Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zo'n stacaravan was vast leuk, met kleine kinderen. Maar nu pas het niet meer. Ik zou hem verkopen en andere vakanties bedenken
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 19:44
Ik heb netjes eerder in dit topic gezegd dat we allebei ongeveer evenveel verdienen. We gooien alles op 1 hoop en krijgen allebei 200 zakgeld in de maand. Ik spaar dat, ga af en toe uit eten of geef het uit aan de kinderen. Mijn vriend geeft het uit aan motor en auto en snowboarden. Allemaal prima. 200 euro gaat naar de garage voorheen en nu naar zijn nieuwe motor. Dat streept ongeveer weg tegen de kinderrekening en cadeautjes.
Zo gek is dat toch niet?
En vervolgends trekt hij jouw spaarrekening leeg van de 200 die jij steeds hebt gespaard en leent hij bij je ouders en dat allemaal alleen voor zichzelf....en dat is dan ook nog op basis van jouw eigen voorstel.

Ben je bang om hem kwijt te raken wanneer je hem geen geld geeft?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-01-2022 07:21
zo'n stacaravan was vast leuk, met kleine kinderen. Maar nu pas het niet meer. Ik zou hem verkopen en andere vakanties bedenken
Ik niet, niets mis mee. Ik ging op mijn 14de nog naar de camping en tienertoeren: niets mis mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar zeg, mijn relatie zou het niet zijn. Jullie delen niets, behalve het huis en het bed. Klinkt niet als een hele stevige basis.

Iemand die zo slecht met geld kan omgaan en op dat gebied duidelijk nog niet volwassen is moet gewoon lekker gaan latten.
Ladida1981 schreef:
19-01-2022 08:33
Wat bizar zeg, mijn relatie zou het niet zijn. Jullie delen niets, behalve het huis en het bed. Klinkt niet als een hele stevige basis.

Iemand die zo slecht met geld kan omgaan en op dat gebied duidelijk nog niet volwassen is moet gewoon lekker gaan latten.

Maar dat kunnen/zijn ze dus beiden niet op financieel gebied.

De één heeft het te makkelijk uit, maar de ander laat dat ook gewoon over zich heen komen. TO stelt geen grenzen en heeft zelf ook maar matig inzicht wat wel en niet kan. TO heeft wel grote wensen. Ook zonder deze man, heeft ze haar financiën niet direct op orde.
LoveMalta schreef:
19-01-2022 07:18
Heeft hij nou 200 zakgeld en de garage? die kost, 200? die gaat dus weg. Daarvoor komt voor 200 een motor (pm) dus hij heeft alleen, een motor en 200 zakgeld voor vakantie enz? Hij 400 en jij met z'n 3'en 200? dus jij hebt eigenlijk rond de 66 euro pp en hij 400. Of begrijp ik het verkeerd.
Denk het wel. Weet niet of to het bewust zo vaag houdt, maar wat ik lees is er 200 zakgeld vrij te besteden voor beiden. En geeft zij daarbovenop ongeveer 200 aan de kids uit en hij hetzelfde bedrag aan de garage/motor.

Overigens begrijp ik niet waarom het én én moet zijn als er een magere spaarrekening is. 400 euro is nl. de 10% van hun inkomen dat ze minimaal zouden moeten kunnen sparen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-01-2022 07:38
En vervolgends trekt hij jouw spaarrekening leeg van de 200 die jij steeds hebt gespaard en leent hij bij je ouders en dat allemaal alleen voor zichzelf....en dat is dan ook nog op basis van jouw eigen voorstel.

Ben je bang om hem kwijt te raken wanneer je hem geen geld geeft?
Dit inderdaad. Waarom ook nog eens schuld maken bij jou ouders en niet bij die vriend die toch bulkt van het geld. Straks is het nog zo dat ze het niet uit wil maken, want anders ziet ze haar geld niet terug.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-01-2022 07:39
Ik niet, niets mis mee. Ik ging op mijn 14de nog naar de camping en tienertoeren: niets mis mee.
maar jij hoeft net met TO op vakantie, haar kinderen geven aan wel eens iets anders te willen
Alle reacties Link kopieren
Tja als ze zien dat partner van to gaat snowboarden en motorrijden willen ze ook wel wat verder dan de stacaravan,
Daar komt nog bij dat als ze straks op de middelbare school zitten dat ze ook uit gaan in de weekenden en meer hun eigen leven hebben.
Sportwedstrijden zijn ook in de weekenden.

TO waarom gaan jullie niet latten?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zal ook voor de kinderen scheef voelen, inwonende vriend van mama houdt vakantie in het buitenland en zij mogen naar de camping, want voor meer is geen geld. Sja. En TO, voor buitenland hoef je natuurlijk niet gelijk te vliegen.

En... hun vader neemt ze toch hoop ik ook wel mee op vakantie?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 08:19
Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
Maar als je over geld moet piekeren, voel je je toch niet veilig?
Alle reacties Link kopieren
Nee, de 200 euro die voor elk overblijft is voor vriend zakgeld en voor TO voor noodzakelijke kosten voor o.a. de kinderen. Klopt dus niks van, én ze kunnen beide niet budgetteren en als klap op de vuurpijl leven ze niet echt samen. Samen wonen, alas, maar daar blijft het dan ook bij. Lullig idd voor die kinderen, stiefpa maakt de blits met vakanties waar hij ook niet eens het geld voor heeft, en zij moeten altijd maar kamperen. Opzich niks mis mee en heel leuk, maar het zit in dit huishouden scheef.

Maar ja, hij geeft complimentjes en kan de auto repareren.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-01-2022 10:05
maar jij hoeft net met TO op vakantie, haar kinderen geven aan wel eens iets anders te willen
Iedereen wil iets van TO...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt wel duidelijk dat er een verschil is in prioriteiten als het op geld aankomt. Tussen jou en hem en tussen jullie beiden en menig forummer.
Ik begrijp het nooit zo als mensen die het al niet breed hebben geld gaan lenen voor dingen waar ze best zonder kunnen. Dat is ook wel mijn opvoeding. Behalve voor een woning, wordt er niet geleend.
Bij jou ligt die grens anders, begrijp ik, anders zou je niet meegaan in zijn uitgaven. Ik krijg wel het gevoel - en dat is niet aanvallend bedoeld - dat je het moeilijk vindt om uit te maken waar de grens wel ligt bij jou. Een motor verkopen zonder er geld voor te krijgen, dat is eigenlijk gewoon weggeven. Dat zou ik nooit doen. Jammer, maar dan wacht de verkoop maar. Daar zit vast ook een aspect van jouw persoonlijkheid, dat je mensen wil pleasen en daardoor geen grenzen trekt.
Als jouw vriend iets wil, dat hij niet kan betalen, dan help jij hem in feite om 'boven zijn stand' (ik weet niet of dat in NL ook een uitdrukking is) te leven. En een lening moet ook terugbetaald kunnen worden. Dan kan hij er even goed een paar jaar voor sparen, hoeft hij niets te lenen.
Ik vind het ook zo jammer voor je kinderen. Niet dat ik je een schuldgevoel wil aanpraten, maar uiteindelijk is het ten koste van hen.
Ik weet niet of je er open voor staat, maar ik denk dat het in jouw geval mogelijk een goed idee is om met een financieel adviseur te praten. Ik weet niet wat voor voorzieningen daar zijn in NL, maar misschien kan het helpen om je gesterkt te voelen in het trekken van grenzen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-01-2022 10:40
Iedereen wil iets van TO...
Mijn mening;
To ga lekker latten kan ieder doen en laten en geld uitgeven naar eigen idee.
Ook wel zo lekker rustig voor de puberteit straks met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-01-2022 10:40
Iedereen wil iets van TO...
misschien kun jij haar stacaravan kopen??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-01-2022 10:46
misschien kun jij haar stacaravan kopen??
Doe dat maar niet dan heeft toekomstige ex nog een tijdelijk onderkomen tot alles geregeld is.
( even vooruit denken)
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
19-01-2022 10:40
Nee, de 200 euro die voor elk overblijft is voor vriend zakgeld en voor TO voor noodzakelijke kosten voor o.a. de kinderen. Klopt dus niks van, én ze kunnen beide niet budgetteren en als klap op de vuurpijl leven ze niet echt samen. Samen wonen, alas, maar daar blijft het dan ook bij. Lullig idd voor die kinderen, stiefpa maakt de blits met vakanties waar hij ook niet eens het geld voor heeft, en zij moeten altijd maar kamperen. Opzich niks mis mee en heel leuk, maar het zit in dit huishouden scheef.

Maar ja, hij geeft complimentjes en kan de auto repareren.
Een garage kan dat ook en is goedkoper
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
19-01-2022 09:27
Maar dat kunnen/zijn ze dus beiden niet op financieel gebied.

De één heeft het te makkelijk uit, maar de ander laat dat ook gewoon over zich heen komen. TO stelt geen grenzen en heeft zelf ook maar matig inzicht wat wel en niet kan. TO heeft wel grote wensen. Ook zonder deze man, heeft ze haar financiën niet direct op orde.
Ik draai ieder dubbeltje om als het gaat om het huishouden en schoenen, fietsen enz. Alles in de aanbieding of tweedehands. Dus dat je zo over mij oordeelt kan ik niet waarderen.
De enige droom die ik had was een rust plekje in het bos. Ik ben begonnen met een caravan van 4000 euro en heb het verkocht voor 10000 euro een jaar later. Ik kocht voor dat geld een droomplekje op de Veluwe dat inmiddels 28000 euro waard is.
En ja, die houd ik. Het is mijn paradijs waar we met het hele gezin van genieten en het kost me 1500 euro per jaar. Waar een ander voor 1x per jaar van op vakantie kan kunnen wij het gehele jaar door.
Ieder zijn eigen visie maar ik vind absoluut niet dat ik niet zuinig ben.
Ik heb alleen een probleem met 'nee' zeggen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
19-01-2022 10:10
Tja als ze zien dat partner van to gaat snowboarden en motorrijden willen ze ook wel wat verder dan de stacaravan,
Daar komt nog bij dat als ze straks op de middelbare school zitten dat ze ook uit gaan in de weekenden en meer hun eigen leven hebben.
Sportwedstrijden zijn ook in de weekenden.

TO waarom gaan jullie niet latten?
Omdat ik houd van mijn koophuis. De droomplek gevonden en die kan ik niet alleen betalen.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:24
Ik draai ieder dubbeltje om als het gaat om het huishouden en schoenen, fietsen enz. Alles in de aanbieding of tweedehands. Dus dat je zo over mij oordeelt kan ik niet waarderen.
De enige droom die ik had was een rust plekje in het bos. Ik ben begonnen met een caravan van 4000 euro en heb het verkocht voor 10000 euro een jaar later. Ik kocht voor dat geld een droomplekje op de Veluwe dat inmiddels 28000 euro waard is.
En ja, die houd ik. Het is mijn paradijs waar we met het hele gezin van genieten en het kost me 1500 euro per jaar. Waar een ander voor 1x per jaar van op vakantie kan kunnen wij het gehele jaar door.
Ieder zijn eigen visie maar ik vind absoluut niet dat ik niet zuinig ben.
Ik heb alleen een probleem met 'nee' zeggen helaas.
Nee we gaan geen motor kopen want we hebben daar geen geld voor. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:27
Omdat ik houd van mijn koophuis. De droomplek gevonden en die kan ik niet alleen betalen.
Dus je blijft bij hem om financiële redenen?

Jij leeft echt in een sprookje die jezelf niet eens kan betalen, in de hoop dat die kikker van jou ooit in een prins veranderd maar diep van binnen weet dat dit niet gaat gebeuren met een hoopje kikkerdril.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie met 2 inkomens a 4000 = 8000 per maand moeten beknibbelen, geen spaargeld lijken op te bouwen etc. Het probleem bij dat inkomen kan niet alleen die motor zijn toch? Of is dat inkomen bruto?

Overigens eens met de meesten; dat jij van de 200 allerlei dingen voor de kinderen betaald en hij die 200 het echt vrij te besteden heeft voor hobby en vakanties + nog 200 voor de stalling is niet eerlijk.
kleinezon wijzigde dit bericht op 19-01-2022 17:42
5.07% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat ik gezegd heb waar iedereen de conclusie uit getrokken heeft dat mijn vriend op dure vakantie gaat. Dat doet hij namelijk niet. Maar ik zal het wel verkeerd uitgelegd hebben. Hij zou wel een keer met een vriend op motor vakantie willen. Verder geeft hij niet om dure vakanties. Hij is opgegroeid met kamperen. Dat vindt hij het leukste dat er is.
Mijn kinderen kraaien ook niet om de vakanties maar ik vind dat ik het de verplicht ben aangezien het geen camping kinderen zijn. En ik kreeg ook veel dure reizen vroeger van mijn ouders.
Maar ik kan natuurlijk ook eens kijken of we met de auto naar het buitenland kunnen.
En dat de spaarrekening leeg is (8000 euro valt wel mee, bij elkaar gespaard in een jaar, nadat we blut waren van de verbouwing) maar er moeten nog wat klussen gedaan in huis waardoor ik ervan baal dat vriendlief vervolgens een paar duizend euro van de rekening haalt (als lening maar ik zie het niet voor me dat hij het terug kan betalen) voor een motor waarvan ik overtuigd was dat hij alles voor elkaar had.

Maar ik ben blij te lezen dat jullie het ook niet helemaal eerlijk vinden dat hij 400 euro heeft voor alle leuke dingen en ik 200 euro voor mezelf en wat dingetjes voor de kinderen.
Daar ga ik eens wat mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
19-01-2022 17:31
Dus je blijft bij hem om financiële redenen?

Jij leeft echt in een sprookje die jezelf niet eens kan betalen, in de hoop dat die kikker van jou ooit in een prins veranderd maar diep van binnen weet dat dit niet gaat gebeuren met een hoopje kikkerdril.
Ik blijf bij hem omdat ik van hem houd ondanks zijn gat in zijn hand. Ik ga niet latten vanwege een huis waar ik de rest van mijn leven niet meer uit wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven