Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Ik had je bericht over het hoofd gezien Vivi maar dat vind ik echt knap dat je dat soort dingen alleen doet. Ik vind daar echt niks aan.
Ik wens je veel plezier!
Rome is fantastisch!
mimali wijzigde dit bericht op 06-03-2022 20:28
6.71% gewijzigd
Attraverso schreef:
04-03-2022 14:57
Geen zever, echt ik meen het, voor wie het met eigen ogen wil zien heb ik een screenshot genomen. Op Tinder: Koen 50
‘Zoek een goed lief. Oekraïense vrouwelijke vluchtelingen ook welkom.’

Oh dit is wel heel erg!🤮
Vivi3338 schreef:
06-03-2022 16:49
Ik vlieg eind deze maand naar Rome om daar in m’n eentje een week te vertoeven. Je hebt geen mensen nodig om een tripje in te plannen hoor :) Juist een avontuur, daarnaast ontmoet je juist veel mensen als je alleen op pad gaat, mijn ervaring dan. Levert mij juist positieve energie op om gewoon lekker zelf iets in te plannen en nergens rekening mee te hoeven houden! Ik koppel tripjes en avonturen dan ook los van het nodig hebben van relatie om dat soort dingen te kunnen doen.
Helemaal mee eens, alleen reizen is voor mij niet mijn ding maar ik heb nu de theaters weer open zijn al voor een aantal voorstellingen in de buurt kaartjes gekocht. Helemaal zin in!
Weer wat geleerd op Viva. Als vriendje (of onderdeel) van het modteam mag je vrijwel alles zeggen wat je wil, en dus ook dat bepaalde mensen dood mogen neervallen. Antwoord je daarop dat mensen die zulke afspraken doen vooral medelijden opwekken dan word je daarvoor geband. Er wordt niet eens meer moeite gedaan om te verbergen hoe hypocriet dit forum is.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 09-03-2022 00:03
2.63% gewijzigd
wij slapen nooit.
Veel plezier trouwens, Vivi. En sterkte Mimali. Neem het jezelf niet kwalijk, het ligt niet aan jou. En wantrouw niet teveel, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
08-03-2022 23:02
Weer wat geleerd op Viva. Als vriendje (of onderdeel van het modteam) mag je vrijwel alles zeggen wat je wil, en dus ook dat bepaalde mensen dood mogen neervallen. Antwoord je daarop dat mensen die zulke afspraken doen vooral medelijden opwekken dan word je daarvoor geband. Er wordt niet eens meer moeite gedaan om te verbergen hoe hypocriet dit forum is.

Ja, ook die belachelijke overwinningsparade "Napraat is jarig" (:kots:) . Misschien niet voor dit topic maar de oude napraatkliek runt het forum nu volgens mij :(
Het forum is al zolang niet meer het oude leuk forum van jaren geleden. Toen konden we nog eens lekker los in het clubhuis...
alongwiththesunshine schreef:
08-03-2022 23:04
Veel plezier trouwens, Vivi. En sterkte Mimali. Neem het jezelf niet kwalijk, het ligt niet aan jou. En wantrouw niet teveel, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
Dank je, je hebt helemaal gelijk, hij doet het zelf en uiteindelijk zijn verlies. Het had leuk kunnen zijn maar ja.. Dat vertrouwen moet weer even terugkomen ja, heb al meerdere rare dingen op datingapps gehad(wie niet) dus is soms wel lastig om te weten of iemand oprecht is.
Ik heb nog een derde date gehad met diezelfde man. Was gezellig, genoeg te bepraten. Geen enge stiltes……maar, ik voel het niet! Ik weet niet wat het is maar we hadden vrijdag avond afgesproken, uit eten geweest, daarna nog wat drinken in een kroegje. Best gezellig. Daarna naar huis. Ieder zijn eigen huis hè. Ik ben dus iemand die zulke dingen ff moet laten bezinken. Maar hij appte die zaterdag gelijk alweer. Of ik zin had om te gaan wandelen? Toen ik het appje zag binnenkomen gingen bij mij de haren overeind. En niet omdat ik het leuk vond, merkte dat het mij irriteerde. Ik had die avond nog een late dienst en heb dan geen zin om af te spreken want ik heb nog een lange dag voor de boeg. Heb ik hem ook gezegd. Was verder prima. Ik heb hier een paar dagen over nagedacht en hem toch maar verteld vandaag dat ik niet meer wil afspreken. Ik vind hem een aardige man maar ook niet meer dan dat. Geloof toch dat het mijn type niet is. Kan dan maar beter gelijk eerlijk zijn toch? Hij vond het jammer, vond mij een leuke vrouw en voelde zich op zijn gemak bij mij….vind het wel sneu maar ik merk gewoon dat dit hem niet gaat worden. Ik bedoel als ik nu al geen zin heb om met hem te appen of zin heb Om een nieuwe date te plannen, dan zegt dat toch wel iets toch?
Dwarrel75 schreef:
09-03-2022 22:56
Ik heb nog een derde date gehad met diezelfde man. Was gezellig, genoeg te bepraten. Geen enge stiltes……maar, ik voel het niet! Ik weet niet wat het is maar we hadden vrijdag avond afgesproken, uit eten geweest, daarna nog wat drinken in een kroegje. Best gezellig. Daarna naar huis. Ieder zijn eigen huis hè. Ik ben dus iemand die zulke dingen ff moet laten bezinken. Maar hij appte die zaterdag gelijk alweer. Of ik zin had om te gaan wandelen? Toen ik het appje zag binnenkomen gingen bij mij de haren overeind. En niet omdat ik het leuk vond, merkte dat het mij irriteerde. Ik had die avond nog een late dienst en heb dan geen zin om af te spreken want ik heb nog een lange dag voor de boeg. Heb ik hem ook gezegd. Was verder prima. Ik heb hier een paar dagen over nagedacht en hem toch maar verteld vandaag dat ik niet meer wil afspreken. Ik vind hem een aardige man maar ook niet meer dan dat. Geloof toch dat het mijn type niet is. Kan dan maar beter gelijk eerlijk zijn toch? Hij vond het jammer, vond mij een leuke vrouw en voelde zich op zijn gemak bij mij….vind het wel sneu maar ik merk gewoon dat dit hem niet gaat worden. Ik bedoel als ik nu al geen zin heb om met hem te appen of zin heb Om een nieuwe date te plannen, dan zegt dat toch wel iets toch?

Netjes aangegeven. Niet meer druk om maken of jezelf dat nog afvragen. Je klinkt alsof je twijfelt terwijl ik het lees als dat je het gewoon heel goed weet. Waar zit je evt. twijfel in?
wij slapen nooit.
Pfff ik moet even mijn ei kwijt. Ik (man, 32), begin best wel stress te krijgen hierover soms (het single zijn).

Er waren in mijn sociale omgeving altijd nog wel een paar mensen die ook lang single waren, maar een groot deel van hen heeft iemand gevonden in het afgelopen jaar.

Dan vraag ik me echt af : wat doe ik verkeerd? Mensen om me heen zeggen dat ze niet snappen dat ik single ben, maar ik kom niet eens ook maar een klein beetje in de buurt van iets dan ook maar een béétje op een beginnende ''romance'' lijkt. Tinder gesprekken lopen allemaal dood en sowieso lijkt Tinder een beetje af te nemen qua activiteit.

Mijn mijn fysieke sociale omgeving kom ik eigenlijk nooit iemand meer tegen. Ik heb wel veel vrienden maar het is altijd een spelletjesavond hier, een ''biertje in de tuin drinken'' daar... Steeds minder mensen beginnen er ook nog over tegen me... Denk dat ik de status aan het benaderen ben waarbij iedereen zich erbij neerlegt en het normaal vindt dat ik nu eenmaal in m'n eentje kom.
iceteapeach schreef:
09-03-2022 23:12
Netjes aangegeven. Niet meer druk om maken of jezelf dat nog afvragen. Je klinkt alsof je twijfelt terwijl ik het lees als dat je het gewoon heel goed weet. Waar zit je evt. twijfel in?

Nee geen twijfel hoor. Is beter voor dat we straks diep in een relatie zitten, kids betrokken zijn etc. Kreeg gisteren nog wel een appje van hem, “ of we nog wel eens af kunnen spreken, zonder de mogelijke relatiedruk. Of ik hem daar wel leuk genoeg voor vind?”. Heb nog niet gereageerd maar ook dat ga ik niet doen. Merk gewoon dat iets mij tegenhoud. En in het verleden heb ik te vaak dat stemmetje in mij genegeerd. Wat mij dus heel veel ellende heeft opgeleverd. Dus nu ga ik beter wel naar mijn stemmetje luisteren.
hebeenvraag schreef:
10-03-2022 06:50
Pfff ik moet even mijn ei kwijt. Ik (man, 32), begin best wel stress te krijgen hierover soms (het single zijn).

Er waren in mijn sociale omgeving altijd nog wel een paar mensen die ook lang single waren, maar een groot deel van hen heeft iemand gevonden in het afgelopen jaar.

Dan vraag ik me echt af : wat doe ik verkeerd? Mensen om me heen zeggen dat ze niet snappen dat ik single ben, maar ik kom niet eens ook maar een klein beetje in de buurt van iets dan ook maar een béétje op een beginnende ''romance'' lijkt. Tinder gesprekken lopen allemaal dood en sowieso lijkt Tinder een beetje af te nemen qua activiteit.

Mijn mijn fysieke sociale omgeving kom ik eigenlijk nooit iemand meer tegen. Ik heb wel veel vrienden maar het is altijd een spelletjesavond hier, een ''biertje in de tuin drinken'' daar... Steeds minder mensen beginnen er ook nog over tegen me... Denk dat ik de status aan het benaderen ben waarbij iedereen zich erbij neerlegt en het normaal vindt dat ik nu eenmaal in m'n eentje kom.
Je bent 32, een leeftijd dat je als man ineens veel meer interesse zult krijgen bij vrouwen. Blijf weg bij datingapps, daar heb je als man niets te zoeken, zoals je al gemerkt hebt.
Werk aan je uiterlijk, ga sporten en eet gezond. Ga buiten je eigen sociale kringetje dingen doen die je leuk vindt en waar je vrouwen kan tegenkomen. Ga speeddaten, singlereizen, weet ik veel! En vooral: Duik niet direct in een relatie als je plotseling aandacht krijgt. Ga eerst eens ervaring opdoen met daten!
Dwarrel75 schreef:
09-03-2022 22:56
Ik heb nog een derde date gehad met diezelfde man. Was gezellig, genoeg te bepraten. Geen enge stiltes……maar, ik voel het niet! Ik weet niet wat het is maar we hadden vrijdag avond afgesproken, uit eten geweest, daarna nog wat drinken in een kroegje. Best gezellig. Daarna naar huis. Ieder zijn eigen huis hè. Ik ben dus iemand die zulke dingen ff moet laten bezinken. Maar hij appte die zaterdag gelijk alweer. Of ik zin had om te gaan wandelen?
Heeft hij wel een poging gedaan om je te versieren tijdens de dates? Heeft hij je aangeraakt, misschien dubbelzinnige grapjes gemaakt, je uitgedaagd, of was het alleen gezellig?
Pioen00 schreef:
10-03-2022 15:29
Heeft hij wel een poging gedaan om je te versieren tijdens de dates? Heeft hij je aangeraakt, misschien dubbelzinnige grapjes gemaakt, je uitgedaagd, of was het alleen gezellig?

Ja dat deed hij wel, aanraken…. maar ik voelde er niks bij.
Mimali schreef:
06-03-2022 10:01
Zijn jullie weleens "bang" om de rest van je leven single te blijven?
Mij bekruipt dat gevoel zo af en toe en ik kan daar soms lichte paniek bij voelen.

Mijn kids worden steeds groter, doen hun eigen ding, weinig zorgen meer en alle ruimte voor liefde..maar het komt maar niet op mijn pad..
Ik had die gedachten ook wel eens voordat ik mijn huidige vriend tegenkwam. Er bleken toch echt veel leuke single mannen rond te lopen.
Dwarrel75 schreef:
10-03-2022 15:33
Ja dat deed hij wel, aanraken…. maar ik voelde er niks bij.
Dan is je keuze toch goed geweest. Drie dates moet toch genoeg zijn om te voelen of er wat kan groeien toch?
Pioen00 schreef:
10-03-2022 15:41
Dan is je keuze toch goed geweest. Drie dates moet toch genoeg zijn om te voelen of er wat kan groeien toch?

Ja idd, ben nu ook wel opgelucht hoor dat ik eerlijk naar hem ben geweest.
Pioen00 schreef:
10-03-2022 15:39
Ik had die gedachten ook wel eens voordat ik mijn huidige vriend tegenkwam. Er bleken toch echt veel leuke single mannen rond te lopen.
Ligt wel aan de leeftijdscategorie denk ik.. Die van mij is echt wel lastig, ik ben 49..
Mimali schreef:
06-03-2022 10:01
Zijn jullie weleens "bang" om de rest van je leven single te blijven?
Mij bekruipt dat gevoel zo af en toe en ik kan daar soms lichte paniek bij voelen.

Mijn kids worden steeds groter, doen hun eigen ding, weinig zorgen meer en alle ruimte voor liefde..maar het komt maar niet op mijn pad..
Bang is een groot woord... Maar ik zou het ergens toch wel als falen zien. Vooral omdat ik nog nooit een échte serieuze relatie heb gehad. Ja, op mijn 19/20e heb ik 10 maanden verkering gehad met iemand die ik kende van mijn bijbaan in de horeca. Destijds voelde dat heel ''echt'' en serieus, maar nu ik 32 ben stelde dat in retroperspectief natuurlijk weinig voor en was het kalverliefde..

Ik vind op zijn minst dat ik een periode in mijn leven een stabiele en serieuze en langdurige relatie gehad moet hebben (als in : minstens langer dan twee jaar, inclusief samenwonen). Mocht het niet leiden tot het ''traditionele'' plaatje van huisje, boompje, beestje, dan is dat niet erg maar dan weet ik in ieder geval dat ik als persoon capabel genoeg ben om een serieuze relatie aan te gaan en die ook voor langere tijd stabiel te houden, en dat ik met iemand kan samenwonen en diegene zich prettig en vertrouwd bij mij laten voelen.

Mocht dat dan onverhoopt Roth over gaan en ik daarna niemand meer tegen komen voor de rest van mijn leven zou ik daar meer vrede mee hebben. Maar een heel leven leven zonder ooit serieus met iemand te hebben samengewoond, nee : ik vind het bijna een verplichting aan mijzelf om zoiets op zijn minst te proberen.
Pioen00 schreef:
10-03-2022 15:22
Je bent 32, een leeftijd dat je als man ineens veel meer interesse zult krijgen bij vrouwen. Blijf weg bij datingapps, daar heb je als man niets te zoeken, zoals je al gemerkt hebt.
Werk aan je uiterlijk, ga sporten en eet gezond. Ga buiten je eigen sociale kringetje dingen doen die je leuk vindt en waar je vrouwen kan tegenkomen. Ga speeddaten, singlereizen, weet ik veel! En vooral: Duik niet direct in een relatie als je plotseling aandacht krijgt. Ga eerst eens ervaring opdoen met daten!
Jezelf goed verzorgen en sportief zijn heb ik vanuit mijn opvoeding altijd al meegekregen dus dat zit er wel in. Het zit 'm echt in te veel in een standaard sociale cirkel begeven met veelal vrienden met kleine kinderen die (begrijpelijkerwijs) ook op zaterdagmiddag niet zomaar de stad in kunnen, waardoor je dus bij hen op een zonnige zaterdagmiddag in de achtertuin belandt. En daar ga je inderdaad niemand tegen komen. Wat jij zegt klopt helemaal. :daarover klagen heeft geen zin. Ik besef me diep van binnen ook wel dat ik al best wel lang het onvermijdelijke aan het uitstellen ben. Voor mij is het best wel uit mijn comfort zone om in m'n eentje dat soort dingen te gaan ondernemen (single reis, speeddaten etcetera).

Tegelijkertijd groeit wel het onbehagen en soms zelfs een schuldgevoel (moet daar niet te veel in doorslaan). Weet dat met name mijn ouders er best wel mee zitten dat ik nog altijd single ben. Van alle 11 neven/nichten aan deze kant van de familie (circa tussen de 17 en de 42) ben ik al jaren de enige single. Nog eventjes en de dochter van mijn oudste nicht is oud genoeg om een vriendje te hebben en word ik zelfs daardoor ingehaald :D

Ben begin April jarig en weet nog dat m'n moeder op m'n vorige verjaardag riep : ''Nou volgend jaar op je verjaardag heb je hopelijk een leuke meid''. Met een knipoog, maar ik proef wel de quasi serieuze ondertoon. Nu is mijn liefdesleven natuurlijk niet de zaak van mijn moeder, maar ik merk wel steeds meer onbegrip in mijn sociale omgeving en elk jaar merk ik ook wel dat het aantal ''opties'' kleiner wordt.
@hebeenvraag Vind je het niet heel lastig dat je zoveel verwachtingen van jezelf en je invulling van je leven schept waar je zelf niet alle invloed op hebt? Een relatie van minstens zoveel jaar inclusief samenwonen. Waarom moet je zoiets aan jezelf "bewijzen"?

En volgens mij heb je dit al vaker gehoord maar je kijkt zoveel in te vullen voor anderen. De verwachtingen van je ouders, de reactie van je vrienden " Zal wel komen omdat ze het niet meer verwachten". Je klinkt zo niet liefdevol naar jezelf. Je hoeft jezelf niet te bewijzen, of een minimaal iets te bereiken om "waardig of capabel te zijn. Al helemaal niet voor zelf liefde.

Klinkt heel zweverig maar ik denk dat weinjg vrouwen met iemand willen zijn die vooral een minimum behaald wil hebben.
Nee, bovendien als je je liefdevolle capaciteiten wil 'bewijzen' naar jezelf toe kan dat natuurlijk op nog talloze andere manieren. Dat kan je dagelijks doen in de grotere en vooral kleinere dingen, door je waardering uit te spreken richting een schoonmaker die je ziet op het station, te spelen met de kinderen in je familie, te glimlachen naar iemand die eruit ziet alsof die dat nodig heeft.
Mensen kunnen zich ook prettig en vertrouwd bij jou voelen zonder dat ze eerst twee jaar of langer met je hebben samengewoond. Je kan ze al een prettig en vertrouwd moment geven die ze nooit vergeten van een paar seconden als je net op het juiste moment er voor ze bent, dat kan ook voor vreemden zijn.
@hebeenvraag ik herken wel veel in je verhaal maar sta mentaal in een paar dingen toch anders. Je weet de oorzaak zelf al: je komt niemand tegen. Dan gaat er ook niks gebeuren. Maar het is ook meer dan alleen tegenkomen, het is ook ballen hebben en contacten leggen. Het al dan niet een relatie hebben, of zelfs niet aantrekkelijk zijn zegt niks over hoeveel jij waard ben als persoon of dat je niet 'capabel' genoeg bent. Je vrienden in die tuin zullen het daar vast mee eens zijn, die zullen jou waardevol vinden. Een relatie is geen bevestiging dat je deugt. Maar of dit voor jou echt een probleem is weet ik niet. Het lijkt er echter wel op dat je je dus veel te veel aantrekt van jouw omgeving en van anders zijn dan anderen. Of in een andere situatie zitten ook al is die ongewenst. Het is toch gewoon zo gelopen? Het is helemaal niet zo makkelijk als men wel eens denkt. Als je iets wil veranderen trek dan inderdaad de stoute schoenen aan maar verwacht geen goude bergen.

Het uit je comfort zone moeten treden en dingen moeten gaan ondernemen is ook wel iets waar ik moeite mee heb. Mondjesmaat probeer ik het eea op te bouwen, met wisselend succes. Tot een date is het iig nog niet gekomen. Je moet echt ook wel een beetje geluk hebben. De meeste mensen hebben al een relatie.
hebeenvraag schreef:
10-03-2022 20:30
Bang is een groot woord... Maar ik zou het ergens toch wel als falen zien. Vooral omdat ik nog nooit een échte serieuze relatie heb gehad. Ja, op mijn 19/20e heb ik 10 maanden verkering gehad met iemand die ik kende van mijn bijbaan in de horeca.
Wat heb je de afgelopen 15 jaar allemaal écht gedaan om een vrouw te versieren? Ben je wel eens afgewezen of kwam het nooit zover?
Je komt overal nieuwe leuke single vrouwen tegen, maar meestal niet in de achtertuin van een bevriend stelletje. Op je werk, sportclub, cursus, tijdens een hobbyweekend, vakantie, maar je moet wel actie ondernemen. Vrouwen komen niet vanzelf op je af, zeker in de leeftijd waar jij een vriendin in zoekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven