Schuldgevoel
vrijdag 4 maart 2022 om 00:38
We kennen elkaar al zo lang, en altijd al een zwak voor elkaar gehad.
Steeds op de verkeerde momenten allebei al in een relatie en desondanks bleven we elkaar altijd opzoeken, als vrienden. Nooit een onvertogen woord, scheve schaats of niet acceptabel gedrag. Braaf, dat waren we maar hadden we maar geluisterd naar ons gevoel...
We maken er nu grapjes over...
Hij is inmiddels getrouwd, 2 kids, ik ben single.
Het loopt allemaal sinds het trouwen en kids wat moeizamer, het eeuwenoude cliche. Man klaagt over zijn vrouw en huwelijk bij een ander.
En ik weet wat jullie gaan zeggen.....
Maar oh wat vind ik het lastig, onze gesprekken worden steeds serieuzer, grappiger, intiemer en fijner. Het blijft bij gesprekken, appjes en smsjes.
Ik heb kriebels in mijn buik en geef nog net geen licht, zo straal ik soms.
Stiekem verliefd, dat ben ik. En daar moet het bij blijven. Toch?
Steeds op de verkeerde momenten allebei al in een relatie en desondanks bleven we elkaar altijd opzoeken, als vrienden. Nooit een onvertogen woord, scheve schaats of niet acceptabel gedrag. Braaf, dat waren we maar hadden we maar geluisterd naar ons gevoel...
We maken er nu grapjes over...
Hij is inmiddels getrouwd, 2 kids, ik ben single.
Het loopt allemaal sinds het trouwen en kids wat moeizamer, het eeuwenoude cliche. Man klaagt over zijn vrouw en huwelijk bij een ander.
En ik weet wat jullie gaan zeggen.....
Maar oh wat vind ik het lastig, onze gesprekken worden steeds serieuzer, grappiger, intiemer en fijner. Het blijft bij gesprekken, appjes en smsjes.
Ik heb kriebels in mijn buik en geef nog net geen licht, zo straal ik soms.
Stiekem verliefd, dat ben ik. En daar moet het bij blijven. Toch?
vrijdag 4 maart 2022 om 07:02
Ik zou er maar snel helemaal mee stoppen. De gesprekjes, appjes etc. Dan stoppen de kriebels ook wel. Want stel dat je je kriebels uitspreekt en stel dat hij ook kriebels krijgt en stel hij krijgt zoveel kriebels dat hij zijn gezin voor je opbreekt, dan heb je een relatie met als fundament het verdriet van anderen. Zijn vrouw, zijn kinderen, maar ook zijn familie. En dan begint het gezeur pas echt. Want op al dat verdriet ( en de boosheid) van die anderen, moet jullie geluk gebouwd gaan worden. Hij moet zijn kinderen missen en zij hem. Hij moet zijn tijd verdelen, zijn vakanties. Het is altijd rekening houden met.
Stel dat jij je terugtrekt uit deze fantasie, want dat is wat het nu is, en zijn relatie is echt niet goed en er komt een moment dat hij deze opbreekt, omdat hij dat zelf wil, Dan is het in ieder geval niet jouw schuld. Dan is het fundament van jullie eventuele relatie anders. Ik zou het verdriet van zijn gezin niet willen dragen, vanwege mijn kriebels.
Stel dat jij je terugtrekt uit deze fantasie, want dat is wat het nu is, en zijn relatie is echt niet goed en er komt een moment dat hij deze opbreekt, omdat hij dat zelf wil, Dan is het in ieder geval niet jouw schuld. Dan is het fundament van jullie eventuele relatie anders. Ik zou het verdriet van zijn gezin niet willen dragen, vanwege mijn kriebels.
vrijdag 4 maart 2022 om 07:11
Mooi advies!Melisande2 schreef: ↑04-03-2022 07:02Ik zou er maar snel helemaal mee stoppen. De gesprekjes, appjes etc. Dan stoppen de kriebels ook wel. Want stel dat je je kriebels uitspreekt en stel dat hij ook kriebels krijgt en stel hij krijgt zoveel kriebels dat hij zijn gezin voor je opbreekt, dan heb je een relatie met als fundament het verdriet van anderen. Zijn vrouw, zijn kinderen, maar ook zijn familie. En dan begint het gezeur pas echt. Want op al dat verdriet ( en de boosheid) van die anderen, moet jullie geluk gebouwd gaan worden. Hij moet zijn kinderen missen en zij hem. Hij moet zijn tijd verdelen, zijn vakanties. Het is altijd rekening houden met.
vrijdag 4 maart 2022 om 07:39
Damn right dat je je schuldig voelt en kap dit af. Want dit is echt een enorme rotstreek van die man. En jij hebt geen kinderen dus je zal die dynamiek niet snappen van een jong gezin en de bijbehorende hektiek. Maar vaak is het niet zoals de man schetst hoor . mannen kunnen gewoon vaak niet tegen het feit dat ze niet meer de koning zijn in huis en laten de vrouw vaak in de hoofdlijnen voor huishouden en kids opdraaien. Vervolgens is vrouw moe en chagrijnig en minder seks en dan gaat die man niet zijn leven beteren en een meer betrokken echtgenoot zijn...nee dan zoeken we spannend app contact met een ander die m lekker weer op een sokkel plaatst en aanbid en dingen zegt als 'gossie ik begrijp je en jouw vrouw verdient jou niet' en meer van zulks dom gelul van een vrouw zonder kids die geen moer benul heeft van gebroken nachten en altijd 'aan' staan voor de kinderen. Kortom als deze man nu loopt te klagen over de moeder van zijn kinderen bij een ander ...dan is het echt een egocentrische lul. Verpakt in mooie praatjes. En als jij hem dat podium geeft ben je net zo schuldig. Als het m niet bevalt bij zijn vrouw dan moet ie in therapie of bij haar weg. Maar niet alvast nieuwe schoenen gaan kopen.
vrijdag 4 maart 2022 om 07:48
gaat niet gebeuren hoorHoningbij_ schreef: ↑04-03-2022 07:43Je voelt je schuldig, en terecht. Kan je nagaan hoe schuldig je je gaat voelen als hij zijn vrouw en kinderen aan de kant zet voor jou.
Tuurlijk zijn dat zijn daden maar jij faciliteert hem. Kap het gewoon af.
vrijdag 4 maart 2022 om 08:10
Ik denk dat het to geen bal kan schelen. Ze wil hem. Wat maakt het haar nou uit dat zijn huidige vrouw en kinderen dan verdrietig zijn. Zij is dan gelukkig.
Toch heeft Lila Linda gelijk dat het janken gaat worden.
Want echt leuk leuk vindt hij haar ook niet anders was hij wel eerder voor haar gegaan als ze elkaar al jaren kennen.
To je loopt tegen de 40. Je zit je beste jaren te verspillen in de hoop dat je daadwerkelijk zijn minnares mag worden.
En als hij al voor je gaat scheiden, Zoals ik al zei de liefde zit niet echt diep anders was hij al eerder voir je gegaan.
Dus in dat geval gaat vast de regel zoals je eraan komt , kom Je er ook weer van af geleden.
Er komt dan wel weer een vrouw voorbij die hij dan weer aantrekkelijker en leuker dan jou vindt.
vrijdag 4 maart 2022 om 08:21
Weemoed.
Heimwee naar zijn wild-and-single bestaan heeft hij.
Nu zit hij met moeder-de-vrouw en 2 kinders. Is toch wat anders he.
Maar als zoiemand weer single zou zijn, verlangt hij terug naar zijn stabiele relatie en zijn gezin.
Typerend geval van "het gras lijkt groener aan de andere kant"
To, voor jezelf: neem afstand. Ja, het doet pijn, maar uiteindelijk slijt het.
Ik spreek uit ervaring.
Heimwee naar zijn wild-and-single bestaan heeft hij.
Nu zit hij met moeder-de-vrouw en 2 kinders. Is toch wat anders he.
Maar als zoiemand weer single zou zijn, verlangt hij terug naar zijn stabiele relatie en zijn gezin.
Typerend geval van "het gras lijkt groener aan de andere kant"
To, voor jezelf: neem afstand. Ja, het doet pijn, maar uiteindelijk slijt het.
Ik spreek uit ervaring.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 4 maart 2022 om 08:27
klopt hoorsugarmiss schreef: ↑04-03-2022 08:10Ik denk dat het to geen bal kan schelen. Ze wil hem. Wat maakt het haar nou uit dat zijn huidige vrouw en kinderen dan verdrietig zijn. Zij is dan gelukkig.
Toch heeft Lila Linda gelijk dat het janken gaat worden.
Want echt leuk leuk vindt hij haar ook niet anders was hij wel eerder voor haar gegaan als ze elkaar al jaren kennen.
To je loopt tegen de 40. Je zit je beste jaren te verspillen in de hoop dat je daadwerkelijk zijn minnares mag worden.
En als hij al voor je gaat scheiden, Zoals ik al zei de liefde zit niet echt diep anders was hij al eerder voir je gegaan.
Dus in dat geval gaat vast de regel zoals je eraan komt , kom Je er ook weer van af geleden.
Er komt dan wel weer een vrouw voorbij die hij dan weer aantrekkelijker en leuker dan jou vindt.
het punt is, dat hij nooit echt voor haar zal kiezen. Dus ze gaat de komende tijd wat kruimeltjes krijgen. Lieve appjes.
Ze mag hem opvangen, hij mag haar vertellen hoe moeilijk hij het heeft
Maar altijd, als het hem uitkomt. Voor haar is geen tijd
Ze mag geen eisen stellen, want ze weet toch, dat hij een gezin heeft
En dan wordt er uiteindelijk geneukt, bij haar thuis natuurlijk. Want bij hem kan niet. Direct na de daad sprint hij de auto in, want hij kan niet te lang wegblijven thuis
en dat gebeurt een paar keer
dan worden de appjes minder
en als ze vraagt wat er is, krijg te ze te horen, dat ze toch wist dat hij getrouwd is? en hoe ingewikkeld dat is
en dat ze hem even rust moet gunnen
en dan wordt het stil
vrijdag 4 maart 2022 om 08:29
Dit. Echt TO, laat het los. Het heeft denk ik veel minder met jou als persoon te maken dan jij denkt. Hij is waarschijnlijk niet uit op een minnares of op een nieuwe vaste relatie. Hij klaagt over zijn vrouw, over de saaiheid van het bestaan, omdat jij als single vrouw hem doet herinneren aan een tijd dat alle opties ook nog voor hem open lagen. En het gebeurt nou eenmaal vaak dat vaste relaties/het gezinsleven in een sleur komen en meestal niet één en al sprankeling zijn.
Maar dat betekent niet dat hij alles wat hij nu heeft zal gaan opgeven. Jij voedt op dit moment alleen een gevoel in hem van "wat ooit was".
vrijdag 4 maart 2022 om 08:38
En zo begint een affaire... Dan heb je elkaar opeens altijd leuk gevonden.
Het is echt onzin. Als jullie elkaar altijd leuk hadden gevonden was het echt wel wat geworden. De huidige relatie wordt gewoon saai en dan lijkt de ander opeens heel leuk en vond je die altijd al leuk. En over een tijdje is het huwelijk kapot, kinderen verdrietig etc en blijkt de ander toch niet zo leuk te zijn. Dit is het super klassieke verhaal.
Ik zou voorlopig al het contact verbreken. Dit is veel te gevaarlijk en de gesprekken die jullie hebben is al emotioneel vreemdgaan en gaat al veel te ver. Stop nu je er nog niet zo ver in zit.
Het is echt onzin. Als jullie elkaar altijd leuk hadden gevonden was het echt wel wat geworden. De huidige relatie wordt gewoon saai en dan lijkt de ander opeens heel leuk en vond je die altijd al leuk. En over een tijdje is het huwelijk kapot, kinderen verdrietig etc en blijkt de ander toch niet zo leuk te zijn. Dit is het super klassieke verhaal.
Ik zou voorlopig al het contact verbreken. Dit is veel te gevaarlijk en de gesprekken die jullie hebben is al emotioneel vreemdgaan en gaat al veel te ver. Stop nu je er nog niet zo ver in zit.