BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Maleficent schreef:
25-01-2022 11:00
Maar die angst blijft wel he!
Ik ga bijv echt niet graag met de fiets over straat in het donker.
Ja dat blijft. Wederom herkenbaar. Ik heb een hele rits met regels van wat ik allemaal laat om maar zo min mogelijk lastig gevallen te worden.
Dat zal ongetwijfeld jou en de andere dames ook wel bekend voorkomen.
DS1971 schreef:
25-01-2022 10:51
Toch zie ik daar nog wel een verschil. Ik heb te weinig verstand van zijn rol op de set daar, dus wellicht sla ik de plank mis, maar is het niet vergelijkbaar met een fotograaf die een fotomodel op de gevoelige plaat vastlegt en daarbij ook stuurt op sexy foto’s als de opdrachtgever daarom vraagt? Ik heb van exen die als fotomodel werkten begrepen dat het doodnormaal is om dit te doen en ik verwacht niet dat dat nu heel anders is.

Ik denk ook even terug aan Ivo Niehe met Britney Spears. Ja, die opmerking had hij niet moeten maken, maar dat haar entourage pissig was over die opmerking is ook hypocriet. Kijk rustig eens naar de clip van baby one more time en dan zie je toch een tiener die geseksualiseerd wordt. Subtiel, maar ook weer niet subtiel.

En dat hoort ook echt bij de entertainment branche. Sex sells. Of het nu meidengroepen zijn, of boy bands, het wordt toch op een bepaalde manier gebracht.

Dus dan is mijn oprechte vraag: is de regisseur hier het probleem, of is dit een integraal onderdeel van die industrie?

Voor de goede orde: ik ken verder niet de ins en outs van wat die regisseur verweten wordt, dus ik kan zo maar iets hebben gemist wat overduidelijk fout is, maar ik vraag mij dus af of in een industrie waar het doodnormaal is om ook jonge mensen te seksualiseren om de omzet te verhogen je er iemand uit moet pikken om hem te verwijten dat hij iets doet wat in die industrie al sinds mensenheugenis normaal is.
Het geval Ivo Niehe:
-Britney was 17
-‘what about your breasts, everybody is talking about it’
-‘they told me you get furieus when they ask you about it’

En dan nóg doorgaan. Hier zijn in de eerste 15 seconden van het interview al 3 grenzen overgegaan. Dat zij in videoclips halfnaakt wordt geseksualiseerd is al kwalijk, maar dat maakt dit interview van een zelfverklaarde fantastische (unaniem succes) serieuze interviewer niet minder erg.

En deze regisseur heeft en had niets te zeggen over de stage presence van de kandidaten. Het is geen stylist, maakt niet het draaiboek, we hebben het over een familieshow en borsten zijn geen talenten.

Het argument dat anderen het ook doen, maakt het nog niet okay.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
25-01-2022 11:09
Het argument dat anderen het ook doen, maakt het nog niet okay.
Ja, en bij een fotoshoot waarbij foto's sexy moeten zijn ligt het anders. Uitspreken dat het model sexy moet zijn, gaat dan om de foto, niet om het model persoonlijk. 'Nu effe zo sexy mogelijk' is heel wat anders dan 'Je maakt me zo geil, schatje.'
Al gaan er in die branche ook veel over de schreef.
Als Ivo Niehe trouwens echt serieus met Britney over de roddels over haar borsten had willen spreken en wat dat met haar deed, dan had hij de inleiding anders in moeten steken. ‘Ik wil het nog even hebben over de roddels die over je vermeende ingreep gaan, dat lijkt me heel vervelend, hoe ga je daar mee om?’ Dan was de kans groot dat er niemand gekwetst was en dat er een serieus en educatief gesprek was gekomen.

Georgina Verbaan heeft ook alle shit in blaadjes en opmerkingen moeten aanhoren over haar vermeende borstvergroting. In het begin hield zij zich daarover stil (waarom zou je daar ook maar iets over zeggen?) en toen in de publieke opinie ‘zwijgen is toestemmen’ werd gebezigd voelde zij zich verplicht hierover uit te spreken. Sterker nog, zij maakte een mammografie van haar borsten om van het gespeculeer af te komen.

Fucking bizar
Wanna grow up to be
Be a debaser
meisje85 schreef:
25-01-2022 10:30
Ja, of als vrouw alleen op vakantie zeggen dat je een vriend hebt, getrouwd bent, of dat je vriend net even weg is om boodschappen te doen maar echt zo terug komt, terwijl dat allemaal niet waar is, om allerhande ongemakkelijke situaties maar vast voor te zijn.
Ongemak, maar als je zo’n vent geen easy way out biedt is er ook risico op dreiging/geweld. Dus tja, je kiest dan toch eieren voor je geld. En dat helpt dan niet eens altijd.
wolkje75 schreef:
25-01-2022 09:53
‘jee, wat zie jij er prachtig uit' vind ik toch gewoon compliment hoor..
Op mijn trouwdag vond ik dat een compliment, nu zou ik me er niet prettig bij voelen: ‘prachtig’ vind ik over the top. ‘Mooi’ klinkt al weer anders.

Zo zie je maar dat niet iedereen een compliment op dezelfde manier opvat en dat is precies waarom voorzichtigheid geboden is.
Het ligt ontzettend aan de persoon, de een kan meer zeggen dan de ander (voor het ongemakkelijk wordt). Niet iedere gever is hetzelfde en niet iedere ontvanger is hetzelfde.
Ik draag al jaren vrij verhullende kleding. Niet omdat ik nou zo’n onwijs aantrekkelijk mens ben, maar ik kreeg wél altijd aandacht die te maken had met seks. En daar konden mannen nu eenmaal niets aan doen, want ik straalde dat uit, kreeg ik dan te horen.
Zelfs eens in een teamvergadering (50/50 qua mannen en vrouwen), ik leidde de mannelijke collega zo af. Niemand kwam voor mij op.
Ik heb dat gewoon allemaal laten gebeuren en heb daarna daar nooit meer lippenstift opgedaan of ooit met mijn billen richting een mannelijke collega gestaan. Wat een ongemak.

Nu draag ik dus al jaren altijd kleding die over m’n billen valt en nooit inkijkjes bij m’n borsten. Jongere collega’s (andere werkgever) hebben weleens gevraagd mn billen te tonen in mn spijkerbroek en waren dan verbaasd: waarom verstop je jezelf?! Je bent mooi!

Ja vast. Maar nee ik vind het prima zo. En ik kan me prima mooi kleden zonder te showen.

Ik merk wel dat ik echt al dagen van slag ben doordat ik hier al jaren niet meer over heb nagedacht, ook niet over al het seksueel overschrijdend gedrag dat ik heb meegemaakt.
Zo zonde eigenlijk dat het zoveel impact heeft gehad op mijn eigen ontwikkeling.
zakdoek schreef:
25-01-2022 11:29
Op mijn trouwdag vond ik dat een compliment, nu zou ik me er niet prettig bij voelen: ‘prachtig’ vind ik over the top. ‘Mooi’ klinkt al weer anders.

Zo zie je maar dat niet iedereen een compliment op dezelfde manier opvat en dat is precies waarom voorzichtigheid geboden is.
Het ligt ontzettend aan de persoon, de een kan meer zeggen dan de ander (voor het ongemakkelijk wordt). Niet iedere gever is hetzelfde en niet iedere ontvanger is hetzelfde.
Klopt .
En voorzichtigheid moet gelden voor degene die zo'n 'compliment' geeft.
Voor die mannen /vrouwen die het verschil niet kennen tussen een compliment en ongepaste opmerkingen en gedrag wordt het moeilijker.
Zakdoek, ik heb dat ook. Bij "wat ben je prachtig" van een man, trek ik een stuk eerder een wenkbrauw op dan bij "je ziet er mooi uit".

Frizz, wat jij schrijft over al dagen van slag zijn herken ik. Althans, ik ben niet van slag, maar er komen wel al een week lang allerlei situaties naar boven waarbij een man tw ver ging. En er heeft niemand ooit aan me gezeten hoor, maar de opmerkingen zijn er in grote getale geweest. En het is een beetje alsof ik me dat nu weer meer besef ofzo, hoe vaak dit grensoverschrijdende gedrag plaatsvindt.

Bedacht ook ineens - om maar iets te noemen - dat ik ooit toen ik een jaar of 19 was in een volle bus zat naast een jongen met downsyndroom, in zo'n zitje waar je met z'n vieren zit, dus twee mensen ertegenover. En nog wat mensen staand in het gangpad. Hij was begin 20 denk ik. Wat begon als een leuk gesprek, eindigde met allemaal extreem seksueel getinte en grensoverschrijdende vragen en opmerkingen van zijn kant. Heel ver ging hij, maar alleen in woorden. Ik kon geen kant op (want volle bus) en hoewel hij echt hard praatte zei niemand wat. Ik was erg overrompeld ook. En ja, hij had down, ander denkvermogen, minder gevoel voor wat kan en niet etc, maar het was wel extreem ongemakkelijk en onveilig. Was toch fijn geweest als iemand me toen een helpende hand had geboden.
ik vind heel veel vragen ongepast. Ook als het niets met seksualiteit te maken heeft. Ik kan mij nog goed een filmpje herinneren waarin Victoria Beckham geïnterviewd werd toen ze nog in de spice girls zat. Ze was net 10 weken ervoor bevallen en de presentator had een weegschaal meegenomen en zei 'ga daar een opstaan'. 55 kilo, waar ze een applaus voor kreeg. Nog nooit meegemaakt dat een kerel op een weegschaal moet staan of dat er überhaupt commentaar is, als hij 5 kilo overgewicht heeft. Hoezo doe je dat, het gaat je geen moer aan.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
25-01-2022 12:35
ik vind heel veel vragen ongepast. Ook als het niets met seksualiteit te maken heeft. Ik kan mij nog goed een filmpje herinneren waarin Victoria Beckham geïnterviewd werd toen ze nog in de spice girls zat. Ze was net 10 weken ervoor bevallen en de presentator had een weegschaal meegenomen en zei 'ga daar een opstaan'. 55 kilo, waar ze een applaus voor kreeg. Nog nooit meegemaakt dat een kerel op een weegschaal moet staan of dat er überhaupt commentaar is, als hij 5 kilo overgewicht heeft. Hoezo doe je dat, het gaat je geen moer aan.

Wat erg.
Maar ook triest dat ze daarin meeging,
Ik zou waarschijnlijk zijn weggelopen uit het interview.
Frizz schreef:
25-01-2022 11:32
Ik draag al jaren vrij verhullende kleding. Niet omdat ik nou zo’n onwijs aantrekkelijk mens ben, maar ik kreeg wél altijd aandacht die te maken had met seks. En daar konden mannen nu eenmaal niets aan doen, want ik straalde dat uit, kreeg ik dan te horen.
Zelfs eens in een teamvergadering (50/50 qua mannen en vrouwen), ik leidde de mannelijke collega zo af. Niemand kwam voor mij op.
Ik heb dat gewoon allemaal laten gebeuren en heb daarna daar nooit meer lippenstift opgedaan of ooit met mijn billen richting een mannelijke collega gestaan. Wat een ongemak.

Nu draag ik dus al jaren altijd kleding die over m’n billen valt en nooit inkijkjes bij m’n borsten. Jongere collega’s (andere werkgever) hebben weleens gevraagd mn billen te tonen in mn spijkerbroek en waren dan verbaasd: waarom verstop je jezelf?! Je bent mooi!

Ja vast. Maar nee ik vind het prima zo. En ik kan me prima mooi kleden zonder te showen.

Ik merk wel dat ik echt al dagen van slag ben doordat ik hier al jaren niet meer over heb nagedacht, ook niet over al het seksueel overschrijdend gedrag dat ik heb meegemaakt.
Zo zonde eigenlijk dat het zoveel impact heeft gehad op mijn eigen ontwikkeling.
Ik ook hoor. Steeds meer herinneringen komen naar boven van toch eigenlijk “kleine dingetjes” op het werk. Maar al die momenten waren van mij uit altijd ongewenst, besef ik me nu. En daarnaast heb je dan nog de lijst met “grotere dingetjes”…

Ik heb me nooit verhullend gekleed, gewoon normaal modieus, maar ben haast geneigd het te gaan doen. En inderdaad, vaak lange vesten, lange jassen, scheelt al weer.
Ik bedenk me opeens dat de algemeen overgenomen term 'met die zaadvragende ogen van je' van oorspronkelijk als grap bedoeld door Paul de Leeuw eigenlijk ook helemaal niet best is.
Ik kijk nu een bepaalde soap vooruit, zeer actueel dit thema maar ben er even niet goed van (de rest in witte tekst) gtst
anoniem_63c432eff37cd wijzigde dit bericht op 25-01-2022 13:07
0.00% gewijzigd
Doreia* schreef:
25-01-2022 13:03
Ik bedenk me opeens dat de algemeen overgenomen term 'met die zaadvragende ogen van je' van oorspronkelijk als grap bedoeld door Paul de Leeuw eigenlijk ook helemaal niet best is.

Is dat zo??
Dat moet dan wel heel lang geleden zijn, want ik heb die term weleens in een boek gelezen, zeker 30 jaar geleden.
Metallover schreef:
25-01-2022 13:06
Is dat zo??
Dat moet dan wel heel lang geleden zijn, want ik heb die term weleens in een boek gelezen, zeker 30 jaar geleden.
Ik hoorde het bij hem voor het eerst, misschien 20 jaar terug ofzo? Ik had gezocht, maar het fragment is natuurlijk op die term niet zomaar te vinden. Ik kan mis zitten en dat het niet van hem komt natuurlijk. Maar ik kan het me echt nog herinneren, dat hij het zo zei. Ik kan niet zo goed over Paul, dus dat vond ik toen al over de grens en stóm.
Inmiddels ook aangifte tegen de regisseur, lees ik. Hoe zit dat eigenlijk met dat die kerels allemaal het land uit vluchten, nog snel voordat er aangifte is gedaan. Kan dat allemaal maar zo?
RikM schreef:
25-01-2022 13:27
Inmiddels ook aangifte tegen de regisseur, lees ik. Hoe zit dat eigenlijk met dat die kerels allemaal het land uit vluchten, nog snel voordat er aangifte is gedaan. Kan dat allemaal maar zo?
Dat vraag ik me ook af. Ali zit in Dubai, wat een uitleveringsverdrag heeft met Nederland. Maar reist hij door naar Marokko, dan zit ie daar nog beter, want die hebben geen uitleveringsverdrag met NL, heb ik begrepen.
't Is al met al een heel gedoe
Doreia* schreef:
25-01-2022 13:03
Het is inderdaad een vreselijke term die goed past in de rape culture.
't Is al met al een heel gedoe
Die zaadvragende ogen hoorde ik al toen ik een jaar of 15 was en dat was ongeveer eind jaren 70.
RikM schreef:
Ja tuurlijk, je bent gewoon vrij om te staan waar je wilt. Het OM moet eerst nog bepalen of er überhaupt voldoende aanleiding is om hen als verdachte aan te merken.
RikM schreef:
Ja. Er is immers nog geen aangifte en/of onderzoek tegen je gestart.
Of het slim is, is een tweede. Als je verder gewoon meewerkt zal dat niet heel problematisch zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze nu hooguit voor de media en ophef even weg zijn, niet dat het een vlucht voor politie en justitie is.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
25-01-2022 13:59
Ja. Er is immers nog geen aangifte en/of onderzoek tegen je gestart.
Of het slim is, is een tweede. Als je verder gewoon meewerkt zal dat niet heel problematisch zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze nu hooguit voor de media en ophef even weg zijn, niet dat het een vlucht voor politie en justitie is.
Het is ook niet zo dat als ze veroordeeld worden, ze jarenlang achter de tralies verdwijnen. Sowieso zal het al lastig worden om überhaupt een veroordeling voor elkaar te krijgen. Ik kan mij niet voorstellen dat je daarvoor Nederland ontvlucht. Inderdaad dus waarschijnlijk geen zin hebben in media-aandacht.
Ik ben ook bang dat een rechtszaak teleurstellend weinig gaat opleveren, zoals meestal met zedenzaken.
Maar wie is er überhaupt eigenlijk het land ‘uitgevlucht’? Ali B zat al in Dubai en JR schijnt in een afkickkliniek te zitten.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven