Lang glad haar. Hoe dan?
vrijdag 14 januari 2022 om 07:53
Om gelijk met de deur in huis te vallen: hoe zorg ik ervoor dat mijn haar net zo mooi en glad is als het haar van de mensen op tv?
Ik heb best mooi en dik haar tot voorbij mijn schouders. Ik erger me er alleen aan dat het best pluizig is. Een kapper heeft het zelfs wat kroezig genoemd. Ik vergelijk het wel eens met dat van Hermione (van Harry Potter) in de eerste films. Terwijl ze in de latere films 'opeens' mooi glad haar had!
Nu is het niet echt zo erg als dat, maar zo krijg je een idee.
En iedereen in series of films heeft zulk mooi golvend haar. Wat is daar nu het geheim van??
Ik snap dat ze allemaal professionals hebben die hun haar mooi maken, maar ik zou zo graag willen weten hoe dat dan gaat.
Ik heb best mooi en dik haar tot voorbij mijn schouders. Ik erger me er alleen aan dat het best pluizig is. Een kapper heeft het zelfs wat kroezig genoemd. Ik vergelijk het wel eens met dat van Hermione (van Harry Potter) in de eerste films. Terwijl ze in de latere films 'opeens' mooi glad haar had!
Nu is het niet echt zo erg als dat, maar zo krijg je een idee.
En iedereen in series of films heeft zulk mooi golvend haar. Wat is daar nu het geheim van??
Ik snap dat ze allemaal professionals hebben die hun haar mooi maken, maar ik zou zo graag willen weten hoe dat dan gaat.
vrijdag 14 januari 2022 om 11:39
Ooh! Ik heb ook stijl haar (hoewel er sinds de zwangerschap van mijn jongste zoon, nu bijna 17, wat slag in lijkt te zijn gekomen) en zou zo graag een bos krullen willen. Dat staat mij goed, het maakt de trekken in mijn gezicht zachter. Ik heb als tiener een keer een permanent laten zetten en dat was geen succes. De kapper heeft het een week daarna opnieuw gedaan, maar weer zonder veel resultaat. Mijn haar was eigenlijk vooral pluiziger geworden. Afgesloten hoofdstuk dus voor mij.Snoesje666 schreef: ↑14-01-2022 10:20Wat heeft men toch tegen krullen? Ik mag volgende week eindelijk naar de kapper en neem weer een permanent.
Van nature is mijn haar sluik, verschrikkelijk vind ik dat.
Mijn collega's verbazen zich erover dat mijn krullen "gekocht" zijn omdat ze zo natuurlijk lijken. De laatste weken is de fut eruit en steek ik het op, dan zie je jet niet zo erg.
Maar inmiddels is dat zo'n 35 jaar geleden, misschien zijn er nieuwe methoden? Heb jij ook echt heel stijl haar en lukt het toch? Hoe lang is het? Heb je kleine krulletjes of grotere? Hoe vaak moet het en tast het je haar niet vreselijk aan? Sorry voor de vele vragen, maar ik zou het wel heel fijn vinden om toch nog een keer een mooie kop met krullen te hebben, langer dan pakweg een halve dag na het uithalen van een ingevlochten kapsel en overspoten met haarlak...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 14 januari 2022 om 12:02
Goh, bedankt voor al de reacties!
Ik heb inderdaad slag in mijn haar en met geluk ook krullen en soms zelfs pijpenkrullen. Vind ik ook mooi! Maar dan liever gladde krullen en niet zulke pluizige.
Ik had al eens eerder wat gelezen over de CG-methode, maar nooit echt in verdiept. Ik zal dit weekend eens kijken welke van alle tips voor mij zou kunnen werken. En dan maar uitproberen, denk ik.
Ik heb al wel eens een behandeling bij de kapper gehad, maar daar zag ik niet veel verschil van. Gebruik sinds kort ook weer een masker, dus ms dat dat nog effect gaat hebben. En ms toch eens proberen of ik het goed kan föhnen evt met een andere borstel.
Ik heb inderdaad slag in mijn haar en met geluk ook krullen en soms zelfs pijpenkrullen. Vind ik ook mooi! Maar dan liever gladde krullen en niet zulke pluizige.
Ik had al eens eerder wat gelezen over de CG-methode, maar nooit echt in verdiept. Ik zal dit weekend eens kijken welke van alle tips voor mij zou kunnen werken. En dan maar uitproberen, denk ik.
Ik heb al wel eens een behandeling bij de kapper gehad, maar daar zag ik niet veel verschil van. Gebruik sinds kort ook weer een masker, dus ms dat dat nog effect gaat hebben. En ms toch eens proberen of ik het goed kan föhnen evt met een andere borstel.
vrijdag 14 januari 2022 om 13:10
Ik bedoel ook mooi lang haar. Niet vlassiger slierten oid.
vrijdag 14 januari 2022 om 16:39
Snoesje666 schreef: ↑14-01-2022 12:20Ik heb nog dezelfde kapster als 35 jaar geleden.
Volgens mij doet ze de techniek nu niet anders, ze is gewoon GOED.
Maar heeft het een bepaalde naam? Ik heb ook van dat supersluike haar en zou graag slag/golven willen. Vroeger heb ik wel eens een jetting gehad, dat was ook een soort permanent maar dat werkte alleen op kort haar. Voor lang haar ken ik alleen dat poedelpermanent van vroeger, maar dat heb jij dus niet?
(en eigenlijk wil ik dus gewoon jouw kapper
Harba lorifa
zaterdag 15 januari 2022 om 11:59
In films en series loopt er natuurlijk constant aan dat haar te klooien. Zelfs na vecht scènes valt het perfect glad terug.
Ik heb dik, zwaar, lang stijl haar. Het is uit zichzelf glad en stijl, ik föhn het nooit en gebruik ook geen stijltang.
Krullen oid er in houden is dan ook onmogelijk, zelfs met een permanent.
Ik zou het dus ontzettend leuk vinden om wel krullen te hebben. Hoop dat je een methode vindt die voor je haar werkt.
Ik heb dik, zwaar, lang stijl haar. Het is uit zichzelf glad en stijl, ik föhn het nooit en gebruik ook geen stijltang.
Krullen oid er in houden is dan ook onmogelijk, zelfs met een permanent.
Ik zou het dus ontzettend leuk vinden om wel krullen te hebben. Hoop dat je een methode vindt die voor je haar werkt.
zaterdag 15 januari 2022 om 12:04
Vl-inder schreef: ↑14-01-2022 12:02Goh, bedankt voor al de reacties!
Echt doen die methode. Ik heb er ook maanden tegenaan gehikt om er mee te beginnen maar wàt een resultaat heb ik. Er is trouwens een topic over hier. Als je me loept vind je dat vast wel.
zaterdag 15 januari 2022 om 17:59
Ik heb weleens zo'n beautyblogger zien voordoen hoe ze dat voor de film doen: belachelijk veel schuimversteviger uit zo'n spuitbus (niks bijzonders verder, gewoon Andrelon ofzo) en dan föhnen. Ze deed het lok voor lok, duurde dus heel lang, en er ging echt krankzinnig veel schuimversteviger in. Föhnen ging ook lok voor lok, dus lok pakken, helemaal verzadigen met schuimversteviger, föhnen, dan door naar de volgende lok.
Het duurde idioot lang dus, en er ging bijna een hele bus schuimversteviger in, maar het viel daarna wel zoals in de shampooreclames, helemaal stijl en heel erg glad, maar ook met die soepele val zeg maar. Ik vond het wel een eye opener. (Maar no way dat ik dat zelf ooit zou gaan doen).
Ik heb de video teruggevonden, deze was het: https://www.youtube.com/watch?v=u1G9z1Jgi9k
Het duurde idioot lang dus, en er ging bijna een hele bus schuimversteviger in, maar het viel daarna wel zoals in de shampooreclames, helemaal stijl en heel erg glad, maar ook met die soepele val zeg maar. Ik vond het wel een eye opener. (Maar no way dat ik dat zelf ooit zou gaan doen).
Ik heb de video teruggevonden, deze was het: https://www.youtube.com/watch?v=u1G9z1Jgi9k
zondag 16 januari 2022 om 12:53
Ik heb écht geen poedelhaar.Ginevra schreef: ↑14-01-2022 16:39Maar heeft het een bepaalde naam? Ik heb ook van dat supersluike haar en zou graag slag/golven willen. Vroeger heb ik wel eens een jetting gehad, dat was ook een soort permanent maar dat werkte alleen op kort haar. Voor lang haar ken ik alleen dat poedelpermanent van vroeger, maar dat heb jij dus niet?
(en eigenlijk wil ik dus gewoon jouw kapper)
Ik stuur je een pb.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 16 januari 2022 om 12:54
Aha, zo kan dat dus. Misschien een keer voor een avondje uit, maar niet echt iets voor elke dag!kweepeer schreef: ↑15-01-2022 17:59Ik heb weleens zo'n beautyblogger zien voordoen hoe ze dat voor de film doen: belachelijk veel schuimversteviger uit zo'n spuitbus (niks bijzonders verder, gewoon Andrelon ofzo) en dan föhnen. Ze deed het lok voor lok, duurde dus heel lang, en er ging echt krankzinnig veel schuimversteviger in. Föhnen ging ook lok voor lok, dus lok pakken, helemaal verzadigen met schuimversteviger, föhnen, dan door naar de volgende lok.
zondag 16 januari 2022 om 13:39
Gevonden. Ook verder op internet erover gelezen. Klinkt toch wel ingewikkeld.. Om bij de basis te beginnen heb ik nu in de bieb het boek van Lorraine Massey besteld.vivapimpelmees schreef: ↑15-01-2022 12:04Echt doen die methode. Ik heb er ook maanden tegenaan gehikt om er mee te beginnen maar wàt een resultaat heb ik. Er is trouwens een topic over hier. Als je me loept vind je dat vast wel.
zondag 16 januari 2022 om 13:51
Heb je Facebook? Er zijn ook talloze fb groepen hiervoor. Als je wilt kan je me een pb sturen.
vrijdag 21 januari 2022 om 10:41
Had je m'n berichtje gezien?vivapimpelmees schreef: ↑16-01-2022 13:51Heb je Facebook? Er zijn ook talloze fb groepen hiervoor. Als je wilt kan je me een pb sturen.