Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
quote:Pammie schreef op 12 juni :

Pamman kwam me vanmorgen vertellen dat hij een motor heeft gekocht... Ik weet nog niet helemaal wat ik daar nou van vind.

Uh, aparte actie - tenzij het een schaalmodel is.

Sok, beetje goed weer vandaag?
Ja, vond ik ook apart. Had het wel verwacht eerlijk gezegd, hij was al bij verschillende motorzaken geweest. Hij wil het écht heel erg graag. Ter geruststelling voor mij heeft hij er een nieuwe integraal helm, een pak, goede handschoenen en motorlaarzen bijgekocht.

Boodschapjes zijn binnen, auto is schoon, Mannie is een zoetje en ik ga lekker koffie drinken.
Wat een rust hier.
Nou ja zeg! Ik ben net gebeld dat ik ben afgewezen voor de baan waar ik gister op solliciteerde! Tssssk
Mannie hangt op de bank, van die oude cartoons te kijken (bugsbunny e.d.). Hij moet daar zo vreselijk om lachen, erg grappig om te zien
Hier ook TV. De hele familie is uitgeblust dus na een fikse wandeling van school Liz/ peuterzaal Bel en Supermarkt heb ik ze lekker voor de TV gezet. Ik ertussen, beetje knuffelen, heerlijk.

Ik moet dat verhaal in de AK nog ff lezen, dat ga ik nu doen.
Ach ja, jammer van die afwijzing maar je was toch al niet zo enthousiast. Ik zou eerlijk gezegd woest zijn als Nipman zomaar een motor zou kopen.

Nippi en Nippa zijn goedgekeurd door de speciale APK, dus wij zijn weer opgelucht . En Nipje slaapt redelijk 's nachts, maar is wel elke ochtend om 5 uur wakker...
Het is niet zomaar, ik word al mááanden voorbereid

Fijn dat ze weer goedgekeurd zijn

Ik ga quiche maken.
Ze zijn niet weer goedgekeurd, maar voor het eerst . En wij zijn ook quiche aan het maken.
Wat is de speciale APK dan? Die Nipje ook heeft?
Die ja.

Was de quiche lekker?

Heb je in al die maanden dat je voorbereid bent niet geprotesteerd tegen die motor? Of heb je niet zoveel bezwaar?
Waarom moesten Nippi en Nippa daar ook heen? Ter uitsluiting?

Ik had heel veel bezwaar maar door motorrijders word ik een zeikerd bevonden. Pamman wil dit echt heel erg graag, en ikgeloof ook wel dat hij geen risico's neemt. Maar goed, ik ben gewoon geen fan van die dingen.

Quiche was lekker: preikipkerriequiche. Welke hadden jullie?

Pamman had bubbels gehaald om mijn nieuwe baan te vieren, die fles gaan we nu in bed verder soldaat maken (is nie romantisch hoor, we zijn helemaal ingestort van de eerste paar glazen )

Bis morgen!
Half dronken *klussen* is ook wel leuk hoor
Ter uitsluiting inderdaad, wij moeten zelf ook nog.

Ik stop in quiche alle restjes die niet lekker genoeg meer zijn om nog gewoon op te eten (vandaag oude broccoli, samen met ham, spekjes, uitje, kaas). Niet zo culinair als jij dus.

En als motorrijder kun je wel geen risico´s nemen, maar je blijft kwetsbaar als een ander dat wel doet. Ik zou het echt niet willen.
Ik deed trouwens laatst een onbenullige ontdekking die ik jullie niet wil onthouden. Ik wilde pannenkoeken bakken, en kwam er te laat achter dat ik niet het pannenkoekenmeel had gepakt, maar het zelfrijzend bakmeel. Om te kijken of dat een probleem was ben ik de ingredienten gaan lezen, en toen ontdekte ik dat pannenkoekmeel hetzelfde is als zelfrijzend bakmeel met een snufje zout. Nieuwsgierig geworden pakte ik het pak pizzabodemmeel, en jawel: zelfrijzend bakmeel met een snufje zout. Quiche-mix: u raadt het al. Kortom: voortaan koop ik zelfrijzend bakmeel in plaats van al die onzin.
Waarom moeten pannekoeken rijzen, dan? Ik maak pannekoeken met bloem (en eieren en melk, en een snufje vanillesuiker als het zoete pannekoeken worden).

Man is weg voor zijn werk vanavond, en Pluis en ik hadden het heel gezellig. Tot een paar maanden geleden vond ik het nooit zo'n succes, koken en Pluis entertainen tegelijk, omdat hij altijd nogal bewerkelijk was met honger, maar daar heeft hij nu veel minder last van, of eigenlijk: hij krijgt pas wat later echt honger.

Vandaag heeft hij heel zoet zitten tekenen (dat is nog wel een beetje een groot woord voor wat hij doet terwijl ik kookte. Hij wilde steeds heel graag laten zien wat hij deed. Schattig.

Pammie, lijkt me best lastig, een vent die een motor wil. Je partner iets verbieden vind ik ook niet kunnen, maar ik zou echt heel ongerust zijn als man op een motor op pad zou zijn.

Nip, fijn dat de APK goed ging. Is Nipje ook meteen weer gekeurd, of gaat dat apart?
Nipje gaat apart inderdaad. Hij was trouwens net weer wakker, heeft duidelijk ergens last van. Ik weet alle nadelen van baby's weer. We hebben net ook ontdekt dat hij thee drinkt, dan is dan wel weer handig.

Tekenen is leuk. Ze zijn hier geen talenten. Nippa tekent niets herkenbaars, en Nippi ook amper.

Zelfrijzend bakmeel is dan weer bloem met een beetje gist. Misschien worden de pannenkoeken er lekker luchtig van ofzo?
Ik had toch echt maar 1 keer op versturen geklikt, vreemd...
quote:nippo schreef op 12 juni 2009 @ 21:10:

Tekenen is leuk. Ze zijn hier geen talenten. Nippa tekent niets herkenbaars, en Nippi ook amper.

Dat kan Pluis dan weer wel: hij tekent hele herkenbare willekeurige krassen. De gele vindt hij zelf het mooist

Worden pannenkoeken niet al snel veel te heet om nog te rijzen?
Ik gebruik eigenlijk alleen maar bloem en doe er meestal apart gist of bakpoeder bij. En tegenwoordig ook weleens zuiveringszout (je ziet het al: ik ben gek op experimenteren). Maar, ik vind bakken sowieso erg leuk. Ik had gewoon banketbakker moeten worden .

Wauw, motormuis Pamman. Moet je nu ook nog een keer mee achterop Pammie? A-man is gelukkig niet van de motoren, maar die heeft zich weer jarenlang met doodsverachting op een racefiets van de bergen gestort ("jippie, ik heb boven de 100 km per uur gereden...."). Daar was ik ook nooit zo blij mee (en hij dan klagen over míín daalcapaciteiten).

Fijn dat Nippi en Nippa goedgekeurd zijn! En dat Nipje een beetje doorslaapt (5 uur wakker is niet fijn, Maby wordt tegenwoordig om 6 uur wakker en dat is al veel te vroeg).

Tekenen doet Maby nog niet. Maar we waren pas bij kennissen met een iets jonger kindje en die was echt in alles al veel verder dan haar. Begreep ook meer enzo. Maby is echt nog een baby in gedrag en uiterlijk. Ik heb ook de indruk dat Ot en Sien op haar leeftijd al een stuk verder waren. Gelukkig maakt ze qua activiteiten en geluidsvolume alles goed .

Tekenen is bij Sien grote hit. En ze kan het ook echt heel erg goed voor een 4-jarige. Ze tekent gewoon echt van alles en herkenbaar en met details. Ot kan totaal niet tekenen en het interesseert hem ook niet echt.

Ik ga maar eens was vouwen. Vandaag was echt weer zo'n ren-vlieg en hol-dag. Gelukkig wel heel veel kunnen doen (met name op het werk) en ik merk dat ik eindelijk weer een beetje de oude begin te worden qua gezondheid en dat is ook erg fijn! Alles gaat ineens een stuk makkelijker.
Er bestaan wel gistdeegpannenkoeken, maar dan laat je het deeg rijzen voordat je het gebruikt. Ik maak beslag weleens 's morgens en laat het dan in de koelkast de hele dag rijzen. Dat gaat ook met brooddeeg heel goed, dat rijst heel mooi in de koelkast. Je krijgt dan een soort dikke pancakes. Erg lekker!
Ik had dus laatst van die gistdeegpannenkoeken gemaakt en gevuld met zalm en zure room met mierikswortel en veldsla. De kinderen vonden het niets (en aten alleen de zalm op), A-man en ik vonden het erg lekker.

Hmm, valt het op dat ik nog steeds pogingen doe tot afvallen? Volgens mij kan ik zo een avond volpraten over lekker eten (helaas blijven de pogingen tot afvallen ook daadwerkelijk pogingen).
Eindelijk weer eens een kwartet?

En nu ga ik wasvouwen. En ik meld me af, want we gaan een weekeindje toeren door NL. Eerst morgen mijn moeder, dan zondag door naar schoonouders en dan weer naar huis en dan hebben we onze kilometers wel weer gemaakt.
Toeren? Toch niet op een motor he ?quote:anky schreef op 12 juni 2009 @ 21:35:

Tekenen doet Maby nog niet. Maar we waren pas bij kennissen met een iets jonger kindje en die was echt in alles al veel verder dan haar. Begreep ook meer enzo. Maby is echt nog een baby in gedrag en uiterlijk. Ik heb ook de indruk dat Ot en Sien op haar leeftijd al een stuk verder waren. Gelukkig maakt ze qua activiteiten en geluidsvolume alles goed .Maak je je daar, in combinatie met haar weeffoutjes, zorgen over? (Zoals je haar beschrijft, ontwikkelt ze zich keurig binnen alle normen hoor, dus ik wil zeker niet suggereren dat je je zorgen zou moeten maken.)
Ik kon de kindjes niet zo goed hebben vandaag. Limoen luisterde voor geen meter en ben vanavond heel boos op Mandarijn geworden. Het bijten en knijpen wordt maar niet minder, eerder meer, ik ben ondertussen behoorlijk bekrast en blauw van zijn scherpe nagels, geknijp en gebijt. Het vervelende is dat ie het meestal doet als ik hem heb opgetild, dus dan heb ik hoogstens 1 hand vrij om 2 gemeen knijpende handen van hem te verwijderen. Het enige waardoor ie loslaat is als ik hem een tik(je) geef of ergens terugknijp ofzo. Dat vond ik tot nu toe niet echt een optie, maar ik heb het laatst toch een paar keer gedaan en dat werkt dus wel. Maar ja. Ik vind het nog steeds niet kunnen, maar heb ook geen zin meer om me bont en blauw te laten knijpen/bijten eigenlijk.

Ik zou ook heel niet blij worden van een motor. Maar verbieden is ook weer zo wat he?

Hier wordt nog niets herkenbaars getekend. Juf vond Limoen's motoriek wat dat betreft een beetje achterlopen. En Mandarijn vind potloden erg leuk, maar dan om mee te gooien, om ze in een doosje te stoppen en ze er weer uit te halen, om in je mond te stoppen, etc.

Ben een beetje verbaasd dat pannenkoekenmix zelfrijzendbakmeel is. Ik maak ze gewoon met bloem en dan hoeft er ook geen gist bij ofzo.

Fijn dat Nippi en Nippa door de APK zijn.

Ik moest toevallig vandaag ook voor een APK. Moet nog een keertje terug voor een echo, en dan wil ik naar het ziekenhuis hier in de buurt overstappen, ben dat andere ziekenhuis echt helemaal zat. Ik moet iedere keer slikken als ik daar naar binnen ga, te veel vervelende herinneringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven