Meld hier alle forum-bugs!

23-02-2009 11:31 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Komen jullie rare forumdingen tegen? Werken functies niet (meer) zoals ze zouden moeten? Meld ze hier! Om de probleemoplossing aan de kant van techniek te versnellen is het altijd handig om te vermelden welke browser (incl versienummer) en welk besturingssysteem je gebruikt.

grtjs, Naomi
Beste allemaal,

We geven alle feedback weer door aan techniek! Ik hou jullie op de hoogte...

grtjs, Naomi
Hier gaf het forum net 'n serverprobleem aan waardoor ik niet op de pagina kon voor toch zo'n 10 minuten.

Ik gebruik safari.
Ik kreeg net in Chrome een nieuwe foutmelding (getest: in IE 7 kreeg ik 'em ook - handig, al die browsers naastelkaar ). Ik had net mijn post verstuurd en toen kreeg ik dit:

Oeps! Deze link lijkt niet te werken -

Suggesties:

Kopie uit het cachegeheugen van Google weergeven

Ga naar viva. nl

Zoeken met Google:

Als ik dan viva.nl aanklik krijg ik een wit scherm waar links bovenin staat: redirecting to viva.nl

Vervolgens gebeurd er helegaar niets. Hij blijft redirecten en ik kom niet meer op het forum.
Ik heb weer een heel raar beeld, eerst een heel stuk blanco met links in blauwe letters de links naar de blogs, forum etc (normaal de bovenste balk). Als ik dan omlaag scroll kom ik bij de pijlers en zie ik een heleboel logo's naast elkaar met daaroverheen tekst van topics (bijna niet leesbaar).

Daar weer onder komen in blauwe letters de links die normaal aan de rechterkant van het scherm zitten.

Het goede nieuws: geen reclame te bekennen.

Gisteren kreeg ik weer normaal beeld toen ik F5 deed maar vandaag niet.
mahna mahna tuduuuudududu
Had ik ook, volgens mij was het forum gewoon even uit de lucht.
Feesie; browser afsluiten en opnieuw starten?
Oh, ergens onderaan heb ik toch een Telenet reclame.
quote:Pammie schreef op 11 juni 2009 @ 10:10:

Ik kreeg net in Chrome een nieuwe foutmelding (getest: in IE 7 kreeg ik 'em ook - handig, al die browsers naastelkaar ). Ik had net mijn post verstuurd en toen kreeg ik dit:

Oeps! Deze link lijkt niet te werken -

Suggesties:

Kopie uit het cachegeheugen van Google weergeven

Ga naar viva. nl

Zoeken met Google:

Als ik dan viva.nl aanklik krijg ik een wit scherm waar links bovenin staat: redirecting to viva.nl

Vervolgens gebeurd er helegaar niets. Hij blijft redirecten en ik kom niet meer op het forum.Mijn post is overigens niet doorgekomen. Lekker dan.
Ik heb navraag gedaan wat er aan de hand was, het lijkt erop dat de server tijdelijk helemaal uit de lucht was. Wederom excuses voor het ongemak...

grtjs, Naomi
quote:Vivamod schreef op 11 juni 2009 @ 10:46:

Ik heb navraag gedaan wat er aan de hand was, het lijkt erop dat de server tijdelijk helemaal uit de lucht was. Wederom excuses voor het ongemak...

grtjs, NaomiDat moet wel, want ik behoor tot de gelukkigen die nooit problemen heeft (eat your heart out ) maar zelfs ik kwam er deze keer niet op haha.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ja ik kan wel geloven dat het hier rustiger is geworden. Ik heb ook sinds twee dagen die foutmelding die alles afbreekt (ik kom kijken of het nu weer gaat).

Wat ik wel appart vind, is dat ik het pas sinds twee dagen heb terwijl ik mensen er al weken over hoor? Ik heb trouwens wel rond dezelfde tijd microsoft silverlight geinstalleerd. Hebben de ander dames met problemen dat toevallig ook?
Ok, krijg gelijk weer de bewerking afgebroken melding bij het posten. Adios
Beste allemaal,

Er was vanochtend rond 10 uur inderdaad een storing (voor de geïnteresseerden: een firewall lag plat) waardoor alle sites van het vrouwencluster van Sanoma Uitgevers onbereikbaar waren. Onze excuses daarvoor!

Wat betreft de traagheid: op dit moment wordt die verder onderzocht.

grtjs, Naomi
Naomi: Ik ben er wel van overtuigd dat jij alles wat we hier melden mbt de forum ellende doorgeeft aan de techneuten. Maar na een paar maand van foutmeldingen, erafgeknikkerd worden en heel erg lang wachten ben ik er niet meer van overtuigd dat het ooit nog weer een forum gaat worden zonder al deze ellende.
Gebruik je nog Internet Explorer?

Dan wordt het hoog tijd om over te stappen op Firefox. De voordelen op een rijtje.

Je kunt forummen

Beveiliging

Spyware installeert zich vaak via Internet Explorer. Waarom? Omdat Internet Explorer veel gebruikt maakt van ActiveX en Active Scripting. Dit zijn scripttalen waarmee een website meer controle kan hebben over de computer van de gebruiker (wat jij dus bent). Het is voor spyware dus heel makkelijk om via Internet Explorer jouw computer binnen te dringen.

Standaarden

Standaarden zijn de regels waar iedereen zich aan kan houden (lees: kan), als je wilt dat je website er in alle browsers fatsoenlijk uitziet. Alleen Internet Explorer gooit roet in het eten door zich lang niet aan alle standaarden te houden. In Internet Explorer zitten namelijk een groot aantal bugs (fouten in het programma) die ervoor zorgen dat de pagina er net iets anders uitziet dan de regels voorschrijven. Mozilla Firefox houdt zich veel beter aan de standaarden.

advertentie

Extensies

Ook kun je met Firefox makkelijker zoeken door middel van de Google zoekbalk bovenin het scherm. Verder zit er nog een handige popup blocker ingebouwd, die alle irriterende popups wegwerkt.

Conclusie

Als je nog niet overgestapt bent op Firefox, doe het dan nu!

En je kunt je leven lang forummen!

Deze browser biedt je een veel betere bescherming en meer gebruiksgemak. .
Ik heb geen aandelen en ik gebruik FF al voor de problemen hiero en zie waarom.
quote:fiba schreef op 11 juni 2009 @ 11:29:

Naomi: Ik ben er wel van overtuigd dat jij alles wat we hier melden mbt de forum ellende doorgeeft aan de techneuten. Maar na een paar maand van foutmeldingen, erafgeknikkerd worden en heel erg lang wachten ben ik er niet meer van overtuigd dat het ooit nog weer een forum gaat worden zonder al deze ellende.

Ik begrijp je vrees, maar ik denk dat die ongegrond is. Er wordt achter de schermen van het forum druk overlegd, getest en onderzocht door verschillende technische partijen/mensen van Sanoma. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt!

grtjs, Naomi
quote:Viva Angel5 schreef op 11 juni 2009 @ 09:29:

[...]

Vergeet stats.ilsemedia niet

Die host ontbinden heb ik ook, geen idee eigenlijk wat het is. Ik heb echter nog steeds een snel forum, dus ik stoor me er niet aan

MissKip, anders kom je hier forummen! Jij hebt hetzelfde als ik zeg je, dus wat schiet het dan voor me op, behalve dan dat je waarschijnlijk wel een gezellig gezelschap bent?
quote:misschicken schreef op 11 juni 2009 @ 13:36:

[...]

Jij hebt hetzelfde als ik zeg je, dus wat schiet het dan voor me op, behalve dan dat je waarschijnlijk wel een gezellig gezelschap bent?

Ik lees niet goed..het is sneller ghehehe

Maar ja, dan mot ik wel de grens over geloof ik he?
quote:Sarah Scott schreef op 11 juni 2009 @ 10:16:

Feesie; browser afsluiten en opnieuw starten?

Helpt niet, ik heb nu al de hele dag dit vreemde beeld. Het is echt niet te doen zo, hoop dat dit snel weer verdwijnt.

Maar het lijkt erop dat ik de enige ben?
Feesie, heb je je cache al geleegd?
Cache, hmmmm alleen als ik het per ongeluk zou hebben gedaan.

(vraagt zich wanhopig af waar haar cache zit en gaat gauw googelen)
Uit de FAQ:

In je cache staan de bekeken Internet pagina’s uit het verleden en data van deze pagina’s die op je computer staan. Het legen van je cache zorgt ervoor dat oude informatie van je harde schijf wordt verwijderd. Het kan zijn dat je computer een oude versie van het Viva-forum uit je cache haalt en dat hierdoor een foutmelding wordt veroorzaakt. Leeg daarom regelmatig je cache geheugen.

Internet Explorer:

Klik op ‘Internet Opties’, te vinden ofwel onder ‘Beeld’ of ‘Extra’, afhankelijk van je versie van Explorer.

Klik in de Algemeen tab op ‘Bestanden verwijderen’ onder het kopje ‘Tijdelijke Internet-bestanden’.

Laat ‘Ook alle off line items verwijderen’ uitgeschakeld staan en klik twee keer achtereenvolgens op ‘Ok’

Sluit vervolgens je browser en open hem opnieuw voordat je het Viva-forum weer bezoekt.

Firefox:

Ga naar ‘Extra’

Klik op ‘Privegegevens opruimen’

Vink ‘Buffer’ aan, dit is de cache in Firefox.

Klik op ‘Privegegevens nu opruimen’. Je cache is geleegd.

Succes, hoop dat 't helpt!
Vivamod, dank voor het advies. Helaas, het helpt niet. Ik kom later nog wel eens proberen, het is toch niet hetzelfde zonder Igone in haar Klikozak (het achtergrondmeisje).
Degene die met Google Chrome kwam, wil ik trouwens even bedanken. Vet cool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven