Onscherpe foto's iPhone XS
vrijdag 11 februari 2022 om 21:42
Ik heb een iPhone XS en ik krijg de instellingen van de camera niet goed. De foto's lijken wat korrelig en als ik inzoom (als de foto al gemaakt is) ziet het er echt niet uit.
Heb de flits al uitgezet en las dat je niet moet inzoomen tijdens het fotograferen. Maar misschien doe ik gewoon iets niet helemaal goed. Hiervoor had ik een samsung en die maakte haarscherpe foto's. Maar daar heb ik nooit iets aan de instellingen gedaan, dus wie weet moet ik hier wel eea aan veranderen om in ieder geval normale scherpe foto's te krijgen?
Heb de flits al uitgezet en las dat je niet moet inzoomen tijdens het fotograferen. Maar misschien doe ik gewoon iets niet helemaal goed. Hiervoor had ik een samsung en die maakte haarscherpe foto's. Maar daar heb ik nooit iets aan de instellingen gedaan, dus wie weet moet ik hier wel eea aan veranderen om in ieder geval normale scherpe foto's te krijgen?
vrijdag 11 februari 2022 om 21:57
Hoe heb je de instellingen dan nu staan? Gaan ze niet gewoon elke keer terug naar de "normale" instellingen?. Ik moet i.i.g. mijn instellingen steeds aanpassen omdat ze iedere keer "terug" gaan. En ik zooom gewoon in of uit bij het fotograferen.
Als je er niet uitkomt, kun je je aanmelden voor een gratis Apple sessie fotografie van je iPhone. Je wordt dan door hen gebeld en kan dit dan aan hen vragen.
Als je er niet uitkomt, kun je je aanmelden voor een gratis Apple sessie fotografie van je iPhone. Je wordt dan door hen gebeld en kan dit dan aan hen vragen.
vrijdag 11 februari 2022 om 23:14
anjer30 schreef: ↑11-02-2022 21:42Ik heb een iPhone XS en ik krijg de instellingen van de camera niet goed. De foto's lijken wat korrelig en als ik inzoom (als de foto al gemaakt is) ziet het er echt niet uit.
Onder welke omstandigheden fotografeer je in dit geval? Daglicht, lamplicht, buiten, binnen, overdag, 's avonds?
Naïef - het blijft een compliment
zaterdag 12 februari 2022 om 16:08
Je kan bij Instellingen -> Camera-> Bewaar Instellingen, het bewaren van je instellingen aan of uit zetten.
De persoon die zegt dat het niet kan, moet de persoon die het aan het doen is niet voor de voeten lopen.
zaterdag 12 februari 2022 om 21:14
Super wist ik niet, gelijk ingesteld!IwanKapotjeplof schreef: ↑12-02-2022 16:08Je kan bij Instellingen -> Camera-> Bewaar Instellingen, het bewaren van je instellingen aan of uit zetten.
zaterdag 12 februari 2022 om 21:30
Korrelige foto's, dat klinkt alsof de ISO waarde te hoog staat. Daarmee heeft je toestel minder licht nodig om het beeld te maken, maar dat gaat wel ten koste van de kwaliteit.
Ik ken de iPhone niet, kun je die instelling vinden? Staat hij op automatisch? Zet hem dan eens zo laag mogelijk. Krijg je dan bewogen foto's, dan moet hij weer iets omhoog omdat hij dan te laag staat voor de lichtomstandigheden en jouw stabiliteit.
Ik ken de iPhone niet, kun je die instelling vinden? Staat hij op automatisch? Zet hem dan eens zo laag mogelijk. Krijg je dan bewogen foto's, dan moet hij weer iets omhoog omdat hij dan te laag staat voor de lichtomstandigheden en jouw stabiliteit.