Tweede kans?
woensdag 16 februari 2022 om 13:53
Ik heb al eerder van mij af geschreven over dit onderwerp en heb daar goede tips gekregen.
In het kort: mijn vrouw heeft eerder aangegeven zich niet meer aangetrokken tot mij te voelen en eigenlijk bijna zeker is dat dat niet meer terugkomt. Dat kwam best wel als een verassing en toevallig nadat mijn vrouw bevriend is geraakt met een stel dat nu in scheiding ligt. Ze was bevriend met de vrouw, maar later merkte ze dat ze heel graag met de man sprak. Zij nam het ook vaak voor hem op: laat niet zo over je heen lopen etc. Ik dacht hier wel wat van: maarja.. goed van vertrouwen. Ineens zag ik een gedragsverandering. Daar waar ze eerst niet kon wachten om thuis te komen, de zaterdag samen te spenderen etc. Wilde ze daar ineens vanaf. En ja... ze heeft gevoelens voor de betreffende man.
Het probleem daarbij is dat ze deze man veel tegenkomt. Als ze de kinderen naar school brengt: en hun zoontje speelt veel met onze dochter. Ik hoef de laatste tijd ook nooit meer mijn dochter naar school te brengen: want ik moet toch nog even naar de appie/kruidvat etc.
Ze zegt dat er niets is gebeurd en dat de man in kwestie ook van niets weet, maar dat zij tijd en ruimte nodig heeft om alles 'uit te zoeken'. Ze loopt over etc..
Ik voel mij natuurlijk nogal in het nauw gedreven en het scheidingswoord is al best vaak gevallen. Nu gaat dat niet alleen ons betreffen maar ook onze twee kinderen. Ik ben in ieder geval wel zover dat ik alles financieel uit wil zoeken. Maar daar gaat het nu even niet om. Ik wil niet over 1 nacht ijs gaan... en goede en slechte tijden..
Nu blijft het mij wel dwars zitten dat ik het er weinig over kan hebben. Ik kan onze dochter niet verbieden met die jongen te spelen (ze zijn echt goede maatjes) en als ze de kinderen ophaalt kan het maarzo dat hij er is. En 's ochtend op het schoolplein komen ze elkaar tegen. Ook als ik vraag of ook maar iets verkeerds zeg over die man, dan ben ik verkeerd bezig. Want dan ben ik natuurlijk met modder aan het gooien. Ook heeft ze aangegeven dat ze graag ook weleens vreemd wil gaan om te kijken of ze dan beter kan kiezen. Alsof dat helderheid geeft!
Aan de andere kant is er in het verleden in onze relatie een moment geweest dat een studiegenoot mij appte. Ik deed aan afstandsleren en heb die persoon eigenlijk nooit ontmoet maar we werden gekoppeld voor een opdracht. Daarvoor hebben wij nummers uitgewisseld. Op mijn profielfoto stond ik met een gitaar en zij vraagde mij daar wat over, want zij speelde ook gitaar. Waar het precies over ging wist ik niet, maar er was echt niets seksueels aan het gesprek. Ware het niet dat de betreffende medestudent in een rood 'hoerig' jurkje op de foto stond. Mij heeft toegevoegd op facebook en mij een keer ergens in had getagd. Het huis was te klein: alles wissen, geen contact, of zij of ik, etc. etc. Het zat zelfs zo hoog dat het afgelopen weekend weer ter sprake is gekomen.
Nu vraag ik mij af. Waar doe ik nu het beste aan. Of kiezen voor mijn gemoedsrust en eens een keer haar telefoon pakken en kijken of er app-verkeer is. Met het gevaar dat ik haar van mij af drijf terwijl er niets aan de hand is. Anderzijds denk ik ook: als er niets aan de hand is... wat is het probleem? Zij heeft dat indertijd ook bij mij gedaan. Nu geeft ze aan dat ze toen misschien wat over reageerde maar ik denk dan ook: dat zeg je nu!
Of laten begaan en op mijn handen zitten? Ik kan toch geen invloed uitoefenen op haar gedrag. Al is het idee om besodemieterd te worden niet ok.. en als ik haar betrap dan zijn mijn vervolgstappen in ieder geval duidelijk.
Ik hoop dat mijn vraag tussen de regels door goed te lezen is. Want het is eigenlijk een grote gedachtenbrei.
In het kort: mijn vrouw heeft eerder aangegeven zich niet meer aangetrokken tot mij te voelen en eigenlijk bijna zeker is dat dat niet meer terugkomt. Dat kwam best wel als een verassing en toevallig nadat mijn vrouw bevriend is geraakt met een stel dat nu in scheiding ligt. Ze was bevriend met de vrouw, maar later merkte ze dat ze heel graag met de man sprak. Zij nam het ook vaak voor hem op: laat niet zo over je heen lopen etc. Ik dacht hier wel wat van: maarja.. goed van vertrouwen. Ineens zag ik een gedragsverandering. Daar waar ze eerst niet kon wachten om thuis te komen, de zaterdag samen te spenderen etc. Wilde ze daar ineens vanaf. En ja... ze heeft gevoelens voor de betreffende man.
Het probleem daarbij is dat ze deze man veel tegenkomt. Als ze de kinderen naar school brengt: en hun zoontje speelt veel met onze dochter. Ik hoef de laatste tijd ook nooit meer mijn dochter naar school te brengen: want ik moet toch nog even naar de appie/kruidvat etc.
Ze zegt dat er niets is gebeurd en dat de man in kwestie ook van niets weet, maar dat zij tijd en ruimte nodig heeft om alles 'uit te zoeken'. Ze loopt over etc..
Ik voel mij natuurlijk nogal in het nauw gedreven en het scheidingswoord is al best vaak gevallen. Nu gaat dat niet alleen ons betreffen maar ook onze twee kinderen. Ik ben in ieder geval wel zover dat ik alles financieel uit wil zoeken. Maar daar gaat het nu even niet om. Ik wil niet over 1 nacht ijs gaan... en goede en slechte tijden..
Nu blijft het mij wel dwars zitten dat ik het er weinig over kan hebben. Ik kan onze dochter niet verbieden met die jongen te spelen (ze zijn echt goede maatjes) en als ze de kinderen ophaalt kan het maarzo dat hij er is. En 's ochtend op het schoolplein komen ze elkaar tegen. Ook als ik vraag of ook maar iets verkeerds zeg over die man, dan ben ik verkeerd bezig. Want dan ben ik natuurlijk met modder aan het gooien. Ook heeft ze aangegeven dat ze graag ook weleens vreemd wil gaan om te kijken of ze dan beter kan kiezen. Alsof dat helderheid geeft!
Aan de andere kant is er in het verleden in onze relatie een moment geweest dat een studiegenoot mij appte. Ik deed aan afstandsleren en heb die persoon eigenlijk nooit ontmoet maar we werden gekoppeld voor een opdracht. Daarvoor hebben wij nummers uitgewisseld. Op mijn profielfoto stond ik met een gitaar en zij vraagde mij daar wat over, want zij speelde ook gitaar. Waar het precies over ging wist ik niet, maar er was echt niets seksueels aan het gesprek. Ware het niet dat de betreffende medestudent in een rood 'hoerig' jurkje op de foto stond. Mij heeft toegevoegd op facebook en mij een keer ergens in had getagd. Het huis was te klein: alles wissen, geen contact, of zij of ik, etc. etc. Het zat zelfs zo hoog dat het afgelopen weekend weer ter sprake is gekomen.
Nu vraag ik mij af. Waar doe ik nu het beste aan. Of kiezen voor mijn gemoedsrust en eens een keer haar telefoon pakken en kijken of er app-verkeer is. Met het gevaar dat ik haar van mij af drijf terwijl er niets aan de hand is. Anderzijds denk ik ook: als er niets aan de hand is... wat is het probleem? Zij heeft dat indertijd ook bij mij gedaan. Nu geeft ze aan dat ze toen misschien wat over reageerde maar ik denk dan ook: dat zeg je nu!
Of laten begaan en op mijn handen zitten? Ik kan toch geen invloed uitoefenen op haar gedrag. Al is het idee om besodemieterd te worden niet ok.. en als ik haar betrap dan zijn mijn vervolgstappen in ieder geval duidelijk.
Ik hoop dat mijn vraag tussen de regels door goed te lezen is. Want het is eigenlijk een grote gedachtenbrei.
donderdag 17 februari 2022 om 20:46
Ze zit niet achter die man aan... Ze heeft gevoelens voor hem. Maar... Niet echt netjes nee.
donderdag 17 februari 2022 om 21:26
En als je gevoelens voor hem hebt en besloten hebt voor je eigen relatie te gaan zorg je dat je zo ver mogelijk aftand neemt ipv het opzoekt. Zo heeft je eigen relatie geen enkele kans om het te redden.
Je geeft haar het voordeel van de twijfel maar zonder haar te controleren weet je niet dat ze nu bij die man op de bank of in bed ligt.
donderdag 17 februari 2022 om 21:27
“Maar ze kan beter met hem dan met haar én verdedigt hem vaak.”
Dus nu gaat ze met haar gezellig doen, terwijl ze een crush op hem heeft?
Klinkt achterbaks.
‘Gezellig’ babbelen met haar over o.a. de scheiding, dus ook over hem, en hem tegenover haar ook verdedigen?
Vast niet toch?
To, alles opsommend begrijp ik werkelijk niet waarom je haar nog zoveel voordeel van de twijfel geeft en zelfs verdedigt. Zoals je haar (gedrag) omschrijft klinkt ze heel manipulatief en respectloos.
Ja, ze is eerlijk over haar gevoelens. Maar heb je je al bedacht dat die eerlijkheid ook een tactiek kan zijn om een grotere leugen te verhullen?
Ik ben doorgaans juist een persoon die niet gelijk van het allerslechtste uitgaat maar in dit geval neig ik toch wel heel erg naar de conclusie dat ze al vreemdgaat.
Verder eens met wat eerdere posters hier zeiden. Man up!
Trek grenzen, maak een aantal plannen over hoe en wat je wil met haar en jullie huwelijk en stuur daar op aan. Maak ook plannen voor als jullie niet verder gaan en bereid je daarop voor zodat je snel kan schakelen. Voor jezelf maar vooral ook de kinderen.
Je bent veel te lief en laat je enorm piepelen (doorgaans ook niet echt aantrekkelijk trouwens).
donderdag 17 februari 2022 om 21:51
Ze heeft gevoelens voor hem én ze zoekt hem bewust op. Ik hoop dat je zelf wel kan invullen met wie ze graag zou willen vreemdgaan? Dan zit je toch achter iemand aan?
Ik gun het je echt dat ik en anderen er ontzettend naast zitten hoor maar ik denk dat je je ogen eens moet openen. In plaats van werken aan de relatie met jou gaat ze de deur uit, praten over iemand anders z’n relatie.
donderdag 17 februari 2022 om 23:20
Ze wil geen open relatie. Ze wil gewoon met hem wippen en tot hij haar ook wil wil ze jou nog even aanhouden want als hij haar niet wil heeft ze niks.Begvd12 schreef: ↑17-02-2022 10:18Ze gelooft er niet in.
Ik denk baat het niet... Ook als we erachter komen dat we moeten stoppen.maar ik kan dan tegen mijn kinderen en mezelf zeggen: ik heb er alles aan gedaan.
Vooral omdat ze zegt: we hebben alles, behalve dat gevoel niet meer. Ze opperde daarom een open relatie. Maar ik zie dat niet zitten, dat wordt alleen maar ellende. Zie vooral haar eerdere jaloerse reacties. En ik kan het ook niet: huishouden spelen, naast haar in bed? Liggen wetende dat ze misschien ergens anders is geweest. En dan... Het komt dan ook echt nooit meer goed. Dan moeten we gewoon ons liefdesgeluk ergens anders gaan zoeken.
donderdag 17 februari 2022 om 23:27
Nou dat dus... ik zou echt vragen wat ze er dan niet aan gelooft. Het is gewoon iemand die je leert over gevoelens te praten en te communiceren. Het lijkt wel of ze bang is dat hij haar doorziet ofzo. Dat die therapeut haar vertelt dat zij fout zit (dat doet een therapeut niet maar oke).
Sorry to maar ze klinkt echt best wel creapy. In mijn leven heb ik vriendinnen gehad die zich exact zo gedroegen. Die alles wat krom was heel recht konden lullen als ze maar bij hun crush konden zijn. Als hij haar ook had gewild was ze al weg geweest. Maar ze weet niet of hij haar ook wil. Misschien hebben ze al sex gehad maar weet ze niet of hij meer wil. Ik heb dit gedrag echt wel meerdere keren gezien bij vroegere vriendinnen en in geen van de gevallen maakte de echtgenoot nog maar enige kans. Wellicht is de enige kans die jij maakt inderdaad wel om niet mee te buigen. Gewoon te zeggen... oke je hebt 3 dagen en dan weet je het en anders ben ik weg. Hard zijn. Want als ze je echt kwijt raakt (en ze weet nog niet of die ander haar wil kan ze wel eens in paniek raken)
vrijdag 18 februari 2022 om 15:12
Wegwezen!
Als ze een ander wil lekker laten gaan!
Ze zou haar telefoon gewoon aan je moeten geven om je aan te tonen hoe het contact is. Niets vreemds aan om dat te vragen aan je partner en te laten zien.
Momenten van onzekerheid heeft iedereen, beter om daar meteen vanaf te komen toch?
Tenzij ze inderdaad iets te verbergen heeft, en dat is het over en uit. Uitmaken, scheiden, wegwezen.
Ga het lekker uitzoeken met die vent, en als het toch niet werkt, niet terugnemen! Weg = weg
Als ze een ander wil lekker laten gaan!
Ze zou haar telefoon gewoon aan je moeten geven om je aan te tonen hoe het contact is. Niets vreemds aan om dat te vragen aan je partner en te laten zien.
Momenten van onzekerheid heeft iedereen, beter om daar meteen vanaf te komen toch?
Tenzij ze inderdaad iets te verbergen heeft, en dat is het over en uit. Uitmaken, scheiden, wegwezen.
Ga het lekker uitzoeken met die vent, en als het toch niet werkt, niet terugnemen! Weg = weg
maandag 21 februari 2022 om 22:39
Hierbij na een paar dagen toch een update.
Voor mezelf toch gekeken hoe en wat mocht het fout gaan. Maar... Dit blijft toch een soort van reserveplan.
Mijn vrouw heeft aangegeven dat ze toch wil kijken of 'wij' nog terug kunnen komen. Contact met de betreffende man is er niet echt en ik geloof haar dat ze niet vreemd is gegaan. De afgelopen dagen in huis waren vrij harmonieus: met de kinderen weg, en ik ben een avond toch een vriend op gaan zoeken. Komende week hebben we ook een keer de kinderen een ochtend en middag uitbesteed en gaan we weg.
Ik merk zeker dat het niet ok zit. Overdag een knuffel of een kusje bij weggaan zit er in, maar ze 'bevriest' bij een knuffel voor het slapen en bij toevallig in de douche passeren merk k dat ze zich heel snel omkleedt. Maarja... Tijd zal het leren.
Voor mezelf toch gekeken hoe en wat mocht het fout gaan. Maar... Dit blijft toch een soort van reserveplan.
Mijn vrouw heeft aangegeven dat ze toch wil kijken of 'wij' nog terug kunnen komen. Contact met de betreffende man is er niet echt en ik geloof haar dat ze niet vreemd is gegaan. De afgelopen dagen in huis waren vrij harmonieus: met de kinderen weg, en ik ben een avond toch een vriend op gaan zoeken. Komende week hebben we ook een keer de kinderen een ochtend en middag uitbesteed en gaan we weg.
Ik merk zeker dat het niet ok zit. Overdag een knuffel of een kusje bij weggaan zit er in, maar ze 'bevriest' bij een knuffel voor het slapen en bij toevallig in de douche passeren merk k dat ze zich heel snel omkleedt. Maarja... Tijd zal het leren.
maandag 21 februari 2022 om 23:29
maandag 21 februari 2022 om 23:53
Ze is aan het uitchecken, zij wil geen seks meer met jou.Begvd12 schreef: ↑21-02-2022 22:39Hierbij na een paar dagen toch een update.
Knuffel en kus bij thuiskomen of weggaan is 'veilig' (geen seks) maar op bed en bij douchen is de gevoelsbeleving anders. (kans op/wel seks)
en dat wil ze niet meer met jou.
Ik zou, als ik jou was, alle wettelijke dingen op een rijtje zetten.
Huis, pensioen, rekeningen/spaarrekeningen en dergelijke en wat je zou willen als jullie uit elkaar gaan mbt de kinderen.
Heeft zij werk en jij, wat is er mogelijk?
En ik weet dat het pijn doet en onwerkelijk kan aanvoelen.
Maar luister wat ze zegt, ze is ontzettend duidelijk.
Als hij niet wilt, ben jij genoeg.
Als hij wel wil, ben je de deur uit..
Het contact met de betreffende man is er (nu) niet echt meer, wellicht ziet HIJ het niet zitten en blijft ze bij jou.
dinsdag 22 februari 2022 om 08:22
Wat fijn dat je een update geeft.
Ik zie het niet meteen als iets negatiefs, dat ze je voor "de kans op seks" afwijst.
Jullie zitten op een punt dat je eraan moet werken. Werken en praten.
Een therapeut is misschien niet zo verkeerd.
Misschien wil ze wel voor jou gaan, maar dat moet terug groeien.
En hoe langer ze bij die man weg blijft, hoe meer haar ogen open kunnen gaan.
Dat heet niet dat ze er geen (liefdes-) verdriet van kan hebben.
Weet je, haar hoofd was op hol. Dat hou je niet tegen en dan doe je gekke dingen.
Als je de prikkel wegneemt, kan ze weer met beide voeten op de grond landen.
Heel veel succes!
Ik zie het niet meteen als iets negatiefs, dat ze je voor "de kans op seks" afwijst.
Weet je, haar hoofd was op hol. Dat hou je niet tegen en dan doe je gekke dingen.
Heel veel succes!
de wereld wacht om ontdekt te worden
dinsdag 22 februari 2022 om 09:40
Dit is ook een beetje mijn visie. Neemt niet weg dat mijn 'gevoel' ook een deuk heeft gekregen. We zien waar het heengaat.thanx schreef: ↑22-02-2022 08:22Wat fijn dat je een update geeft.
Heel veel succes!
woensdag 23 februari 2022 om 07:51
Hoe manipulatief ze eerst was, hoe meer ik betwijfel of haar intenties wel oprecht zijn en ze je niet gewoon voor de goede vrede “te vriend” wil houden.
Haar opmerkingen dat je er zeven jaar als een zwerver bij loopt en ruikt naar zweet blablabla getuigen ervan dat ze zich aan alles irriteert.
Ik kan me voorstellen dat jouw gevoel deuk heeft gehad, je zou hier toch enorm op afknappen. Maar ik snap ook dat je er voor de kinderen alles aan gedaan wil hebben.
Haar opmerkingen dat je er zeven jaar als een zwerver bij loopt en ruikt naar zweet blablabla getuigen ervan dat ze zich aan alles irriteert.
Ik kan me voorstellen dat jouw gevoel deuk heeft gehad, je zou hier toch enorm op afknappen. Maar ik snap ook dat je er voor de kinderen alles aan gedaan wil hebben.
woensdag 23 februari 2022 om 08:43
Ik snap dat jou gevoel ook beschadigd is. De tijd zal het leren of dit voor jullie beiden terug kan groeien.
de wereld wacht om ontdekt te worden