Schuldgevoel
vrijdag 4 maart 2022 om 00:38
We kennen elkaar al zo lang, en altijd al een zwak voor elkaar gehad.
Steeds op de verkeerde momenten allebei al in een relatie en desondanks bleven we elkaar altijd opzoeken, als vrienden. Nooit een onvertogen woord, scheve schaats of niet acceptabel gedrag. Braaf, dat waren we maar hadden we maar geluisterd naar ons gevoel...
We maken er nu grapjes over...
Hij is inmiddels getrouwd, 2 kids, ik ben single.
Het loopt allemaal sinds het trouwen en kids wat moeizamer, het eeuwenoude cliche. Man klaagt over zijn vrouw en huwelijk bij een ander.
En ik weet wat jullie gaan zeggen.....
Maar oh wat vind ik het lastig, onze gesprekken worden steeds serieuzer, grappiger, intiemer en fijner. Het blijft bij gesprekken, appjes en smsjes.
Ik heb kriebels in mijn buik en geef nog net geen licht, zo straal ik soms.
Stiekem verliefd, dat ben ik. En daar moet het bij blijven. Toch?
Steeds op de verkeerde momenten allebei al in een relatie en desondanks bleven we elkaar altijd opzoeken, als vrienden. Nooit een onvertogen woord, scheve schaats of niet acceptabel gedrag. Braaf, dat waren we maar hadden we maar geluisterd naar ons gevoel...
We maken er nu grapjes over...
Hij is inmiddels getrouwd, 2 kids, ik ben single.
Het loopt allemaal sinds het trouwen en kids wat moeizamer, het eeuwenoude cliche. Man klaagt over zijn vrouw en huwelijk bij een ander.
En ik weet wat jullie gaan zeggen.....
Maar oh wat vind ik het lastig, onze gesprekken worden steeds serieuzer, grappiger, intiemer en fijner. Het blijft bij gesprekken, appjes en smsjes.
Ik heb kriebels in mijn buik en geef nog net geen licht, zo straal ik soms.
Stiekem verliefd, dat ben ik. En daar moet het bij blijven. Toch?
vrijdag 4 maart 2022 om 08:41
Je beschrijft het alsof hij misschien wel jouw grote liefde is. Je kan er ook voor kiezen om voor jezelf te zorgen en hem te vertellen dat je verliefd op hem bent. Dat je meer met hem wil en dat als hij dat ook wil, hij moet scheiden. Dan is het aan hem om te kiezen en hoef je je nooit meer af te vragen: wat als…
vrijdag 4 maart 2022 om 08:44
vrijdag 4 maart 2022 om 09:09
We kunnen natuurlijk lullen wat we willen, maar verliefdheid is een soort verstandsverbijstering. Deze keer is alles anders. Ze hebben elkaar altijd al leuk gevonden, maar ja het lot. Ze passen echt heel goed bij elkaar, maar ja, even niet opletten en iemand is getrouwd en heeft kinderen. Kan gebeuren, overkomt iedereen. Maar mag niet in de weg staan van de Grote Liefde.
Liefdeswappies.
Liefdeswappies.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:30
Stel TO, jij was nu zijn vrouw, en zijn vrouw was nu jou; een aantrekkelijke single vrouw met wie hij stiekem aan het flirten is, met wie hij stiekem aan het appen is. Die hij over een tijdje stiekem elke week gaat neuken in haar huis, achter jouw rug om, terwijl jij thuis voor de kinderen en de huishouding zorgt. En hij zogenaamd aan het overwerken is.
Zou je hem dan ook nog zo leuk vinden?...
Het lijkt allemaal leuk en spannend, maar het wordt snel een ingewikkelde situatie waarin verdriet, stress, schuldgevoelens en drama de boventoon gaan voeren.
Een relatie beginnen met een getrouwde man is vragen om problemen.
Zet die roze bril af.
Zou je hem dan ook nog zo leuk vinden?...
Het lijkt allemaal leuk en spannend, maar het wordt snel een ingewikkelde situatie waarin verdriet, stress, schuldgevoelens en drama de boventoon gaan voeren.
Een relatie beginnen met een getrouwde man is vragen om problemen.
Zet die roze bril af.
vrijdag 4 maart 2022 om 11:07
Ach dat gebeurt soms best. Door zo'n kerel met een midlife crisis die meer vrijheid wil en open relaties en drugsfeestjes en zo. En dan zit je daar weer mee.
Wat is er zo aantrekkelijk aan een man met vrouw en gezin die loopt te flirten met anderen?
vrijdag 4 maart 2022 om 11:09
zoek de cijfers, vrijwel nooitTaskmaster schreef: ↑04-03-2022 11:07Ach dat gebeurt soms best. Door zo'n kerel met een midlife crisis die meer vrijheid wil en open relaties en drugsfeestjes en zo. En dan zit je daar weer mee.
Wat is er zo aantrekkelijk aan een man met vrouw en gezin die loopt te flirten met anderen?
zaterdag 5 maart 2022 om 00:15
Bedankt. De enigste reactie waar ik iets mee kan. De roze bril af, en kijken hoe het loopt.Melisande2 schreef: ↑04-03-2022 07:02Ik zou er maar snel helemaal mee stoppen. De gesprekjes, appjes etc. Dan stoppen de kriebels ook wel. Want stel dat je je kriebels uitspreekt en stel dat hij ook kriebels krijgt en stel hij krijgt zoveel kriebels dat hij zijn gezin voor je opbreekt, dan heb je een relatie met als fundament het verdriet van anderen. Zijn vrouw, zijn kinderen, maar ook zijn familie. En dan begint het gezeur pas echt. Want op al dat verdriet ( en de boosheid) van die anderen, moet jullie geluk gebouwd gaan worden. Hij moet zijn kinderen missen en zij hem. Hij moet zijn tijd verdelen, zijn vakanties. Het is altijd rekening houden met.
Stel dat jij je terugtrekt uit deze fantasie, want dat is wat het nu is, en zijn relatie is echt niet goed en er komt een moment dat hij deze opbreekt, omdat hij dat zelf wil, Dan is het in ieder geval niet jouw schuld. Dan is het fundament van jullie eventuele relatie anders. Ik zou het verdriet van zijn gezin niet willen dragen, vanwege mijn kriebels.
zaterdag 5 maart 2022 om 10:59
Jij bespaart mij typwerk, zo waar wat je schrijft.WandaVision schreef: ↑04-03-2022 07:39Damn right dat je je schuldig voelt en kap dit af. Want dit is echt een enorme rotstreek van die man. En jij hebt geen kinderen dus je zal die dynamiek niet snappen van een jong gezin en de bijbehorende hektiek. Maar vaak is het niet zoals de man schetst hoor . mannen kunnen gewoon vaak niet tegen het feit dat ze niet meer de koning zijn in huis en laten de vrouw vaak in de hoofdlijnen voor huishouden en kids opdraaien. Vervolgens is vrouw moe en chagrijnig en minder seks en dan gaat die man niet zijn leven beteren en een meer betrokken echtgenoot zijn...nee dan zoeken we spannend app contact met een ander die m lekker weer op een sokkel plaatst en aanbid en dingen zegt als 'gossie ik begrijp je en jouw vrouw verdient jou niet' en meer van zulks dom gelul van een vrouw zonder kids die geen moer benul heeft van gebroken nachten en altijd 'aan' staan voor de kinderen. Kortom als deze man nu loopt te klagen over de moeder van zijn kinderen bij een ander ...dan is het echt een egocentrische lul. Verpakt in mooie praatjes. En als jij hem dat podium geeft ben je net zo schuldig. Als het m niet bevalt bij zijn vrouw dan moet ie in therapie of bij haar weg. Maar niet alvast nieuwe schoenen gaan kopen.
Wat een eikel, als hij zo ongelukkig is dan moet hij gaan. Ik zou al afknappen op een kerel die zo over zijn huwelijk klaagt...
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zaterdag 5 maart 2022 om 11:44
TO als er echt meer inzat, dan hadden jullie nu een gezinnetje… Geloof mij; het leven loopt echt zoals het hoort te lopen!
Als je daar niet tegenin gaat, dan zul je veel leuke dingen op je pad tegenkomen, hij is daar geen onderdeel van.
Als je daar niet tegenin gaat, dan zul je veel leuke dingen op je pad tegenkomen, hij is daar geen onderdeel van.
jvd94 wijzigde dit bericht op 05-03-2022 18:59
60.63% gewijzigd
zaterdag 5 maart 2022 om 12:06
Ook een vrij kansloze reactie dit. De anderen zeggen hetzelfde.
Durf te wedden dat het je niet gaat lukken en dus het contact niet verbreekt en dat is wel de enige uitweg.
Succes hoor.
Hatsjikideee...
zaterdag 5 maart 2022 om 12:29
Ach arme jij. Jij ging alleen maar emotioneel vreemd en zij fysiek en dat is veel erger toch?JvD94 schreef: ↑05-03-2022 11:44Stel je krijgt een relatie door een affaire, dat gaat hij dan vervolgens ook weer bij jouw flikken.
Once a cheater…..
Ik kom als man zijnde uit een relatie waarbij ik vrij weinig deed, er was een hoop mis tussen mij en mijn ex. Ik zocht ook even contact met een andere vrouw, maar ik zou nooit fysiek zijn vreemdgegaan. Gewoon even de spanning, gewoon even uit die vervelende sleur. Mijn ex is daarentegen vervolgens echt vreemdgegaan met een collega.
Maar alles wat er gebeurd is had zo moeten lopen… Ik heb er vrede mee.
Maar die collega van mijn ex wilde alleen de spanning en nu doet hij het zelfde bij een andere collega… (met een gezinnetje.) Het gras is echt niet groener!
Hij blijft voor zijn eigen gezin kiezen…
TO als er echt meer inzat, dan hadden jullie nu een gezinnetje… Geloof mij; het leven loopt echt zoals het hoort te lopen!