Werken zonder juiste diploma
donderdag 30 december 2021 om 19:02
Ik open nog een topic 
Zijn er mensen bekend met vacatures/baantjes waarbij je als ongediplomeerde maar wel beginnend studerende kan beginnen?
Even als voorbeeld in mijn geval: laboratoriumonderzoek, bloed prikken/donaties.
Natuurlijk snap ik dat ik verre van dat onderzoek zit of het prikken, daar durf ik helemaal geen verantwoordelijkheid over te nemen op die manier. Maar bijvoorbeeld klaarzetten van materialen, schoonmaken, steriel maken, etc. is toch ook een idee van wat een 1e jaars stagiaire doet met alleen theorie waar zij/hij van weet?
Misschien zit ik helemaal fout natuurlijk, verbeter me dan alsjeblieft! Maar als iemand weet van baantjes in die richting en je daar wel kan komen met de juiste motivatie, laat het me weten! Want met een bijbaantje als kassamedewerker kom ik natuurlijk ook niks te weten over mijn 'droombaan' in de medische branche
Zijn er mensen bekend met vacatures/baantjes waarbij je als ongediplomeerde maar wel beginnend studerende kan beginnen?
Even als voorbeeld in mijn geval: laboratoriumonderzoek, bloed prikken/donaties.
Natuurlijk snap ik dat ik verre van dat onderzoek zit of het prikken, daar durf ik helemaal geen verantwoordelijkheid over te nemen op die manier. Maar bijvoorbeeld klaarzetten van materialen, schoonmaken, steriel maken, etc. is toch ook een idee van wat een 1e jaars stagiaire doet met alleen theorie waar zij/hij van weet?
Misschien zit ik helemaal fout natuurlijk, verbeter me dan alsjeblieft! Maar als iemand weet van baantjes in die richting en je daar wel kan komen met de juiste motivatie, laat het me weten! Want met een bijbaantje als kassamedewerker kom ik natuurlijk ook niks te weten over mijn 'droombaan' in de medische branche
vrijdag 31 december 2021 om 05:19
Prikken is een medische handeling voorbehouden aan mensen met een medische opleiding.
Zonder medische opleiding mag je alleen niet invasieve dingen doen, zoals testen zonder de huid te doorboren en je mag ook geen medicatievertrekken,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 31 december 2021 om 10:56
Dat prikken moet indeedaad met een medische achtergrond, maar dat analyseren is zo'n goed idee! Ik ga het gelijk opzoeken. Bedankt!!
zaterdag 1 januari 2022 om 00:41
Ze doet toch een medische opleiding?viva-amber schreef: ↑31-12-2021 05:19Prikken is een medische handeling voorbehouden aan mensen met een medische opleiding.
Zonder medische opleiding mag je alleen niet invasieve dingen doen, zoals testen zonder de huid te doorboren en je mag ook geen medicatievertrekken,
Maar daarnaast zijn er genoeg andere functies bij de vaccinatielicaties die vervuld moeten worden.
zaterdag 1 januari 2022 om 11:52
Welke medische opleiding doet zij dan? Wil het gaan doen, maar met iets willen mag je geen medicijnen in mensen injecteren, dan kan je thuis ook wel gaan prikken. Daarnaast wil zij een lab opleiding gaan doen en daar mag je ook niet perse mee prikken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 1 januari 2022 om 16:17
viva-amber schreef: ↑01-01-2022 11:52Welke medische opleiding doet zij dan? Wil het gaan doen, maar met iets willen mag je geen medicijnen in mensen injecteren, dan kan je thuis ook wel gaan prikken. Daarnaast wil zij een lab opleiding gaan doen en daar mag je ook niet perse mee prikken.
Tijdens mijn opleiding tot verpleegkundige mocht ik vanaf jaar x (weet niet precies meer) werken als helpende+/verzorgende inclusief medicatie verstrekken en handelingen.
Ik werkte oa op mijn stageplaats. De handelingen die ik daar tijdens stage zelfstandig zonder toezicht mocht verrichten, mocht ik dan tijdens werk ook doen.
Je mocht ook in de kinderopvang werken als je een ‘sociale’ opleiding deed, meteen op groepen vanaf leeftijd 4+ en vanaf studiejaar 2 (of 3) ook op babygroepen.