Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 16:12
Die doet dat niet helaas. Die heeft nog minder over voor zijn kinderen. Vandaar dat al mijn spaargeld naar de kinderen gaat. En dat vind ik niet erg.
Waar vind je deze types? En waarom ga je er elke keer van dit soort verbintenissen mee aan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar goed de garage is opgedoekt gelukkig mag de stacaravan plus staanplaats blijven.
Ik begrijp niets van jullie uitgaves en beslissingen.
DS1971 schreef:
18-01-2022 16:51
Van de andere kant: als je weinig geld hebt en wel een stacaravan, dan is de keuze om met het vliegtuig op vakantie te gaan met de kinderen ook niet de meest logische.

Zo spaarzaam klinkt to mij dan ook weer niet. Eerder alsof ze zelf niet heel veel grip op de financiën heeft en dan ook nog een extra probleemgeval in huis heeft gehaald.
Nee, dat vliegtuig slaat ook nergens op. En inderdaad niet nodig dat partner dat allemaal voor de kinderen bekostigt. Waarom zou die man meer geld in de kinderen moeten steken dan de vader van die kinderen?

Maar dat is allemaal nog geen excuus om een motor met geleend geld te kopen.

TO had beter met een accountant of budgetcoach een relatie kunnen hebben dan met een doener die alles zelf kan repareren.
Zo spaarzaam klinkt to mij dan ook weer niet. Eerder alsof ze zelf niet heel veel grip op de financiën heeft en dan ook nog een extra probleemgeval in huis heeft gehaald.
TO had beter met een accountant of budgetcoach een relatie kunnen hebben dan met een doener die alles zelf kan repareren.
Ik denk dat dit wel de kern van het probleem raakt. Dat is die motor van vriendlief nog niet eens, toegegeven: het helpt absoluut niet mee, maar eerder idd de financiële houding/opvoeding van TO zelf. En van haar partner uiteraard.
Wat maakt het uit wat andere mannen normaal vinden? Hoofdzaak is wat jij wil.

Treurig om te zien dat je vooral een relatie hebt voor de gezelligheid en het is handig en het is warm in bed. Niets samen delen qua interesses of echt samen een bepaalde kant op willen in het leven. Gedoemd te mislukken. Ik druk je op het hart om z.s.m. samen een hobby te nemen, dansles, godbetert samen toertochten maken met een huurmotor, geocachen, iets, want dit is heel leeg en dit houd je geen 10+ jaar vol.

Ja, heus, ik vind het ook fijner om samen te zijn dan alleen en ik wilde een kind en alles, maar dan toch vooral met deze man met wie ik heel veel deel qua passies en interesses en kijk op het leven.
viva-amber schreef:
18-01-2022 16:53
Wanneer hij jou auto maakt dan kook of strijk jij of je betaalt in natura.

Maar serieus in een relatie doe je toch dingen voor niets voor elkaar?
Waarom moet tegen over alles een compensatie staan?
Ze weegt af of een leven zonder hem financieel beter is.
Lorem_Ipsum schreef:
18-01-2022 17:01
Nee, dat vliegtuig slaat ook nergens op. En inderdaad niet nodig dat partner dat allemaal voor de kinderen bekostigt. Waarom zou die man meer geld in de kinderen moeten steken dan de vader van die kinderen?

Mijn ex betaalt ook niet mee aan mijn vakantie met de kinderen hoor. Dat betalen mijn vriend en ik.
abracadabra schreef:
18-01-2022 18:00
Mijn ex betaalt ook niet mee aan mijn vakantie met de kinderen hoor. Dat betalen mijn vriend en ik.
Nee, dat is ook logisch. Exen gaan zelf met hun kinderen op vakantie.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 14:39
Maar hij repareert wel mijn auto en mijn motor (ik heb een oud ding dat geen fluit waard is en ik zelf betaald heb). Als we de financiën zo gescheiden gaan houden, is dat een vriendendienst wat hij voor me doet? Of moet ik hem dan gaan betalen voor zijn diensten?
Ik ben er gewoon nog niet van overtuigd dat ik er financieel beter van wordt als we de financiën gaan scheiden. Ik heb een stacaravan die ik grotendeels bekostigd van mijn eindejaars uitkering en wat verhuur. Maar de rest vangt hij ook mee op (omdat hij er ook plezier aan heeft). En hij betaalt toch ook mee aan eten en onderdak voor mijn kinderen.
Vakanties gebeuren niet vanwege geld gebrek (alles zit in ons huis dat we helemaal opgeknapt hebben) en we hebben onze stacaravan. Maar ik ga toch eens kijken of ik van de gezamenlijke rekening op vakantie kan met de kinderen naar het buitenland. Hij wil niet mee. Maar moet ik het dan zelf bekostigen? Wat moet dat moet maar een reisje met het vliegtuig is niet even iets dat ik alleen kan neertellen in het hoogseizoen. Ik heb mijn kinderen zojuist een groot cadeau gegeven voor het afscheid van groep 8.

Maar moet je er dan financieel beter van worden? Met een beter gevoel over de verdeling zou je al blij kunnen zijn.

Er zijn geen vakantie ivm geldgebrek, maar er is well een stacaravan?

Hebben jullie je prioriteiten wel helemaal op orde? Hoe meer ik lees hoe meer ik denk dat jullie allebei een heel rare relatie met geld hebben en een heel onjuist beeld van wat kan met jullie inkomen.
Vivanomore schreef:
18-01-2022 14:13
In hoeverre draagt hij bij aan het gezinsinkomen? Hoe hebben jullie de gezamenlijke uitgaven verdeeld?
Waarom antwoord je niet op bovenstaande vragen?
Vivanomore schreef:
18-01-2022 19:08
Waarom antwoord je niet op bovenstaande vragen?
Ik weet niet wat je nog meer wilt weten. Ik geloof dat mijn gehele financiële situatie inclusief bedragen hier in het forum ligt.
Andersom schreef:
18-01-2022 19:01
Maar moet je er dan financieel beter van worden? Met een beter gevoel over de verdeling zou je al blij kunnen zijn.

Er zijn geen vakantie ivm geldgebrek, maar er is well een stacaravan?

Hebben jullie je prioriteiten wel helemaal op orde? Hoe meer ik lees hoe meer ik denk dat jullie allebei een heel rare relatie met geld hebben en een heel onjuist beeld van wat kan met jullie inkomen.
Wij kiezen voor de stacaravan waar we het hele jaar naartoe kunnen ipv 1x per jaar op vakantie. Is dat zo een gekke keuze?
Alleen hebben de kinderen een leeftijd dat ze best eens naar het buitenland willen. En dat wil ik ze graag meegeven. Kan ik op zich wel betalen maar dan is er nauwelijks spaargeld meer. Het is keuzes maken.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 08:19
Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
Is dit niet voldoende om te beseffen dat hier geen toekomst in zit en je dus zeker niet van gezamelijk geld dure uitgaves moet doen voor iets wat hij graag wil.

Je verkoopt jouw motor en hij krijgt dat geld om een motor van te kopen terwijl hij ook op vakantie gaat met vrienden en jij geen geld voor een vakantie mt de kinderen hebt.
Vuistregel 1 koop niks als je het niet zonder moeite kan kopen.
Lenen voor een motor bij jouw ouders, geld van de gemeenschappelijke spaarrekening en geld van jou van jouw verkoop van jouw motor is is dus eigenlijk een motor zonder er vanuit hem al te veel geld in te steken. Ben iverigens bang dat je naar je motorgeld kan fluiten als hij al weg is maar geld niet komt.
Maargoed dat is makkelijk geregeld met een beetje sex en regelmatig zeggen dat hij van je houd en je accepteert zijn gedrag en uitgaves, makkelijker kan niet.
Ik denk dat deze man niet aan jouw wensen kan voldoen. Je wilde een nieuw gezin maar kreeg er een groot kind, die al je geld uitgeeft bij.

Zelf ben ik gescheiden en ben inmiddels getrouwd met een jongere man. Ik wilde de financiën gescheiden houden omdat ik vond dat hij niet voor mijn kinderen moest betalen. Hij gaf op zijn beurt aan dat hij voor mij koos met kinderen en dat hij niet moeilijk wilde doen over en met geld.
De dure uitgaves zoals school, laptop kleding,sport enz betalen mijn ex en ik samen. De overige kosten, boodschappen, dagje weg, kadootjes voor verjaardag/kerst/sint en vakantie betalen mijn man en ik samen 50/50.

Dure uitgaves overleggen we. Ieder krijgt elke maand een bepaald bedrag voor zichzelf om dingen te kunnen kopen zonder dat je de ander uitleg verschuldigd bent. Of je een kado voor de ander kan kopen oid. Maar mijn man hoeft echt niet aan te komen met het verhaal dat hij een motor wil kopen en daarvoor schulden wil maken en de gemeenschappelijke rekening wil plunderen.
Ik wil geen schulden en al helemaal niet voor een motor van een ander. Ik wil ook geen lege spaarrekening en wil graag geld achter de hand hebben (zeker met een gezin) en houden. Het lijkt er nu op dat hij kosten wat kost uit alle hoeken geld verameld om dat ding te kopen en dat. Ook als de financien gescheiden zouden zijn en hij alleen zichzelf in de schulden zou steken zou dat voor mij echt een enrome afknapper zijn en geen relatiemateriaal zijn.
nanouk wijzigde dit bericht op 18-01-2022 19:52
2.02% gewijzigd
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 19:23
Ik weet niet wat je nog meer wilt weten. Ik geloof dat mijn gehele financiële situatie inclusief bedragen hier in het forum ligt.
Niet in dit topic. Maar begrijp dat ik nog eens moet loepen?

Het komt iig op mij over alsof jij het merendeel van de 4k per maand binnenbrengt en hij daar het grootste deel van aan zichzelf spendeert. Hoop dat ik het verkeerd heb.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 19:25
Wij kiezen voor de stacaravan waar we het hele jaar naartoe kunnen ipv 1x per jaar op vakantie. Is dat zo een gekke keuze?
Alleen hebben de kinderen een leeftijd dat ze best eens naar het buitenland willen. En dat wil ik ze graag meegeven. Kan ik op zich wel betalen maar dan is er nauwelijks spaargeld meer. Het is keuzes maken.
Op vakantie gaan naar de stacaravan is toch ook vakantie? Het geld niet hebben om je kinderen een vakantie klinkt veel dramatischer dan het dus in werkelijkheid is.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 19:23
Ik denk dat het in dit geval.ook relevant is wie wat binnenbrengt. Ik kan me zo voorstellen dat met 14 jaar leeftijdsverschil zijn inkomen vele malen lager ligt dan dat van jou. Zo was dat hier in het begin in ieder geval wel.
Vivanomore schreef:
18-01-2022 19:29
Niet in dit topic. Maar begrijp dat ik nog eens moet loepen?

Het komt iig op mij over alsof jij het merendeel van de 4k per maand binnenbrengt en hij daar het grootste deel van aan zichzelf spendeert. Hoop dat ik het verkeerd heb.
Ik heb netjes eerder in dit topic gezegd dat we allebei ongeveer evenveel verdienen. We gooien alles op 1 hoop en krijgen allebei 200 zakgeld in de maand. Ik spaar dat, ga af en toe uit eten of geef het uit aan de kinderen. Mijn vriend geeft het uit aan motor en auto en snowboarden. Allemaal prima. 200 euro gaat naar de garage voorheen en nu naar zijn nieuwe motor. Dat streept ongeveer weg tegen de kinderrekening en cadeautjes.
Zo gek is dat toch niet?
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 19:44
Ik heb netjes eerder in dit topic gezegd dat we allebei ongeveer evenveel verdienen. We gooien alles op 1 hoop en krijgen allebei 200 zakgeld in de maand. Ik spaar dat, ga af en toe uit eten of geef het uit aan de kinderen. Mijn vriend geeft het uit aan motor en auto en snowboarden. Allemaal prima. 200 euro gaat naar de garage voorheen en nu naar zijn nieuwe motor. Dat streept ongeveer weg tegen de kinderrekening en cadeautjes.
Zo gek is dat toch niet?

zo klinkt het niet zo gek, maar toch wringt er wat, anders zou je geen topic openen, toch?
Later is nu
kliko wijzigde dit bericht op 18-01-2022 20:59
0.00% gewijzigd
BOOBIE77 schreef:

Op zich is dat geen gekke keuze, wij hebben om die reden een vouwwagen.

De combinatie met wat je verder schrijft (motor, verbouwing, vliegreis) lijkt mij wel een hele gekke keuze tenzij je buitensporig veel verdient of achter de hand hebt.

Wij hebben de vouwwagen en daarmee heel goedkope vakanties, maar met de afschrijving, de verzekering, de stalling etc komen we natuurlijk eigenlijk per jaar zo'n 750 euro duurder uit.

Dat betekent bij ons dat er geen vliegvakanties af kunnen. Geen motor, wel een klein goedkoop autootje naast de leaseauto. Wel goede tweedehands fietsen, alles is een afweging maar niet alles kan.
Nou, het wringt voor mij in zoverre dat ik cadeautjes en uitgaven voor de kinderen noodzakelijk vind en de motor voor de leuk. Jij houdt in feite geen zakgeld over, en hij wel en hij leeft nog steeds op te grote voet. Hier in huis is er een stiefkind. Wij hebben besloten dat alle uitgaven voor de kinderen die tot dit huishouden behoren tot de gezamenlijke kosten behoren, dus ik betaal ook voor
het eten, de kleren en de uitjes van stiefkind. En we houden ook rekening met verplichtingen uit het verleden (studieschuld/bijdrage kind aan moeder voor grote uitgaven). Het bedrag dat dan overblijft, zien we als besteedbaar inkomen voor de berekening van de afdracht per persoon aan de gezamenlijke kosten. Dus wij doen niet zomaar het salaris in een keer doorstorten. Volgens mij eerlijker als je een goed gesprek hebt over wat jullie als gezamenlijke kosten zien en met wel besteedbaar inkomen gerekend moet worden.
Lorem_Ipsum schreef:
18-01-2022 17:01

Dit eigenlijk wel!
BOOBIE77 schreef:
Nee, dan kun je dat niet betalen!
ginger wijzigde dit bericht op 18-01-2022 21:01
0.78% gewijzigd
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 19:44
Zo gek is dat toch niet?
Sorry blijkbaar heb ik de toelichting gemist. Waardeer het dat je het nogmaals toelicht. Gevoelsmatig heb ik er moeite mee dat zijn hobby's en jouw kids tegen elkaar worden weggestreept, maar ok hij draagt iig evenredig bij aan de huishoudpot.

Dan blijft over dat hij op grotere voet leeft dan hij zich kan veroorloven. Zorg dat jij die instelling niet sponsort!
Heeft hij nou 200 zakgeld en de garage? die kost, 200? die gaat dus weg. Daarvoor komt voor 200 een motor (pm) dus hij heeft alleen, een motor en 200 zakgeld voor vakantie enz? Hij 400 en jij met z'n 3'en 200? dus jij hebt eigenlijk rond de 66 euro pp en hij 400. Of begrijp ik het verkeerd.

Verder: herkenbaar ik ben er met mijn ex ook ingetrapt. Ik ben een pleaser. Elke keer zijn zin geven, dan was hij weer een tijdje vrolijk naar mij en de kinderen. Niet vol te houden, uiteindelijk gescheiden, ik kan nog steeds moeilijk nee zeggen, het is en blijft mijn valkuil maar nu weet ik het tenminste en kan ik ernaar handelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven