Mutsy of Mura: ervaringen?
woensdag 10 juni 2009 om 14:02
Nu ik 26 weken zwanger ben, zijn we langzaamaan eens aan het oriënteren op kinderwagens. Nu twijfelen we heel erg tussen de Maxi-Cosi Mura3 en een Mutsy (Slider of 4-Rider?). Ik vond dat de Mura een hele fijne wandelwageninzet heeft, met zo'n zacht foamlaagje. Dat lijkt me voor de baby zo comfortabel. Maar van de Mutsy vind ik de dessins weer veel mooier (ja, oppervlakkig, ik weet het...), maar de zitting weer minder mooi en zacht. En hoe is de reiswieg? Die van de Mutsy lijkt zo klein.
Ik heb overigens een redelijk klein autootje (Yaris), dus de wagen moet daarin ook in de kofferbak passen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb overigens een redelijk klein autootje (Yaris), dus de wagen moet daarin ook in de kofferbak passen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
woensdag 10 juni 2009 om 14:12
Ik heb een Mutsy 4-Rider. Prima wagen met alleen 1 nadeel: de wagenbak (hoe noem je die ook alweer) is vrij klein. Met 5,5 maand lag mijn kleintje (is niet eens zo extreem lang) echt shocking klem en moest ik de Bugaboo lenen van de buren tot hij stevig genoeg was om in de wandelwagen te zitten. Daar zit hij nu alweer een paar maanden prima in. Toch misschien iets om rekening mee te houden.
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
woensdag 10 juni 2009 om 14:18
Ik heb de mura 4 wieler, voordeel vind ik dat de reiswieg zo lekker groot is. De buggysit werd door mn oppas kindje ( die ging mee als testpersoon )als dusdanig comfortabel bevonden dat hij er niet meer uit wilde
Nadeel vind ik dat heel snel de stof aan de binnen zijde gaat "pillen"
ding rijd verders prika lekker steving en verrassend klein op te vouwen voor in de kofferbak !
Nadeel vind ik dat heel snel de stof aan de binnen zijde gaat "pillen"
ding rijd verders prika lekker steving en verrassend klein op te vouwen voor in de kofferbak !
woensdag 10 juni 2009 om 14:19
Dodo75, bedankt voor je reactie. Daar was ik al bang voor. Hij oogt ook best klein. En mijn vriend en ik waren beide ook geen heel kleine babies, dus ik verwacht dat ons kindje ook niet zo klein zal zijn. Ik wil toch graag wel wat langer met zo'n wagenbak doen.
Moet wel zeggen dat ik de meeste wagens op het moment erg klein vind. De verkoopster van de Prénatal zei dat dat nu normaal was en dat de baby vanaf 5 mnd wel in het zitgedeelte mag, omdat de vering tegenwoordig zoveel beter is. Maar ik hoor overal dat dat slecht is voor de rug. En wie heeft er dan gelijk: de dame die er geld aan verdient of de VK/kraamverzorgster/etc.? Ben dan wel geneigd te twijfelen aan de verkoopster...
Moet wel zeggen dat ik de meeste wagens op het moment erg klein vind. De verkoopster van de Prénatal zei dat dat nu normaal was en dat de baby vanaf 5 mnd wel in het zitgedeelte mag, omdat de vering tegenwoordig zoveel beter is. Maar ik hoor overal dat dat slecht is voor de rug. En wie heeft er dan gelijk: de dame die er geld aan verdient of de VK/kraamverzorgster/etc.? Ben dan wel geneigd te twijfelen aan de verkoopster...
woensdag 10 juni 2009 om 14:24
Yamuna, mijn vriend en ik wilden wel dat ze zo'n voering ook in de auto maakten. Het leek ons zo fijn zitten!
Off topic: zie dat je een nieuwe avatar hebt mèt draagdoek. Had al begrepen dat je fan was! Ik ga er straks ook voor, maar weet nog niet precies welke (da's het volgende dilemma
). Nu je hier toch bent: hoe denk jij over een hangmatje in de box?
Off topic: zie dat je een nieuwe avatar hebt mèt draagdoek. Had al begrepen dat je fan was! Ik ga er straks ook voor, maar weet nog niet precies welke (da's het volgende dilemma

woensdag 10 juni 2009 om 14:56
Wij hebben de mutsy 4 -rider. Ben erg tevreden over de wagen. Denk overigens wel dat de mura kleiner op te vouwen is.
Lees hier wel dat de reiswieg zo klein is, maar de wandelwageninzet kan helemaal plat, dus geen problemen met het ruggetje van je kind. Zoonlief lag sinds 5-5,5 maand in de wandelwageninzet gewoon plat tot hij wat beter kon zitten.
Mocht ik nu moeten kiezen zou ik denk ik toch voor de mura 4-wieler gaan. Ik vind het gewoon een hele mooie wagen en hij is wat compacter op te vouwen. Alhoewel de mutsy slider ook weer kleiner inklapt kan dan de 4-rider.
Succes met je keuze!
Lees hier wel dat de reiswieg zo klein is, maar de wandelwageninzet kan helemaal plat, dus geen problemen met het ruggetje van je kind. Zoonlief lag sinds 5-5,5 maand in de wandelwageninzet gewoon plat tot hij wat beter kon zitten.
Mocht ik nu moeten kiezen zou ik denk ik toch voor de mura 4-wieler gaan. Ik vind het gewoon een hele mooie wagen en hij is wat compacter op te vouwen. Alhoewel de mutsy slider ook weer kleiner inklapt kan dan de 4-rider.
Succes met je keuze!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

woensdag 10 juni 2009 om 15:05
Kokusje, dat kan met de Mura ook. Ideaal! Het lijkt mij zo handig als je op een drukke plaats bent (markt, o.i.d) en je uk dan niet tussen al die benen (en zwaaiende peuken!) zit. Maar afgezien daarvan: bevalt hij jou verder ook goed?
Nadine, bedankt! De stand is nog steeds 50/50, dus dat wordt nog een dobber...
Nadine, bedankt! De stand is nog steeds 50/50, dus dat wordt nog een dobber...

woensdag 10 juni 2009 om 15:14
Boepie, ook niet geheel onbelangrijk het gewicht. Kheb de mura nooit opgetild maar dat zou voor mij ook een aandachtspunt zijn denk ik...
Alhoewel ik vanaf 'n maand of 10-11 gewoon de buggy vast in de auto heb liggen en de wandelwagen alleen gebruik als ik van huis uit vertrek of als het echt koud was en zoonlief in de voetenzak ging, dan nam ik de wandelwagen nog wel us mee.
Alhoewel ik vanaf 'n maand of 10-11 gewoon de buggy vast in de auto heb liggen en de wandelwagen alleen gebruik als ik van huis uit vertrek of als het echt koud was en zoonlief in de voetenzak ging, dan nam ik de wandelwagen nog wel us mee.
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

woensdag 10 juni 2009 om 15:32
Wij hebben de Mutsy Slider en hij bevalt super. Hij is wel heel klein in te klappen en dan kun je klik klik de wielen er ook nog afhalen. De bak vind ik niet heel klein en het voordeel van de wandelwagen vind ik dat je deze eigenlijk helemaal plat kunt leggen en dus ook beide kanten op kunt zetten. Dat waren de eisen die wij hadden en dan vonden we deze wat compacter ogen dan de Mura.
woensdag 10 juni 2009 om 15:40
hier een mura-3 bezitter; we waren heel tevreden toen we nog gebruik maakten van reiswieg en maxicosi op het onderstel. Ideaal, je gebruikt dezelfde adapters die je alleen maar hoeft om te klikken als je van reiswieg naar maxicosi gaat of andersom. Het onderstel is superklein op te vouwen en rechtop in je kofferbak te zetten, wel ff de hoedenplank verwijderen (ik had toen een polo, ongeveer even groot als de yaris schat ik) en nog kleiner als je de wielen eraf haalt (makkelijk te doen). Reiswieg heb ik tot een maand of 7 gebruikt (is ook tot een plat pakketje op te vouwen).
Het zitgedeelte is inderdaad erg comfortabel, dochter (nu 1,5) zit er graag in. Maar ik gebruik nu eigenlijk alleen nog de buggy. Ik vind de wagen met kind van bijna 12 kilo erin moeilijk bestuurbaar, zwaar en log (vooral in winkels waar je korte bochtjes moet kunnen maken) en omdat de kap los zit vind ik het opvouwen en in de auto stoppen veel werk. Je moet eerst de kap eraf schuiven. Vervolgens het stoeltje losklikken en in de auto leggen en tenslotte moet je het onderstel opvouwen (in tegenstelling tot de buggy die je in een handomdraai ingeklapt en in je auto hebt liggen),
Ik heb geen ervaring met andere wagens maar ik vind het wel jammer dat ik zo'n dure wagen nauwelijks nog gebruik (had ik toen ik zwanger was nooit bij stil gestaan). Alleen voor boswandelingen e.d. wil ik hem nog wel eens in elkaar zetten.
Het zitgedeelte is inderdaad erg comfortabel, dochter (nu 1,5) zit er graag in. Maar ik gebruik nu eigenlijk alleen nog de buggy. Ik vind de wagen met kind van bijna 12 kilo erin moeilijk bestuurbaar, zwaar en log (vooral in winkels waar je korte bochtjes moet kunnen maken) en omdat de kap los zit vind ik het opvouwen en in de auto stoppen veel werk. Je moet eerst de kap eraf schuiven. Vervolgens het stoeltje losklikken en in de auto leggen en tenslotte moet je het onderstel opvouwen (in tegenstelling tot de buggy die je in een handomdraai ingeklapt en in je auto hebt liggen),
Ik heb geen ervaring met andere wagens maar ik vind het wel jammer dat ik zo'n dure wagen nauwelijks nog gebruik (had ik toen ik zwanger was nooit bij stil gestaan). Alleen voor boswandelingen e.d. wil ik hem nog wel eens in elkaar zetten.
woensdag 10 juni 2009 om 15:44
Ik heb de Mura 3 en die bevalt heel erg goed. Ben ook uitgebreid aan het testen geweest en ik vond deze gewoon mooi. De collectie van dit jaar is trouwens iets saaier dan die van 2008. Maar hij rijdt lekker, heeft een fijne ruime bak (hoewel alle andere ook erg meevallen, leg de matrasjes maar eens op elkaar) en het stoeltje is idd heel comfortabel (al gebruik ik dat nog niet). Hij klapt makkelijk en klein in (ik weet niet of er verschil zit tussen de 3 en de 4 qua opvouwen) en weegt niet veel. Ik vond het ook handig dat ik geen aparte adapters voor het autostoeltje nodig heb, kwestie van beugeltje omzetten. Ook dit stoeltje kan je trouwens beide kanten opzetten, dat wilde ik ook graag.
Succes!
Succes!
woensdag 10 juni 2009 om 15:53
Wij hebben een Mura 4 en het is een prima wagen, alleen mijn moeder rijdt een Yaris en daar past hij niet in de achterbak. Wat wij doen is de zitting helemaal platleggen en deze zetten we dan in de achterbak en het onderstel zetten we vast in een riem op de achterbank. Alles in de achterbak past gewoonweg niet, is mijn ervaring.
Succes met het maken van je keus.
Succes met het maken van je keus.
woensdag 10 juni 2009 om 15:58
woensdag 10 juni 2009 om 16:00
quote:Apricot schreef op 10 juni 2009 @ 14:24:
Yamuna, mijn vriend en ik wilden wel dat ze zo'n voering ook in de auto maakten. Het leek ons zo fijn zitten!
). Nu je hier toch bent: hoe denk jij over een hangmatje in de box?
kijk maar in het draagdoektopic
klik hier voor draagdoektopic !

kijk maar in het draagdoektopic
klik hier voor draagdoektopic !
woensdag 10 juni 2009 om 16:02
Hier ook een mutsy (wel alweer model uit 2006)
Voordeel vind ik dat hij heerlijk soepel rijd, buggyzit is om te draaien, vond wagenbak groot genoeg, redelijk grote boodschappenmandje, losse extra kleine wielen verkrijgbaar waardoor hij kleiner draait, makkelijk in de stad. En helemaal super vind ik de duozit, nu voor de tweede. Niet nog een extra wagen erbij. Goed schoon te maken
Nadeel, groot en zwaar. En plastic bekleding, zweet heel erg.
Voordeel vind ik dat hij heerlijk soepel rijd, buggyzit is om te draaien, vond wagenbak groot genoeg, redelijk grote boodschappenmandje, losse extra kleine wielen verkrijgbaar waardoor hij kleiner draait, makkelijk in de stad. En helemaal super vind ik de duozit, nu voor de tweede. Niet nog een extra wagen erbij. Goed schoon te maken
Nadeel, groot en zwaar. En plastic bekleding, zweet heel erg.
woensdag 10 juni 2009 om 16:30
Ik ben dan weer heel blij met mijn mutsy slider. De wagenbak vind ik niet zo heel klein, hij was langer dan veel andere bakken had ik het idee. Meisje ligt er nog steeds in met haar 4 maanden (maar ja dat is niet meer dan normaal lijkt mij). Ik vind vooral dat de wagen rijd als een zonnetje en heel belangrijk hij heeft een superkleine draaicirkel. Dat is heel handig in winkels en als je in je eentje een deur open moet doen
woensdag 10 juni 2009 om 18:43
Wat veel reacties al. Dank jullie wel voor jullie uitgebreide antwoorden! Het valt me op dat iedereen wel tevreden is over haar eigen wagen. Ik zie nog geen heel grote minpunten bij de een of de ander.
Zag op de site van de Consumentenbond dat de 4Rider daar tot beste koop wordt verkozen. Maar de Mura staat daarentegen helemaal niet in de test.
Yamuna, dat was ook een hele recente post!
Wij waren al "om" voor de draagdoek, en dat die dan multi-functie ook als hangmat mee door kan is heel fijn. Je was er trouwens vroeg bij, zag ik. Klokrond op het forum?
Zag op de site van de Consumentenbond dat de 4Rider daar tot beste koop wordt verkozen. Maar de Mura staat daarentegen helemaal niet in de test.
Yamuna, dat was ook een hele recente post!

donderdag 11 juni 2009 om 13:15
Een draagdoek wil ik vooral voor de erg drukke plaatsen, voor korte stukjes of mss zelfs in huis. Daar ben ik nog niet uit. Mijn vriend ziet zich nog niet zo lopen met een doek. Hij denkt dat het er te alternatief uitziet, maar hij gaat ook nog wel om, denk ik. En ook omdat mijn ouders al wat ouder zijn lijkt me een wagen wel een must.
En eerljk is eerlijk: ik ben erg verwend, want mijn schoonouders doen ons de wagen cadeau, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Decadent, ik weet het... Maar toch bedankt voor de tip!
En eerljk is eerlijk: ik ben erg verwend, want mijn schoonouders doen ons de wagen cadeau, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Decadent, ik weet het... Maar toch bedankt voor de tip!
vrijdag 12 juni 2009 om 22:03
Ik vond de mutsy 4-rider echt een onding.
Met 4 maanden was zoon er uit gegroeid en zat hij in de buggy. Het ding is zo breed dat je niet normaal door een kleine supermarkt of winkel komt en hij is niet makkelijk met 1 hand te manoevreren. Ik heb hem nooit omgebouwd tot wandelwagen. Ik was hem zo zat toen zoon uit de reiswieg was gegroeid dat ik over ben gegaan op de veel wendbaardere buggy.
Met 4 maanden was zoon er uit gegroeid en zat hij in de buggy. Het ding is zo breed dat je niet normaal door een kleine supermarkt of winkel komt en hij is niet makkelijk met 1 hand te manoevreren. Ik heb hem nooit omgebouwd tot wandelwagen. Ik was hem zo zat toen zoon uit de reiswieg was gegroeid dat ik over ben gegaan op de veel wendbaardere buggy.