leuke date gehad, wat nu?

02-02-2022 08:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

dit weekend heb ik een leuke date gehad. Aan het eind van de date hebben we lekker geknuffeld en zei hij dat hij me leuk vond.
Toen hij wegliep riep hij 'ik hoor wel wanneer je weer kunt afspreken!'

Daarna hebben we nog even geappt 1 dag over andere dingen, een beetje luchtig. Nu zit ik in dubio. Verwacht hij nu dat ik een voorstel doe omdat hij dat riep, of zal ik wachten tot hij een nieuw voorstel doe. Ik vind het altijd wel fijn als een man in het begin wat meer de leiding en het initiatief neemt. Of is het een teken dat hij niet zo into me is, omdat hij nog steeds niet concreet een voorstel voor een afspraak heeft gedaan? Hij appt verder ook niet, maar op de date hadden we wel echt een goede klik en het lijkt me ook niet dat je zomaar zegt dat je iemand leuk vindt terwijl je dat niet vindt. Wat te doen?
Yep schreef:
02-02-2022 09:55
Je kunt idd zelf het initiatief nemen en hem vragen voor een date, TO
De tekst van Biol is een goeie.

Máár ik zou daarná wél het initiatief bij hem laten.
Dus voor de 3e date hoort hij jou weer te vragen.
En zo om en om.
Zo blijft het gelijkwaardig.
Stelt hij na de 2e date geen 3e date voor, dan is dat een teken dat hij niet echt heel erg geïnteresseerd is in jou als persoon, en ga hem zeker hem dan niet meer achterna lopen dan, ook al vind jij hem wel leuk.
Maar ik loop nu wel heel erg op de zaken vooruit...
Vraag hem eerst maar eens voor een 2e date, en kijk hoe hij reageert
En vind je z'n reactie niet enthousiast genoeg, of heeft ie nog geen tijd ofzo vanwege een of ander smoesje, dan zou ik er ook mee stoppen.
De mate van enthousiasme is een belangrijke graadmeter.
Je date mag best moeite voor je doen hé, en je dus ook graag én snel willen zien
Succes!
Ze mogen best moeite voor elkaar doen. Haar date heeft date 2 al geïniteerd maar TO houdt de boel af nu. En volgens jouw om-en-om-redenatie zou TO dan dus date 3 moeten intiëren.
Vooral niet appen dat je hem weer wil zien en wanneer je tijd hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wel een beetje lame om tijdens het weglopen te roepen "ik hoor wel wanneer je weer kan afspreken!"

Lekker casual, lekker de bal bij de ander leggen en die kan niet reageren omdat je al wegloopt :P

Maargoed e.e.a. afhankelijk van de context. Als jullie het net daarvoor erover hadden dat je elkaar graag nog een keer ziet dan is het wat anders.
Het klinkt alsof jij geen initiatief wilt nemen omdat je onzeker bent over hoe hij erin staat en een voorstel van jouw kant mogelijk tot een afwijzing leidt. Het klinkt namelijk ook alsof hij niet per se extreem geïnteresseerd is. "Ik hoor 't wel", weinig appen, "kunnen we een keer doen", geen concreet voorstel. Dat zijn voor mij geen tekenen dat hij laaiend enthousiast is.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Hij heeft aangegeven je leuk te vinden en de bal bij jou te leggen als je weer wil afspreken. Lijkt me heel duidelijk.

Als je hem leuk vind ap je hem met de vraag zullen we een nieuwe date plannen.
Waarschijnlijk is hij onzeker over of jij het wel ziet zitten en legt hij daarom de bal bij jou.
nanouk wijzigde dit bericht op 02-02-2022 10:53
0.34% gewijzigd
Ja, ik vind 'm ook niet echt heel enthousiast overkomen door deze actie hoor, eerlijk gezegd..
En begrijp dat TO's enthousiasme daardoor getemperd is.
Ik zou dat ook hebben..
Avage schreef:
02-02-2022 10:22
Wel een beetje lame om tijdens het weglopen te roepen "ik hoor wel wanneer je weer kan afspreken!"

Lekker casual, lekker de bal bij de ander leggen en die kan niet reageren omdat je al wegloopt :P

Maargoed e.e.a. afhankelijk van de context. Als jullie het net daarvoor erover hadden dat je elkaar graag nog een keer ziet dan is het wat anders.

Mee eens
Bieslook88 schreef:
02-02-2022 09:11
Maar dan is hij wel HEEL subtiel. Hij zei daarna via de app ook iets van 'o daar kunnen we wel een keer heen'. Allemaal hints vind ik dat, maar niet echt heel duidelijk een vraag waarmee hij me echt uit vraagt.
Maar wat is de reden dat je het niet zelf zou vragen? Bang om een blauwtje te lopen? Of hem af te schrikken? Als hij je leuk vindt dam kan je hem daar niet mee afschrikken en als hij je niet leuk vindt dan weet je het tenminste.
Yep schreef:
02-02-2022 10:53
Ja, ik vind 'm ook niet echt heel enthousiast overkomen door deze actie hoor, eerlijk gezegd..
En begrijp dat TO's enthousiasme daardoor getemperd is.
Ik zou dat ook hebben..
Hoe enthousiast moet iemand zijn na 1 date dan? Je hebt iemand 1 keer gezien. Het klikte. En dan kijk je bij een tweede, derde vierde etc date of het nog steeds klikt.

Als je gaat wachten tot de tijd langzamer gaat, de wereld roze kleurt, er rozenblaadjes door de lucht vliegen en hij direct voor je op zijn knieeen gaat dan kan je lang wachten. Zo werkt het leven niet. Iemand die direct super enthousiast is of mega verliefd is 9 van de 10 keer juist een rode vlag.

Daten anno nu is toch meer... kijken op een app of iemands uiterlijk je aanspreek, dan een paar appjes om te kijken of hij niet alleen op een snelle wip uit is, samen koffie drinken en kijken of t geen engerds is en of het je type is en van daaruit leuke dingen doen en elkaar leren kennen. Er zijn zo veel punten waarop het wel of niet kan klikken. Als het nog steeds leuk is na date 2,3, 4 etc dan ga je naar een volgende date. Je zoent een keer met hem en kijkt if dat bevalt, na een paar dates heb je sex en kijkt of dat ook bevalt en vanaf dan lijkt me een beetje enthousiasme op zijn plaats. En als het niet klikt dan ga je weer door naar de volgende. Daar is daten voor.

Of zoek je een man die gelijk na 1 date weet dat je zijn droomvrouw bent en elke seconde naast de telefoon gaat wachten tot je hem appt? De kans dat dat je overkomt is zo goed als 0. Het leven is geen sprookje. En mannen die gelijk denken dat je hun droomvrouw bent zijn vaak heel erg needy en psychisch niet helemaal stabiel.

Dus neem gewoon initiatief als je de eerste date leuk vond en ga nog een keer met hem op date. En als hij niet wil dan is dat jammer maar dat zegt niks over jou. Alleen over wat hij zoekt of hoe hij in het leven staat. Dat 1 persoon die jij wel leuk vindt jou niet als relatiemateriaal zit wil niet zeggen dat je geen leuke vrouw bent en (veel) andere leuke mannen jou wel heel leuk vinden.

Probeer er wat relaxter in te staan. Je gaat niet morgen trouwen.. je bent aan het daten... dus (zo veel mogelijk) mannen ontmoeten om te kijken of er 1 tussen zit waar je een leuke relatie mee op kan bouwen.
Hij heeft aangeven dat hij je weer mee uit wil nemen wanneer jij tijd hebt en jij wil niet aangeven wanneer je tijd hebt, omdat je als een prinsesje vindt dat hij het nog een keer moet vragen. We kunnen alleen maar hopen dat hij iemand tegen komt met wat minder complexen dan jij, ook een man wil weten of de ander het ziet zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eens abracadabra.
Die man zegt eigenlijk dat hij een tweede date ziet zitten en als zij dat ook wil, zij gewoon een voorstel moet doen. Wat valt daaraan zo te analyseren? Hoe maak je daaruit op dat er weinig interesse is?
Daten is klote, echt.... nooit goed.
Bieslook88 schreef:
02-02-2022 09:11
Maar dan is hij wel HEEL subtiel. Hij zei daarna via de app ook iets van 'o daar kunnen we wel een keer heen'. Allemaal hints vind ik dat, maar niet echt heel duidelijk een vraag waarmee hij me echt uit vraagt.
Dan vraag jij lijkt mij leuk wanneer heb jij tijd?
Bieslook88 schreef:
02-02-2022 09:28
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga volgende week een weekje op vakantie dus dan kan ik niet, maar ik zal hem denk ik wel appen dan.
De week heeft nog 4 dagen...en dan heb je ook geen tijd, tja volgens mij ben jij degene die niet enthousiast is.
abracadabra schreef:
02-02-2022 11:08
Maar wat is de reden dat je het niet zelf zou vragen? Bang om een blauwtje te lopen? Of hem af te schrikken? Als hij je leuk vindt dam kan je hem daar niet mee afschrikken en als hij je niet leuk vindt dan weet je het tenminste.
En misschien zit de man in kwestie met hetzelfde. Ook hij kan onzeker zijn en durft daarom niet met een concreet voorstel te komen.

To, je had een leuke date.
In real life (en daar gaat het tenslotte om) was hij een leuke man en je had een klik.
Waarom zou je dat laten bederven door gespeculeer op basis van een paar whatsappjes?
Doe een concreet (dus niet ´zullen we eens ´ maar ´zullen we xxxxavond afspreken?´)

(Wat ik zo vreemd vind aan het hele WA gedoe tijdens het daten, is dat bij onzekerheid/onduidelijkheid altijd de datepartner en zijn intenties in vraag worden gesteld.
Maar het medium kritisch bekijken en zich bewust zijn van de beperkingen en valkuilen gebeurt zelden.)
viva-amber schreef:
02-02-2022 11:25
De week heeft nog 4 dagen...en dan heb je ook geen tijd, tja volgens mij ben jij degene die niet enthousiast is.
Dat gevoel heb ik ook wat een moeilijk gedoe.
O en als hij wegrent omdat jij initiatief neemt dan is het in mijn ogen sowieso geen leuke man. Maar ik hou niet van mannen die een zwak vrouwtje nodig hebben waarover ze de leiding kunnen nemen. Persoonlijk neem ik in het begin altijd graag een beetje initiatief. Een man is ook maar een mens en ook mannen vinden het niet altijd even makkelijk om een vrouw mee uit te vragen. Zo laat ik zien dat ik het zie zitten en kan ik gelijk testen of het niet een droplul is die graag spelletjes speelt en wil jagen op vrouwen. Van dat soort mannen krijg ik echt de kriebels.

Als ik nooit initiatief had genomen was ik nu niet met mijn vriend geweest. Die snapt echt helemaal geen hints. Ik kende hem al lang en dacht dat ik voor de gezelligheid wilde afspreken. Hij heeft de eerste 2 keer bij mij thuis alleen op de bank naast me gezeten en geen initiatief genomen. Hij vond me wel heel leuk maar hij was bang dat hij het verkeerdinterpreteerde en daardoor de vriendschap kapot zou maken. En hij wilde niet dat ik druk zou voelen of dat het ongemakkelijk zou worden.
Dit heeft niets te maken met leiding nemen, maar met simpel weg antwoord geven op een gestelde vraag: wanneer heb je weer tijd?
Heeft niets te maken met stereotype of man/vrouw gedrag.
Het analyseren heeft sowieso nooit zin.
Heb het ook gehad dat mannen zeggen of laten merken nog eens te willen afspreken maar in de praktijk toch niet, maarja daar doe je niets aan, je merkt het dan vanzelf.

Probeer gewoon positief te blijven en ga van jezelf uit, wat wil jij zelf en ga daar gewoon voor.
mcsteamy schreef:
02-02-2022 10:39
Het klinkt alsof jij geen initiatief wilt nemen omdat je onzeker bent over hoe hij erin staat en een voorstel van jouw kant mogelijk tot een afwijzing leidt. Het klinkt namelijk ook alsof hij niet per se extreem geïnteresseerd is. "Ik hoor 't wel", weinig appen, "kunnen we een keer doen", geen concreet voorstel. Dat zijn voor mij geen tekenen dat hij laaiend enthousiast is.
Enige zinnige reactie in dit topic.
Nee, hij is inderdaad niet laaiend enthousiast en dat is wat TO ook ziet. Friendzone is het woord dat in mij opkomt.
viva-amber schreef:
02-02-2022 11:31
Dit heeft niets te maken met leiding nemen, maar met simpel weg antwoord geven op een gestelde vraag: wanneer heb je weer tijd?
Heeft niets te maken met stereotype of man/vrouw gedrag.
Hmmm je hebt gelijk. Ik liet me te veel meevoeren in stereotypes man/vrouw gedrag in mijn reactie. Bedankt voor de feedback. Zo zie je dat dat toch echt in je (of in ieder geval mijn) hoofd zit ingebakken.

Ik hou er dus eigenlijk gewoon van als je allebei initiatief neemt. Man of vrouw. En iemand die het nodig vind om op iemand te jagen of hard to get te spelen vind ik een afknapper. Date spelletjes zijn niks voor mij. Ik speel ze niet. Als iemand afstand neemt ga ik er niet achteraan. Als ik geghost word denk ik "jammer dat ie niet gewoon durfte te zeggen dat ik zijn type niet ben". Ik knap echt af op moeilijk gedoe. Als ik iemand leuk vind dan zeg ik het. Als ik iemand niet zo leuk vind dan zeg ik het ook (maar wel vriendelijk natuurlijk). Ik ben ook niet bang voor een blauwtje. Het zegt niks over mij als iemand mij niet leuk vindt. Ik ben ook best wel apart en niet iedereen valt daar op. No hard feelings. Ik heb gekeken of het wat was en dat was het niet. Next.
Heb je wat aan de tips Bieslook?
Daveotion schreef:
02-02-2022 11:50
Enige zinnige reactie in dit topic.
Nee, hij is inderdaad niet laaiend enthousiast en dat is wat TO ook ziet. Friendzone is het woord dat in mij opkomt.

En ik durf zelfs ‘doodbloeden’ te zeggen :there:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Als je allebei op elkaar wacht, schiet het ook niet op. Je moet elkaar nog leren kennen, dus ik zou zeggen dat het nu ook nog niet uitmaakt of hij wel/niet laaiend enthousiast is. Hij laat heel duidelijk blijken dat hij je nog wel een keer wilt zien. Dat hij niks specifieke vraagt kan ook onzekerheid van zijn kant zijn. Als ik je zo hoor geeft hij wel genoeg hints dat hij nog eens wil afspreken, dus zou het gewoon vragen. Iemand moet het vragen. Hij geeft aan dat hij nog eens wil afspreken ook al is het subtiel, heb jij ook aangegeven van dat je nog eens wilt afspreken/hints gedropt?
viva-amber schreef:
02-02-2022 11:21
Hij heeft aangeven dat hij je weer mee uit wil nemen wanneer jij tijd hebt en jij wil niet aangeven wanneer je tijd hebt, omdat je als een prinsesje vindt dat hij het nog een keer moet vragen. We kunnen alleen maar hopen dat hij iemand tegen komt met wat minder complexen dan jij, ook een man wil weten of de ander het ziet zitten.
Jouw reacties zijn best komisch en zo waar.

Als je iemand nog een keer wilt zien, zeg het dan.

Hij is misschien net zo onzeker als jij... daar kunnen jullie allebei iets aan doen, begin bij je zelf en laat hem weten dat je met het uit wil.
Ja natuurlijk, een vrouw kan ook het initiatief nemen.
Maar TO geeft duidelijk aan dat zij het fijn vindt als een man in het begin wat meer de leiding en het initiatief neemt.
Dan kun je beter op zoek gaan naar een man die dat ook doet.
En dan staat deze man al eigenlijk met 0 - 1 achter dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven