Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

zaterdag 19 maart 2022 om 00:32
Dwarrel75 schreef: ↑18-03-2022 22:20Ik heb best regelmatig matches op tinder. Maar er zitten echt rare mannen tussen hoor. Ik had vandaag een match, hij begint zijn berichtje…gelijk allemaal vragen, kwam gewoon een beetje wanhopig over. Hij was wat te gretig zeg maar. Wou mij na de tweede zin al heel graag beter leren kennen. Hadden toen amper een paar zinnen gewisseld. Ik hoef heus niet weken te appen/chatten of zo maar gelijk na de tweede zin? Wil graag weten of de klik er is, maar doe het het liefst nog wat rustig aan.
Liefde op het eerste gezicht voor hem?

zaterdag 19 maart 2022 om 19:31
Tja maar het is ook niet snel goed natuurlijkDwarrel75 schreef: ↑18-03-2022 22:20Ik heb best regelmatig matches op tinder. Maar er zitten echt rare mannen tussen hoor. Ik had vandaag een match, hij begint zijn berichtje…gelijk allemaal vragen, kwam gewoon een beetje wanhopig over. Hij was wat te gretig zeg maar. Wou mij na de tweede zin al heel graag beter leren kennen. Hadden toen amper een paar zinnen gewisseld. Ik hoef heus niet weken te appen/chatten of zo maar gelijk na de tweede zin? Wil graag weten of de klik er is, maar doe het het liefst nog wat rustig aan.

Ik snap het wel hoor, want vrouwen doen het soms ook. Die vinden dat na een paar berichtjes over- en weer al een soort verplichting is ontstaan om binnen tijdsbestek X te antwoorden. Als je niet antwoordt ben je een eikel, als je wél antwoord groeien de verwachtingen alleen maar verder. En voor je het weet ben je zo ver hun ''fuik'' in gezwommen dat je amper meer weet hoe je er nog uit kunt komen...
Wat vaak wel helpt is al relatief snel aangeven dat een Tinder match wat jou betreft niet gelijk staat aan een liefdesverklaring. Valt me namelijk op tinder wel op dat sommige mensen veel te veel gewicht / betekenis aan een match hangen.
zaterdag 19 maart 2022 om 20:20
Het is voor zowel man als vrouw lastig denk...
Het grote nadeel van apps als tinder blijft gewoon dat we heel anders omgaan en hele andere maatstaven hanteren wanneer het gaat om mensen die we alleen 'virtueel' kennen, dan om mensen die we van vlees en bloed in het echte leven kennen. Dat geldt op dating apps, fora maar ik merk op werk bijvoorbeeld ook dat ik alweer een heel andere manier van contact heb met collega's die ik daadwerkelijk fysiek heb ontmoet dan met collega's die ik alleen nog maar via teams heb gesproken...
En dus word je op tinder om het minste of geringste afgeserveerd en is men amper bereid om zich enigszins in te leven waarom de ander doet zoals diegene doet.
Het grote nadeel van apps als tinder blijft gewoon dat we heel anders omgaan en hele andere maatstaven hanteren wanneer het gaat om mensen die we alleen 'virtueel' kennen, dan om mensen die we van vlees en bloed in het echte leven kennen. Dat geldt op dating apps, fora maar ik merk op werk bijvoorbeeld ook dat ik alweer een heel andere manier van contact heb met collega's die ik daadwerkelijk fysiek heb ontmoet dan met collega's die ik alleen nog maar via teams heb gesproken...
En dus word je op tinder om het minste of geringste afgeserveerd en is men amper bereid om zich enigszins in te leven waarom de ander doet zoals diegene doet.
zaterdag 19 maart 2022 om 21:00
Ik heb trouwens nog een vraag aan jullie.
Al bijna een jaar heb ik een match met een dame op tinder. We kennen elkaar vaag i.r.l. En ja ik weet het : ik ben suf, maar ik heb haar dus nooit aangesproken. Kort nadat we matchten ging ze me wel volgen op instagram en ze likede in die periode ook wel wat foto's van mij die ik toen plaatste, maar ook die voorzetjes heb ik verder nooit wat mee gedaan. (I know, ik had initiatief moeten nemen).
Enige tijd later zag ik haar een bioscoop binnen lopen met een man, toen ik zelf ook in de stad was. En inderdaad enige tijd later bereikten mij wat signalen dat die twee ''iets'' hadden samen. Sinds dien heb ik weinig meer erover vernomen.
Echter is één ding onveranderd : we zijn nog altijd een match op tinder. En ik vraag me uiteraard heel erg af welke betekenis ik daaraan moet geven. Houdt zij hiermee de weg open? en legt ze de bal bij mij? Of is de kans groter dat ze gewoon vergeten is haar profiel te verwijderen en kan ik het beter uit mijn hoofd zetten? Ik heb al in ruim zes maanden geen wijzigingen meer aan haar profiel gezien en ze is ook altijd even veel KM bij mij vandaan als ik thuis ben, dus dat impliceert volgens mij dat ze ook niet echt meer inlogt. Uiteraard weet ik : only one way to find out, maar wat is logisch in deze?
Al bijna een jaar heb ik een match met een dame op tinder. We kennen elkaar vaag i.r.l. En ja ik weet het : ik ben suf, maar ik heb haar dus nooit aangesproken. Kort nadat we matchten ging ze me wel volgen op instagram en ze likede in die periode ook wel wat foto's van mij die ik toen plaatste, maar ook die voorzetjes heb ik verder nooit wat mee gedaan. (I know, ik had initiatief moeten nemen).
Enige tijd later zag ik haar een bioscoop binnen lopen met een man, toen ik zelf ook in de stad was. En inderdaad enige tijd later bereikten mij wat signalen dat die twee ''iets'' hadden samen. Sinds dien heb ik weinig meer erover vernomen.
Echter is één ding onveranderd : we zijn nog altijd een match op tinder. En ik vraag me uiteraard heel erg af welke betekenis ik daaraan moet geven. Houdt zij hiermee de weg open? en legt ze de bal bij mij? Of is de kans groter dat ze gewoon vergeten is haar profiel te verwijderen en kan ik het beter uit mijn hoofd zetten? Ik heb al in ruim zes maanden geen wijzigingen meer aan haar profiel gezien en ze is ook altijd even veel KM bij mij vandaan als ik thuis ben, dus dat impliceert volgens mij dat ze ook niet echt meer inlogt. Uiteraard weet ik : only one way to find out, maar wat is logisch in deze?
zaterdag 19 maart 2022 om 21:12
Hebeenvraag spreek haar aan...
Een opener bij een match daarnet... ‘ben jij dat echt op die foto’s of draag je een masker?’
Tja... dan heb ik liever ‘Hoi’
Daarna ‘waarom heb je me geliked’, weet niet hoe het met jullie zit maar dat vind ik een vervelende en te directe vraag zo helemaal in het begin.
Ik weet het... het is nooit goed...
Een opener bij een match daarnet... ‘ben jij dat echt op die foto’s of draag je een masker?’
Daarna ‘waarom heb je me geliked’, weet niet hoe het met jullie zit maar dat vind ik een vervelende en te directe vraag zo helemaal in het begin.
zaterdag 19 maart 2022 om 21:18
Hebeenvraag : tenzij ze echt digibeet is weet ze écht wel dat haar profiel nog op tinder blijft staan ook al verwijder je bijvoorbeeld de app. Al vraag ik me wel af of je iets moet willen aanpappen met een vrouw die op tinder blijft rondneuzen terwijl ze kennelijk in exclusieve relatie zit. Klinkt een beetje als een type dat best een relatie wil, maar ondertussen ook graag rondneust of er niet nog wat leukers in de aanbieding is.
zaterdag 19 maart 2022 om 21:19
Snap wel waarom je die vragen vervelend vindt. Krijg er ook jeuk van. Moet zeggen dat ik ook nooit zo van dat hele ''gevatte'' gedoe hou. Voor mij is hoe was je dag / weekend vaak voldoende. Niet uniek maar ik ben ook niet op zoek naar iemand die constant enorm gevat uit de hoek komt. Lijkt me vermoeiend en zo ben ik zelf ook helemaal niet.Attraverso schreef: ↑19-03-2022 21:12Hebeenvraag spreek haar aan...
zaterdag 19 maart 2022 om 22:05
hebeenvraag schreef: ↑19-03-2022 21:00Ik heb trouwens nog een vraag aan jullie.
Denk dat de vetgedrukte zin zich vooral in jouw hoofd afspeelt. Ik lees er nl. niks in af dat ze de bal bij jou legt. Hoe komt het dat je dat denkt? Vanwege die match op Tinder? Kun je Tinder ook zien als dat je matches hebt, paar keer potje praat en verder niks? Of ligt/is jouw verwachting van het hebben van een match wellicht wat hoger?
wij slapen nooit.
zondag 20 maart 2022 om 06:57
Nouja, in mijn ogen : als je iemand matcht op tinder is dat niet meteen een verklaring der liefde, maar het betekent toch op z'n minst dat je elkaar niet geheel afstotelijk vindt. En vooral als je elkaar vaag i.r.l. kent is de drempel vaak nog iets hoger, want de kans is aanwezig dat je elkaar her en der zal tegenkomen. Tenminste als ik een vrouw op tinder tegen kom die ik ken, maar waar ik verder absoluut geen interesse in heb, ga ik diegene echt niet liken want dat heeft geen enkele meerwaarde en creëert wellicht alleen maar onnodige ruis. Of het moet er héél dik bovenop liggen dat het alleen maar een grapje is, maar dan heb je het echt over mensen waar je close mee bent en waarbij het evident is dat er geen dating-intentie is.iceteapeach schreef: ↑19-03-2022 22:05Denk dat de vetgedrukte zin zich vooral in jouw hoofd afspeelt. Ik lees er nl. niks in af dat ze de bal bij jou legt. Hoe komt het dat je dat denkt? Vanwege die match op Tinder? Kun je Tinder ook zien als dat je matches hebt, paar keer potje praat en verder niks? Of ligt/is jouw verwachting van het hebben van een match wellicht wat hoger?
Dat zou nog kunnen als je de matcht maakt (puur om te kijken of er een match is) en daarna meteen weer verwijdert, maar dan hou je de match niet in stand. En als iemand daarna ook nog een zekere toenadering zoekt via Instagram (al is het alleen maar door te volgen en een paar foto's leuk te vinden), is dat wel een extra aanwijzing toch?
Het was dan aan mij als man geweest om de eerste échte stap te maken, maar ze heeft in die zin wel wat (digitale) hints gegeven dat ze open staat voor contact. Althans : zo interpreteer ik het. Alleen nu weet ik dus niet zo goed meer wat ik moet doen nu ik het zo lang heb laten aanmodderen en ik dus signalen heb gekregen dat ze in een relatie zit, maar waar ik verder geen bewijs van heb en wat ik dus nogal tegenstrijdig vind aan het feit dat ik haar nog steeds terugvind tussen mijn matches...
zondag 20 maart 2022 om 07:27
Gewoon een heel kort en neutraal berichtje sturen en zien of/hoe ze reageert. Snap niet dat zoets eenvoudig en onschuldig zo moeilijk kan zijn.
Voor hetzelfde geld heeft ze trouwens de app verwijderd zonder haar account eerst te verwijderen.
Je hangt er wel wat te veel gewicht aan. Ik hoop dat niet alle mannen die ik vaag ken, volg en eens een like stuur denken dat ik interesse in hen heb. Op Tinder match ik een bekende wel eens om te vragen hoe het gaat. Maar die spreek ik dan wel aan.
Voor hetzelfde geld heeft ze trouwens de app verwijderd zonder haar account eerst te verwijderen.
Je hangt er wel wat te veel gewicht aan. Ik hoop dat niet alle mannen die ik vaag ken, volg en eens een like stuur denken dat ik interesse in hen heb. Op Tinder match ik een bekende wel eens om te vragen hoe het gaat. Maar die spreek ik dan wel aan.
zondag 20 maart 2022 om 08:12
Hmm ik vind de uitleg die jij aan matches op dating apps geeft minder gangbaar dan de mijne eerlijk gezegd. Sowieso zou ik adviseren dat als je vooral niet wil dat mannen/mensen denken dat je (fysieke) interesse in hen hebt, het laatste wat je dan zou moeten doen is hen een like geven op een dating app
Dat is hetzelfde als in de kroeg de hele tijd oogcontact met iemand zoeken maar vervolgens niet willen dat diegene op je af komt lopen. Spreek ze dan gewoon aan via meer neutrale Social media zou ik denken.
Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat een match ook weer niet een liefdesverklaring is en dus ook niet betekent ik wil een relatie met jou. Dat is weer de andere kant van het spectrum. En idd only one way to find out..

Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat een match ook weer niet een liefdesverklaring is en dus ook niet betekent ik wil een relatie met jou. Dat is weer de andere kant van het spectrum. En idd only one way to find out..
zondag 20 maart 2022 om 08:33
Je had het over volgen en liken op Instagram, daar haalde je uit dat ze interesse heeft. Ik reageerde daarop dat ik hoop dat de mannen die ik op social media volg en waar ik al eens iets van like dat niet denken.
Ik gebruik Tinder en swipen gaat heel snel. Dat ik iemand like wil niet zeggen dat ik met die man wil daten of interesse heb, het is meer een nieuwsgierigheid.
Ik gebruik Tinder en swipen gaat heel snel. Dat ik iemand like wil niet zeggen dat ik met die man wil daten of interesse heb, het is meer een nieuwsgierigheid.
zondag 20 maart 2022 om 09:02
Tja maar als je dan een match hebt (al dan niet per ongeluk omdat je bijvoorbeeld te snel hebt geswiped) met iemand waarvan je denkt: daar wil ik helemaaaaaaal niks mee te maken hebben, dan zou je verwachten dat je die match ook weer verwijdert.
Jouw uitleg dat je bij een tinder match ook in de verste verte ook maar niet een klein beetje zou moeten denken dat een persoon ook maar de minste interesse in je heeft vind ik echt onzin. In beginsel is een match gewoon een blijk van (fysieke) interesse in iemand, anders match je iemand niet op een dating app.
Jouw uitleg dat je bij een tinder match ook in de verste verte ook maar niet een klein beetje zou moeten denken dat een persoon ook maar de minste interesse in je heeft vind ik echt onzin. In beginsel is een match gewoon een blijk van (fysieke) interesse in iemand, anders match je iemand niet op een dating app.
zondag 20 maart 2022 om 09:13
Ik ga je even in de realiteit brengen. Veel mensen die Tinder gebruiken doen dat uit verveling, hebben een relatie maar willen eens weten hoe goed ze in de markt liggen, willen vreemd gaan, hebben met wat vrienden een account aangemaakt voor de lol, zijn nieuwsgierig hoeveel matchen ze kunnen verzamelen, zitten eigenlijk in Nigeria en willen eenzame goed gelovige mannen/vrouwen geld aftroggelen... Je gaat het misschien moeilijk kunnen geloven maar dit is echt waar. Soms zie ik een profiel dat totaal niet bij me past om welke reden dan ooit maar like ik gewoon uit nieuwsgierigheid, soms zie ik iets merkwaardig in een profieltekst en wil ik het daarover even met die man hebben en like ik hem enkel daarom.hebeenvraag schreef: ↑20-03-2022 09:02
En.... Dat mag allemaal!
zondag 20 maart 2022 om 10:36
Dan vind ik dat jij dus net zo goed met de verkeerde insteek op Tinder zit.Attraverso schreef: ↑20-03-2022 09:13Ik ga je even in de realiteit brengen. Veel mensen die Tinder gebruiken doen dat uit verveling, hebben een relatie maar willen eens weten hoe goed ze in de markt liggen, willen vreemd gaan, hebben met wat vrienden een account aangemaakt voor de lol, zijn nieuwsgierig hoeveel matchen ze kunnen verzamelen, zitten eigenlijk in Nigeria en willen eenzame goed gelovige mannen/vrouwen geld aftroggelen... Je gaat het misschien moeilijk kunnen geloven maar dit is echt waar. Soms zie ik een profiel dat totaal niet bij me past om welke reden dan ooit maar like ik gewoon uit nieuwsgierigheid, soms zie ik iets merkwaardig in een profieltekst en wil ik het daarover even met die man hebben en like ik hem enkel daarom.
En.... Dat mag allemaal!
Het is en blijft een datingapp en dat er mensen zijn die erop zitten met "verkeerde" bedoelingen is al vervelend genoeg voor degenen die wel op zoek zijn naar een partner.. En ja ook dat gebeurd nog steeds via tinder..
zondag 20 maart 2022 om 10:42
Inderdaad. Natuurlijk zijn er altijd mensen die lopen te klooien, maar je moet niet de hoofdregel en de uitzondering omdraaien. Ik ben ook al heel wat jaartjes (on and off) tinder gebruiker en heb ook mijn fair share of onzin meegemaakt, maar de mainstream op tinder zoekt een relatie/fwb/date/ons etcetera. Daarmee beweer ik dus niet dat elke match ook een grote kans is op iets zodanigs, want slechts uit één op de zoveel matches komt fatsoenlijk contact voort, laat staan een fysieke date. Maar dat er alleen maar grappende vriendengroepen op zouden zitten of Zimbabwaanse prinsen vind ik ook weer nogal overdreven.
zondag 20 maart 2022 om 11:06
Huh? Attra schrijft enkel dat ze soms op iemand reageert als die iets interessants op zijn profiel heeft staan of iets heeft wat haar intrigeert. Niet dat ze mensen zit te stangen of wat dan ook.Mimali schreef: ↑20-03-2022 10:36Dan vind ik dat jij dus net zo goed met de verkeerde insteek op Tinder zit.
Het is en blijft een datingapp en dat er mensen zijn die erop zitten met "verkeerde" bedoelingen is al vervelend genoeg voor degenen die wel op zoek zijn naar een partner.. En ja ook dat gebeurd nog steeds via tinder..
Lijkt me overigens een prima insteek, om op iemand te reageren die iets van nieuwsgierigheid bij je oproept. En dan blijkt diegene toch niet interessant te zijn, nou dan door naar de volgende.
zondag 20 maart 2022 om 11:15
Ik zeg niet dat Attra mensen zit te stangen, ik zeg dat die er al genoeg mensen opzitten met niet de juiste intentie.Shug schreef: ↑20-03-2022 11:06Huh? Attra schrijft enkel dat ze soms op iemand reageert als die iets interessants op zijn profiel heeft staan of iets heeft wat haar intrigeert. Niet dat ze mensen zit te stangen of wat dan ook.
Lijkt me overigens een prima insteek, om op iemand te reageren die iets van nieuwsgierigheid bij je oproept. En dan blijkt diegene toch niet interessant te zijn, nou dan door naar de volgende.
En nee ze zegt dat ze ook profielen liked die niet bij haar passen maar uit nieuwsgierigheid, dat is toch niet de bedoeling van een datingapp?
zondag 20 maart 2022 om 11:18
Ik zit met de juiste insteek op Tinder en ben daar ook heel duidelijk over in mijn profiel.Mimali schreef: ↑20-03-2022 10:36Dan vind ik dat jij dus net zo goed met de verkeerde insteek op Tinder zit.
Dat er veel mensen op Tinder zijn met een andere insteek dat is gewoon de realiteit. Onderzoek heeft dat zelfs uitgewezen. En niets belet mij om iemand enkel te swipen uit nieuwsgierigheid of omdat ik getriggerd ben door iets in een profiel.
zondag 20 maart 2022 om 11:22
Zoals ik het begrijp - maar ik hoor het graag van Attra zelf- like je wel eens iemand die niet direct bij je lijkt te passen, maar uit nieuwsgierigheid om een opmerking, een blik of wat dan ook. Je kan wel een heel eisenlijstje hebben, maar een klik, vonk, of hoe je het ook wil noemen kan in iets heel kleins zitten. En soms ook hele leuke dingen opleveren. Zoals een date. Of meerdere.
zondag 20 maart 2022 om 11:22
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen want 'alleen maar' heb ik helemaal niet gezegd.hebeenvraag schreef: ↑20-03-2022 10:42Maar dat er alleen maar grappende vriendengroepen op zouden zitten of Zimbabwaanse prinsen vind ik ook weer nogal overdreven.
zondag 20 maart 2022 om 11:25
Euh nee? Wat dan wel? De overgrote meerderheid van de mannen die ik like op Tinder is uit nieuwsgierigheid. Uit wat foto's en al of niet een paar zinnen kan ik niet uitmaken of iemand een potentiële partner is.