Hoe vriendschap herstellen?

08-01-2022 00:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gemis gaat niet weg en ik denk dat ik er heel mijn leven lang aan blijf denken als ik geen actie onderneem. Ik denk er bijna iedere dag aan en soms weer niet, maar het blijft. Denk niet dat ik er overheen kom. Vooral doordat het nooit echt is afgesloten. De drempel naar een smsje of belletje is voor mij allang te beangstigend doordat ik niet weet wat ik kan verwachten.

Weet niet hoe het zou verlopen. Maar ik ben mijn soulmate kwijt.

Hoe hebben jullie dit opgepakt? Wel eens gedaan, wel of geen spijt van..

Ik wil er niet een te lange verhaal van maken tos gecompliceerd
Hoe is het geëindigd dan?

Als je dat niet tikt kan niemand er echt wat zinnig op zeggen lijkt mij.
Wie heeft de vriendschap beëindigd?
FemiTrut schreef:
08-01-2022 00:47
Hoe is het geëindigd dan?

Als je dat niet tikt kan niemand er echt wat zinnig op zeggen lijkt mij.
Ze had uitgesproken dat ze zich te hoog gegrepen voelde voor mij doordat ik wat stoms had gedaan. Uiteindelijk heeft ze dr excuses aangeboden, maar ik was een wrak dus kon het contact niet meer aangaan doordat ik daardoor ook op dr afknapte. Woorden terug nemen of niet, dat je zon uitspraak durft te maken. Arrogantie. Dus na wat pogingen vanuit haar liet ik blijken dat ik er niet meer leuk vond en dus vroeg ze me contact afsluiten dan. Ik stemde ermee in en toen was t laatste bericht dat we het dan maar zullen zien wnnr we elkaar zouden spreken. Ze was ook klaar me de pogingen na maanden lang proberen tr herstellen. Maar ik kon het er niet vergeven doordat ik erg zwak was op het moment.
Er speelde ook van alles waardoor ik ook niet de behoefte had dat erbij te hebben en of iemand in mijn verliezen mee te nemen. Kon geen plezier ervaren meer doordat ik in een klap mijn ouders bijna was verloren. Daarna verstreken maanden en had ik andere dingen aan mijn hoofd. Nu de woede en drama voorbij is, ontstaat weer de behoefte en verlangen naar die persoon. Ik mis dr en denk dat t gemis nooit zal weggaan. Dus het is allemaal raar. Ze heeft 5 maanden geprobeerd en nu 5 maanden later weer toenadering zoeken is een hele risicovolle gok wagen. Zou het voor jou einde relatie betekenen wanneer iemand een dergelijke uitspraak zou maken?
anonymousx wijzigde dit bericht op 08-01-2022 01:15
0.56% gewijzigd
Ik snap er niks van. Dat ze zich te hoog gegrepen voelde? Bedoel je dat ze zich te goed voor je voelde?

Het klinkt in ieder geval alsof je nogal afhankelijk bent van een ander voor jouw geluk. En dat is niet handig, dus daar zou ik aan werken.
Misschien ben je dronken, maar je komt wat onsamenhangend over.
Het enige wat je kunt doen is haar een brief schrijven waarin je uitlegt dat je toen niet lekker in je vel zat, spijt hebt van wat er gebeurd is, en hoopt dat ze weer xontact wilt. En dan afwachten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ladida1981 schreef:
08-01-2022 01:14
Ik snap er niks van. Dat ze zich te hoog gegrepen voelde? Bedoel je dat ze zich te goed voor je voelde?

Het klinkt in ieder geval alsof je nogal afhankelijk bent van een ander voor jouw geluk. En dat is niet handig, dus daar zou ik aan werken.
Misschien ben je dronken, maar je komt wat onsamenhangend over.
Ja blijkbaar. Ze meende het achteraf niet en ik begrijp t ergens door mn eigen gedrag destijds. Maar dat kon ik er niet bij hebben.

Ik ben indd afhankelijk van anderen voor geluk. Jezelf dienstbaar zetten voor anderen.
Dat jezelf gelukkig moet maken eerst snap ik, is inmiddels cliche ook. Heb ik ook geprobeerd en is leuk en ik werk er al aan.
Maar ik mis en wil haar terug. Brengt meer kleur in mijn leven. Dat ken je niet ontkennen.!
Tja, ik vind allemaal nogal sneu en vaag klinken. Beetje toxisch/dramatisch ook.

Gewoon doorademen en leren hiervan, je eigen aandeel bekijken in dit drama en dingen zo laten verder mbt deze persoon.
Nee heb je, ja kun je krijgen

" Lieve X, ik mis je enorm. Je bent altijd zo'n lieve vriendin voor me geweest.
Ik was een hele lange tijd mezelf kwijtgeraakt, waarmee ik zelfs onze bijzondere vriendschap heb ontwricht. Dat spijt me verschrikkelijk.
Hoe gaat het met je?
Anonymousx"
FemiTrut schreef:
08-01-2022 01:21
Tja, ik vind allemaal nogal sneu en vaag klinken. Beetje toxisch/dramatisch ook.

Gewoon doorademen en leren hiervan, je eigen aandeel bekijken in dit drama en dingen zo laten verder mbt deze persoon.
Haha ja dat was het eigenlijk ook.
Ik weet dat het zo is, maar hoe zet ik de knop om door nooit meer aan dr te denken of terig te willen. Blijven denken wan de negatieve aspecten werkt soms, maar dan denk ik ook aan de fijne momenten. Ik weet dat ik het zo moet laten, maar ben bang dat ik jaren lang in een obsessie ga blijven verlangen naar iemand die niet meer in mijn leven is.

Brief schrijven klinkt zo wanhopig. Ik wil het wel, maar verstand zegt ook move the fuck onnnnnn
Stuur haar een berichtje/brief of bel haar op?
Wat heb je te verliezen? Je bent haar nu toch al kwijt?!
Of de situatie blijft zoals nu is dan heb je duidelijkheid en kan je het afsluiten, of jullie geven de vriendschap nog een kans.
NM1717 schreef:
08-01-2022 01:24
Stuur haar een berichtje/brief of bel haar op?
Wat heb je te verliezen? Je bent haar nu toch al kwijt?!
Of de situatie blijft zoals nu is dan heb je duidelijkheid en kan je het afsluiten, of jullie geven de vriendschap nog een kans.
Weet je wat het is, het is meer dan dat.
Als het een gewone vriendschap was had ik het zonder twijfel gedaan. Maar ik hield ook van dr en dat maakte het allemaal lastig doordat ik uiteindelijk gefrustreerd raakte en verder wilde gaan met mijn leven. Maar nu besef ik dat we best vrienden hadden kunnen blijven en de gevoelens laten doodbloeden.
herkenbaar :'(
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Schrijf een ‘unsent letter’: een brief die je niet, nooit, opstuurt.

Daarin gooi je alles eruit, je stort je hart uit, je schrijft alles van je af. Die brief berg je op, want je verstuurt hem niet. Je stopt hem in een laatje, ergens ver weg.
O, en stap 2: zoek nieuwe vrienden. En zoek hulp. Het klinkt alsof je veel te verstouwen hebt gehad, en hulp (therapie/coaching) kan je helpen om wat minder afhankelijk te zijn van anderen en wat meer jezelf te pleasen.
Ik laat de tijd varen. Vind het ergens jammer, maar misschien moest het zo lopen.
En aan de ene kent denk ik misschien is het nu of nooit.

Ik heb genoeg vrienden om heen daar gaat t niet om. Tis een specifieke persoon die ik mis die een bepaalde waarde had in mijn leven.

Hoe please ik mezelf? Is toch leuker elkaar te pleasen. Wil ook niet afhankelijk zijn van iemand, maar is wel fijn als iemand wat meer vreugde brengt in je leven en daardoor ook bereid bent alles uit het leven te halen. Gelukkig leven draait niet alleen om jezelf he; gaat ook om anderen die je liefhebt kunnen geven wat die maar begeert.
Ga verder met je leven. Je zoekt drama ipv rust en die laatste post is helemaal vreselijk.
Stel Jullie pakken morgen de vriendschap weer op is het reëel om te denken dat dat kan zonder dat er weer iets mis gaat tussen jullie? Ik bedoel niet dat er nooit iets mis mag gaan maar soms is er tussen mensen een bepaalde negtieve dynamiek ontstaan die erg lastig te doorbreken is.
Laat gaan, echt. De vriendschap was dramatisch en toxisch en jij wil eigenlijk meer dan vriendschap. Gaat weer een en al drama worden... Goed van haar dat zij je met rust laat.
Heb je geen andere vrienden? Afleiding?
Gaat het weer goed met je ouders? Klinkt wel heftig dat je hen bijna kwijt was. Sterkte.
Anonymousx schreef:
08-01-2022 01:24
Haha ja dat was het eigenlijk ook.
Ik weet dat het zo is, maar hoe zet ik de knop om door nooit meer aan dr te denken of terig te willen. Blijven denken wan de negatieve aspecten werkt soms, maar dan denk ik ook aan de fijne momenten. Ik weet dat ik het zo moet laten, maar ben bang dat ik jaren lang in een obsessie ga blijven verlangen naar iemand die niet meer in mijn leven is.

Brief schrijven klinkt zo wanhopig. Ik wil het wel, maar verstand zegt ook move the fuck onnnnnn

Het is zo "dramatisch" als je het zelf maakt/vindt. Als ik je openingspost lees mis je haar, en daar gaat het om.... en ik zeg altijd tegen mezelf, het leven is te kort om die gevoelens niet om te zetten in actie.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
kers schreef:
08-01-2022 09:49
Het is zo "dramatisch" als je het zelf maakt/vindt. Als ik je openingspost lees mis je haar, en daar gaat het om.... en ik zeg altijd tegen mezelf, het leven is te kort om die gevoelens niet om te zetten in actie.
Vraag me af of die ander op TO's actie zit te wachten, zeker na laatste post van TO.

Ik denk dat mensen juist soms gewoon anderen met rust moeten laten. Lijkt me heel vervelend als iemand steeds hun gevoelens en acties aan je opdringen.
FemiTrut schreef:
08-01-2022 09:56
Lijkt me heel vervelend als iemand steeds hun gevoelens en acties aan je opdringen.
?

Wat anderen ook schrijven: gewoon weer eens contact zoeken. Dan weet je waar je aan toe bent, ook al kan het tegenvallen.
Attraverso schreef:
08-01-2022 08:09
Laat gaan, echt. De vriendschap was dramatisch en toxisch en jij wil eigenlijk meer dan vriendschap. Gaat weer een en al drama worden... Goed van haar dat zij je met rust laat.
Heb je geen andere vrienden? Afleiding?
Gaat het weer goed met je ouders? Klinkt wel heftig dat je hen bijna kwijt was. Sterkte.

Dat weet ik. Ik zou ook niet meer willen. Het is alleen dat je valse hoop alsnog gaat creëren.
Jawel heb andere vrienden die ik dagelijks zie en spreek, daar gaat t niet om. Misschien moet ik het maar beter laten zitten. Geen zin in opnieuw gezeik en gezeur.
FemiTrut schreef:
08-01-2022 09:56
Vraag me af of die ander op TO's actie zit te wachten, zeker na laatste post van TO.

Ik denk dat mensen juist soms gewoon anderen met rust moeten laten. Lijkt me heel vervelend als iemand steeds hun gevoelens en acties aan je opdringen.
t gaat denk ik om de manier waarop je het dan doet, ik ben zelf blij dat ik met een hele goede vriendin weer contact opnam na vijf jaar, en zij ook. Dat was het goede voor ons samen, en dat weet je pas als je het probeert.
Anonymousx schreef:
08-01-2022 12:33
Dat weet ik. Ik zou ook niet meer willen. Het is alleen dat je valse hoop alsnog gaat creëren.
Jawel heb andere vrienden die ik dagelijks zie en spreek, daar gaat t niet om. Misschien moet ik het maar beter laten zitten. Geen zin in opnieuw gezeik en gezeur.
Dat gaat snel, nu praat je heel anders over haar. Als je haar vond zeiken en zeuren, of dat dit tussen jullie speelde: stop met achterom kijken en laat het zitten. Je vriendin verdient het ook daarvan bevrijd te zijn, die negativiteit tussen jullie-net als jij zelf. Ben wel verbaasd dat je haar dan zo mist dat je een topic erover opent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven