Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo MET SLES

26-02-2022 20:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met sodium laureth sulfate (SLES). Lijkt erg op sodium lauryl sulfate (SLS) maar SLES is minder schadelijk.

Ik zoek dus een shampoo met sodium laureth sulfate die voor de rest weinig “slechte” ingrediënten bevat.
Ja dit zit in heel veel shampoos maar ik zoek een shampoo zonder verdere toevoegingen zoals olie en andere sulfaten, parabenen etc.
Ik heb golvend/ krullend haar (2C) dat snel vet wordt en wil dus een keer per maand mijn haar goed wassen. *
Ja SLES is niet cg approved maar dit is het enige dat echt werkt en erna gebruik ik een haarmasker.
Ik had altijd de suave daily clarifying shampoo maar kwam erachter dat ze de formule hebben aangepast :'(
(Echt waarom doen bedrijven dit maar dat is een andere discussie :P )
En ben dus wanhopig opzoek naar een alternatief.

Wie o wie is een shampoo ingrediënten wonder die mijn krullen komt redden :$

Term is clarifying. Ik was mijn haar om de dag met een cgm goedgekeurde shampoo
juno87 wijzigde dit bericht op 26-02-2022 21:15
Reden: Aanvulling anders denken mensen dat ik mijn haar nooit was
4.57% gewijzigd
OMG
Juno87 schreef:
26-02-2022 20:55

Ik heb golvend/ krullend haar (2C) dat snel vet wordt en wil dus een keer per maand mijn haar goed wassen.
Gatverdamme.
Lady*Voldemort schreef:
26-02-2022 20:58
Gatverdamme.
Serieus. Echt? Haal je dat uit mijn op?

Ik was mijn haar om de dag met een sulfaat vrije curly girl method approved shampoo.

Ik zoek een clarifying shampoo.
OMG
Ik gebruik Ginger shampoo bodyshop bij verder CG routine. Ik heb wel last van roos regelmatig.

GINGER ANTI-DANDRUFF SHAMPOO
Aqua/Water/Eau, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Piroctone Olamine, Sodium Chloride, Citric Acid, Panthenol, Sodium Benzoate, Polysorbate 20, Propylene Glycol, Sodium Gluconate, Dimethicone Propyl PGBetaine, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Sodium Salicylate, Salix Alba Bark Extract/Salix Alba (Willow) Bark Extract, Parfum/Fragrance, Linalool, Limonene, Betula Alba Bark Extract, Zingiber Officinale Root Oil/Zingiber Officinale (Ginger) Root Oil, Citronellol, Citral, Isopropyl Alcohol, Benzyl Alcohol, sr-Spider Polypeptide-1, 1,2- Hexanediol, Caprylyl Glycol.
Juno87 schreef:
26-02-2022 21:18

Dat schrijf je toch ook?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Fanola energy
Juno87 schreef:
26-02-2022 21:18

Ja.
Andrelon? Kokosboost shampoo bijv.
Ik gebruik af en toe deze van Boots.

https://www.bootsapotheek.nl/boots-expe ... al-shampoo
Robinson schreef:
26-02-2022 23:09
Andrelon? Kokosboost shampoo bijv.
Zo te lezen volgt TO de curly girl methode, dan zijn de meeste Andrelon shampoos niet geschikt vanwege uitdrogende alcohol.
Schwarzkopf fresh'n light. Roze fles, lichtblauwe dop. Met SLES. Vegan en zonder siliconen. Voor vet haar met droge punten. Kost geen drol en ik ben er wel tevreden over.

Maar misschien ben jij beter in ingrediënten ontcijferen en zit er wel iets in wat je tegenstaat:

Aqua (Water, Eau)*Sodium Laureth Sulfate*Sodium Chloride*Cocamidopropyl Betaine*Hydrolyzed Soy Protein*Niacinamide*Magnesium Chloride*Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*Passiflora Edulis Fruit Extract*Disodium Cocoamphodiacetate*PEG-7 Glyceryl Cocoate*Sodium Benzoate*Cocamide MEA*Citric Acid*Parfum (Fragrance)*Glycol Distearate*Polyquaternium-10*Laureth-4*Hydrogenated Castor Oil*Propylene Glycol*PEG-40 Hydrogenated Castor Oil*Linalool*Limonene
Wel achterlijk dat fabrikanten dit gat in de markt niet zien.

"Perfecte Curly Girl shampoo. Zit niets in; zo zuiver als water". En dan maar flessen vullen met water en voor 5 euro per stuk verkopen. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor alle suggesties! Heb even de ingrediënten van de originele suave vergeleken met de shampoos. Ik denk dat die van de boots nog het meest in de buurt komt. Ik kreeg ook nog een tip dat neutrogena anti residu shampoo er heel erg op leek maar deze is ook alweer uit de handel genomen. Zo raar..
OMG
Juno87 schreef:
27-02-2022 10:19
Bedankt voor alle suggesties! Heb even de ingrediënten van de originele suave vergeleken met de shampoos. Ik denk dat die van de boots nog het meest in de buurt komt. Ik kreeg ook nog een tip dat neutrogena anti residu shampoo er heel erg op leek maar deze is ook alweer uit de handel genomen. Zo raar..
Fabrikanten halen dingen uit de handel als het voor hen niet meer rendabel is, of als regelgeving is veranderd.

En als je met je merk aandacht wil trekken zul je een nieuw product uit moeten brengen, want mensen stappen meestal niet opeens over naar een product dat al 20 jaar in de schappen staat. Mensen stappen over op iets nieuws. Dus als het publiek voor het oude vertrouwde product afneemt (wat met cosmetica en producten voor de persoonlijke hygiëne echt vaak gebeurt, weinig mensen zijn echt producttrouw), is de enige manier om toch weer een doelgroep aan te boren, uit de handel halen en een nieuw product op de markt brengen. Allebei aanhouden is vaak te duur.

Daarbij veranderen de wensen van de consument. Tegenwoordig letten mensen veel op SLS, siliconen, parabenen, dus dan zoeken fabrikanten naar een manier om dat ontwijken mee te varen met de huidige trend. Ik zie SLES bijvoorbeeld als min of meer gelijk aan SLS, dus ik zou daar dan evengoed niet voor kiezen als ik SLS-vrij wilde.
Ik heb zelf maat 60FF/60G en haal mijn beha’s bij Superbra. Zit in Rotterdam en Utrecht. Verkopen ook maat 60E.
HowmayIhelpyou schreef:
27-02-2022 22:07
Ik heb zelf maat 60FF/60G en haal mijn beha’s bij Superbra. Zit in Rotterdam en Utrecht. Verkopen ook maat 60E.
Verkeerd topic hahaha
HowmayIhelpyou schreef:
27-02-2022 22:07
Dit is een topic over shampoo. ;)
Hoe kan dit nou weer? Sorry TO, mijn eerdere reactie staat overduidelijk in het verkeerde topic…

Ontopic: ik vind de Sunday shampoo van Bumble and Bumble een fijne diepreinigende shampoo. Ik heb geen krullen, maar de shampoo lijkt wel te voldoen aan jouw lijstje.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven