Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 14:39
Maar hij repareert wel mijn auto en mijn motor (ik heb een oud ding dat geen fluit waard is en ik zelf betaald heb). Als we de financiën zo gescheiden gaan houden, is dat een vriendendienst wat hij voor me doet? Of moet ik hem dan gaan betalen voor zijn diensten?
Ik ben er gewoon nog niet van overtuigd dat ik er financieel beter van wordt als we de financiën gaan scheiden. Ik heb een stacaravan die ik grotendeels bekostigd van mijn eindejaars uitkering en wat verhuur. Maar de rest vangt hij ook mee op (omdat hij er ook plezier aan heeft). En hij betaalt toch ook mee aan eten en onderdak voor mijn kinderen.
Vakanties gebeuren niet vanwege geld gebrek (alles zit in ons huis dat we helemaal opgeknapt hebben) en we hebben onze stacaravan. Maar ik ga toch eens kijken of ik van de gezamenlijke rekening op vakantie kan met de kinderen naar het buitenland. Hij wil niet mee. Maar moet ik het dan zelf bekostigen? Wat moet dat moet maar een reisje met het vliegtuig is niet even iets dat ik alleen kan neertellen in het hoogseizoen. Ik heb mijn kinderen zojuist een groot cadeau gegeven voor het afscheid van groep 8.
Ik denk dat je er in die zin beter van wordt, dat je grip hebt op je eigen geld. En ook grip op je eigen spaargeld en waar dat voor gebruikt wordt. Nu is het niet duidelijk, maar is er ook geen inzicht. En je vriend leert er ook niets van op deze manier, dus jullie blijven tegen deze issues aanlopen.

Die stacaravan zou ik als gezamenlijk zien als hij er ook regelmatig met je heen gaat. Net als huis en eten, daar woon je samen en die kosten deel je, ook al heb jij er 2 kinderen bij wonen (in mijn opinie).

Maar ik zou echt zorgen dat jullie allebei apart geld hebben voor vakanties en motoren. Hij kan van dat geld dan zijn dure dingen doen, jij kan er van op vakantie met je kinderen.

En ik vind het echt heel, heel, heel raar, dat jullie niet met zijn vieren op vakantie gaan maar hij dure reizen met een vrijgezelle vriend doet en jij niet gaat met de kinderen. Ik vind er niets "op handen dragen" aan allemaal. Ik vind het meer sugarmommy en toyboy.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs vrienden die niet mijn partner zijn die allerhande dingen kosteloos voor me doen.

Als je de financiën meer scheidt, dan sta je niet voor verrassingen en ben je niet overgeleverd aan de grillen van je partner.
Ik ben absoluut niet spaarzaam, ik geef geld als water uit, maar ik hou wel mijn eigen broek op (ik leg mij wat meer toe op de inkomstenkant). Ik hou ook nooit zo van die alles op een hoop zaken. Prima om een gezamenlijke spaarrekening te hebben voor zaken die je samen wil, maar verder is uit elkaar trekken van de financiën vaak toch het beste, want dan kun je ook andere keuzes maken.

Daardoor kan ik dingen kopen die mijn vriendin idioot duur vindt, maar aangezien het mijn geld is, zal het haar ook jeuken. En andersom kan zij ook dingen kopen wat ik onnodig vind, maar wederom: haar geld, haar beslissing.

Onder de streep zou ik gewoon eens gaan overleggen over wat jullie prettig vinden op dat punt en daar goede afspraken over maken. En als hij teveel geld uit heeft gegeven: een tweedehands motor kan ook nog. Of geen. Dat is dan de consequentie en die moet hij gewoon ervaren. Volwassen worden dus.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 14:39
Maar hij repareert wel mijn auto en mijn motor (ik heb een oud ding dat geen fluit waard is en ik zelf betaald heb). Als we de financiën zo gescheiden gaan houden, is dat een vriendendienst wat hij voor me doet? Of moet ik hem dan gaan betalen voor zijn diensten?
Ik ben er gewoon nog niet van overtuigd dat ik er financieel beter van wordt als we de financiën gaan scheiden. Ik heb een stacaravan die ik grotendeels bekostigd van mijn eindejaars uitkering en wat verhuur. Maar de rest vangt hij ook mee op (omdat hij er ook plezier aan heeft). En hij betaalt toch ook mee aan eten en onderdak voor mijn kinderen.
Vakanties gebeuren niet vanwege geld gebrek (alles zit in ons huis dat we helemaal opgeknapt hebben) en we hebben onze stacaravan. Maar ik ga toch eens kijken of ik van de gezamenlijke rekening op vakantie kan met de kinderen naar het buitenland. Hij wil niet mee. Maar moet ik het dan zelf bekostigen? Wat moet dat moet maar een reisje met het vliegtuig is niet even iets dat ik alleen kan neertellen in het hoogseizoen. Ik heb mijn kinderen zojuist een groot cadeau gegeven voor het afscheid van groep 8.
Begrijp werkelijk niet waarom je dit topic hebt geopend. Wat wil jij nou precies hier lezen?

Bizar toch dat je niet op vakantie kan met de kinderen en hem omdat je daar geen geld voor hebt omdat alles in het huis zit maar wel geld bij je ouders gaat lenen voor een motor voor hem.

Sorry TO je houdt dit zelf in stand, ik vind jou echt knettergek. Ik begrijp dat, dat jochie jou op een bepaalde manier jong houdt maar echt hoop dat jezelf ooit inziet hoe gestoord dit is.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-01-2022 15:53
Begrijp werkelijk niet waarom je dit topic hebt geopend. Wat wil jij nou precies hier lezen?

Bizar toch dat je niet op vakantie kan met de kinderen en hem omdat je daar geen geld voor hebt omdat alles in het huis zit maar wel geld bij je ouders gaat lenen voor een motor voor hem.

Sorry TO je houdt dit zelf in stand, ik vind jou echt knettergek. Ik begrijp dat, dat jochie jou op een bepaalde manier jong houdt maar echt hoop dat jezelf ooit inziet hoe gestoord dit is.

Sterkte!
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 08:19
Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
Betaalde coaches zeker?
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
18-01-2022 16:02
Betaalde coaches zeker?
Denk van die zweefteef coaches die overal liefde in zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor coaches zijn dat? Dat klinkt niet professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-01-2022 16:05
Denk van die zweefteef coaches die overal liefde in zien.
Kan ook gewoon een psycholoog zijn. Ik liep als jonge twintiger bij een psycholoog en had toen een bepaald schadelijke relatie. Ik probeerde dat heel voorzichtig door te laten schemeren zonder het beestje bij de naam te noemen en te benoemen wat hij precies deed, maar ze pikte de hint totaal niet op en zei zelfs iets in de trant van: 'Als ik je vriend was dan was ik ook kwaad op je geworden als je het eten had laten mislukken'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 12:56
Ah, dit is een reactie waar ik op zat te wachten. Iemand met de ervaring. Ik heb net ook 2 collega's gesproken die bonuskinderen hebben. Uitjes en vakanties worden door beiden betaald. Dat wilde ik gewoon eens van een ander horen. Bedankt!
Hier een ander geluid: ik betaal bij de vakanties waarin we met zijn vieren gaan zowel mijn deel als van de kinderen. De kinderen zijn van mij en dus ook financieel mijn verantwoordelijkheid.

Natuurlijk bij boodschappen kijken we daar niet naar, dat gaat om peanuts. Maar verder draag ik de kosten van de kinderen volledig (ook al omdat hun moeder weigert haar deel te betalen).
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-01-2022 15:53
Begrijp werkelijk niet waarom je dit topic hebt geopend. Wat wil jij nou precies hier lezen?

Bizar toch dat je niet op vakantie kan met de kinderen en hem omdat je daar geen geld voor hebt omdat alles in het huis zit maar wel geld bij je ouders gaat lenen voor een motor voor hem.

Sorry TO je houdt dit zelf in stand, ik vind jou echt knettergek. Ik begrijp dat, dat jochie jou op een bepaalde manier jong houdt maar echt hoop dat jezelf ooit inziet hoe gestoord dit is.

Sterkte!
Eens. Jullie prioriteiten zijn echt totaal verknipt.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 14:39
Maar hij repareert wel mijn auto en mijn motor (ik heb een oud ding dat geen fluit waard is en ik zelf betaald heb). Als we de financiën zo gescheiden gaan houden, is dat een vriendendienst wat hij voor me doet? Of moet ik hem dan gaan betalen voor zijn diensten?
Ik ben er gewoon nog niet van overtuigd dat ik er financieel beter van wordt als we de financiën gaan scheiden. Ik heb een stacaravan die ik grotendeels bekostigd van mijn eindejaars uitkering en wat verhuur. Maar de rest vangt hij ook mee op (omdat hij er ook plezier aan heeft). En hij betaalt toch ook mee aan eten en onderdak voor mijn kinderen.
Vakanties gebeuren niet vanwege geld gebrek (alles zit in ons huis dat we helemaal opgeknapt hebben) en we hebben onze stacaravan. Maar ik ga toch eens kijken of ik van de gezamenlijke rekening op vakantie kan met de kinderen naar het buitenland. Hij wil niet mee. Maar moet ik het dan zelf bekostigen? Wat moet dat moet maar een reisje met het vliegtuig is niet even iets dat ik alleen kan neertellen in het hoogseizoen. Ik heb mijn kinderen zojuist een groot cadeau gegeven voor het afscheid van groep 8.
Euh ja, jouw kinderen toch en je hoeft niet met het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
18-01-2022 14:52
Dat grote kado voor groep 8 had je ook samen kunnen bekostigen met je ex.
Die doet dat niet helaas. Die heeft nog minder over voor zijn kinderen. Vandaar dat al mijn spaargeld naar de kinderen gaat. En dat vind ik niet erg.
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 08:19
Ik had graag een nieuw gezin gewild maar zie ook wel dat mijn vriend niet de ideale gezinsman is. Ik blijf dromen maar dat komt niet.
Iets in hem is nog een klein kind. En hij gaat alleen maar om meer dezelfde types die niet volwassen worden. Mijn oude motor is verkocht aan iemand die ook nog niet betaald heeft omdat hij op de erfenis van zijn oma zit te wachten. Ik zie het gebeuren dat dat niet op tijd is voordat mijn vriend zijn nieuwe motor moet betalen.
En tsja, wat moet ik dan met hem vraagt men zich hier af. Hij is nou eenmaal een man die me op handen draagt. Hij beschermt me en zorgt ervoor dat ik me heel veilig voel. Hij kijkt me de hele dag aan met een blik van 'je bent de mooiste vrouw ter wereld' (en dat ben ik echt niet). Hij zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en geeft me mooiste berichtjes en geeft me gevoelens in de seks een paar keer per week die ik niet eerder gekend heb. Hij brengt me kopjes thee. Hij zorgt voor alle klussen en voertuigen. Coaches die ook zeggen: zoveel liefde zie je zelden. Die moet je niet laten gaan.
Dat is het wel zo een beetje. Het is prachtig maar ik betaal wel een prijs. We zijn geen vrienden omdat we weinig tot geen gezamenlijke interesses hebben. Ik kan wel altijd mijn ei bij hem kwijt.
Tot nu toe is het het allemaal waard maar op dit soort momenten voel ik me verdrietig. Ik ben al zo vaak mijn grenzen voorbij gegaan.
Als ik dit lees dan denk ik dat je eigenlijk zelf ook wel weet dat dit geen toekomst heeft. Waarom ben je met deze man dan samen gaan wonen?

Om het maar plat te zeggen: je hoeft niet samen te wonen om een paar keer per week naar de zevende hemel te worden geneukt en complimentjes te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Weedbee schreef:
18-01-2022 15:32
Kortom .. je vindt het eigenlijk wel best, maar wilde gisterenavond even miepen omdat je teleurgesteld was dat hij de ruimte nam die jij hem gaf, in plaats van dat hij riep dat het eigenlijk van de zotte was dat hij als een puber zijn vriend nadeed (en zich daarvoor in bochten wrong om ergens het geld vandaan te halen) en niet met jou en de kinderen een mooi reisje maakte. Snap ik hoor .. maar zég dat dan!
Het klinkt erg maar dat is het ook wel een beetje. Ik vroeg me gewoon af of mijn vriend daar zo anders in is als andere mannen en dat dus mijn nare gevoel niet zo gek is. Meer vroeg ik niet.
Hoe stom het ook is maar als ik me kut voel denk ik in eerste instantie dat het aan mij ligt. Dat zit er nu eenmaal in. En dan gaat het nog meer pijn doen omdat ik vind dat ik niet zo moet zeuren. Van een ander horen dat mijn gevoel niet zo gek is geeft me meer draagkracht.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 16:12
Die doet dat niet helaas. Die heeft nog minder over voor zijn kinderen. Vandaar dat al mijn spaargeld naar de kinderen gaat. En dat vind ik niet erg.
Dus je denkt ik neem een nieuwe in huis die dat wel doet?
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 16:12
Die doet dat niet helaas. Die heeft nog minder over voor zijn kinderen. Vandaar dat al mijn spaargeld naar de kinderen gaat. En dat vind ik niet erg.

Je hebt een type, begrijp ik.

Sorry, dat is misschien wat bot, maar volgens mij ben jij echt beter af als je een tijdje alleen verantwoordelijk bent voor jezelf en je kinderen. Ik snap dat dat lastig is nu, nu je samenwoont met een verder hele lieve vriend (zo zeg je) en een koophuis hebt, maar het klinkt niet echt of je doordachte keuzes gemaakt hebt. Het klinkt voor mij nog steeds alsof je een vrijgezel bij je hebt wonen, die niet een eigen kamer heeft maar bij je in bed slaapt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 16:18
Het klinkt erg maar dat is het ook wel een beetje. Ik vroeg me gewoon af of mijn vriend daar zo anders in is als andere mannen en dat dus mijn nare gevoel niet zo gek is. Meer vroeg ik niet.
Hoe stom het ook is maar als ik me kut voel denk ik in eerste instantie dat het aan mij ligt. Dat zit er nu eenmaal in. En dan gaat het nog meer pijn doen omdat ik vind dat ik niet zo moet zeuren. Van een ander horen dat mijn gevoel niet zo gek is geeft me meer draagkracht.

Zo kan hij je wel lekker op je plaats houden hè?

Echt, jij moet eens leren wat JIJ waard bent en dat niet af laten hangen van iemand die je dat dagelijks vertelt. Want als hij om gaat slaan en zegt dat hij je toch niet zo mooi vindt, of minder lief, dan ga jij je waarschijnlijk in bochten wringen om weer mooi en lief gevonden te worden en zo geef je hem enorm veel macht over jou.

En je bent veel waard, want je bent goed verantwoordelijk bezig naar je kinderen, doet goed je best. Bent zelfstandig, vangt op wat de vader laat liggen... maar toch heb je iemand nodig die je dat vertelt. En dat je je in dat opzicht dat iets minder voelt, neem je op de koop toe.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-01-2022 16:09
Kan ook gewoon een psycholoog zijn. Ik liep als jonge twintiger bij een psycholoog en had toen een bepaald schadelijke relatie. Ik probeerde dat heel voorzichtig door te laten schemeren zonder het beestje bij de naam te noemen en te benoemen wat hij precies deed, maar ze pikte de hint totaal niet op en zei zelfs iets in de trant van: 'Als ik je vriend was dan was ik ook kwaad op je geworden als je het eten had laten mislukken'.
Wauw! mijn bek valt open....
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
18-01-2022 16:18
Het klinkt erg maar dat is het ook wel een beetje. Ik vroeg me gewoon af of mijn vriend daar zo anders in is als andere mannen en dat dus mijn nare gevoel niet zo gek is. Meer vroeg ik niet.
Hoe stom het ook is maar als ik me kut voel denk ik in eerste instantie dat het aan mij ligt. Dat zit er nu eenmaal in. En dan gaat het nog meer pijn doen omdat ik vind dat ik niet zo moet zeuren. Van een ander horen dat mijn gevoel niet zo gek is geeft me meer draagkracht.
Jezus wat zit jij in een slachtofferrol zeg....maar goed ik begrijp dat er een slotje op dit topic kan en we horen je weer over een jaar of twee?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet vreemd om eens niet op vakantie te kunnen als je net veel in je huis hebt gestoken. Maar die nieuwe motor met geleend geld is dan wel ronduit bizar.

Het lijkt wel of je vriend er alles aan doet om jou het gevoel te geven dat je vreselijk dankbaar mag zijn dat je hem in je leven hebt. Dat is het omgekeerde van iemand als queen behandelen. Dat is juist iemand klein houden, beperken en afhankelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Lorem_Ipsum schreef:
18-01-2022 16:47
Het is niet vreemd om eens niet op vakantie te kunnen als je net veel in je huis hebt gestoken. Maar die nieuwe motor met geleend geld is dan wel ronduit bizar.

Het lijkt wel of je vriend er alles aan doet om jou het gevoel te geven dat je vreselijk dankbaar mag zijn dat je hem in je leven hebt. Dat is het omgekeerd van iemand als queen behandelen. Dat is juist iemand klein houden, beperken en afhankelijk maken.
Dat is het precies maar dat ziet ze niet in, denk dat TO behoorlijk beschadigd ergens uit is gekomen want anders laat je dit echt niet toe in je leven. Deze relatie is totaal verknipt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt veel te leuk voor hem.
Jammer dat je dat duidelijk zelf nog niet ziet.
Lorem_Ipsum schreef:
18-01-2022 16:47
Het is niet vreemd om eens niet op vakantie te kunnen als je net veel in je huis hebt gestoken. Maar die nieuwe motor met geleend geld is dan wel ronduit bizar.

Het lijkt wel of je vriend er alles aan doet om jou het gevoel te geven dat je vreselijk dankbaar mag zijn dat je hem in je leven hebt. Dat is het omgekeerd van iemand als queen behandelen. Dat is juist iemand klein houden, beperken en afhankelijk maken.
Van de andere kant: als je weinig geld hebt en wel een stacaravan, dan is de keuze om met het vliegtuig op vakantie te gaan met de kinderen ook niet de meest logische.

Zo spaarzaam klinkt to mij dan ook weer niet. Eerder alsof ze zelf niet heel veel grip op de financiën heeft en dan ook nog een extra probleemgeval in huis heeft gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij jou auto maakt dan kook of strijk jij of je betaalt in natura.

Maar serieus in een relatie doe je toch dingen voor niets voor elkaar?
Waarom moet tegen over alles een compensatie staan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven