Probleem in relatie
donderdag 3 maart 2022 om 17:07
Mijn man en ik zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Tot nu toe altijd erg gelukkig, natuurlijk wel eens een verschil van mening, maar niets wat niet op te lossen was.
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
Tot nu...
Sinds een jaar of 2 heeft mijn man een hobby. Door deze hobby heeft hij een vrouw leren kennen (20 jaar jonger, vrijgezel maar wel lesbisch) Sinds die tijd gaat hij regelmatig naar haar thuis voor het beoefenen van die hobby. De hobby zelf neemt een uurtje of 4 in beslag, maar door gezellig kletsen, daar lunchen en avondeten is hij al snel 8 uur bij haar.
Ik gaf aan dat ik dat niet prettig vond en me onzeker hierdoor ging voelen. Hij zei dat ik me niet zo druk moet maken, ze hadden gewoon een goede klik.
In die 2 jaar bouwde de vriendschap steeds meer op. Hij ging eens mee naar haar ouders, ging wandelen (ook weer van 's ochtends tot begin van de avond) en opeens ook bellen en appen tussen hun afspraken door.
Ik heb vaak gevraagd of het niet wat minder kon, korter, maar hij doet het niet.
Afgelopen weekend had hij opeens weer afgesproken om te wandelen, en er knapte iets in me. Werd zo boos en heb huilend gevraagd om alsjeblieft eens voor mij te kiezen, mij prioriteit te geven. Maar nee, hij vertrok om 9.00 uur, en kwam om 20.00 thuis.
Ik voel me zo verdrietig. Ik weet niet wat ik hiermee moet...
zaterdag 5 maart 2022 om 13:04
Ja dat kwam later, want toen was ik mijn post al aan het typen, maar dan nog. Die vrouw is blijkbaar nogal pusherig, en toch doet die man van TO het maar 2 keer per maand. Dan trekt hij toch al een grens. Waarom moet hij helemaal stoppen?
zaterdag 5 maart 2022 om 13:11
Hij is ook betalende klant dus? Wat laat hij zich voor haar karretje spannen zeg.sjansje schreef: ↑05-03-2022 13:02Hahaha nee, totaal niet. Eerder het tegenovergestelde. Op het gevaar af dat ik wel heel erg herkenbaar ben, en ook met het verzoek het niet letterlijk te gaan noemen als jullie weten wat het is:
Het gaat om iets wat ik dag en dag uit zie bij hem, en ook nooit meer weggaat. Zij is de uitvoerder, hij de klant, zeg maar.
Ik zou er wel moeite hebben als mijn partner zich als onnozele hals in laat met een naar type en daar hele diepe vriendschappelijke banden mee aan gaat.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 05-03-2022 13:15
6.64% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik begin het al een beetje beter te snappen Sjansje. Die vrouw palmt een brave borst in en jij kijkt lijdzaam toe en mist zelf liefde na een moeilijke periode. Sterk dat je kan toegeven dat je ook een periode niet leuk bent geweest.
Om verandering in gang te zetten zou ik, hoe moeilijk dat ook is, dit onderwerp even laten rusten & je aandacht verschuiven naar leuke dingen in je leven. Als je gaat wachten op een startschot dat hij moet gaan geven voor verandering kun je lang gaan wachten. Je mag wel zeggen/eisen dat ie niet steeds met jubelverhalen aan moet komen zetten over zijn hobby met haar.
En een tandje meer aandacht voor jou kan geen kwaad. Ga samen leuke dingen doen. Stel dat zelf voor. Als hij je blijft pijnigen, moet je je gaan afvragen waarom hij dat doet. Een brave borst die je pijnigt is een gekwetste ziel. Je schetst hem niet als een sadist.
De-escaleren. Wees de slimste, wees de grootste. Sterkte
Om verandering in gang te zetten zou ik, hoe moeilijk dat ook is, dit onderwerp even laten rusten & je aandacht verschuiven naar leuke dingen in je leven. Als je gaat wachten op een startschot dat hij moet gaan geven voor verandering kun je lang gaan wachten. Je mag wel zeggen/eisen dat ie niet steeds met jubelverhalen aan moet komen zetten over zijn hobby met haar.
En een tandje meer aandacht voor jou kan geen kwaad. Ga samen leuke dingen doen. Stel dat zelf voor. Als hij je blijft pijnigen, moet je je gaan afvragen waarom hij dat doet. Een brave borst die je pijnigt is een gekwetste ziel. Je schetst hem niet als een sadist.
De-escaleren. Wees de slimste, wees de grootste. Sterkte
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
zaterdag 5 maart 2022 om 13:17
sjansje schreef: ↑05-03-2022 13:02Hahaha nee, totaal niet. Eerder het tegenovergestelde. Op het gevaar af dat ik wel heel erg herkenbaar ben, en ook met het verzoek het niet letterlijk te gaan noemen als jullie weten wat het is:
Het gaat om iets wat ik dag en dag uit zie bij hem, en ook nooit meer weggaat. Zij is de uitvoerder, hij de klant, zeg maar.
Maar het klinkt idd of ze hem inpalmt. Ze wil misschien geen seks met hem, maar verder wel alles dat een man kan bieden. Gezelschap, aandacht, een klusjesman wellicht, samen dingen ondernemen. Plus dat zakelijke. Nee ik zou hier ook niet blij mee zijn. Maar de oplossing is niet het hem verbieden of gaan huilen of bedelen om zijn aablndacht. Dat werkt alleen maar averechts.
impala wijzigde dit bericht op 05-03-2022 13:24
7.70% gewijzigd
.
zaterdag 5 maart 2022 om 13:18
Geen enkele keer werkgerelateerd. Dat is volgend weekend weer.blijfgewoonbianca schreef: ↑05-03-2022 13:13Die vier keer in een week afspreken was dat werkgerelateerd van haar kant , of wilde ze iets leuks doen met je man ?
zaterdag 5 maart 2022 om 13:19
zaterdag 5 maart 2022 om 13:21
Perspectief wisselen en mentaal omkeren is lastig & identificatie met seksegenoten is vanzelfsprekender. Maar ik begrijp je punt chocolol. We kennen niet alle details, voorgeschiedenis en horen maar 1 kant van het verhaal. Dus moeten we het doen met deze info.chocolol schreef: ↑05-03-2022 12:59Als hier een vrouw een topic opent met dat haar man bijna nooit leuke dingen wil doen en ook nog eens een moeilijke tijd heeft omdat hij meerdere familieleden is verloren. Zij steunt haar man maar gunt zichzelf wel 2 keer per maand een dagje iets leuks doen met een vriendin of gay friend. Hoe zouden we hier dan reageren als die man zit te pushen opdat die vrouw haar hobby op moet geven omdat hij moeite heeft met haar contact? Zeker als hij zelf geen leuke dingen wil doen, dan is het alternatief voor die vrouw thuiszitten bij iemand die niks wil doen. Dan zou ik zeggen dat zij zichzelf die 2 keer per maand best wel een leuk dagje mag gunnen. En dat stoppen met je hobby omdat je partner hierop pusht redelijk toxic klinkt.
Nu zijn de rollen omgedraaid, waarom is het dan oké dat die man zijn hobby op moet geven?
Of mis ik nou iets? (Dit meen ik serieus he, dit is niet om TO te sarren, maar het valt me op dat bijna iedereen het oké vindt dat zij hem huilend smeekt niet weg te gaan, terwijl als de rollen omgedraaid waren we dit toch belachelijk zouden vinden, of niet?)
(Dit is afgaande op wat TO nu vertelt heeft.)
zaterdag 5 maart 2022 om 13:22
Hier zou ik dus helemaal niet blij van worden. Ook al komt het weer helemaal goed tussen jullie je wordt dus elke keer als je hem ziet aan haar en aan deze periode herinnert . Hij zoekt maar iemand anders die deze dienst kan verrichten er zijn er echt wel meerdere.sjansje schreef: ↑05-03-2022 13:02Hahaha nee, totaal niet. Eerder het tegenovergestelde. Op het gevaar af dat ik wel heel erg herkenbaar ben, en ook met het verzoek het niet letterlijk te gaan noemen als jullie weten wat het is:
zaterdag 5 maart 2022 om 13:22
O je het niet letterlijk wilde noemen vroeg zeimpala schreef: ↑05-03-2022 13:17Maar het klinkt idd of ze hem inpalmt. Ze wil misschien geen seks met hem, maar verder wel alles dat een man kan bieden. Gezelschap, aandacht, een klusjesman wellicht, samen dingen ondernemen. Plus dat zakelijke. Nee ik zou hier ook niet blij mee zijn. Maar de oplossing is niet het hem verbieden of gaan huilen of bedelen om zijn aablndacht. Dat werkt alleen maar averechts.
zaterdag 5 maart 2022 om 13:23
Lief bericht, dank je. Moet er een beetje van huilen. Het klopt ook, hij is geen verkeerde man. Hij heeft het ook niet makkelijk gehad.Housemus schreef: ↑05-03-2022 13:11Ik begin het al een beetje beter te snappen Sjansje. Die vrouw palmt een brave borst in en jij kijkt lijdzaam toe en mist zelf liefde na een moeilijke periode. Sterk dat je kan toegeven dat je ook een periode niet leuk bent geweest.
De-escaleren. Wees de slimste, wees de grootste. Sterkte![]()
En ik denk ook dat ik degene moet zijn die dingen anders moet doen. Het weer fijn maken.
Tegelijkertijd kwetst dat, hoe verkeerd ook, mijn trots. Omdat hij juist datgene wat mij het meeste pijn doet, niet veranderd.
En ben bang dat ik daar niet uit kan breken, erin blijf hangen. Dat het me niet gaat lukken, dat ik faal.
zaterdag 5 maart 2022 om 13:25
Dat klopt zeer zeker. Jullie horen alleen maar mijn totaal gekleurde kant. Ook niet helemaal eerlijk naar hem toe natuurlijk.
zaterdag 5 maart 2022 om 13:27
Het kan geen kwaad om hem ook een beetje te laten voelen hoe het is als jij geen aandacht hebt voor hem maar wel veel tijd en aandacht geeft aan anderen. Liefst een vrijgezelle mansjansje schreef: ↑05-03-2022 13:23Lief bericht, dank je. Moet er een beetje van huilen. Het klopt ook, hij is geen verkeerde man. Hij heeft het ook niet makkelijk gehad.
En ik denk ook dat ik degene moet zijn die dingen anders moet doen. Het weer fijn maken.
Tegelijkertijd kwetst dat, hoe verkeerd ook, mijn trots. Omdat hij juist datgene wat mij het meeste pijn doet, niet veranderd.
En ben bang dat ik daar niet uit kan breken, erin blijf hangen. Dat het me niet gaat lukken, dat ik faal.
Wel mee oppassen want je wil ook niet uit elkaar groeien. Maar het komt wel beter binnen dan woorden.
.
zaterdag 5 maart 2022 om 13:32
Ahsjansje schreef: ↑05-03-2022 13:23Lief bericht, dank je. Moet er een beetje van huilen. Het klopt ook, hij is geen verkeerde man. Hij heeft het ook niet makkelijk gehad.
zaterdag 5 maart 2022 om 13:32
Stop daar es mee. Met doen alsof jij niet helemaal eerlijk bent. Dat ben je wél. Maar jij mag hier jouw kant van het verhaal doen. Jouw kant. En daar is niks oneerlijke t.o.v. hem aan.
Die dame zal vast ook heel lief zijn voor er dieren enzo. Alsnog lijkt BGB met 'raar mormel' een treffende samenvatting gegeven te hebben hoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 5 maart 2022 om 13:53
Het lijkt mij het type dat altijd anderen voor haar karretje spant.feow schreef: ↑05-03-2022 13:32Stop daar es mee. Met doen alsof jij niet helemaal eerlijk bent. Dat ben je wél. Maar jij mag hier jouw kant van het verhaal doen. Jouw kant. En daar is niks oneerlijke t.o.v. hem aan.
Die dame zal vast ook heel lief zijn voor er dieren enzo. Alsnog lijkt BGB met 'raar mormel' een treffende samenvatting gegeven te hebben hoor.
Als de man van TO dit door gaat krijgen, dat ze teveel beslag op hem legt en steeds meer van hem gaat vragen, en hij zich minder beschikbaar stelt, zoekt ze weer een ander voor aandacht en praktische hulp.
.
zaterdag 5 maart 2022 om 15:14
Dat hoop ik stiekum inderdaad.impala schreef: ↑05-03-2022 13:53Het lijkt mij het type dat altijd anderen voor haar karretje spant.
Als de man van TO dit door gaat krijgen, dat ze teveel beslag op hem legt en steeds meer van hem gaat vragen, en hij zich minder beschikbaar stelt, zoekt ze weer een ander voor aandacht en praktische hulp.
Ik vind gewoon veel dingen raar. Ze is nogal instabiel, wat psychische problemen. Maar tegelijkertijd ook weer erg excentriek, kunstzinnig, apart.
Verder natuurlijk het leeftijdsverschil, wat moet een man van bijna 50 met een vrouw van nog geen 30?
Ze besluit een nieuwe hobby te willen, vraagt of mijn man de benodigdheden daarvoor besteld (wordt dan verrekend met wat hij haar betaald voor die dienst), en gaat er meteen van uit dat dan ook hun hobby samen is. En wordt boos als hij niet vaker dan 1 x per week wil komen.
Ze vind dat hij iets moet organiseren voor haar verjaardag, en wordt boos als hij daar verbaasd over is en zegt dat hij die dag niet kan.
Wil ook nog anderen dingen met hem doen (samen op een sport) en is teleurgesteld als hij nee zegt.
Hij vind haar aardig, is isolaat van de dienst die ze leverd, vind haar interessant omdat ze zo anders is.
Ik voel me er nogal schraal tegen afsteken. Ik ben niet zo interessant, niet zo zelfverzekerd. Ik ben gewoon een doodnormale vrouw die houdt van haar man en kind, die heus wel houdt van een stevig festival of concert, een weekendje weg of uitstapje. Maar ik hou niet van sport, niet van avontuurlijke dingen, niet van door de modder, struiken of prikkeldraad struinen. En buiten dat hebben we onze dochter. Een vreselijk lieve meid met ASS en een motorische achterstand die ik daar ook geen plezier mee doe.
Normaal duren bezoekjes bij ons nooit zo lang, zeker niet als iemand redelijk in de buurt woont. Of we moeten al echt ergens gaan eten en daarna doorzakken. Maar niet voor een wandeling of zo. Waarom moet het altijd uren duren? Moet er ook gegeten worden bij haar thuis?
Ik begrijp gewoon niet wat hij met haar moet.
zaterdag 5 maart 2022 om 15:20
In gedachten wild, jong, interessant en cool zijn.
Is wel heel modern natuurlijk om op je middelbare leeftijd met je huisje boompje beestje ineens een lesbische bestie te hebben die …. ( die dienst die zij levert )
En dat rare mormel “ redden “ . ( van wat dan ook ) Want nodig zijn is goed voor je ego.
zaterdag 5 maart 2022 om 15:22
Moest hier even echt mee lachen, dank je! Zou dat het zijn? Zo simpel is die man van mij toch niet?blijfgewoonbianca schreef: ↑05-03-2022 15:20In gedachten wild, jong, interessant en cool zijn.
Is wel heel modern natuurlijk om op je middelbare leeftijd met je huisje boompje beestje ineens een lesbische bestie te hebben die …. ( die dienst die zij levert )
En dat rare mormel “ redden “ . ( van wat dan ook )
zaterdag 5 maart 2022 om 15:24
zaterdag 5 maart 2022 om 15:28
Tegen die wilde, vrije geest gaat hij gewoon heel lastig zeggen dat jij niet wil dat…. voelt hij zich voor lul staan. Het mooiste zou zijn als hij een goed excuus heeft om minder vaak / korter te gaan.
Heel vals ; geef hem Old Spice , verander zijn ringtone in een BZN nummer…. Of ze wil hem redden of ze beschouwt hem als reddeloos verloren

Heel vals ; geef hem Old Spice , verander zijn ringtone in een BZN nummer…. Of ze wil hem redden of ze beschouwt hem als reddeloos verloren
zaterdag 5 maart 2022 om 15:37
Over een tijdje weet hij dat zelf ook niet meer. Ik ga mee met bgb, gevalletje mildlife crisis. Naieve mannen zijn echt een prooi voor dat soort vrouwen. Je kan wachten tot het vanzelf overgaat. Maar dat kan best lang duren. Je kunt hem ook een soort koekje van eigen deeg geven, dat werkt waarschijnlijk beter. En plan zelf wat in het weekend, voordat zij dat doet. Als het erop aankomt kiest hij echt wel voor jou. Maar zo lang dat niet nodig is...sjansje schreef: ↑05-03-2022 15:14Dat hoop ik stiekum inderdaad.
Ik vind gewoon veel dingen raar. Ze is nogal instabiel, wat psychische problemen. Maar tegelijkertijd ook weer erg excentriek, kunstzinnig, apart.
Verder natuurlijk het leeftijdsverschil, wat moet een man van bijna 50 met een vrouw van nog geen 30?
Ze besluit een nieuwe hobby te willen, vraagt of mijn man de benodigdheden daarvoor besteld (wordt dan verrekend met wat hij haar betaald voor die dienst), en gaat er meteen van uit dat dan ook hun hobby samen is. En wordt boos als hij niet vaker dan 1 x per week wil komen.
Ze vind dat hij iets moet organiseren voor haar verjaardag, en wordt boos als hij daar verbaasd over is en zegt dat hij die dag niet kan.
Wil ook nog anderen dingen met hem doen (samen op een sport) en is teleurgesteld als hij nee zegt.
Hij vind haar aardig, is isolaat van de dienst die ze leverd, vind haar interessant omdat ze zo anders is.
Ik voel me er nogal schraal tegen afsteken. Ik ben niet zo interessant, niet zo zelfverzekerd. Ik ben gewoon een doodnormale vrouw die houdt van haar man en kind, die heus wel houdt van een stevig festival of concert, een weekendje weg of uitstapje. Maar ik hou niet van sport, niet van avontuurlijke dingen, niet van door de modder, struiken of prikkeldraad struinen. En buiten dat hebben we onze dochter. Een vreselijk lieve meid met ASS en een motorische achterstand die ik daar ook geen plezier mee doe.
Normaal duren bezoekjes bij ons nooit zo lang, zeker niet als iemand redelijk in de buurt woont. Of we moeten al echt ergens gaan eten en daarna doorzakken. Maar niet voor een wandeling of zo. Waarom moet het altijd uren duren? Moet er ook gegeten worden bij haar 43 thuis?
Ik begrijp gewoon niet wat hij met haar moet.
.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in