Het is uit, wat nu?

17-01-2022 15:08 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 weken geleden heeft mijn ex het na 1,5 jaar onverwachts uitgemaakt. We hebben veel ups en downs gehad in onze relatie, maar ik vond het de laatste tijd erg goed gaan. Alleen de dagen voor dat hij het uitmaakte ging het wat minder doordat ik ziek was en niet goed in mn vel zat en dat afreageerde op hem. Hier heb ik ook gewoon mijn excuses voor aangeboden en hij zei dat hij het begreep. We hebben elkaar toen 2 dagen niet gezien en toen is hij weer langsgekomen. Toen hebben we een erg goed gesprek gehad en dacht ik dat we er wel uit zouden komen. hij vond het zelf ook een erg goed gesprek, alleen zag het uiteindelijk toch niet meer zitten. Hij kon toen ook niet duidelijk uitleggen waarom hij het niet meer zag zitten. We hebben toen 1,5 week geen contact gehad, totdat ik opeens zag dat hij me op sociale media verwijdert had. Toen heb ik hem geappt met de vraag of hij wilde praten, omdat ik graag duidelijkheid wilde waarom hij me overal verwijderd had en waarom hij het nou niet meer zag zitten. we hebben toen een paar dagen later afgesproken en toen gaf hij aan dat hij me verwijderd had omdat hij het te moeilijk vond om mijn naam telkens te zien. Ook zei hij dat hij het uitgemaakt had omdat hij vond dat we teveel ruzies hadden en omdat hij erg onzeker was over zichzelf en dat niet meer wilde. Als ik 10 positieve dingen (complimenten) tegen hem zei en 1 negatief ding(als ik iets aangaf wat ik graag anders wilde zien aan hem), bleef het negatieve hangen, waardoor hij het idee had, dat hij het niet goed kon doen voor mij. Hij gaf wel aan nog steeds heel erg veel van me te houden en dat hij me heel erg zou gaan missen. Sindsdien heb ik geen contact meer met hem gehad, dit was 2 weken geleden.
Nu zeggen diverse mensen (gemeenschappelijke vrienden) tegen me dat hij gewoon met zichzelf in de knoop zit en dat hij met 1a2 maanden wel spijt zou krijgen.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, moet ik hem gewoon de tijd geven en wachten, in de hoop dat hij nog terugkomt op zijn beslissing of moet ik dit niet meer willen en proberen over hem heen te komen?
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat je hem nog een kans zou willen geven. Hij heeft het uitgemaakt en hij geeft geen enkele indruk dat hij hier spijt van heeft. Als hij je over een maand al terug zou willen, dan neem je hem toch niet terug?
Daarnaast: in 1,5 jaar al veel ups en downs is nooit een goed teken, die eerste tijd hoort juist leuk te zijn. Ik snap hem dus wel.

En tot slot: ik ben nu 3 jaar samen met mijn partner, maar ik heb hem nog nooit gezegd dat ik graag iets anders aan hem zou zien (en hij is echt niet perfect). Natuurlijk wordt hij daar onzeker van, dat is toch niet leuk om te horen? Zoek dan iemand die wel perfect bij je past.

Dus: geen contact meer, flink uithuilen en weer door met je leven.
Nee, het is beter hem serieus te nemen en je erbij neer te leggen dat hij geen relatie meer wil hebben. Jullie hadden gewoon niet zo’n goede relatie blijkt uit je tekst.
Zoek afleiding in plaats van aanleidingen waardoor jij denkt dat de relatie nog kans maakt.
Je komt erg wanhopig over.
Sterkte 🌹
Uit is uit.

Ik heb t ook diverse keren weer geprobeerd met diverse dames: het is nutteloos.

Move on.
Ladida1981 schreef:
17-01-2022 15:15
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat je hem nog een kans zou willen geven. Hij heeft het uitgemaakt en hij geeft geen enkele indruk dat hij hier spijt van heeft. Als hij je over een maand al terug zou willen, dan neem je hem toch niet terug?
Daarnaast: in 1,5 jaar al veel ups en downs is nooit een goed teken, die eerste tijd hoort juist leuk te zijn. Ik snap hem dus wel.

En tot slot: ik ben nu 3 jaar samen met mijn partner, maar ik heb hem nog nooit gezegd dat ik graag iets anders aan hem zou zien (en hij is echt niet perfect). Natuurlijk wordt hij daar onzeker van, dat is toch niet leuk om te horen? Zoek dan iemand die wel perfect bij je past.

Dus: geen contact meer, flink uithuilen en weer door met je leven.
het is toch heel normaal om irritaties te hebben aan elkaar, dat moet je toch gewoon tegen elkaar kunnen uitspreken?
Niet
Trekken
Aan
Een
Dood
Paard
lilalinda schreef:
17-01-2022 15:21
Niet
Trekken
Aan
Een
Dood
Paard
Dat. Hij brengt het nog aardig tegen je, maar hij is er ook gewoon klaar mee. Je relatie klinkt ook helemaal niet leuk. Zeker niet als het nog relatie kort was en je steeds moet praten.
Niets zo irritant ook als een ex die niet los wil laten waardoor je uiteindelijk onaardig moet doen en blokkeren omdat diegene je niet met rust laat. Hou de eer aan jezelf en ga verder.
Het spijt me hoor, maar als je er nou straks over een paar maanden met wat meer afstand naar kijkt, ben je waarschijnlijk blij dat het zo gelopen is. Ik lees namelijk eigenlijk helemaal niet zo'n fijne relatie.
Veel ups en downs? In anderhalf jaar tijd? Dat zegt mij eigenlijk al genoeg.
Laat het lekker zo, geef je liefdesverdriet de kans om te slijten en door.
Nee, ik ben het met Ladida eens.

Ik heb een relatie gehad waarin ik kritiek kreeg, en soms te horen kreeg dat hij zich aan me irriteerde.

Hij dacht ook dat hij dat gewoon moet kunnen zeggen, en dat er veel leuke momenten en complimenten tegenover staan maar zo werkt dat niet. Het maakte me onzeker.

Als ik niet de vrouw voor je ben zeg dat dan gewoon, dan kan ik mijn eigen weg gaan zonder dat mijn hele zelfvertrouwen eraan gaat. Ik heb het ook zelf maar uitgemaakt want hij snapte dit echt niet.
Liv20 schreef:
17-01-2022 15:19
het is toch heel normaal om irritaties te hebben aan elkaar, dat moet je toch gewoon tegen elkaar kunnen uitspreken?
Af en toe een irritatie hebben richting de ander vind ik niet onder 'veel ups en downs hebben' vallen. Echt, volgens mij leg je de lat te laag.
Orbifolia schreef:
17-01-2022 15:26
Dat. Hij brengt het nog aardig tegen je, maar hij is er ook gewoon klaar mee. Je relatie klinkt ook helemaal niet leuk. Zeker niet als het nog relatie kort was en je steeds moet praten.
Niets zo irritant ook als een ex die niet los wil laten waardoor je uiteindelijk onaardig moet doen en blokkeren omdat diegene je niet met rust laat. Hou de eer aan jezelf en ga verder.
waar baseer jij op dat ik hem lastig val? ik heb alleen 1x gevraagd om te praten om normaal een uitleg te krijgen, volgensmij is dat best redelijk na een relatie van 1,5 jaar??
Avage schreef:
17-01-2022 15:29
Nee, ik ben het met Ladida eens.

Ik heb een relatie gehad waarin ik kritiek kreeg, en soms te horen kreeg dat hij zich aan me irriteerde.

Hij dacht ook dat hij dat gewoon moet kunnen zeggen, en dat er veel leuke momenten en complimenten tegenover staan maar zo werkt dat niet. Het maakte me onzeker.

Als ik niet de vrouw voor je ben zeg dat dan gewoon, dan kan ik mijn eigen weg gaan zonder dat mijn hele zelfvertrouwen eraan gaat. Ik heb het ook zelf maar uitgemaakt want hij snapt dit echt niet.
Precies dit; sommige mensen begrijpen niet dat een volwaardige relatie betekent dat je elkaar ook in de waarde kan laten.

Ik heb het ook met veel pijn en verdriet uitgemaakt vanwege het kritiek. Dat kan je dan niet goed maken door daarna 10 complimenten te geven. Vooral de manier waarop; jezelf beter vinden en denken te kunnen afgeven op iemand doordat je zelf niet lekker in je vel zit is gwn not done.

Dus kan me voorstellen dat hij totaal geen behoefte meer voelt contact te behouden.
Een bepaalde opmerking van kritiek kan door een opstapeling te veel worden en dan heb je geen zin meer in die persoon.

Accepteer elkaar volledig of laat elkaar met rust. Je kan elkaar niet veranderen en als je dat wel wilt kun je dat op een liefdevolle manier proberen zonder de ander neer te halen.
Liv20 schreef:
17-01-2022 15:32
waar baseer jij op dat ik hem lastig val? ik heb alleen 1x gevraagd om te praten om normaal een uitleg te krijgen, volgensmij is dat best redelijk na een relatie van 1,5 jaar??

Ik val de andere reageerder even bij. Het is uit. Hij wil je niet meer in je leven. Er over door blijven gaan is hetzelfde als lastig vallen. Je zoekt hier naar antwoorden om juist door te gaan en weer contact op te nemen met hem etc. Dus weer contact met hem opnemen en blijven houden. Je zoekt naar redelijkheid om een ding en dat is doorgaan met de relatie.
Vandaar dat verwoordingen bij jou scherp overkomen.

Besef goed dat alles is gebaseerd op het verhaal wat jij hier neer hebt gezet. Het was even wel goed, maar toch ook weer niet want jij voelde je niet goed.
Het gaat helemaal nergens over de fantastische tijd die jullie hadden.
Er zijn meer jongens dan kerk torens
voor een volgende keer:
in een leuke relatie heb je de eerste jaren geen Ups&Downs, dan vraag je je alleen maar af, waar je deze leuke vent/vrouw toch aan te danken hebt
Liv20 schreef:
17-01-2022 15:32
Maar jullie hebben toch een goed gesprek gehad?
En toch besloot hij te stoppen.

En nu wil je weer een gesprek?

Ik snap dat je verdrietig bent, maar een relatie van 1,5 jaar met veel ups en downs is voor mij al een enorme alarmbel.

De eerste paar jaar van een relatie moet het eigenlijk vooral leuk zijn.

:hug: en probeer hem toch maar los te laten.
Hij wil niet meer.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 15:50
0.32% gewijzigd
Meeste kans op een verzoening ooit (als je dat nog zou willen) maak je denk ik door hem eerst gelijk, en daarna veel tijd te geven.
cafe-lungo schreef:
17-01-2022 15:44
Er zijn meer jongens dan kerk torens

Juist, geen handje vol maar een landje vol.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
De downs kwamen doordat de communicatie erg slecht was tussen ons, ik wilde sommige dingen die wat minder gingen graag met hem bespreken, maar hij sloeg dan altijd helemaal dicht, omdat hij niet over negatieve dingen wil praten en dan dus niks meer zei
Antoon69 schreef:
17-01-2022 15:49
Meeste kans op een verzoening ooit (als je dat nog zou willen) maak je denk ik door hem eerst gelijk, en daarna veel tijd te geven.
Dit denk ik ook. Een gesprek heeft natuurlijk geen zin als je hem niet eens erkent in zijn gevoelens.

Zo te lezen ben je het er niet mee eens dat het terecht is dat hij onzeker werd van je kritiek.

Wat wil je dan nog van hem? Het wordt dan inderdaad alleen maar lastigvallen wat je doet.
Ik heb besloten dat als iemand het met mij uitmaakt, nooit meer iemand toe te laten in m’n leven en zeker geen contact er mee op te nemen. Als iemand het uitmaakt heeft hij of zij een goede reden. Als ze terugkomen is die reden vaak: ik verveel me, ik voel me even eenzaam en het vaakst: ik ben geil en heb geen zin om iemand te versieren laat ik kijken of x er nog voor te porren is. In enkele gevallen wil iemand je gewoon even uit je evenwicht brengen. Als je na anderhalf jaar niet goed genoeg bent, ben je dat niet ineens wel nadat het half jaartje uit is.
Liv20 schreef:
17-01-2022 15:19
Na 1,5 jaar ups en downs? Als in meerdere ups en downs? Dan zijn jullie gewoon geen match.
Antoon69 schreef:
17-01-2022 15:49
Op wat voor manier moet ik hem dan laten merken dat ik hem begrijp?
Liv20 schreef:
17-01-2022 15:53
De downs kwamen doordat de communicatie erg slecht was tussen ons, ik wilde sommige dingen die wat minder gingen graag met hem bespreken, maar hij sloeg dan altijd helemaal dicht, omdat hij niet over negatieve dingen wil praten en dan dus niks meer zei
Dan is dit toch geen leuke man om een relatie mee te hebben? Als het eerste jaar al moeizaam is belooft dat meestal niet veel goeds. Relaties hoeven echt niet zo dramatisch en moeizaam. Een leuke relatie gaat in de basis gewoon vanzelf.
Liv20 schreef:
17-01-2022 16:14
Op wat voor manier moet ik hem dan laten merken dat ik hem begrijp?
begrijp je hm wel echt? of doe je alsof??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven