Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Heb ik een booster nodig om aan 2G te voldoen?

08-01-2022 10:59 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de uitnodiging voor de booster staan maar ik twijfel. Ik heb van de eerste 2 prikken geen last gehad maar hoor nu steeds meer mensen om mij heen die erg veel last hebben van de booster. Onlangs ben ik gestopt met werken waardoor mijn kring veel kleiner is geworden. Voor mijn gevoel zit ik met de twee vaccinaties eigenlijk wel goed.. Nu zit de kans er in dat er binnenkort 2G ingevoerd gaat worden. Weet iemand of mijn QR geldig blijft met enkel de twee eerste vaccinaties of komt deze te vervallen als ik besluit de booster af te zeggen?

**update**
Ik heb de booster genomen. Jullie reacties hielpen mij te relativeren over de bijwerkingen. De dag na de booster iets een pijnlijke arm en ik had twee uurtjes koorts. Daarna voelde ik me ineens opknappen en voelde ik me weer fit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2022 22:06
Reden: Titel aangepast
18.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mina81 schreef:
18-02-2022 07:06
Wat men daaraan heeft? Genoeg verstand om z'n filmpje niet als waarheid aan te nemen.

Een app voorkomt besmettingen niet. Een app is een hulpmiddel. Whatsapp zorgt bijvoorbeeld ook niet voor een grote kring sociale contacten, daar ben je altijd zelf nog verantwoordelijk voor
Als je een dergelijk zwaar middel inzet dan moet daar ook een behoorlijke winst tegenover staan. Die is er niet, juist omdat 'niet besmet zijn' niet een vaste waarde is die je vast kan leggen met een groen vinkje.
De app kan besmettingen niet voorkomen ook niet met "juist" gedrag en daarom terecht dat hij weggaat.
Alle reacties Link kopieren
72Jelle schreef:
18-02-2022 08:00
Als je een dergelijk zwaar middel inzet dan moet daar ook een behoorlijke winst tegenover staan. Die is er niet, juist omdat 'niet besmet zijn' niet een vaste waarde is die je vast kan leggen met een groen vinkje.
De app kan besmettingen niet voorkomen ook niet met "juist" gedrag en daarom terecht dat hij weggaat.
Maar hij gaat niet weg,hij kan ieder moment gewoon weer uit de kast getoverd worden en dat zal ook vast en zeker gebeuren.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk wel als we weer in een pandemie terecht komen.
Er zijn 3 manieren om hier mee om te gaan:
- het compleet negeren
- het weten, rekening houden met dat het misbruikt kán worden
- hel en verdoemenis roepen en er van overtuigd zijn dat het misbruikt gaat worden
en dat we straks allemaal in China wonen

Ik kies er voor om in de tweede categorie te zitten, maar ik gok zomaar dat iedereen die in groep 3 zit, denkt dat ik onder een steen leef.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
18-02-2022 08:59
waarschijnlijk wel als we weer in een pandemie terecht komen.
Er zijn 3 manieren om hier mee om te gaan:
- het compleet negeren
- het weten, rekening houden met dat het misbruikt kán worden
- hel en verdoemenis roepen en er van overtuigd zijn dat het misbruikt gaat worden
en dat we straks allemaal in China wonen

Ik kies er voor om in de tweede categorie te zitten, maar ik gok zomaar dat iedereen die in groep 3 zit, denkt dat ik onder een steen leef.
Exact.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
18-02-2022 08:59
waarschijnlijk wel als we weer in een pandemie terecht komen.
Er zijn 3 manieren om hier mee om te gaan:
- het compleet negeren
- het weten, rekening houden met dat het misbruikt kán worden
- hel en verdoemenis roepen en er van overtuigd zijn dat het misbruikt gaat worden
en dat we straks allemaal in China wonen

Ik kies er voor om in de tweede categorie te zitten, maar ik gok zomaar dat iedereen die in groep 3 zit, denkt dat ik onder een steen leef.
Goed gesproken! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mina81 schreef:
17-02-2022 22:32
Ik vraag me weleens af of mensen niet moe worden van die acherdocht... Overal een groter plan achter zien is toch dodelijk vermoeiend?

Filmpje na enkele seconden alweer uitgezet. Zodra er verteld wordt dat "na invoering van de QR de besmettingen explosief stegen en de app dus niet doet wat ' ie beloofde" was ik er alweer klaar mee.

De app werkt natuurlijk alleen als de mens erachter gewoon de regels volgt. En zo lang de mens dat verrekt werkt niks. De basisregels, zoals: bij klachten blijf je thuis, geldt ook als je een QR hebt.

QR is nooit een vrijbrief geweest en daar ook niet voor bedoeld om met klachten de deur uit te gaan.

Ergo: het ligt niet aan de app maar aan de mens erachter.
Als mensen altijd thuis zouden blijven bij klachten dan had je helemaal geen maatregelen nodig. Geen lockdown, geen QR-codes. Zo simpel werkt dat dus niet. Een APP moet effectief en doelmatig zijn, rekening houdend met de werkelijke omstandigheden en met name de mensen die hem gebruiken.

Het heeft dus geen zin om de mensen de schuld te geven als je van tevoren weet dat mensen zich niet altijd strikt aan de regels kunnen houden. Zeker niet als een deel van die mensen niet eens symptomen hééft.

3G is een heel zwak systeem. Daar komen steeds meer experts openlijk voor uit, los van dit soort filmpjes.
Alle reacties Link kopieren
Mina81 schreef:
18-02-2022 07:06
Wat men daaraan heeft? Genoeg verstand om z'n filmpje niet als waarheid aan te nemen.

Een app voorkomt besmettingen niet. Een app is een hulpmiddel. Whatsapp zorgt bijvoorbeeld ook niet voor een grote kring sociale contacten, daar ben je altijd zelf nog verantwoordelijk voor

Mijn vraag was wat je er aan hebt om je dit af te vragen:

Ik vraag me weleens af of mensen niet moe worden van die acherdocht
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
72Jelle schreef:
18-02-2022 08:00
Als je een dergelijk zwaar middel inzet dan moet daar ook een behoorlijke winst tegenover staan. Die is er niet, juist omdat 'niet besmet zijn' niet een vaste waarde is die je vast kan leggen met een groen vinkje.
De app kan besmettingen niet voorkomen ook niet met "juist" gedrag en daarom terecht dat hij weggaat.

Inderdaad.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
18-02-2022 08:17
Maar hij gaat niet weg,hij kan ieder moment gewoon weer uit de kast getoverd worden en dat zal ook vast en zeker gebeuren.

Dat denk ik ook.

ps. Op de site van de Landelijke huisartsenvereniging:
https://www.lhv.nl/actueel/nieuwsberichten/coronablog/

DONDERDAG 17 FEBRUARI 2022
...............
Tijdens de persconferentie van minister Kuipers afgelopen dinsdagavond zijn versoepelingen aangekondigd. Veel maatregelen gaan aanstaande vrijdag al in. Tegelijkertijd hebben we nog steeds te maken met hoge besmettingscijfers en zien we ook hoge uitvalcijfers door ziekte en quarantaine in de huisartsenzorg. Het is een flinke kluif voor veel praktijken om de roosters rond te krijgen en de zorg zo goed mogelijk te kunnen blijven bieden.
................
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 18-02-2022 16:56
Reden: ps toegevoegd
59.59% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
18-02-2022 13:39
Als mensen altijd thuis zouden blijven bij klachten dan had je helemaal geen maatregelen nodig. Geen lockdown, geen QR-codes. Zo simpel werkt dat dus niet. Een APP moet effectief en doelmatig zijn, rekening houdend met de werkelijke omstandigheden en met name de mensen die hem gebruiken.

Het heeft dus geen zin om de mensen de schuld te geven als je van tevoren weet dat mensen zich niet altijd strikt aan de regels kunnen houden. Zeker niet als een deel van die mensen niet eens symptomen hééft.

3G is een heel zwak systeem. Daar komen steeds meer experts openlijk voor uit, los van dit soort filmpjes.

Mooi gezegd.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
18-02-2022 13:39
Als mensen altijd thuis zouden blijven bij klachten dan had je helemaal geen maatregelen nodig. Geen lockdown, geen QR-codes. Zo simpel werkt dat dus niet. Een APP moet effectief en doelmatig zijn, rekening houdend met de werkelijke omstandigheden en met name de mensen die hem gebruiken.

Het heeft dus geen zin om de mensen de schuld te geven als je van tevoren weet dat mensen zich niet altijd strikt aan de regels kunnen houden. Zeker niet als een deel van die mensen niet eens symptomen hééft.

3G is een heel zwak systeem. Daar komen steeds meer experts openlijk voor uit, los van dit soort filmpjes.
Dat ben ik dan weer helemaal met je eens.

Ik zie de app als een overbodig iets en hoop dat ' ie wegblijft. Maar als mensen dan helemaal gaan uiteenzetten waarom de app niet helpt want de besmettingen zijn hoog en de app zou dat moeten voorkomen... dan haak ik af.
Alle reacties Link kopieren
De app word nog steeds gebruikt. Toch? Dit bericht is van gisteren:


ps. Op de site van de Landelijke huisartsenvereniging:
https://www.lhv.nl/actueel/nieuwsberichten/coronablog/

DONDERDAG 17 FEBRUARI 2022
...............
Tijdens de persconferentie van minister Kuipers afgelopen dinsdagavond zijn versoepelingen aangekondigd. Veel maatregelen gaan aanstaande vrijdag al in. Tegelijkertijd hebben we nog steeds te maken met hoge besmettingscijfers en zien we ook hoge uitvalcijfers door ziekte en quarantaine in de huisartsenzorg. Het is een flinke kluif voor veel praktijken om de roosters rond te krijgen en de zorg zo goed mogelijk te kunnen blijven bieden.
................
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
18-02-2022 23:59
De app word nog steeds gebruikt. Toch? Dit bericht is van gisteren:


ps. Op de site van de Landelijke huisartsenvereniging:
https://www.lhv.nl/actueel/nieuwsberichten/coronablog/

DONDERDAG 17 FEBRUARI 2022
...............
Tijdens de persconferentie van minister Kuipers afgelopen dinsdagavond zijn versoepelingen aangekondigd. Veel maatregelen gaan aanstaande vrijdag al in. Tegelijkertijd hebben we nog steeds te maken met hoge besmettingscijfers en zien we ook hoge uitvalcijfers door ziekte en quarantaine in de huisartsenzorg. Het is een flinke kluif voor veel praktijken om de roosters rond te krijgen en de zorg zo goed mogelijk te kunnen blijven bieden.
................
En dus??

We hebben inmiddels te maken met een ánder virus dan aanvankelijk. Voor de meeste mensen is het inmiddels niet meer dan een flinke verkoudheid. Je vergeet echter dat veel besmettingen nu vooral leiden tot ontwrichting van de samenleving door te weinig personeel.
En iedere maatregel is net als het gooien van een steen in een vijver. Gooi je er één dan is het slechts een rimpeling maar gooi je een hand vol dan wordt het een golf. En zo was het ook met maatregelen zoals mondkapjes, ventileren, 1,5 meter afstand etc. èn 3/2G. Alle kleine beetjes maken samen één grote. Als iedereen zich er nou eens aan had gehouden…..
Ik zou me er nu niet meer zo druk om maken want alle maatregelen worden binnenkort toch opgeheven dus waar heb je het nog over?!
Alle reacties Link kopieren
Urbanmom schreef:
19-02-2022 11:11
En dus??

We hebben inmiddels te maken met een ánder virus dan aanvankelijk. Voor de meeste mensen is het inmiddels niet meer dan een flinke verkoudheid. Je vergeet echter dat veel besmettingen nu vooral leiden tot ontwrichting van de samenleving door te weinig personeel.
En iedere maatregel is net als het gooien van een steen in een vijver. Gooi je er één dan is het slechts een rimpeling maar gooi je een hand vol dan wordt het een golf. En zo was het ook met maatregelen zoals mondkapjes, ventileren, 1,5 meter afstand etc. èn 3/2G. Alle kleine beetjes maken samen één grote. Als iedereen zich er nou eens aan had gehouden…..
Ik zou me er nu niet meer zo druk om maken want alle maatregelen worden binnenkort toch opgeheven dus waar heb je het nog over?!

Daar heb ik het dus over.

We gaan de goede kant op, maar we zijn er nog lang niet. Hopelijk gaat het niet weer mis zodat alles weer plat ligt.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
19-02-2022 23:49
Daar heb ik het dus over.

We gaan de goede kant op, maar we zijn er nog lang niet. Hopelijk gaat het niet weer mis zodat alles weer plat ligt.
Nog een lockdown zou ik echt niet meer willen. We gaan maar van het positieve uit.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
MadameBijoux schreef:
20-02-2022 18:10
Nog een lockdown zou ik echt niet meer willen. We gaan maar van het positieve uit.

:thumbsup: dat hoop ik ook.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven