Mijn man eet te veel

02-02-2022 12:03 466 berichten
Mijn man eet te veel. En is dus te zwaar. Ruim honderd kilo zal het nu zijn.

En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.

En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.

Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.

En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
05-02-2022 17:10
Bericht elders.
gezien!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
-Lucille- schreef:
05-02-2022 16:34
Zojuist kreeg ik te horen: "Jij wil sowieso niet graag seks, ongeacht mijn gewicht. Dat staat er los van. Bovendien zeur ik ook niet dat jij ook dikker bent geworden." (mijn BMI is nu 26,7)

Hij vind mijn opmerkingen niet eerlijk, want hij klaagt niet over ons seksleven. Dus heb ik hier niks van te vinden.

Er moeten dingen gaan veranderen. Maar zijn gewicht is niet het grootste probleem.

Ah, de "ja maar jij..." tactiek. Constructief wel.
Dus alleen als hij ergens over klaagt is het een probleem??
Eurus schreef:
05-02-2022 16:46
Tsja en het dan nu op zijn buik gooien en dat je er niet makkelijk bij kan? Wie neem je nu in de maling TO?

viewtopic.php?f=5&t=482577&p=33331656&start=#p33331656
Volgens mij heeft man best wel een punt. Hij had zijn sexleven graag anders gewild maar maakt er geen groot punt van. Neemt je zoals je bent. Jij had zijn gewicht graag anders gezien en maakt er wel een groot punt van.

En ik snap wel dat je man je argument met aantrekkelijkheid niet serieus neemt. Want sex is sowieso een dingetje.

Even om advocaat van de duivel te spelen... je hebt het over je best blijven doen voor elkaar. Wat doe jij om je man tegemoet te komen? Heb je uitgezocht waarom je behoefte aan sex zo laag wordt? En ik heb het niet over zin maken maar samen mogelijkheden onderzoeken om het leuker te maken? Ik denk dat daar best wel een pijnpunt zit voor hem... Waarom zou ik moeite doen voor hem als zij toch niet wil...

En dan kan je in de vicieuze cirkel blijven zitten en naar elkaar wijzen of je kan jullie issues samen aanpakken. Dan gaan jullie samen afvallen (want jij bent ook te zwaar en mannen vallen meestal sneller af dan vrouwen dus grote kans dat jullie even lang bezig zijn) en samen kijken hoe jullie je sexleven leuker kunnen maken. Dan moeten jullie allebei iets doen wat lastig is voor jezelf maar doe je allebei moeite voor elkaar en de relatie. Lijkt me een mooi compromis.
Precies. Haar houding viel mij ook op. Hoog van de toren blazen en dat ze het allemaal wel weet op sexfrequentiegebied. En mannen mogen op dat punt niet klagen. Haha Lucille, jou man klaagt dus ook anders stipte hij het ook niet aan. Dus hou je praatje maar voor jezelf.

En je schreef:” Gelukkig houdt hij van me zoals ik ben.

Je kunt klagen over alles wat je niet hebt, maar je kunt ook dankbaar zijn voor dat wat jullie nog wel hebben.
Als je anders naar de dingen kijkt, ga je andere dingen zien.”.

Nou, pas dan ook gewoon toe wat je zelf schrijft. Je doet nu precies het tegenovergestelde. Je bent ongeloofwaardig.
TO, heb je nou al eens al die slaapproblemen en wisselende diensten besproken? Dat is door meerdere mensen aangehaald en zeer relevant in deze context.

DS1971 schreef:
05-02-2022 17:08
de suggestie van jouw kant dat een beetje overgewicht gezond is, is misinformatie.
Er is verzocht om niet meer over bmi te discussiëren dus dit is het laatste wat ik er over zeg.

Maar ik wil wel 1 ding rechtzetten en dat is dat jij mij hier woorden in de mond legt. Ik heb het over de laagste mortaliteit hebben en jij maakt daar van het dus gezond is. Terwijl dat niet hetzelfde is en mijn hele punt dus is dat we dat soort dingen simpelweg nog niet weten en per persoon kan verschillen.

Absoluut géén misinformatie dus. Daarvoor moet je bij vele andere posters in dit topic zijn, de belangrijkste reden dat ik hier ben gaan reageren is dat dit topic volstaat met dusdanige bakken desinformatie dat je er met enige kennis over het onderwerp eigenlijk alleen maar verdrietig van kan worden.
-Lucille- schreef:
Zojuist kreeg ik te horen: "Jij wil sowieso niet graag seks, ongeacht mijn gewicht. Dat staat er los van. Bovendien zeur ik ook niet dat jij ook dikker bent geworden." (mijn BMI is nu 26,7)

Hij vind mijn opmerkingen niet eerlijk, want hij klaagt niet over ons seksleven. Dus heb ik hier niks van te vinden.

Er moeten dingen gaan veranderen. Maar zijn gewicht is niet het grootste probleem.
Oeps. Er zit hem dus inderdaad wat dwars en ik gok dat hij jullie seksleven bedoelt. Je doelde al eerder op dat jullie niet vaak seks hadden en hebben, maar hoe weinig is dat? Het kan natuurlijk fluctueren en 3 x per week is een vals cijfer maar vindt jij ook dat jullie weinig seks hebben en was dat ook al zo voor hij dik werd? Misschien eerst een goed gesprek over andere zaken?
Positivevibes schreef:
05-02-2022 20:48
Maar ik wil wel 1 ding rechtzetten en dat is dat jij mij hier woorden in de mond legt. Ik heb het over de laagste mortaliteit hebben en jij maakt daar van het dus gezond is. Terwijl dat niet hetzelfde is en mijn hele punt dus is dat we dat soort dingen simpelweg nog niet weten en per persoon kan verschillen.

Absoluut géén misinformatie dus. Daarvoor moet je bij vele andere posters in dit topic zijn, de belangrijkste reden dat ik hier ben gaan reageren is dat dit topic volstaat met dusdanige bakken desinformatie dat je er met enige kennis over het onderwerp eigenlijk alleen maar verdrietig van kan worden.
Het is inderdaad zo dat het er niet letterlijk staat, maar laten we het zo zeggen dat het natuurlijk wel vaak als zodanig gelezen kan worden. En zoals deskundigen zeggen: dat is gevaarlijk.

Dat BMI alleen maar handig is voor grote groepen is een feit. Het is totaal niet ontworpen om op individueel niveau te worden gebruikt. Als je dat zo had gezegd had ik dat alleen maar onderschreven.
-Lucille- schreef:

En hier moeten jullie samen doorheen
Uitspreken wat je nodig hebt om de komende jaren gelukkiger te worden samen
En daar aan willen werken.
En dan moet jij ook incasseren TO, dat is een moeilijke fase
Sterkte
blueberry schreef:
03-02-2022 21:22
Je wordt niet dik van medicijnen.
Je wordt dik omdat je extra eten naar je mond brengt!
In dat geval gaan wij òf meer bewegen òf de calorieën tellen. Of allebei kan natuurlijk ook.
Gelukkig ga je niet slapen en wordt je de volgende dag wakker met obesitas.
Bij de eerste paar kilo erbij zou ik al de verandering in mijn lichaam opmerken en overgaan tot actie.
Wat lijkt het mij heerlijk om te denken dat de wereld zo ontzettend maakbaar is.
Als je man echt wil afvallen dan is het verstandig om eerst de andere problemen aan te pakken zoals het slecht slapen, wisseldiensten en de relatieproblemen die ook stress met zich meebrengen. Aan die wisseldiensten kan hij waarschijnlijk niks doen maar misschien kan hij daar toch wat meer ritme en structuur in aanbrengen. Zodat zijn lichaam, hormonen etc weer wat meer in balans raken en het lichaam weer beter aan honger/dorst en verzadigd gevoel prikkels kan geven. Probeer maar eens af te vallen als je lichaam constant om eten schreeuwt doordat het helemaal uit belans is. Dat gaat je niet lukken.
TsumTsum schreef:
07-02-2022 16:37
Als je man echt wil afvallen
Misschien het topic even goed lezen?
Haar man heeft geen probleem hoor.
Dit weekend sprak ik met Vent over dit topic, ik was even nieuwsgierig naar een "man's point of view". Vent was er vrij duidelijk over, als je vrouw toch geen zin heeft in seks, waarom zou je dan je best nog doen. Schijnbaar had man in kwestie altijd al wat snaaibehoefte maar dat onderdrukte hij omdat er nog "sekshoop" was. Na zoveel jaar heeft hij de moed opgegeven en laat hij de touwen los. En het boeit niet meer wat vrouw daarvan vindt.

Aldus Vent.
Rooss4.0 schreef:
07-02-2022 17:41
Dit weekend sprak ik met Vent over dit topic, ik was even nieuwsgierig naar een "man's point of view". Vent was er vrij duidelijk over, als je vrouw toch geen zin heeft in seks, waarom zou je dan je best nog doen. Schijnbaar had man in kwestie altijd al wat snaaibehoefte maar dat onderdrukte hij omdat er nog "sekshoop" was. Na zoveel jaar heeft hij de moed opgegeven en laat hij de touwen los. En het boeit niet meer wat vrouw daarvan vindt.

Aldus Vent.
Om zelf fit en gezond te blijven.

Of had 'Vent' daar nog niet aan gedacht?
Paarsebloem schreef:
07-02-2022 17:44
Om zelf fit en gezond te blijven.

Of had 'Vent' daar nog niet aan gedacht?
Dit gaat niet over Vent, hij vindt fit en gezond blijven beslist belangrijk. En hij vindt aantrekkelijk blijven óók belangrijk.

Maar schijnbaar geldt dit alles niet voor man van TO, ook het gezond en fit blijven niet.
Rooss4.0 schreef:

Aldus Vent.

Maar seks is toch niet je enige drijfveer in een relatie, mag ik hopen?
Rooss4.0 schreef:

Aldus Vent.
Misschien waar, maar dan ben je toch ook wel een beetje een slappe zak. Dan heb je geen relatie meer, maar ben je huisgenoten.
RikM schreef:
07-02-2022 18:01
Als seks komt te vervallen is de scheidslijn met een platonische relatie wel komen te vervallen.

Door ziekte kan dat nog, al zal dat vaak gepaard gaan met buiten de deur eten of snacken, maar anders…
Rooss4.0 schreef:

Aldus Vent.
Wat een loser
Ga dan weg en wordt gelukkig
lilalinda schreef:
07-02-2022 18:32
Wat een loser
Inderdaad. Vrij stom, want uiteindelijk heeft hij vooral zichzelf ermee, echt gezond is het namelijk niet wat hij doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
RikM schreef:
07-02-2022 18:01
Het neuk-zeik quotient moet wel op orde zijn natuurlijk! :biggrin:
lilalinda schreef:
07-02-2022 18:32
Wat een loser
Tja, dat moet je tegen de man van TO zeggen. Als dit aan de orde is natuurlijk, je mag de drijfveren van TO's man natuurlijk niet ophangen aan de mening van een andere man.
Ik was gewoon even benieuwd naar hoe een potente man tegen deze kwestie aankijkt.
Rooss4.0 schreef:
07-02-2022 19:35
Tja, dat moet je tegen de man van TO zeggen. Als dit aan de orde is natuurlijk, je mag de drijfveren van TO's man natuurlijk niet ophangen aan de mening van een andere man.
Ik was gewoon even benieuwd naar hoe een potente man tegen deze kwestie aankijkt.
Je Vent heeft gelijk, de man van TO reageert passief agressief (daar zijn mannen super goed in), niet je vrouw zeggen dat als er seksueel niets verandert hij naar de hoeren gaat, niet in gesprek gaan met TO om op zoek te gaan naar een oplossing, gewoon, jezelf onaantrekkelijk dik maken want ze negeert toch je behoefte.
Eetgedrag veranderen is moeilijk, vergelijkbaar met wat eerder genoemd is stoppen met roken. Er moet een knop om. Dat kan om gezondheidsredenen zijn, een geliefde voor wie je het doet of een ex aan wie je iets wil bewijzen. Ik denk dat voor hem duidelijk werd dat je sowieso minder seks wilde dus weer een goed seksleven krijgen is voor hem niet echt een motivatie - daar gelooft hij niet in.

Je moet elkaar weer meer gaan waarderen, dan wordt de ander een motivatie om sterk/gezond/knap/lief te zijn. Dus mijn advies zou zijn om daar aan te gaan werken, zorg dat hij zich gewaardeerd voelt en jij ook.
Rooss4.0 schreef:
07-02-2022 19:35
ik heb het nu niet over de man van TO, maar over de vent die jij citeert
Ik neem aan, dat hij uit eigen ervaring sprak??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven