Omgaan met leeftijdsverschil.
zondag 13 maart 2022 om 10:20
Speciaal een account aangemaakt omdat ik toch wel nieuwsgierig ben hoe het bij anderen werkt.
Was laatst op een feestje, zag daar een leuke man, aan de praat geraakt en het was erg gezellig. Gewoon gezellig zonder bijbedoelingen. Ja, ik vond hem erg aantrekkelijk maar dacht er verder niets bij.
Twee weken later kwam ik wederom tegen en toen heb ik hem uitgenodigd voor koffie. Dit sloeg hij af want hij vind mij hartstikke leuk maar dacht ik mid 20 was en dat was toch echt te jong. Mooi compliment want ik ben 35
Hij bleek al 51 te zijn
Grote shock want ik had hem max 45 gegeven.
Even doorspoelen; We zijn inmiddels twee maanden aan het daten.
En vraag ik mij af; Er is een behoorlijk leeftijdsverschil. Mijn kinderen zijn nog jong (onder de 14) en de zijne zelfstandig. Dat kan een puntje worden.... Maar verder merk ik het nog niet echt.
Hoe gaat dat bij andere stellen met een groot verschil?
Was laatst op een feestje, zag daar een leuke man, aan de praat geraakt en het was erg gezellig. Gewoon gezellig zonder bijbedoelingen. Ja, ik vond hem erg aantrekkelijk maar dacht er verder niets bij.
Twee weken later kwam ik wederom tegen en toen heb ik hem uitgenodigd voor koffie. Dit sloeg hij af want hij vind mij hartstikke leuk maar dacht ik mid 20 was en dat was toch echt te jong. Mooi compliment want ik ben 35
Hij bleek al 51 te zijn
Grote shock want ik had hem max 45 gegeven.
Even doorspoelen; We zijn inmiddels twee maanden aan het daten.
En vraag ik mij af; Er is een behoorlijk leeftijdsverschil. Mijn kinderen zijn nog jong (onder de 14) en de zijne zelfstandig. Dat kan een puntje worden.... Maar verder merk ik het nog niet echt.
Hoe gaat dat bij andere stellen met een groot verschil?
maandag 14 maart 2022 om 11:46
fotomutsm1 schreef: ↑13-03-2022 10:20Mooi compliment want ik ben 35![]()
Hij bleek al 51 te zijn
En vraag ik mij af; Er is een behoorlijk leeftijdsverschil. Mijn kinderen zijn nog jong (onder de 14) en de zijne zelfstandig. Dat kan een puntje worden....
Op welke manier zou het leeftijdsverschil van jullie beider kinderen een puntje kunnen worden? Lekker latten en genieten zou ik zeggen.
maandag 14 maart 2022 om 13:40
Ik denk dat het er vooral aan ligt in welke levensfase je beide zit. ik voel mij zelf vaak best wel aangetrokken tot oudere vrouwen waar ook wel seksuele relaties uit zijn voort gekomen, maar een liefdes relatie is toch wat lastiger merk ik omdat het daar vaak op meerdere vlakken toch te grote verschillen mee gemoeid zijn.
mits je op de juist golflengte en levensfase zit zou het zeker een kans van slagen hebben. dat is iets waar je zelf over moet nadenken als je hem echt leuk vind en echt voor hem wilt gaan
mits je op de juist golflengte en levensfase zit zou het zeker een kans van slagen hebben. dat is iets waar je zelf over moet nadenken als je hem echt leuk vind en echt voor hem wilt gaan
Dream it, wish it, do it ♥
maandag 14 maart 2022 om 14:06
Waar wil/moet je concreet mee omgaan dan?
Ik en mijn man schelen ook zo'n 15 jaar en ik vond het alleen een overweging mbt samen kinderen krijgen. Verder heb ik nooit ergens mee om moeten gaan...
En als het serieus wordt moet of kun je nadenken hoe je het ziet rond zijn pensioen, zelf eerder stoppen of minder werken etc. Maar dat lijkt me nu nog niet aan de orde.
Ik en mijn man schelen ook zo'n 15 jaar en ik vond het alleen een overweging mbt samen kinderen krijgen. Verder heb ik nooit ergens mee om moeten gaan...
En als het serieus wordt moet of kun je nadenken hoe je het ziet rond zijn pensioen, zelf eerder stoppen of minder werken etc. Maar dat lijkt me nu nog niet aan de orde.
maandag 14 maart 2022 om 14:13
Dit.Patatje15 schreef: ↑14-03-2022 14:06Waar wil/moet je concreet mee omgaan dan?
We zijn nu 17 jaar bij elkaar (14 jaar getrouwd) en de enige keren dat ik even stil sta bij ons leeftijdsverschil is als hij liedjes mee kan zingen die niet mainstream zijn van heel veel jaar geleden en bv oude(re) tv persoonlijkheden kent. Oh en bij het afsluiten van de hypotheek (2 jaar geleden) toen hebben we echt gesproken van hoe we het rond zijn pensioen zien. Wat meer concreet dan dat je misschien doet als dat je beide 30-35 bent.
Not my circus, not my monkeys
maandag 14 maart 2022 om 14:52
bedankt voor jullie inzichten.
Zelf leef ik nu met een roze bril op en zie ik nog niet echt hele zware punten maar mijn vriend heeft wel wat zorgen....
Hij geniet van zijn vrijheid, ik ben nog aan het moederen.
Daarbij is hij weleens onzeker over het leeftijdsverschil, althans, hij maakt soms van die kleine opmerkingen zoals 'Jij bent veel te hoog gegrepen voor mij' of dat hij denkt dat ik hem dump als hij wat ouder wordt ...
Zelf leef ik nu met een roze bril op en zie ik nog niet echt hele zware punten maar mijn vriend heeft wel wat zorgen....
Hij geniet van zijn vrijheid, ik ben nog aan het moederen.
Daarbij is hij weleens onzeker over het leeftijdsverschil, althans, hij maakt soms van die kleine opmerkingen zoals 'Jij bent veel te hoog gegrepen voor mij' of dat hij denkt dat ik hem dump als hij wat ouder wordt ...
maandag 14 maart 2022 om 16:56
Dat ben ik niet van plan
Ik heb geen moeite met hetleeftijdsverschil maar vriend maakt het nog weleens onzeker.
maandag 14 maart 2022 om 17:03
Gewoon proberen ... Werkt het niet dan kom je daar na een tijd wel achter.
De grootste vraag zal zijn of jij nog kinderen wil. Met hem.
Hier ben ik 37. Man is 51.
Werkt al 16 jaar perfect.
Geen kinderen aanwezig.
Op mijn 21ste - als studente - was ik niet in zee gegaan met een man van 35 met kinderen én een ex.
We kregen in begin wel eens blikken of vragen, maar so be it.
De grootste vraag zal zijn of jij nog kinderen wil. Met hem.
Hier ben ik 37. Man is 51.
Werkt al 16 jaar perfect.
Geen kinderen aanwezig.
Op mijn 21ste - als studente - was ik niet in zee gegaan met een man van 35 met kinderen én een ex.
We kregen in begin wel eens blikken of vragen, maar so be it.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 14 maart 2022 om 17:07
En jep ...
Hij is dus opgegroeid in de jaren '70 en '80.
Ik in de jaren '90.
Af en toe duiken die tv-programma's of muziek - langs beide kanten - dus ook wel eens op.
Ook al omdat hij de gehele nineties en nillies zowat zonder tv heeft geleefd.
Hij is dus opgegroeid in de jaren '70 en '80.
Ik in de jaren '90.
Af en toe duiken die tv-programma's of muziek - langs beide kanten - dus ook wel eens op.
Ook al omdat hij de gehele nineties en nillies zowat zonder tv heeft geleefd.
Is dit nu later?
donderdag 19 mei 2022 om 10:38
Nou dit. Mijn man is een stuk ouder dan ik en toch zijn we al 15 jaar samen, waarvan 8,5 jaar getrouwd. Ook wij krijgen geregeld blikken - niet leuk, maar het is niet anders. Samen nog een dochter mogen krijgen (ik had geen kinderen - hij wel die natuurlijk ook ouder zijn). Inmiddels ben ik bijna 40 en hij nog wat eh… ouder
Natuurlijk was het makkelijker geweest als er geen sprake was geweest van een significant leeftijdsverschil, maar uiteindelijk hebben wij daarin een afweging gemaakt en gemeend dat wij gelukkiger zouden zijn samen dan zonder elkaar. Sta daar nog steeds achter.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 20 mei 2022 om 07:59
Wat precies lijkt je niets?