BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3836 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
En zo gaat dat dus:

Zangeres Esmée Denters uit Oosterbeek vindt het seksueel misbruik achter de schermen bij The Voice of Holland 'een schande', maar ze is niet 'geheel verbaasd'.

"Ik heb Marco een keer in het echt ontmoet en hij kneep vanuit het niets in mijn bil. We stonden op het podium na een optreden. Er waren andere mensen om ons heen, maar blijkbaar was ik de enige die dit gedrag raar vond."

"Ik was er zo van geschrokken dat ik het aan mijn manager vertelde. Hij zei vervolgens: 'Stel je niet aan, zie het als een compliment'."


https://www.gld.nl/nieuws/7532873/esmee ... n-mijn-bil



En haar opmerking over de Britse The Voice doet vermoeden dat het daar niet veel beter is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tullia schreef:
21-01-2022 12:34
Natuurlijk weten die mannen wel dat die vrouwen zich er niet goed bij voelen. Opmerkingen als 'het is zo voorbij' en 'ze geloven jou toch niet' laten wel degelijk inzicht zien in wat hun slachtoffers ervan vinden hoor. Het interesseert ze gewoon niet.
Dit vind ik nou het ontnemen van de daders van hun verantwoordelijkheid. 'Ze begrijpen het gewoon niet.' Roos Vonk die zegt: 'het leidt tot misverstanden'. Nee hoor het is een ontzettend foute actie die ze ondanks dat ze weten dat het fout is toch doen.
+1
Alle reacties Link kopieren Quote
Relaxingatthelake schreef:
21-01-2022 11:18
Ik merk dat ik enorm ben geraakt door de woorden en houding van John de Mol. Elke cel in mijn lichaam lijkt wel te beven. Ervaren anderen dit ook?
Herkenbaar
Ik schrok me wild toen hij ineens in beeld kwam en had er een heel naar gevoel bij
Alle reacties Link kopieren Quote
Sarai- schreef:
21-01-2022 11:55
Wie dan?
Kijk anders even op bij Yvonne Coldeweijer
Die geeft de naam ook al bekendgemaakt
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
21-01-2022 12:49


En haar opmerking over de Britse The Voice doet vermoeden dat het daar niet veel beter is.
Het is een universeel probleem. Af en toe worden kopstukken aangeklaagd en veroordeeld, maar ondertussen verandert er niets. Het schrikt daders niet af dat het mogelijk uitkomt en ze veroordeelt kunnen worden. Mensen met macht wanen zich onschendbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
watdachtjehiervan1 schreef:
21-01-2022 11:25
Ik kreeg het gevoel dat hij zo was omdat hij echt heel boos is op Jeroen, Marco en Ali. Hij had net de uitzending van Boos gezien toen hij reageerde.
Ja, hij was boos omdat het schade aan zijn bedrijf kan aanrichten.
Hij voelde zich genaaid.
Had niet het idee dat hij zich echt druk ma maakte om de betreffende meisjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
21-01-2022 12:51
Herkenbaar
Ik schrok me wild toen hij ineens in beeld kwam en had er een heel naar gevoel bij
in eerste instantie dacht Ik: Goed van hem!
Maar tja, als hij dan de plank zo ontzettend misslaat.

het heeft ook wel geholpen, ik denkt echt, dat zijn stommiteit aan een deel van Nederland nu laat zien, hoe diep het zit.
En hoe verwrongen het is. Ben blij, dat hij zo stom was om niet even met een goede (vrouwelijke?) adviseur te praten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Larazest schreef:
21-01-2022 12:13
Jeetje, ik heb de aflevering gisteren gezien.

Wat heeft die John de Mol een bord voor z'n kop zeg, en wat afschuwelijk dat hij met de vinger wijst naar de slachtoffers en hen de schuld geeft dat zij het niet eerder gemeld hebben. Ipv dat hij zich afvraagt hoe hij de cultuur op de werkvloer kan verbeteren...

Die Tim Hofman gaf hem ook nog meerdere zetjes in de juiste richting in een poging dat John een empathischere reactie zou geven. Maar John reageerde nergens op. Bleef maar drammen dat de verantwoordelijkheid bij de vrouwen ligt om het te melden.
Zo zie je eigenlijk ook maar hoe verschillend de interpretatie van mensen kan zijn. Ik had vooral het idee dat hij er grondig van baalde dat er dus blijkbaar een cultuur heerst bij hem om de werkvloer dat vrouwen die stap niet durven te maken. En hadden ze het toch maar gedaan dan had ik eerder kunnen ingrijpen en meer leed kunnen voorkomen. Zo vatte ik het een beetje op.

Maar goed, het kwam er allemaal wel wat rottig uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trien30 schreef:
21-01-2022 12:59
Zo zie je eigenlijk ook maar hoe verschillend de interpretatie van mensen kan zijn. Ik had vooral het idee dat hij er grondig van baalde dat er dus blijkbaar een cultuur heerst bij hem om de werkvloer dat vrouwen die stap niet durven te maken. En hadden ze het toch maar gedaan dan had ik eerder kunnen ingrijpen en meer leed kunnen voorkomen. Zo vatte ik het een beetje op.

hij zou moeten balen, dat hij hufters van mannen heeft rondlopen
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 12:57
in eerste instantie dacht Ik: Goed van hem!
Maar tja, als hij dan de plank zo ontzettend misslaat.

het heeft ook wel geholpen, ik denkt echt, dat zijn stommiteit aan een deel van Nederland nu laat zien, hoe diep het zit.
En hoe verwrongen het is. Ben blij, dat hij zo stom was om niet even met een goede (vrouwelijke?) adviseur te praten.
Ja mee-eens! Dit was eigenlijk gewoon een prachtig praktijk voorbeeld van waarom de drempel zo hoog is om seksueel ongepast gedrag te melden. Erg tekenend hoe John zich niet kon verplaatsen in die vrouwen, hij bleef maar zeggen dat er volgens hem geen sprake was van machtsmisbruik.
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
21-01-2022 12:51
Herkenbaar
Ik schrok me wild toen hij ineens in beeld kwam en had er een heel naar gevoel bij

Nee, dat had ik niet.
Hij had er ook voor kunnen kiezen om pas dagen later een (goed voorbereid) interview te geven, of om het aan een woordvoerder over te laten, of om met een schriftelijk statement te komen (opgesteld door een jurist).
Zo gebeurd het meestal. Hij verkeerd echt wel in de positie om anderen dit voor hem te laten doen. Maar natuurlijk begreep ook hij wel dat hij zijn gezicht moest gaan laten zien, vragen moest beantwoorden.
Ik vind dat hij echt zijn kop op het hakblok heeft durven leggen, want zoals ik het verstond zaten er slechts minuten tussen het zien van de aflevering, en het plaatsnemen in de beklaagde bank bij Tim. En je kunt zijn antwoorden niet empatisch vinden, ik geloof wel dat het eerlijke antwoorden waren.
En we weten natuurlijk ook allemaal dat John een enorm zakelijke, koele man is. Had hij met bevende handjes en een doos tissues op zijn schoot dit interview gegeven, dan was hij er ook om afgemaakt, want: nep!
Ik vind dit ook heel moeilijk hoor.. en ik laat het uitzoeken van deze beerput dan ook graag aan de professionele mensen over.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 12:57
in eerste instantie dacht Ik: Goed van hem!
Maar tja, als hij dan de plank zo ontzettend misslaat.

het heeft ook wel geholpen, ik denkt echt, dat zijn stommiteit aan een deel van Nederland nu laat zien, hoe diep het zit.
En hoe verwrongen het is. Ben blij, dat hij zo stom was om niet even met een goede (vrouwelijke?) adviseur te praten.
Precies, hij laat precies zien waar het probleem ligt. Dit was echt heel dom van hem. Maar heel goed voor het hele debat hierover.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
21-01-2022 12:56
Ja, hij was boos omdat het schade aan zijn bedrijf kan aanrichten.
Hij voelde zich genaaid.
Had niet het idee dat hij zich echt druk ma maakte om de betreffende meisjes.
Daar sprak hij met geen woord over hoe erg hij het vond voor de slachtoffers.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 12:57
in eerste instantie dacht Ik: Goed van hem!
Maar tja, als hij dan de plank zo ontzettend misslaat.

het heeft ook wel geholpen, ik denkt echt, dat zijn stommiteit aan een deel van Nederland nu laat zien, hoe diep het zit.
En hoe verwrongen het is. Ben blij, dat hij zo stom was om niet even met een goede (vrouwelijke?) adviseur te praten.
Ik ook. Ik dacht eerst wauw dat is een stunt ! John de Mol daar in het programma.
Wat een shitzooi kwam er uit zijn mond. Hoe tekenend ….
lorrelies wijzigde dit bericht op 21-01-2022 13:08
0.45% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
En eerlijke antwoorden? Gelooft hier echt iemand dat hij nergens van wist? Sorry hoor, maar dat vind ik zo ontzettend naïef als je dat gelooft.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
John de Mol is een robot, zakelijk, koel. Maar dat hij het bij de vrouwen legt. WTF.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ljubavi schreef:
21-01-2022 11:40
De regisseur wordt niet bij naam genoemd omdat hij geen publieke functie heeft zoals een Ali B. Als Boos zijn naam bekend maakt kunnen ze een aanklacht wegens smaad verwachten, omdat ze het recht op anonimiteit dat de regisseur heeft niet respecteren (als ik het goed begrepen heb)

Ik zag gisteren wel een foto van hem. En er werd een naam genoemd. Een naam die ik niet kende.

ps:
Even iets anders:Ik dacht ooit gelezen te hebben dat Sander Vahle die Jeroen niet zo moest en hem uit beeld hield terwijl de andere bandleden wel in beeld kwamen. Ik heb het artikel gevonden:


https://www.story.nl/artikel/showbizz/l ... cht-houden
26.11.2020
........
En pikant genoeg had ook Sander, die er nota bene zelf vandoor was gegaan met een ander, weinig lof voor Linda’s nieuwe vlam. ‘Het toeval wil dat Sander als regisseur van talentenjacht The Voice of Holland regelmatig samenwerkt met de band van Jeroen. Dat was in het begin wel lastig,’ zegt Linda in de podcast. ‘Want Sander bracht Jeroen nooit in beeld tijdens uitzendingen van The Voice. Af en toe zagen we een paar handen, meer niet. De andere bandleden zag je weleens in beeld verschijnen, Jeroen nooit.’ Inmiddels is de rivaliteit tussen de mannen verleden tijd. ‘Op een gegeven moment merkte Sander wat voor leuke gozer Jeroen is en hoe goed hij voor zijn kinderen is. Dus die twee zijn gewoon dikke vrienden.’
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 22-01-2022 14:55
Reden: ps toegevoegd
53.88% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trien30 schreef:
21-01-2022 12:59
Zo zie je eigenlijk ook maar hoe verschillend de interpretatie van mensen kan zijn. Ik had vooral het idee dat hij er grondig van baalde dat er dus blijkbaar een cultuur heerst bij hem om de werkvloer dat vrouwen die stap niet durven te maken. En hadden ze het toch maar gedaan dan had ik eerder kunnen ingrijpen en meer leed kunnen voorkomen. Zo vatte ik het een beetje op.

Maar goed, het kwam er allemaal wel wat rottig uit.
Dat is precies wat hij wil. Buiten schot blijven, anderen de schuld geven, alles buiten hemzelf leggen, ontkennen.

Dus het is de schuld van de dames, dat hij nu in zijn goede naam word aangetast.
Dit is dus gaslighting. De schuld bij het slachtoffer leggen. Als jij nu dit had gedaan, had ik nu niet dat hoeven doen.

Nee John,
Jij hebt deze cultuur neergezet. Jij hebt de toon gezet.
doreia* wijzigde dit bericht op 21-01-2022 13:14
6.97% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
makreel schreef:
21-01-2022 12:18
In dit artikel van Roos Vonk las ik een verklaring: https://www.roosvonkblog.nl/macht-en-seks-tvoh/
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat hier staat. Ik denk namelijk dat mensen die macht krijgen minder remmingen krijgen (logisch, macht maakt dat je met meer wegkomt, denk aan Trump met zijn grab m by the pussy), maar het moet al wel in je zitten om als machtige man zo over de grenzen van vrouwen te willen gaan.

Ik weet niet meer wie het hier schreef, maar de vergelijking werd getrokken met naar een prostituée gaan. Er zijn mannen die dat doen en mannen die dat nooit overwegen omdat het idee dat de ander het met tegenzin doet voor hen een afknapper van jewelste is. En eerlijk gezegd: ik vind dat ook heel raar. Ook binnen een relatie zie je dat het tot verwijdering leidt. Dat een van de partners het maar doet voor de ander. Voor niemand leuk.

Ja, tenzij je die kronkel hebt dat je klaarkomen belangrijker vindt.
Wat ik opvallend vind, is dat een berekenende, uitzonderlijk lepe en intelligente man dus niet inziet wanneer hij poep praat. Alleen al uit opportunistische overwegingen had hij een heel ander verhaal moeten houden. Te arrogant om met medewerkers te overleggen wat hij moest zeggen? Te wereldvreemd om te begrijpen dat zelfs De Grote John de Mol niet met elke opmerking weg kan komen?
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
21-01-2022 13:08
En eerlijke antwoorden? Gelooft hier echt iemand dat hij nergens van wist? Sorry hoor, maar dat vind ik zo ontzettend naïef als je dat gelooft.

Nou weet je.. ik heb jaren lang met iemand mijn leven gedeeld, huis, haard en het bed. En toch kwamen er zaken aan het licht waar ik géén weet van had, terwijl hij letterlijk dichterbij me stond dan wie dan ook!
Ja, dit kan dus echt!
Dom, naïef?
Maar ik ben de enige niet hoor! Je wordt meestal juist het hardst genaaid en bedrogen door degene die je het meest vertrouwde..
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
21-01-2022 13:14
Wat ik opvallend vind, is dat een berekenende, uitzonderlijk lepe en intelligente man dus niet inziet wanneer hij poep praat. Alleen al uit opportunistische overwegingen had hij een heel ander verhaal moeten houden. Te arrogant om met medewerkers te overleggen wat hij moest zeggen? Te wereldvreemd om te begrijpen dat zelfs De Grote John de Mol niet met elke opmerking weg kan komen?
En toch is er een deel van de bevolking die zijn verhaal geloofd en voor waar aanneemt.....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
21-01-2022 13:01
hij zou moeten balen, dat hij hufters van mannen heeft rondlopen
Wie weet vind ie het helemaal niet zo’n probleem en zou ie het zelf ook willen doen…. Vind ie dat het er gewoon bij hoort en mensen niet zo moeilijk moeten doen.

Hij is niet gek, dus zal dat niet zeggen, maar wekt ook niet de indruk dat het hem veel interesseert.
sunshine35 wijzigde dit bericht op 21-01-2022 13:19
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
21-01-2022 13:14
Wat ik opvallend vind, is dat een berekenende, uitzonderlijk lepe en intelligente man dus niet inziet wanneer hij poep praat. Alleen al uit opportunistische overwegingen had hij een heel ander verhaal moeten houden. Te arrogant om met medewerkers te overleggen wat hij moest zeggen? Te wereldvreemd om te begrijpen dat zelfs De Grote John de Mol niet met elke opmerking weg kan komen?
Bizar hè. Dit was echt ontzettend dom of idd ontzettend arrogant.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
missfitz schreef:
20-01-2022 23:17
De advocaat van Ali b vertelde bij Beau dat Ali inderdaad sex heeft gehad met een van de dames uit BOOS maar dat dat zonder dwang was. Bewijs maar eens dat het anders was, lastig hoor. Maar als er 15 van dergelijke verhalen liggen dan is het moeilijk te geloven dat die allemaal onwaar zouden zijn.
Nog niet verder gelezen maar in de docu verteld een meisje die verkracht zou zijn door Ali dat ze met een andere artiest ("die daar ook was") ging douchen en die artiest ging pijpen.. o_o Toen kwam Ali binnen en stak zijn vingers in haar. En dat ze dat niet wilde. Dan heeft ze toch een getuige? Wie was die artiest en waarom (of komt dat nog) laat ze die niet getuigen?
Klaar mee

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven