijk hoor je niet alles, maar als je merkt dat de anderen het sneaky doen zou je er wellicht ook een strafmaatregel tegenover kunnen zetten. (misschien juist een zwaardere, omdat ik sneaky doen persoonlijk erg achterbaks vind).

Maar goed, ik weet het ook niet hoor Mamz. Ik probeer alleen maar mee te denken. Als het hier één dagje niet lekker gaat weet ik al niet hoe of wat ik moet.

Heb je een beetje kunnen slapen? En heb je met de gezinsbegeleidster nog iets concreets afgesproken?

Wat leuk Hizzel, dat brakkenfestival. Het lijkt een beetje op onze jeugdvakantieweek, maar dan veeel groter!

Dat Bospop van Zoebie lijkt me ook een mooi moment om te meeten!

Tjonge mijn mond viel even open toen ik las dat ze op je werk willen dat je met hechtingen in je lijf aan het werk gaat. Tel daarbij je andere zorgen op. En dan die arbo-arts...Hoe halen ze het in hun bolle kop?! en

Oh, mooi! Oprekgordijnen!! die wilde ik ook toen ik hier kwam wonen, maar ik heb me, stomkop dat ik ben, laten overhalen om lamellen te nemen...

En nu heb ik dus al 4 jaar spijt...

To do:

Overhemden strijken

Was afhalen, opvouwen en wegruimen

Stofzuigen (Ook boven)

Slaapkamers (wellicht met nat) stofvrij maken.

Straks eerst koffieleuten

Iemand Allis al gespot?

Allis:

Ik duim nog steeds, hoor.

MissM, hebben jullie een beetje geslapen?

Ik denk dat ik, als ik nu zwanger zou blijken te zijn, wel voor de test zou gaan, maar die situatie is no-way met die van jou te vergelijken.
Tjeesis Coebergh, wat een drama....

*groephug!*
K*t Coubergh. Wat erg zeg. Moet je niet aan denken dat je daarbij uitkomt. Kan me voorstellen dat dit je raakt. Dat moet vreselijk zijn. Raar iets is dat toch he. Dat je zoiets nooit ziet aankomen.

Sterkte maar weer meis.
Goedemorgen !

Mamz: voor jou ! Ik hoop dat het vandaag wat beter gaat. Het gevoel niet meer open op je kind te kunnen reageren herken ik uit 1000den

MissM : voor jou, een lastige beslissing moeten jullie gaan maken, ik hoop dat het een keus wordt waar je met je hart en gevoel achter kan staan.

Verder ben ik dood en dood moe.

Zaterdag was A een paar uur thuis. Maar we hebben hem eerder terug gebracht omdat het helemaal niet ging met hem. Hij is erg boos. Hechtingsstoornis gewijs dan. Hij probeert zich uit alle macht aan mij te hechten, maar hij kan dat niet vanwege zijn stoornis, en het enige wat hij kan bedenken is aantrekken en afstoten. Dus het ene moment heel lief, en 2 seconden later heel heel boos. Dit doet hij om mij te testen, te kijken wanneer ik hem in de steek ga laten. Nou laat ik hem niet in de steek ( dat benadruk ik steeds vaker, ik ben nog aan het leren ) maar het is wel heel vermoeiend. En pijnlijk. Hij word zo intens gemeen dat ik echt als een hoopje ellende in huilen uit kan barsten ( assie het niet ziet ) Anyway, zondag een beetje rust gehad, maar gisteren heel de dag met A in DenHaag in het ziekenhuis gezeten voor allerlei onderzoeken.

Vandaag doodmoe, en eigenlijk moet ik morgen weer naar DH voor een gesprek met de gezinswerkster, maar ik zie het niet zitten weeer met de trein, weer heel de dag op stap, enz enz enz.

Nou ja, genoeg gezeurd, eerst maar eens gaan bellen naar de gezinswerkster ( waar ik ook al tegen op zie )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Jeetje wat een rotbericht MissM! Sterkte met jullie beslissing.

Mamzelle, ik kan me voorstellen dat het ongelofelijk moeilijk en zwaar is.

Straks even met mijn auto naar het reparatiebedrijf. We hadden hier zondag onverwacht een abnormale hagelbui, met hagelkeien van 3 cm. Die hebben mijn tuutje aardig beschadigd, de motorkap en het dak zijn een en al put, dus ik baal als een stekker. We hadden de auto net twee dagen!
Coebergh, wat een verschrikkelijk bericht! Sterkte!

Boro, voor jou uiteraard ook een knuffel! Ik vind het zo knap wat je doet, ik weet zeker dat menigeen het je niet nadoet en allang de handdoek in de ring had gegooid.
Boro als ik lees hoe jij leeft en van het een naar het ander zoeft is het helemaal niet gek dat je op een gegeven moment uitgeput bent. En dan nog de perikelen met de Autist. Dat moet energie vreten. Meis kan me voorstellen dat je energie soms ver te zoeken is. Is helemaal niet gek. En dan is een telefoontje plegen nog te veel.

Jeetje Rainz wat zonde van je nieuwe karretje. Zul je verdikkeme altijd zien. Ben je er voor verzekerd?
Boro, ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind jou zoow sterk!

Wat jij allemaal doet en over je heen laat komen voor het welzijn van dier kinds, dat vind ik werkelijk bewonderenswaardig.

Natuurlijk mag je er af en toe eens doorheen zitten, het zou zelfs raar zijn als dat niet zo was. Je bent ook maar mens he?

Ik neem mijn petje af voor jou hoor!

Ook voor Mamz trouwens, die doet het ook allemaal 'alleen'

Ik heb het geluk dat ik makkelijke kinderen heb én een partner om op terug te vallen als ik het allemaal eens niet weet.

Ik besef me terdege dat ik een mazzelaar met een luizenleven ben, want de familie-bla buiten beschouwing gelaten, loopt het hier toch allemaal op rolletjes...

Balen Rainz!

Gelukkig een gevalletje verzekeringswerk, toch?
Komt dus goed uit dat het forum 4 uur lang uit de lucht gaat.

Kan er eens goed gebezemd worden.
Nou zeg en dat forum hebben sommige gemist!! Zoals Boro en HPL. En ikke dan.

Maar 'k heb ondertussen wel mijn optrek- en overgordijnen gewassen op een na. Die zit nog in het mesjien. Jeetje was even vergeten hoeveel werk dat was. Het zijn maar drie optrekgordijnen, maar al die touwtjes en baleinen eruit en weer erin. Pffft. Nou ja de optrekdingen hangen weer schoon en fris te hangen. Nog een grote lap overgordijn en mijn kamer is weer zuver. Nondepie wat een spinnenwebben komen er dan achteruit. Denk je even alleen de gordijnen te wassen kom je natuurlijk een hoop zooi tegen. Wel een goeie poetsdag gehad. Fijn dat het er weer voor een jaartje tegenkan.
Hoezo Boro, Hpl, en jij Zoeb?

Ieke nie begraip?

Overhemden strijken

Was afhalen, opvouwen en wegruimen

Stofzuigen (Ook boven)

Slaapkamerrrr (wellicht met nat) stofvrij maken.

Straks eerst koffieleuten

Badkamers soppen

Ik had meer willen doen, maar de buurvrouw viel binnen en bleek op de praatstoel te zitten, dus nu snel nog wat bezemwerk inhalen.

De badkamers waren weer echt aan een beurtje toe

Straks kom ik nog even wat wegstrepen hoor!
Omdat wij zaten te klieren op een blog met de mededeling dat het forum er vanmiddag uit zou liggen.

Tsja je bent verslaafd of je bent het niet.
Oke, daar heb je dan gelijk in, Zoeb

Je haalt de echte die-hards er overal en altijd uit uit he?

Stofzuigen!

Vanavond eten we weer in etappes, want kleintje heeft dansles.

Er is nog een heel klein beetje draadjesvlees van gisteren over. Ik denk dat ik er stamppot rauwe andijvie met hammetjes bij doe. (Mag zélfs van Sonja )

Ik ga nog even die was regelen.

Dat strijken is voor morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven