BOOS: aantijgingen tvoh
zaterdag 15 januari 2022 om 12:26
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
zondag 23 januari 2022 om 19:35
Wij? U bent majesteit?
Er zijn nu eenmaal veel kinderen/jongeren die dat van huis uit niet meekrijgen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zondag 23 januari 2022 om 19:36
Zelfs als zou je onschuldig zijn, dan nog laat je niet de volle laag neerkomen op je (ex)partner en vertrek je zelf of blijft weg. Voor de kinderen in dit verhaal is dit niet te verkroppen, je (stief) vader is een verkrachter, pedo of is een seksueel roofdier maar hij is pleite.
Ik begrijp die partners eerlijk gezegd totaal niet. Marco was al met iedereen het bed ingedoken en ze nam hem alsnog terug, Linda wist dit gewoon, René van der Gijp wist te vertellen dat iedereen hem daar kent als "vieze Jeroentje", daarnaast ging hij met haar vreemd, hier op VF zouden we haar als "dom" omschrijven en Ali en zijn vrouw wonen al een jaar niet meer samen dus die wist ook dat hij "bekendheid" gebruikte voor seks. Hoe kan het dat 3 vrouwen het blijkbaar dit seksueel grensoverschrijdend gedrag nooit hebben aangekaart maar onder de mantel der....? bedekten.
Er is voor vrouwen hier ook nog wel wat te behalen, als je man seksueel gedrag vertoont wat niet normaal is dan zou je eigenlijk (anoniem)een melding ergens moeten kunnen maken hiervan. Misschien is een gesprek met een agent genoeg om in het "lichtste" geval iemand te doen stoppen maar in het "ergste" geval een onderzoek kan doen. Misschien zou een onderdeel van de politie vrij gemaakt moeten worden om ook gedrag te corrigeren wat we nu "normaal" moeten vinden.
zondag 23 januari 2022 om 19:45
In dit soort gevallen denk ik dat digitaal verhoren onredelijk veel in het voordeel is van degene tegen wie een aanklacht is ingediend.Wissewis schreef: ↑23-01-2022 18:42Wees gerust ... Het lekt vroeg of laat vanzelf wel uit waar ze "ondergedoken" zitten.
Dan is het buitenland simpeler.
Rietbergen dacht waarschijnlijk ook om rustig naar Amerika te kunnen trekken.
Hij was nog niet geland of half Nederland wist al dat ie vertrokken was en naar waar.
En als justitie je écht wil spreken én je wil echt overtuigd meewerken aan het onderzoek kan dat anno 2022 ook digitaal.
Als je iemand aan de tand wil voelen over misdragingen die hij een ander zou hebben aangedaan is lichaamstaal kunnen lezen en de sfeer in de verhoorkamer aan kunnen voelen net zo belangrijk als de juiste vragen stellen. Daarvoor moet je iemand ter plekke in de ogen kunnen kijken.
Comfortabel vanaf je eigen veilige thuisplek in verweggistan zoom-meeten met meerdere verkleinde schermpjes in 1 groot scherm, haperende verbindingen en voorbij lopende huisdieren onder het genot van een vers kopje latte macchiato geeft toch een andere dimensie aan verhoord worden.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
zondag 23 januari 2022 om 19:51
Bedoel je spuiten en slikken of dokter corrie?
zondag 23 januari 2022 om 20:31
Ik zie werkelijk waar niet in wat hier zo erg aan is. Echt niet.Gebruna schreef: ↑22-01-2022 22:00Tim Hofman, zo'n 10 jaar geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=PKHxxmxKziw
Het programma ging om seks (spuiten en slikken), het meisje verdiende haar geld met “sexy” zijn, (centerfold) en kom
op zeg, wat was er nou zo schokkend in dat gesprek? “Laat een tiet zien?” Het meisje wist toch dat bij welk programma ze kwam? Bovendien zijn we tien jaar verder. En ongelofelijk dat Tim zich hiervoor nu zou moeten verontschuldigen.
Klaar mee
zondag 23 januari 2022 om 20:32
Daarom vraag ik mij af in hoeverre ze hier echt zoveel last van hebben. Het zou mij niet eens verbazen als ze hier minder mee bezig zijn dan Nederland is omdat ze letterlijk uit de situatie zijn gestapt.
Dat het voor hun meer afwachten is, tot de storm gaat liggen, zoiets.
Alles wederom aanname, maar ze kunnen stuk voor stuk goede advocaten betalen die de juridische zorgen van hun verminderen/overnemen. Ze zullen ook de nodige connecties hebben die privé een handje helpen.
Ze vertoeven in het buitenland, vermoedelijk op een plek waar ze veel anoniemer zijn dan hier en nog wel over straat kunnen zonder risico geconfronteerd te worden met wat er speelt.
Hun gezinsleven, tsja. Wat betekent gezin voor die mannen.
Ze mogen het in NL verknald hebben, maar hebben allemaal geld en talent genoeg om in het buitenland (anoniem) een nieuwe carrière op te bouwen.
Al met al krijg ik iig niet het idee dat die mannen zich in een situatie hebben gebracht waarin ze bereid zijn het gesprek aan te gaan over wat er wel of niet gebeurt is, laat staan verantwoording te nemen.
Ik hoop maar dat er voldoende bewijs (en ondersteunende wetgeving) is om ze terug te kunnen te fluiten en verantwoordelijk te houden.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
zondag 23 januari 2022 om 20:34
zondag 23 januari 2022 om 21:06
Hangt er ook vanaf hoe je het begrip "carrière" invult.Rijksmuseum schreef: ↑23-01-2022 21:03Daar kwam je voor het internet tijdperk nog mee weg, maar ik zie het ook niet gebeuren.
Achter de schermen is er waarschijnlijk nog wel ergens een plaatsje en anders scholen ze zich maar om naar elektricien of loodgieter en beginnen een eigen bedrijfje. Werk zat.
En Marco is 55 en binnen, die moet sowieso waarschijnlijk nooit meer werken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 23 januari 2022 om 21:46
Ik had jouw punt echt prima begrepen. Ik ben het alleen niet volledig eens met jouw analyse.Siri schreef: ↑23-01-2022 17:02Dan ontgaat mijn punt jou ook.
Er wordt gesteld dat ik mijn vinger wijs naar Tim, maar als dat de conclusie is van hetgeen ik schrijf, dan heb je mijn punt niet begrepen.
Ik neem Tim niets kwalijk. Maar wat in het filmpje te zien is is wel degelijk onderdeel van het probleem. Namelijk een samenleving waarin vrouwen worden geseksualiseerd. Ik heb het helemaal niet over Tim.
Door aan het filmpje voorbij te gaan en je alleen maar te richten op Ali B en consorten negeer je dieperliggende problemen in de samenleving. En zo simpel is het niet. Kijk maar naar zo'n Manuel Broekman. Geen macht, zelfde probleem.
Volgens mij is het zinvol het gesprek zuiver te blijven voeren. Niet iedereen die vragen stelt bij het filmpje heeft ook moeite met Tim. Het is niet eerlijk en zinvol om tegen de mensen die vragen stellen te zeggen: laat Tim met rust! Want daar gaat het helemaal niet om.
Volgens mij erkend Tim dat zelf ook gewoon. Dus ik snap niet wat het probleem precies is.
zondag 23 januari 2022 om 21:48
Ik zou eens moeten turven, maar ook dit klopt voor mijn gevoel totaal niet.Zonmuis schreef: ↑23-01-2022 17:18Ik denk dat het in Nederland vooral beinvloedt wordt door de VS en niet de straat.
'de straat' in Nederland is nu eenmaal niet wat het in de VS is.
Nu is er inderdaad goede rap met maatschappij kritische teksten, maar de rap dat door de mainstream een groot podium heeft gekregen is veelal vrouwonvriendelijk of pronken met geld.
zondag 23 januari 2022 om 22:02
TO, heb je dit gelezen? Vind je het een goed idee de titel te laten aanpassen?
Sabeltandcavia schreef: ↑23-01-2022 11:28Even iets anders:
Ik lees net in een redactieartikel van Nu.nl dat het woord 'aantijgingen' een betekenis heeft die niet iedereen weet en die daardoor de lading van dit topic niet dekt. Ik citeer:
Zo drukte eindredacteur Frank van der Vlugt ons op het hart om terughoudend te zijn met de woorden 'aantijging' en 'betichten'. Aantijging betekent namelijk een kwaadwillige, ongegronde beschuldiging. Betichten betekent een vergrijp ten laste leggen, met de bijgedachte dat de beschuldiging ongegrond is.
Ik zeg eerlijk: daar was ik me niet van bewust.
Is het een idee om de titel van het topic aan te passen? Bijvoorbeeld 'schandaal' in plaats van 'aantijgingen'?
Ik vind hier dingen van.
zondag 23 januari 2022 om 22:15
Mwah: https://www.trouw.nl/cultuur-media/door ... ~b65e9c64/Sabeltandcavia schreef: ↑23-01-2022 22:02TO, heb je dit gelezen? Vind je het een goed idee de titel te laten aanpassen?
zondag 23 januari 2022 om 22:17
Wat een goede reactie!meisje22 schreef: ↑23-01-2022 20:34Zimra Geurts heeft inmiddels zelf gereageerd
https://www.instagram.com/p/CZFFC7Wg7QM ... =copy_link
't Is al met al een heel gedoe
zondag 23 januari 2022 om 22:29
Sabeltandcavia schreef: ↑23-01-2022 22:02TO, heb je dit gelezen? Vind je het een goed idee de titel te laten aanpassen?
Nee, had ik even overheen gelezen. Ik dacht ook altijd dat "aantijgingen" een soort van smaad/laster in zich had, maar zag steeds vaker dat het als synoniem van beschuldiging werd gebruikt. Als je het googlet zie je beide betekenissen.
Een andere vraag: wanneer is een topic "vol"?
zondag 23 januari 2022 om 22:37
Inderdaad, en wat een makkelijk excuus om te zeggen dat "mannen dus niet kunnen veranderen" want Tim was 10 jaar geleden ook fout en dus nu hypocriet. Vast vooral geschreven door mannen die doodsangsten uitstaan dat ze niet meer gewoon hun gang kunnen gaan.
zondag 23 januari 2022 om 23:29
Denk dat toen ze er mee bezig waren en ze ongeschonden hun gang konden gaan ze er zelf totaal geen last van hadden. Maar nu denk ik toch dat Marco wel in een diep dal zit, Jeroen het enigszins inziet dat hij fouten heeft gemaakt en Ali die zit totaal in de ontkenning en gelooft dat ook echt hij herkent zich ook in niets dat doet Jeroen dan tenminste nog wel.EnglishmaninNewYork schreef: ↑23-01-2022 20:32Daarom vraag ik mij af in hoeverre ze hier echt zoveel last van hebben. Het zou mij niet eens verbazen als ze hier minder mee bezig zijn dan Nederland is omdat ze letterlijk uit de situatie zijn gestapt.
Dat het voor hun meer afwachten is, tot de storm gaat liggen, zoiets.
Alles wederom aanname, maar ze kunnen stuk voor stuk goede advocaten betalen die de juridische zorgen van hun verminderen/overnemen. Ze zullen ook de nodige connecties hebben die privé een handje helpen.
Ze vertoeven in het buitenland, vermoedelijk op een plek waar ze veel anoniemer zijn dan hier en nog wel over straat kunnen zonder risico geconfronteerd te worden met wat er speelt.
Hun gezinsleven, tsja. Wat betekent gezin voor die mannen.
Ze mogen het in NL verknald hebben, maar hebben allemaal geld en talent genoeg om in het buitenland (anoniem) een nieuwe carrière op te bouwen.
Al met al krijg ik iig niet het idee dat die mannen zich in een situatie hebben gebracht waarin ze bereid zijn het gesprek aan te gaan over wat er wel of niet gebeurt is, laat staan verantwoording te nemen.
Ik hoop maar dat er voldoende bewijs (en ondersteunende wetgeving) is om ze terug te kunnen te fluiten en verantwoordelijk te houden.
Nee, ookal vlucht je naar het buitenland denk dat je toch minder lekker over straat gaat nu het allemaal net aan het licht is gekomen.
Maar wie weet doet het ze niets, een "normaal" mens zou zich kapot schamen.
maandag 24 januari 2022 om 07:41
Voorlichting op school, praten met vrienden..Chienandalou schreef: ↑23-01-2022 19:35Wij? U bent majesteit?
Er zijn nu eenmaal veel kinderen/jongeren die dat van huis uit niet meekrijgen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in