Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Heb ik een booster nodig om aan 2G te voldoen?

08-01-2022 10:59 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de uitnodiging voor de booster staan maar ik twijfel. Ik heb van de eerste 2 prikken geen last gehad maar hoor nu steeds meer mensen om mij heen die erg veel last hebben van de booster. Onlangs ben ik gestopt met werken waardoor mijn kring veel kleiner is geworden. Voor mijn gevoel zit ik met de twee vaccinaties eigenlijk wel goed.. Nu zit de kans er in dat er binnenkort 2G ingevoerd gaat worden. Weet iemand of mijn QR geldig blijft met enkel de twee eerste vaccinaties of komt deze te vervallen als ik besluit de booster af te zeggen?

**update**
Ik heb de booster genomen. Jullie reacties hielpen mij te relativeren over de bijwerkingen. De dag na de booster iets een pijnlijke arm en ik had twee uurtjes koorts. Daarna voelde ik me ineens opknappen en voelde ik me weer fit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2022 22:06
Reden: Titel aangepast
18.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
16-02-2022 09:36
Jammer dat sommige mensen zo ontzettend zwart-wit denken.

Je bent ongevaccineerd of tegen de coronapas, dus dan ben je direct dom, egoïstisch, een schreeuwerd, een simpele ziel of ‘zo’n type’.

Echt ontzettend generaliserend en ook gewoon totaal niet waar.

Er zijn een heleboel hardwerkende, lieve, zorgzame en tegelijkertijd ongevaccineerde mensen die tegen het gebruik van disproportionele maatregelen zijn en zich ook bekommeren om hun medemens. Gelukkig ken ik veel van dat soort warme mensen in mijn directe omgeving.
Ik heb 2 vaccinaties gehaald en de booster ook,ik heb me keurig aan de regels gehouden,mondkapje waar dat gevraagd werd,1,5 meter etc maar ik ben tegen de QR codes in restaurants,café's etc. Dan maar dom en egoïstisch het zal me jeuken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
dutch33 schreef:
17-02-2022 07:28
Je weet dat het nog steeds in fase drie van onderzoek zit en niet definitief goed gekeurd is? Dus zo dom is dat niet.
Ja, zo dom is dat wel, want het is voorwaardelijk toegelaten.
Fase 3 is dan al geweest.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
dutch33 schreef:
17-02-2022 07:26
Studie er overgelezen? Qr werkt niet buiten proportie en niet effectief. Hé maarwaar het echt om gaat is dat de grondwet niet goed getoetst en er stappen worden overgeslagen.

Ook al ben je dik tevreden met de qr de manier waarop zou je als je voor je vrijheid staat nooit moeten zijn.

Misschien moet je de debatten in de kamer maar eens gaan luisteren. Echt hoe kan je er zo voor zijn.

Zelfs hoor je ja immuniteit verkregen door boosteren en ziekte.. maar zelf doorgemaakte immuniteit (wat levenslang) meegaat wordt ondergewaardeerd aan een booster die 8-10 weken effectief is. Gaat nog wat worden weer in najaar hopelijk wordt het geen ergere variant anders…zou je willen dat je de omnikrom had gehad..
Ook weet zo'n volkomen onzinnige bewering.

Immuniteit na infectie neemt ook af. Waarom denk je dat die QR-code na een doorgemaakte infectie ook niet oneindig geldig blijft?

Afweer na infectie verschilt niet enorm van afweer na vaccinatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
16-02-2022 11:48
Tuurlijk, is ook logisch dat je lichaam reageert op een vaccinatie en dat je je daar goed beroerd van kan voelen.

Dat geldt voor alle vaccins, ook die van het Rijksvaccinatieprogramma.

Punt is wel dat eventuele lange-termijnschade of bijwerkingen van het coronavaccin nog niet allemaal bekend kunnen zijn. Daarvoor is het er nog te kort en is het er te snel doorgedrukt.

Andere vaccinaties die al veeeel langer bestaan hebben hun meerwaarde en veiligheid gedurende de jaren kunnen bewijzen. Dat kun je van dit vaccin gewoonweg nog niet zeggen. Ik blijf er voor mezelf bij dat ik het te onbetrouwbaar vind om mezelf te blijven boosteren met iets dat officieel nog in de testfase zit, zeker na de bijwerkingen die ik, helaas, nog steeds ervaar na de eerste twee vaccins.
Wat rot dat je nog steeds bijwerkingen ervaart van de vaccinaties. Mag ik vragen welke ? Ik weet wel dat het soms voorkomt dat iemand maanden last houdt van de arm, en soms ook huidproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Annefleura schreef:
16-02-2022 12:28
Ik hoop inderdaad dat de pas zodra het weer nodig is weer zal worden ingevoerd. Net als mijn kinderen en kleinkinderen dat hopen en verwachten.

Ik hoop van niet.
En áls, danhoop ik dat ze dat ding eerst eens aan het werken krijgen.
Zolang ze dat niet kunnen, ga ik niet voor nog een booster.
Flutzooi.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-02-2022 22:08
Als je dit echt nog steeds beweert dan ben je idd niet zo heel slim, dus dat soort oordelen roep je dan echt over jezelf af.

Oooh, solo heeft een glazenbol!
Geen mens, en beweer niet dat het wel zo is, geen mens op de wereld weet dat het vaccin over b.v. 10 jaar, of 30 jaar, 0% bijwerkingen geeft.
Net zomin weet niemand wat over 10 of 30 jaar de restgevolgen van een coronainfectie zijn. (Longcovid? Voor hetzelfde geld is dat na 2 jaar verdwenen).
Dat kán gewoon niemand weten.

En jij gelooft A en de ander gelooft B.
Wanneer snap je dat nou eens?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders deze even:

https://youtu.be/-RLFJw_aGq0

I rest my case!

Mensen die het niet willen zien, zullen het nooit zien. Maar als er na het kijken van het filmpje ook maar iemand zijn oogkleppen af kan zetten: top!
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
17-02-2022 08:16
Wat rot dat je nog steeds bijwerkingen ervaart van de vaccinaties. Mag ik vragen welke ? Ik weet wel dat het soms voorkomt dat iemand maanden last houdt van de arm, en soms ook huidproblemen.

....en onder andere ernstige vermoeidheid.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Met het Jansen-vaccin had men maar één prik nodig. Dan kon men weer gaan dansen-met-Jansen......Daarna toch nog een tweede prik nodig. Dat was ook niet voldoende, daarom de boosters in dec. of januari. En half maart kunnen mogelijk nog een extra prik krijgen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220216_96363461 16 feb. 2022

Minister Kuipers: in maart mogelijk extra booster voor mensen met Janssen

Mensen die het Janssen-vaccin én een booster kregen, kunnen vanaf „medio maart” mogelijk een extra prik krijgen
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 17-02-2022 13:34
0.65% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
17-02-2022 10:00
Kijk anders deze even:

https://youtu.be/-RLFJw_aGq0

I rest my case!

Mensen die het niet willen zien, zullen het nooit zien. Maar als er na het kijken van het filmpje ook maar iemand zijn oogkleppen af kan zetten: top!
Duidelijk, terwijl dit bij best veel mensen al bekend is. Er zal helaas altijd een gedeelte blijven die deze info wegzetten als wappie gelul. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
17-02-2022 08:16
Wat rot dat je nog steeds bijwerkingen ervaart van de vaccinaties. Mag ik vragen welke ? Ik weet wel dat het soms voorkomt dat iemand maanden last houdt van de arm, en soms ook huidproblemen.
Zeker,

Ik heb sinds de eerste vaccinatie al last van menstruatieproblemen, terwijl ik die eerder nooit had. Daarnaast behoorlijke vermoeidheidsklachten. Ik heb nog een kinderwens en nu ik gemerkt heb wat dit vaccin met mijn cyclus doet ga ik geen risico’s nemen met onzinnige overbodige boosters.
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
17-02-2022 13:20
Zeker,

Ik heb sinds de eerste vaccinatie al last van menstruatieproblemen, terwijl ik die eerder nooit had. Daarnaast behoorlijke vermoeidheidsklachten. Ik heb nog een kinderwens en nu ik gemerkt heb wat dit vaccin met mijn cyclus doet ga ik geen risico’s nemen met onzinnige overbodige boosters.
Maar heb je die menstruatieproblemen nu nog steeds?
Ik ken wel een paar vrouwen die ook die problemen hadden maar dat was tijdelijk.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
17-02-2022 11:21
Met het Jansen-vaccin had men maar één prik nodig. Dan kon men weer gaan dansen-met-Jansen......Daarna toch nog een tweede prik nodig. Dat was ook niet voldoende, daarom de boosters in dec. of januari. En half maart kunnen mogelijk nog een extra prik krijgen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220216_96363461 16 feb. 2022

Minister Kuipers: in maart mogelijk extra booster voor mensen met Janssen

Mensen die het Janssen-vaccin én een booster kregen, kunnen vanaf „medio maart” mogelijk een extra prik krijgen
Dan zitten de Janssen prikkers net als bij de andere vaccins op 3 prikken en reken maar dat er in het najaar nog een prik bijkomt.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Blondie888 schreef:
17-02-2022 11:42
Duidelijk, terwijl dit bij best veel mensen al bekend is. Er zal helaas altijd een gedeelte blijven die deze info wegzetten als wappie gelul. Jammer!
ik heb het hele filmpje gekeken en zoals alle filmpjes die anti zijn, worden er maar korte stukjes van een interview gebruikt, worden er conclusies getrokken die niet bewezen worden en heel veel dingen bedacht om mensen vooral heel bang te maken.
Dat lukt aardig goed als ik jullie zo lees.


Dus helaas, ik ben niet overtuigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
17-02-2022 11:21
Met het Jansen-vaccin had men maar één prik nodig. Dan kon men weer gaan dansen-met-Jansen......Daarna toch nog een tweede prik nodig. Dat was ook niet voldoende, daarom de boosters in dec. of januari. En half maart kunnen mogelijk nog een extra prik krijgen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220216_96363461 16 feb. 2022

Minister Kuipers: in maart mogelijk extra booster voor mensen met Janssen

Mensen die het Janssen-vaccin én een booster kregen, kunnen vanaf „medio maart” mogelijk een extra prik krijgen
Wat ik hier heel bijzonder aan blijf vinden is dat ema blijft bij het feit dat 1 voldoende zou moet zijn… echt.. het klopt niet…
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
17-02-2022 13:20
Zeker,

Ik heb sinds de eerste vaccinatie al last van menstruatieproblemen, terwijl ik die eerder nooit had. Daarnaast behoorlijke vermoeidheidsklachten. Ik heb nog een kinderwens en nu ik gemerkt heb wat dit vaccin met mijn cyclus doet ga ik geen risico’s nemen met onzinnige overbodige boosters.
Sterkte! Heel naar wel Voor nueen krachtig besluit en wacht het af… met de tijd komen vast ook oplossingen hopelijk. Hier een bijwerkingen na vaccinatie verminderd na een besmetting.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
17-02-2022 15:00
ik heb het hele filmpje gekeken en zoals alle filmpjes die anti zijn, worden er maar korte stukjes van een interview gebruikt, worden er conclusies getrokken die niet bewezen worden en heel veel dingen bedacht om mensen vooral heel bang te maken.
Dat lukt aardig goed als ik jullie zo lees.


Dus helaas, ik ben niet overtuigd
Anti QR code inderdaad. Is het inderdaad om mensen bang te maken of mensen te waarschuwen.
Een heleboel mensen zullen hier waarschijnlijk niet bij stil staan dat dit het gevolg van de QR zou kunnen zijn.
En dat als ik jullie zo lees laat ik gewoon maar even bij jou.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
17-02-2022 09:31
Oooh, solo heeft een glazenbol!
Geen mens, en beweer niet dat het wel zo is, geen mens op de wereld weet dat het vaccin over b.v. 10 jaar, of 30 jaar, 0% bijwerkingen geeft.
Net zomin weet niemand wat over 10 of 30 jaar de restgevolgen van een coronainfectie zijn. (Longcovid? Voor hetzelfde geld is dat na 2 jaar verdwenen).
Dat kán gewoon niemand weten.

En jij gelooft A en de ander gelooft B.
Wanneer snap je dat nou eens?
Klopt, er is nooit 100% zekerheid. Maar die is er ook niet na 10 jaar, want er kan na 15 jaar wel iets onverwachts optreden, enz.

Feit is dat er in ruim 200 jaar vaccineren nog NOOIT een bijwerking is geweest na langere tijd dan een paar weken.

Dus als je dat als 'argument' gebruikt ben je echt af.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
17-02-2022 10:00
Kijk anders deze even:

https://youtu.be/-RLFJw_aGq0

I rest my case!

Mensen die het niet willen zien, zullen het nooit zien. Maar als er na het kijken van het filmpje ook maar iemand zijn oogkleppen af kan zetten: top!
De QR-code is blijvend.

Ja, klopt.

Sterker nog: de QR-code bestaat al jaren.

Een verbeterde versie van de streepjescode.

Dat daar allemaal kwalijke dingen mee gedaan kunnen worden klopt ook.

Maar óf dat gaat gebeuren, daar zijn we zelf bij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-02-2022 18:49
De QR-code is blijvend.

Ja, klopt.

Sterker nog: de QR-code bestaat al jaren.

Een verbeterde versie van de streepjescode.

Dat daar allemaal kwalijke dingen mee gedaan kunnen worden klopt ook.

Maar óf dat gaat gebeuren, daar zijn we zelf bij.
Nee, ik denk niet dat we daar zelf bij zijn....
En dat is het hele eiereten.
En ja, streepjescodes zijn er al heel lang. En er staat in die code info. Info over producten, niet over mensen.
Producten kun je niet beïnvloeden, mensen wel.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me weleens af of mensen niet moe worden van die acherdocht... Overal een groter plan achter zien is toch dodelijk vermoeiend?

Filmpje na enkele seconden alweer uitgezet. Zodra er verteld wordt dat "na invoering van de QR de besmettingen explosief stegen en de app dus niet doet wat ' ie beloofde" was ik er alweer klaar mee.

De app werkt natuurlijk alleen als de mens erachter gewoon de regels volgt. En zo lang de mens dat verrekt werkt niks. De basisregels, zoals: bij klachten blijf je thuis, geldt ook als je een QR hebt.

QR is nooit een vrijbrief geweest en daar ook niet voor bedoeld om met klachten de deur uit te gaan.

Ergo: het ligt niet aan de app maar aan de mens erachter.
Alle reacties Link kopieren
dutch33 schreef:
17-02-2022 16:42
Wat ik hier heel bijzonder aan blijf vinden is dat ema blijft bij het feit dat 1 voldoende zou moet zijn… echt.. het klopt niet…

Bij astrazeneca was het wel al duidelijk dat de werking afnam, omdat ze afgelopen zomer geregeld mensen in het ziekenhuis zagen die gevaccineerd waren met astrazeneca. Ik neem aan dat het met het Janssen vaccin precies zo is gegaan. Of niet.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Mina81 schreef:
17-02-2022 22:32
Ik vraag me weleens af of mensen niet moe worden van die acherdocht... Overal een groter plan achter zien is toch dodelijk vermoeiend?

Filmpje na enkele seconden alweer uitgezet. Zodra er verteld wordt dat "na invoering van de QR de besmettingen explosief stegen en de app dus niet doet wat ' ie beloofde" was ik er alweer klaar mee.

De app werkt natuurlijk alleen als de mens erachter gewoon de regels volgt. En zo lang de mens dat verrekt werkt niks. De basisregels, zoals: bij klachten blijf je thuis, geldt ook als je een QR hebt.

QR is nooit een vrijbrief geweest en daar ook niet voor bedoeld om met klachten de deur uit te gaan.

Ergo: het ligt niet aan de app maar aan de mens erachter.


En wat heb je er aan als je dat weet?

Wat een achterdocht.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
17-02-2022 22:49
En wat heb je er aan als je dat weet?

Wat een achterdocht.
Wat men daaraan heeft? Genoeg verstand om z'n filmpje niet als waarheid aan te nemen.

Een app voorkomt besmettingen niet. Een app is een hulpmiddel. Whatsapp zorgt bijvoorbeeld ook niet voor een grote kring sociale contacten, daar ben je altijd zelf nog verantwoordelijk voor
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
17-02-2022 19:55
Nee, ik denk niet dat we daar zelf bij zijn....
En dat is het hele eiereten.
En ja, streepjescodes zijn er al heel lang. En er staat in die code info. Info over producten, niet over mensen.
Producten kun je niet beïnvloeden, mensen wel.
Veel mensen hebben geen idee of vinden het wel prima want lekker handig en een rotsvast vertrouwen in de overheid die het allerbeste met ons voorhebben.

Dit is trouwens ook een interessant draadje:
https://twitter.com/E_Hunyadi/status/14 ... 7590545417
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven