Welke nieuwe telefoon?

30-12-2021 08:39 33 berichten
Hoi hoi,

Ik heb jullie hulp nodig bij het uitzoeken van mijn nieuwe telefoon. Voornamelijk omdat ik door de bomen het bos niet meer zie maar ook omdat ik mega keuzestress krijg van dit soort dingen. :P

Mijn huidige telefoon is een Moto g6 play, heb hem bijna twee jaar nu. De eerste anderhalf jaar deed hij het prima maar nu is het al maanden een ramp. Opnemen gaat vaak niet meer, hij reageert niet tenzij ik hem aan en uit doe en hij blijft veel hangen. Dus ja een nieuwe, helaas.
Ik heb vroeger altijd Nokia gehad en goede herinneringen daaraan.

Wat ik zoek is een telefoon met een grote batterij, minstens 5000 mah. Een goede camera, snel systeem en een scherp beeld. En het budget is max 200 euro. Mijn moeder is blij met haar Samsung maar ik ken dat merk niet en erger me altijd aan de besturing als ik hem even gebruik.
Ik lees wel veel positieve reacties over de Oppo A53 maar ben niet bekend met het merk. Motorola schijnt goed te zijn, de g30 bijvoorbeeld, maar na deze mindere ervaring met de Moto twijfel ik of ik weer voor dit merk wil gaan. Al kan ik natuurlijk gewoon pech gehad hebben met mijn toestel.

Xiaomi is ook een optie maar ik hoor dat die dingen volstaan met bloatware die je niet kan wissen. Nokia 5.4 klinkt ook interessant maar heeft weer een mindere batterij. Mijn huidige telefoon moet ik twee tot drie keer per dag opladen.

Nou ja, ik heb hulp nodig. Heb ook weinig verstand van technologie.
Ik kijk al van die review filmpjes op YouTube maar die zeggen vaak allemaal wat anders.

Ik ben geen gamer trouwens, gebruik de telefoon vooral om te internetten, foto's te maken.
Alle reacties Link kopieren
Qua kwaliteit moet je toch een iPhone of Samsung hebben. Mijn iPhones gaan altijd 4-6 jaar probleemloos mee. Daarna krijg je geheugen- of batterijproblemen, maar het is nooit zo dat er echt functies uitvallen.
iPhone ligt buiten mijn budget en heb ik geen behoefte aan door alle drama verhalen van mijn broer die al jaren iPhones heeft waar altijd wat aan mankeert.

Samsung is een optie ja, die zijn ook te betalen, maar ja welke?
Mijn moeder heeft haar Samsung tegelijk gekocht met mijn Motorola maar die van haar doet het na twee jaar nog perfect waar mijne nu gewoon op is. Ik wil er ook vraag drie jaar minstens mee kunnen doen. Mijn Nokia's van vroeger gingen nog wel langer mee.

Ik krijg het altijd serieus Spaans benauwd van nieuwe dingen uit moeten zoeken, helemaal dit soort technologische dingen waar ik niks vanaf weet. Wil sowieso naar de MediaMarkt in januari voor advies. Het schijnt ook dat de telefoons dan goedkoper zijn dan nu.
Nokia’s zijn perfect, in bellen.
Voor mijn moeder kopen we altijd de goedkoopste Samsung. Ze gaan best even mee, maar qua gebruiksgemak en snelheid zou ik hem niet hoeven. Dat is natuurlijk persoonlijk, ik heb alles van Apple.
Misschien een iets ouder model Xiaomi? De 11 lite kun je volgens mij wel voor ongeveer jouw budget kopen. Ik ken 1 iemand met een Xiaomi (geen idee welk model) en die is er heel tevreden over, camera is ook echt wel goede kwaliteit.

Verder weet ik niet heel veel van telefoons want ik heb zelf al jaren en jaren IPhone. Ik herken de problemen van jouw broer ook totaal niet eerlijk gezegd. In alle jaren dat ik Apple heb is misschien 1 of 2 keer een telefoon of tablet zodanig vastgelopen dat ik opnieuw moest opstarten maar verder nooit geen problemen mee.
Als ik een nieuwe krijg geef ik mijn oude aan mijn moeder en zelfs de wat oudere modellen doen het nog prima dan. Na x aantal jaren krijg je natuurlijk wel het probleem dat bepaalde software niet meer ondersteund wordt maar dat is vaak echt pas na een jaar of 6/7.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik heb al jaren Samsung de s serie maar die is wel buiten budget als ik u budget lees. Maar wel erg goede telefoons. Mijne gaat al jaren mee. Ik koop zelf elke 2 jaar een nieuwe mijne gaat dan naar partner en daarna na nichtje
Ik kan ongeveer 250 euro besteden, zit op het minimumloon namelijk. Daar kan je blijkbaar een berg goede budget telefoons voor kopen, ook Samsung, maar ja welke dan? :roll: :proud:
Ik heb ass en ben nogal obsessief dus alles wat ik zie zijn telefoons en beren op de weg, haha. :P

Xiaomi ken ik via een paar kennissen, die zijn er erg blij mee.
Ben al dagen bezig met reviews lezen, filmpjes kijken maar ik weet het niet meer.

Wel goed te lezen dat Samsung lang mee gaat, dan vind ik het wel wat extra geld waard.
Ik heb een samsung galaxy s en dat ding doet het goed
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... uctPageUrl

Zoiets Muselet? Met iets meer opslagruimte? Ziet er verder goed uit en betaalbaar. Ik eis op zich niet super veel van een telefoon, grote batterij is de grootste eis.
Miss_Edwards schreef:
30-12-2021 11:19

Zoiets Muselet? Met iets meer opslagruimte? Ziet er verder goed uit en betaalbaar. Ik eis op zich niet super veel van een telefoon, grote batterij is de grootste eis.
Volgens mij heeft mijn moeder die ook. Ze sloopt er nogal eens een en op deze manier is het niet zo heftig als ze elke twee jaar een nieuwe moet. Twee jaar draaien ze wel.
Hier een link met uitleg over de verschillende series die Samsung hanteert.

Hier gebruiken de A-serie in huis. Kind's J toestel was goedkoop, maar je kon er naast bellen ook erg weinig mee: snel vol met apps, en erg traag. Die nieuwe serie M zou ook interessant kunnen zijn.

https://www.telefoonwereld.nl/blog/vers ... ung-s-a-j/
Deze heet Galaxy A21s , ik doe er niet zo heel veel mee, er staan wel veel foto's op en ik hoef hem maar 1x per week op te laden. Ik speel dus geen spelletjes of you tube .
En het heeft 64GB :-D
Bedankt voor al jullie tips, ik ga die link vanavond even lezen, Ivo.
Moet nu naar mijn werk..
Voor een budget telefoon zijn wij erg tevreden met Motorola.
Muselet schreef:
30-12-2021 11:14
Ik heb een samsung galaxy s en dat ding doet het goed
Klopt maar de galaxy s serie is niet bepaald goedkoop. Ik heb deze serie zelf ook al jaren en net de 21plus aangeschaft voor bijna € 900
Ik kijk altijd naar een telefoon voor weinig geld, maar met een goede camera. Heeft uren speurwerk gekost, maar ik heb er 1 gevonden. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

https://www.bol.com/nl/nl/p/xiaomi-poco ... gJZRvD_BwE
Miss_Edwards schreef:
30-12-2021 11:19

DIt https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... W2EALw_wcB is de A03 en heeft meer geheugen. En een batterij van 5000nmh.

Zelf heb ik ook een Motorola en heel tevreden over. Heb deze nu een jaar of 3. Ik doe ook geen spelletjes, allen appen en bellen en bankzaken, weerapp dat soort dingen.
Zit je net naast de garantie? Misschien dat de winkel coulant is en een andere batterij voor je heeft. Hier worden oude toestellen vaak ingeleverd die het eigen!ijk nog goed doen. Maar willen ze vaak het nieuwste van het nieuwste. Misschien kun je voor een klein prijsje een nieuwe batterij kopen.
Wordt het voor de volle 100% opgeladen? Mijn tablet laadt ook niet meer op en bleek aan het opladen te liggen (het deel dat in het stopcontact gaat zeg maar) en ik dacht dat het aan mijn tablet lag. Nu een andere stekker aan de oplader gehangen en hij doet het weer.
Voor meer reviews en info kijk ik trouwens altijd op Tweakers. Soms een rondje YT maar dat unboxing duurt mij vaak veel te lang :-).
Juliette schreef:
02-01-2022 11:34
DIt https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... W2EALw_wcB is de A03 en heeft meer geheugen. En een batterij van 5000nmh.

Zelf heb ik ook een Motorola en heel tevreden over. Heb deze nu een jaar of 3. Ik doe ook geen spelletjes, allen appen en bellen en bankzaken, weerapp dat soort dingen.
Zit je net naast de garantie? Misschien dat de winkel coulant is en een andere batterij voor je heeft. Hier worden oude toestellen vaak ingeleverd die het eigen!ijk nog goed doen. Maar willen ze vaak het nieuwste van het nieuwste. Misschien kun je voor een klein prijsje een nieuwe batterij kopen.
Wordt het voor de volle 100% opgeladen? Mijn tablet laadt ook niet meer op en bleek aan het opladen te liggen (het deel dat in het stopcontact gaat zeg maar) en ik dacht dat het aan mijn tablet lag. Nu een andere stekker aan de oplader gehangen en hij doet het weer.
Bedankt voor je reactie. Ik heb afgelopen weekend mijn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen en sindsdien doet hij het veel beter. Ook de batterij heb ik gereset. Die gaat nu ook veel langer mee weer.
Dus ik denk zomaar dat hij nu weer een tijd mee kan. Ik zit op zich nog binnen de garantie maar er is nu niks meer mis mee dus geen reden om hem terug te brengen.
Ik ben blij dat hij weer zo goed werkt, ga ik voorlopig nog geen nieuwe kopen.
Ik had niet verwacht dat hij nog te maken was.

Ik hoop daf het geen tijdelijke opleving is..
Fijn dat het weer werkt. Hoe zit het met je foto's? Had je deze ergens opgeslagen of voor dat je ging resetten overgezet op een prop?

En als je toch nog garantie hebt, dan zou ik het een weekje aankijken en eventueel alsnog terug gaan om te zien of je in ieder geval de batterij vergoed kan krijgen.
Misschien dat je het alsnog kan doen, heb je sowieso een extra batterij.
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 02-01-2022 14:52
Reden: Prop moet zijn laptop
0.00% gewijzigd
Ja, ik had een backup gemaakt van alle foto's dus heb alles nog.

Ja, ga ik doen, heb hem op 20 januari 2020 besteld bij bol.com dus zou nog net kunnen. De batterij gaat nu na een keer opladen anderhalve dag mee, dat vind ik prima voor een met 4000mAh. Hiervoor lag hij drie keer per dag op de lader. Zo irritant.
sallie68 schreef:
02-01-2022 09:52
Ik kijk altijd naar een telefoon voor weinig geld, maar met een goede camera. Heeft uren speurwerk gekost, maar ik heb er 1 gevonden. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

https://www.bol.com/nl/nl/p/xiaomi-poco ... gJZRvD_BwE
Tuurlijk kun je een Samsung kopen, maar dan weet je zeker dat je voor dat geld een betere telefoon kan krijgen, zoals deze bijvoorbeeld. Samsungs zijn overpriced.
Ik heb al jaren een Honor, van Huawei. Eerst de 8 en daarna de 10. Ze deden en doen het allebei na járen nog steeds prima. Snelheid en batterij gaan niet achteruit. Enige reden om een nieuwe te kopen is dat ik steeds meer geheugen nodig heb omdat ik steeds meer met mijn telefoon doe. Daarom ging ik van de 8 naar de 10.
Die laatste met 64GB begon ook tegen die opslaggrens aan te lopen. Maar toen kreeg ik een softwareupdate (Android) en was er opeens weer 15GB vrijgekomen. Nu kan ik er wel weer even mee vooruit. En als ik straks toch een nieuwe nodig heb, wordt het weer een Chinees en zeker geen Samsung.
.
impala schreef:
02-01-2022 13:11
Tuurlijk kun je een Samsung kopen, maar dan weet je zeker dat je voor dat geld een betere telefoon kan krijgen, zoals deze bijvoorbeeld. Samsungs zijn overpriced.
Ik heb al jaren een Honor, van Huawei. Eerst de 8 en daarna de 10. Ze deden en doen het allebei na járen nog steeds prima. Snelheid en batterij gaan niet achteruit. Enige reden om een nieuwe te kopen is dat ik steeds meer geheugen nodig heb omdat ik steeds meer met mijn telefoon doe. Daarom ging ik van de 8 naar de 10.
Die laatste met 64GB begon ook tegen die opslaggrens aan te lopen. Maar toen kreeg ik een softwareupdate (Android) en was er opeens weer 15GB vrijgekomen. Nu kan ik er wel weer even mee vooruit. En als ik straks toch een nieuwe nodig heb, wordt het weer een Chinees en zeker geen Samsung.
Mijn eerste smartphone van het werk was een Huawei. Echt een vreselijk apparaat. Al na een jaar was er niet meer mee te werken. Hij liep steeds vast en het meest spannende wat ik ermee deed was mail lezen.
KamilleT schreef:
02-01-2022 14:00
Mijn eerste smartphone van het werk was een Huawei. Echt een vreselijk apparaat. Al na een jaar was er niet meer mee te werken. Hij liep steeds vast en het meest spannende wat ik ermee deed was mail lezen.
De eerste Samsungs waren na een jaar ook niet meer vooruit te branden en de batterij ging ook heel snel dood. Je moet telefoons van toen niet vergelijken met telefoons van nu.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven