Meisjesnaam Josephine

08-06-2009 21:25 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Josephine? Mijn man is er helemaal weg van, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.

Ik lees graag jullie reacties!

Groetjes Isabel
quote:eleonora schreef op 09 juni 2009 @ 19:49:

[...]

Wat leuk lieverd, jij ook al een Fien!

Cool zijn ze he, die Fienen?Fienen zijn superkoel! Ze is zó stoer...... en schattig. Dat het tegelijk kan zeg!
quote:Marahbloem schreef op 09 juni 2009 @ 19:49:

[...]

Fien de la Mar heette Josephina de la Mar, Fien was een afkorting van haar voornaam. Maar neem aan dat je dat weet.Ja hoor, dat is bekend
supermooi, niet meer over twijfelen!

Als mijn vierde een dochter was geweest had ze Josephine Sophie (roepnaam Sophie) geheten.

En een naam vind je mooi of niet, er zijn geen namen die 'niet meer kunnen' , hooguit kun je zeggen dat ze heden ten dage niet meer zo populair zijn. Maar, om even in de zelfde termen te blijven spreken, volgens mij is Josephine juist een naam die 'terug van weggeweest' is.
Whatever, I do what I want
En TO? Ben je al overstag?

Of ben je zo'n topic-opener die iets neer plempt en vervolgens niet meer terug komt?
Als ze maar niet "Jo" genoemd wordt....
Als ik een dochter had gekregen dan was Josephine een serieuze optie geweest
Mooie naam. Je kunt ook nog kiezen voor Phine als roepnaam.
eleonora... Fien is zooo mooi!!!
Ik vind het een verschrikkelijke naam!
quote:luzzeke schreef op 10 juni 2009 @ 10:25:

eleonora... Fien is zooo mooi!!!(f)
Leuke reacties hier...

Ik vind Josephine een supermooie naam! Die éénlettergreep-hype van tegenwoordig is zoooo afgezaagd.

Maakt niets uit of het een meisje-meisje of een stoere meid wordt, want haar eigen naam past toch wel bij haar, zul je zien. Ik vind die ouderwetse namen altijd geweldig bij kleine meisjes (en bij volwassen vrouwen sowieso).

Mijn buurmeisje van 2 heet Elizabeth, vind ik ook geweldig.
Éénlettergreephype?

Goh, ben ik ineens hip en trendy geweest zonder dat ik het wist.....
Jammer eigenlijk dat vernoemen helemaal uit is .......mijn overgrootmoeder had ook een naam waar je van alles van kon maken , net zoals Josephine . Ze had er zelf een stuk of 8 , waarvan één - laten we zeggen - Josje . Al die 8 hadden er minstens 1 die afgeleid was van Josephiene ; een Josje , een José , een Fien , een Joziene , een Jozette , een Jo , een ............. ik vind zoiets geweldig .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ Yemes, Ja, dan had ik het ook zo geschreven, Josephien...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 juni 2009 @ 09:24:

Jammer eigenlijk dat vernoemen helemaal uit is .......Mijn dochter is naar haar oma genoemd. Eleonora dus...ik vind dat ook een hele mooi gebruik.
.........
elmervrouw wijzigde dit bericht op 11-06-2009 18:10
Reden: te persoonlijk
% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:eleonora schreef op 09 juni 2009 @ 19:49:Cool zijn ze he, die Fienen?Eh.. ik had dus nog niet alles gelezen. Sorry hoor, voor de mensen die een Fien hebben, maar ik heb er alleen maar negatieve associaties mee.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik vind het een prachtige naam, en heel mooi bij Isabel, mocht dat je echte naam zijn.. Josephine.. echt heel mooi.
quote:Elmervrouw schreef op 11 juni 2009 @ 18:10:

[...]

Eh.. ik had dus nog niet alles gelezen. Sorry hoor, voor de mensen die een Fien hebben, maar ik heb er alleen maar negatieve associaties mee.Ach ja, dat heb ik ook met zo veel namen. Kan gebeuren.
quote:crini schreef op 09 juni 2009 @ 20:57:

En een naam vind je mooi of niet, er zijn geen namen die 'niet meer kunnen' , hooguit kun je zeggen dat ze heden ten dage niet meer zo populair zijn.Rond 2005/2006 had ik een groep 5 leerling met de naam Beppie. Het kind heette niet eens Elisabeth, Liesbeth of Beppie Johanna of zoiets, nee, echt alleen maar Beppie. Dat vind ik toch wel een naam die tegenwoordig echt niet meer kan. Zat ze daar tussen de Sarah's, Veerles en Jasmijnen.
quote:iduna schreef op 12 juni 2009 @ 12:19:

[...]

Rond 2005/2006 had ik een groep 5 leerling met de naam Beppie. Het kind heette niet eens Elisabeth, Liesbeth of Beppie Johanna of zoiets, nee, echt alleen maar Beppie. Dat vind ik toch wel een naam die tegenwoordig echt niet meer kan. Zat ze daar tussen de Sarah's, Veerles en Jasmijnen.Lekker origineel juist. Anders kom je echt ui het Jasmijn-tijdperk. Nu moet ik wel zeggen dat Beppie niet bepaald mijn eerste keuze zou zijn...
Persoonlijk vind ik de naam niet heel erg leuk. Ik vind het niet lelijk ofzo, maar een beetje truttig...

(is niet lullig bedoeld hoor)
(psssttt: wat vinden jullie van de naam isolde?)
Isolde vind ik leuk!!
Isolde vind ik ook leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven